• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Archiv

Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11]  >12< [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] 
[21] [22] 


Tak ako každý mesiac, z CD Projektu sme obdržali newsletter, ktorý obsahuje aj pár infošiek o tom, ako pokračujú práce na našom milom STALKERovi:

Ak chcete skúsiť šťastie a vyhrať platinovú edíciu prvého STALKERa - Tieň Černobyľu, môžete sa zapojiť do súťaže:

V uplynulých dňoch boli spustené oficiálne stránky vydavateľa STALKERa - DeepSillver s veľmi príťažlivým dizajnom a zaujímavými informáciami o hre, zberateľských verziách, obrázkami alebo wallpapermi.
02.08.2008 |
 
První srpen je tady a s jeho příchodem se zase o kousek zkrátilo nekonečné čekání na Jasnou oblohu. A jak nejlépe stalkery navnadit? No jistě, uveřejněním dalších screenshotů. Dnes to budou čtyři a uvidíme na nich interiér jednoho z domků na základně frakce Jasná obloha (první obrázek) nebo ulice města Limansk (čtvrtý obrázek), a pochopitelně i známé lokace z původního dílu - Temné údolí (2) a Armádní skladiště (3).





01.08.2008 |
 
Polský CDProjekt všem vytřel zrak svou ultimátní sběratelskou edicí hry Stalker: Clear Sky, kde bude na konci srpna k nalezení jak krabička s DVD, manuál a artbook (knížka s obrázky), tak i takové lahůdky jako čtyři malé nášivky s logy frakcí (Banditi, Samotáři, Jasná obloha, Monolit), jedno velké logo radiace (taky k našití), tričko s popisem na zádech a ... teď se podržte - nádherná malá plátěná taška s logem hry. Teď se asi valná většina z Vás zeptá, "Kolik tahle sranda koštuje?".
 
 
 
To je na tom to hlavní - stojí 150 zlotých, což je v přepočtu něco málo pod 1120 Kč (1 zlotý = 7,43 Kč). Běžná česká verze bez ničeho stojí jenom o upocenou dvoustovku méně (900 Kč). Sluší se ještě dodat, že anglická sběratelská má v sobě jenom odznak a knížku. Polsko vs. Zbytek světa - 1:0. Česká verze navíc ve sběratelské edici ohlášena nebyla (díky ignoraci vedení CDProjektu) a odhaduje se, že ani nebude. Polská sběratelka  s nákladem 500 kusů byla vyprodána během chvíle (proč asi?). Nášivky, triko, taška... tohle všechno jenom za dvě stovky navrch. Polský CDProjekt se holt vytáhl a český ostrouhal - a je to jedna a ta samá firma.

Vážené vedení české pobočky CDP by se už konečně mohlo probrat a uvědomit si, že zmršeným českým dabingem si hráče k sobě nenalákají (a že dabing ve Stínu Černobylu dopadl mizerně snad netřeba dodávat). Jenže co je pro hráče svátost, je pro manažery jenom další bussines položka, co tak jako tak vynese výdělek a pokryje náklady. Pokud totiž CDProjekt chce mít na trhu postavení jednoho z největších herních vydavatelů v Čechách i na Slovensku (což nepochybně vedení chce, jinak by to nedělalo), tak by také měli mnohem více diskutovat a komunikovat se samotnými fanoušky a hráči. Právě oni jsou hlavní hybná síla, která tyto firmy živí.
 
                                                                                                 Autoři: Datastor, Beestar
01.08.2008 |
 
Čtvrtý díl rozhovoru s Olegem Yavorskym je prozatím nejkratší v sérii a pojednává jen o rozdílech v multiplayeru. Video je jako vždy uveřejněno na youtube a podívat se na něj můžete i zde:

31.07.2008 |
 
V novinkách nepolevíme ani dnes, vážení stalkeři. Na německém webu stalkerzone.de se objevilo dvanáct... ne měsíčků, nýbrž nových screenshotů. Pojďme si je trochu probrat.
 


Tato první dvojice názorně ukazuje, jak ve finále bude vypadat podoba PDA - vidíme indikátor přátelství či nepřátelství všech ostatních frakcí vůči hlavní postavě či třeba spoustu vyznačených bodů na mapce na prvním obrázku. Mimojiné v celé svojí kráse vidíme loga frakcí Jasné oblohy a Renegádů (což jsou dle všech nynějších spekulací zřejmě žoldáci).
 
 
 
Na  třetím obrázku se vyjímá nově vypodobněný inventář včetně okna s možností upravovat si výbavu. Zajímavé je, že ikony zůstaly stále ty původní ze Stínu Černobylu, i když na screenshotech jsou některé zbraně již s novou texturou - například Makarov. Čtvrtý obrázek pak přibližuje dění na monitoru. Zřejmě i v Zóně je několik modderů :-).
 
 
 
Pátý obrázek zachycuje pohled skrze zašpiněný dalekohled na známý zničený přejezd v Kordonu a není k němu nic moc co dodat. Zato šestý obrázek nám z jiného úhlu ukazuje novou lokaci (pravděpodobně nějakou část základny Jasné oblohy, kde začínalo i ono pětadvacetiminutové video uveřejněné před několika týdny).
 
 

Další záběr nám připomene toulky po Temném údolí, přesněji řečeno zachycuje oblast kousek před prasečí farmou, která se všem hráčům zaryla do paměti díky podvodníkovi s levnou Gauss puškou. Na vedlejším obrázku nám k zemi padá jeden z vojáků v také důvěrně známé oblasti - v armádním táboře v Kordonu.



A teď rozviňme hermelínový koberec, protože se na nás zubí Sidorovič. Ale vypadá jinak. Vypadá hodně jinak - možná jde jenom o osobní vkus, ale původní podoba se mi přeci jen líbila o něco víc. Na druhou stranu je to přeci jen roční prodleva a za tu dobu mohlo k výraznějším změnám ve tváři dojít. Sousední obrázek pak ukazuje detektor v akci. Displej upozorňuje malou tečkou na přítomnost anomálie a uprostřed obrazovky je i změněný indikátor vzdálenosti.



A jsme na konci. Předposlední obrázek nám v plné kráse ukáže okolí zahalené do smrtící vlny blowoutu. Posledním obrázkem se stal menší výlet po opravně lokomotiv v Kordonu, kde byl vězněn Šikula (tedy vlastně teprve bude vězněn). Vojenská obrana zjevně nebyla moc vycvičená.

30.07.2008 |
 
Nejenom, že jsme dnes přišli s přeloženým rozhovorem s Valentinem Jeltyševem, ale jako bonus tady mám ještě jednu lahůdku, týkající se přímo české verze hry. Náš vrchní admin Maweceq zaslal svých několik otázek přímo na mail CDProjektu a odpovědí se ujal  jeden z členů lokalizačního týmu, Pavel Mondschein. No a co jsme se dozvěděli si nyní můžete přečíst zde.

1/ V jakém stádiu je práce na české verzi hry?
Překlad je hotov, momentálně se dotáčí zbytek dabingu. Koncem tohoto týdne bychom měli kompletní lokalizační kit odeslat vývojářům pro implementaci do hry.

2/ Na čem se aktuálně pracuje?
Viz výše - dokončuje se český dabing. V příštím týdnu by měl začít betatest české verze.

3/ Ví se něco o tom, v jakých verzích hra u nás vyjde?
Určitě hra vyjde s českými titulky a anglickým dabingem. Jednáme stále o možnosti mít ve hře alternativně i ruský dabing.

4/ Byl už stanovený přesný datum vydání CZ verze nebo je to stále "srpen 2008"?
Záleží především na tom, kdy vyjde anglická verze. Současný harmonogram je nastaven tak, abychom měli za anglickou verzí jen minimální zpoždění, možná se nám podaří hru vypustit i simultánně s anglickou. Abych odpověděl na otázku - jestliže anglická verze vyjde v srpnu, měli bychom srpen stihnout i my. 

5/ Kolik členů má tým, pracující na překladu a dabování hry?
Na hře pracuje celkem cca 25 lidí (překlad, korektura, betatest, dabing).

Pavlovi Mondscheinovi děkujeme za ochotu a já si jdu v kalendáři odškrtnout další den čekání na Jasnou oblohu.
29.07.2008 |
 
Na webu rockpapershotgun.com se objevilo zajímavé interwiev s Valentinem Jeltyševem a stejně jako rozhovory minulé se i teď dozvíme pár novinek. Přeskočme tedy moji nudnou předmluvu a pusťme se do čtení něčeho záživnějšího.
 
RPS: Hned na začátku chceme slyšet špatné zprávy.
Valentin Jeltyšev: Když NPC odpočívají (například když sedí u táborového ohně), povídají si mezi sebou v ruštině. Veškeré další příběhové informace však budou lokalizovány do příslušného jazyka dle toho, kde se hra bude prodávat. RPS: No to snad ne... A bude někde alespoň možnost zapnout si původní dabing v ruštině?

Valentin Jeltyšev: Nejsem si jistý, jestli takovou možnost právě teď budeme vytvářet. Je nám jasné, že ruštinou se herní atmosféra ještě více prohlubuje, ale mnoho důležitých informací pak hráčům, kteří ruštinu neumí, jednoduše uniknou. Nechat všechno v ruštině se zapnutými titulky není dobré kvůli tomu, že někteří hráči tolika titulkům buďto neporozumí, nebo je nestihnou číst. Abych pravdu řekl... mám dojem, že takhle bude hra mnohem atmosféričtější - postavy pořád budou mluvit s ruským přízvukem, jenom anglicky - případně v jiných jazycích (dabing by mi nevadil, ale to by ho někdo nesměl tak zfušovat - pozn. red.).

RPS: No dobře... A co ta hudba v pozadí, co jsme slyšeli v traileru?

Valentin: Jednalo se o hudbu speciálně vyrobenou k traileru. Ve hře pak stále bude spousta ambientních zvuků a hudby - přesně, jak jsou hráči zvyklí. V nastavení ale bude i jedna novinka, a to zapnutí takzvané akční hudby (jednoduše je to hudba, která se aktivuje během přestřelek - pozn. red.). Bude ji však možno vypnout.

RPS: Senzace. A budou nějaké novinky i ve frakcích?

Valentin: Ano. Máme nový příběh se dvěma fázemi. V té první jste jakožto hráč naprosto svobodní. Můžete se přidat k jakékoliv frakci, ke které zrovna budete chtít a postupovat k hlavnímu příběhu tak, jak se na to budete cítit. Chování Zóny nepodléhá skriptům. Frakce přemýšlejí, bojují s ostatními frakcemi, obsazují nová území... to je pro naši hru zcela unikátní. Ve hře je naprostá svoboda až do chvíle, kdy sami chcete. Klidně se můžete přidat k potulující se skupince banditů.

RPS: Jak na tom budou další změny v závislosti na reakcích hráčů prvního Stalkera?

Valentin: Nad tím jsme samozřejmě strávili taky spoustu času. K užitku například přijde možnost používání obou rukou (v jedné pistoli a v druhé anomální detektor), budete si moci nechat opravit poškozenou výzbroj nebo vylepšit oblíbenou zbraň. Ale tohle nejsou skutečné herní změny, pokud všechno tohle srovnám s vylepšenou grafikou. Volumetrický kouř, mokré povrchy... krom toho jsme se ještě trochu porozhlédli po Černobylu a nafotili další spoustu fotek z nových oblastí. Všechny původní oblasti z původní hry ale budou vylepšeny a upraveny. Ve hře se objeví kolem pětice nových lokací.

Realističtější budou i přestřelky. Mohli jste si všimnout, že nepřátelé se kryjí za překážkami nebo že střílejí skrz okna. Hlavní změnou je ale zlepšení atmosféry původního dílu. Ti, kteří si prvního Stalkera oblíbili, budou ze změn v novém díle doslova nadšeni. Ti, kteří Stalkera nehráli a Jasnou oblohu vyzkouší, to zas tak nepocítí. Jasná obloha ale bude ten starý známý a oblíbený Stalker - ale lepší.

Nový díl se na pulty obchodů dostane již 29. srpna a kromě kamenných obchodů bude téhož dne k dispozici i přes Steam. 

Zdroj: rockpapershotgun.com
29.07.2008 |
 
V průběhu několika týdnů se IGN trochu hlouběji ponoří do rozdílů v Jasné obloze, promluví si s GSC a vyptá se jich na to, jak bude série dále pokračovat. Na začátek nám PR manažer Oleg Yavorsky přiblíží, s čím Jasná obloha přijde a co všechno v sobě bude mít za novinky a nápady.

Po vydání Stínu Černobylu nám ůstala hromada nevyužitých nápadů, které ve hře buďto nebyly využity vůbec, nebo jen náznakem (vzhledem ke krátící se trpělivosti THQ a zdržujícímu se vývoji). Právě několik z těchto změn plánujeme zařadit do nového dílu a společně s tím použijeme i několik původních nápadů. Kromě toho chceme vnést světlo i do samotného příběhu hry.



Příběh Střelce, hlavní postavy původního Stalkera, nebyl zcela objasněn. Nějak záhadně se objevil na korbě náklaďáku smrti, ale co bylo předtím se člověk odnikud nedozví. Proto nás napadlo udělat krok zpátky a dát hráčům lepší pohled na to, jak se Střelec dostal do Zóny. Celá Jasná obloha je koncipována tak, aby při vývoji došlo k co nejmenší časové prodlevě a aby se co nejdříve dostala na pulty obchodů. Už to nedopadne jako v případě původního dílu, na který se čekalo šest dlouhých let. Nebylo třeba tvořit zcela nový svět nebo grafický engine. Pracovali jsme s tím, co jsme už jednou vytvořili a vylepšili samotné herní základy.

Výtvarníci a kreslíři si kdysi sbalili batohy a strávili nějakou dobu přímo v Černobylu. A to proto, aby zachytili tu pravou atmosféru. Vrátili se s tunou fotek z nejrůznějších zákoutí Zóny, která ještě před nějakou dobou nebyla vůbec prozkoumána. Krom fotek se samozřejmě všichni vrátili i s nepopsatelnými zážitky. Mimo jiné jsme byli členy expedic v bažinatých oblastech, odkud jsme si vzali nápady ke ztvárnění bažin přímo ve hře. V oblasti okolo Kyjeva jsme zase pořídili spousty snímků starých zástaveb, zhotovených pro německé vězně z druhé světové války. Z těchto fotografií vychází i město Limansk.



Když bylo všechno hotové, začali programátoři dělat svoji práci. Vylepšovali grafický engine, přemýšleli nad novou dějovou linií a nad dalšími herními aspekty. Všechno spadalo pod vedení Antona Bolshakova a jeho týmu, který se zaměřil na válku frakcí, co mezi sebou bojují o zdroje a o území a kde se hráč může libovolně rozhodovat, komu podá pomocnou ruku. Chtěli jsme také změnit systém hledání a výskytu artefaktů a začlenit do hry několikastupňovou možnost vylepšování zbraní.

Během vývoje jsme sledovali zpětné reakce hráčů. Pečlivě jsme dohlíželi na oficiální fórum, na všechna témata v něm a právě to nám pomohlo rozhodnout se, jak hra bude vypadat a co lidé chtějí. Zcela seriózně jsme zvažovali všechny nápady, které se během té doby objevily a hlavně jsme byli ovlivněni onou nepřebernou hromadou modifikací. Analyzovali jsme špičkové a oblíbené modpacky a modifikace, neboť jsme věřili, že právě tohle byl hlavní důvod oblíbenosti celé hry. A hlavně si většinu změn hráči oblíbili. Pozvali jsme si k sobě i několik modderů, aby přispěli svými nápady. Několik nápadů pochází i od autorů AMK modu.



Jak se projekt pomalu blíží ke konci, tak jsme čím dál tím víc přesvědčeni o faktu, že Jasná obloha se ukáže být skvělou demonstrací začlenění dobrých nápadů do počítačové hry a že se opět posune blíž k původnímu konceptu.

Zdroj: IGN
28.07.2008 |
 
V návaznosti na předem uveřejněná dvě interwiev přinášíme další díl, tentokráte třetí. Oleg nám opět řekne něco víc o Jasné obloze a vysvětlí rozdíly mezi DX9 a DX10, včetně všech jeho předností a pak padne zmínka i o hardwarových nárocích. Stačí jen kliknout, pohodlně se usadit a umět anglicky.

24.07.2008 |
 
Zatímco v Santa Monice probíhá herní veletrh E3, Valentin Jeltyšev mohl naší redakci říci několik dalších informací o Jasné obloze. Bude zde osm frakcí, hráč se bude moci k některé z nich připojit a bojovat proti frakcím zbývajícím. Také padlo pár slov o možnosti používat obě ruce (známé držení detektoru a pistole). Změn se dočká i PDA, které nyní bude přehlednější, bude v něm více podstatných informací (dokonce má mít dvojnásobek funkcí) a přepracována bude i užitná hodnota HUD ukazatele.To všechno ale bylo řečeno už v minulosti, nebo většina změn byla k vidění z videomateriálů. Nyní se ale dovídáme několik dalších, čerstvých informací.

Obouruční režim:
Přímo od začátku hry je možné využít obě ruce našeho stalkera, což doposud možné nebylo. Nelze to však použít k nošení dvou zbraní zároveň. Tento systém je ve hře z důvodu nošení jednoho z tří nových detektorů (levá ruka) a zbraně (pravá ruka). Kterou zbraň si hráč vybere je čistě na něm (pochopitelně, že pokud budete třímat v jedné ruce detektor, nebudete moci držet v druhé ruce pušku - pozn. red.).

Trojice nových detektorů:
Ve hře budou tedy přesně tři nové detektory. Na začátku hry se vám naskytne možnost koupit si od překupníka svůj první detektor, ale ten vás kromě jednotvárného zvukového signálu nijak jinak před anomáliemi varovat nebude. Druhý detektor už je o něco lepší - Tahle věc vám ukáže pozici anomálie na malém zeleném displeji. Detektor je však značně nepřesný, hlavně pokud jste přímo v anomálii a jdete si pro artefakt. Třetí a nejlepší detektor se bude moci pochlubit schopností dynamicky zobrazovat pozici anomálie a podle intenzity zvukového signálu vás rovněž upozorní na vzdálenost mezi herní postavou a hrozícím nebezpečím.

Artefakty v anomáliích:
V původním Stalkerovi byly artefakty převážně poházené jen tak po okolí a bylo jich hodně. Sotva člověk vstoupil do nové oblasti, mohl už zdálky vidět tyto poskakující svítící věci rozházené všude možně po louce. V Jasné obloze to tak jednoduché nebude, neboť artefakty se nacházejí přímo v anomáliích. Vběhnout jen tak bez ochrany do takové anomálie se rovná jisté smrti. K tomu, abyste se k artefaktu dostali a bezpečně se k němu dostali, bude zapotřebí detektor. Jedině ten vám pomůže najít okem neviditelnou cestu a posléze se i zmocnit kýženého artefaktu. V závislosti na kvalitě detektoru se budete muset orientovat buďto jen podle zvukového znamení, nebo dokonce přímo vyznačenou trasou na displeji detektoru.

Blowouty nejsou skriptované!
V původním Stalkerovi jste se bez modifikace náhodných blowoutů nedočkali, krom jednoho před elektrárnou. Jasná obloha ale jde dál! Jeden z blowoutů udeří hned na začátku hry a na jeho příchod upozorní postupně rudnoucí obloha. V této chvíli je nutné vyhledat nějakou budovu, kam se schováte. Ale pozor - ne všechny stavby vás před blowouty ochrání.

Artefakty nebudou sloužit jako zbraň:
Jistě mnozí z hráčů Stínu Černobylu ví o modifikaci, díky které bylo možné z artefaktů tvořit anomálie. V Jasné obloze to však také nepůjde. Pokud se tedy opět na internetu neobjeví nějaký mod.

Zcela náhodné a dynamické počasí:
Jedním z hlavních bodů kritiky ve Stínu Černobylu byla údajně dynamika počasí, kdy se například počasí náhle změnilo a z prosluněné oblohy začaly padat kapky deště. Ti z vás, kteří do Stalkera nahlíželi a dívali se do skriptů věděli, že počasí beztak bylo dynamické. Obecně platilo, že kolem deváté hodiny pršelo a ve dvanáct se obloha zatáhla. Autoři hry se tomuto problému věnovali a proto je nyní počasí zcela dynamické.

Pohyby trávy ve větru jsou pomalejší:
V původním Stalkerovi se tráva mihotala skutečně rychle... tahle myšlenka asi napadla všechny hráče a bohužel tento aspekt docela značně ničil herní atmosféru. V Jasné obloze se už tráva bude pohybovat pomaleji a realisticky.

Fyzikální engine se dočkal jen malých vylepšení:
Stalker ve fyzikálním enginu nikdy nebude druhým Half-Lifem, což je snad všem jasné. Změny nepřijdou ani s Jasnou oblohou, neboť v GSC nijak značně fyzikální engine neměnili. Dočkáme se jen několika rozšíření v primárních úkolech, ale nic velkého to nebude.

Zdroj: Oblivion-lost.de
22.07.2008 |
 
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11]  >12< [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] 
[21] [22]