• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Archiv

Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16]  >17< [18] [19] [20] 
[21] [22] 


Konečně se objevily další nádherné, ba přímo fantastické screenshoty z Jasné oblohy. Uveřejnili je naši kolegové z webu stalkerhispano.com a nyní Vám je s radostí přinášíme i my. Nechť se Vám líbí...
 
  
 
 
 
 
 
 
 
03.03.2008 |
 
Podľa najnovších správ od Leksa zo stalkerportal.ru, môžeme očakávať vydanie nového predpokračovania STALKER: Jasná obloha už o dva mesiace! Avšak v tom prípade, že by ste si hru objednali a zadovážili cez Steam. V posledných dňoch totiž na svojich stránkach aktualizovali dátum vydania na máj 2008. Podľa iných informácií, na stránkach doteraz svietil dátum marec 2008.
Čo to znamená pre nás ostatných, ktorí sme rozhodnutí si počkať na tradičnú, zberateľskú verziu? Musíme len vydržať ešte dva mesiace...
02.03.2008 |
 
Po informačním suchu se na světlo světa dostaly další dva screenshoty, zobrazující známé lokace, ale z jiných úhlů. Zde je máte:
 
 
 
28.02.2008 |
 
Nový česko-slovenský kalendár na mesiac marec/březen od Valentina Jeltyševa z GSC na vašu plochu:-)

26.02.2008 |
 
Dnes je tu pro Vás nachystáno další preview k Jasné obloze, které kromě dokola se opakujících faktů obsahuje i několik informací ohledně multiplayeru a dalších herních aspektů. Text se objevil na webu Hooked Gamers.
 
 
Zaměřeno na dokonalost
Jasná obloha je prequel k původnímu Stínu Černobylu, vyvinutého ve studiu GSC Game World. GSC mělo původně obrovské nápady přijít na herní trh s originální hrou s plně otevřeným a žijícím světem, situovanou do žánru first-person stříleček s nemálem RPG elementů (správa inventáře, vylepšování schopností,...). Jak je však pro podobný typ her zvykem, původní Stín Černobylu měl kvanta chyb, přičemž několik z nich vyřešily vydané patche. Jasná obloha by v tomto ohledu měla být optimalizovanější, a to díky přechodu na upgradovaný grafický engine X-Ray a zlepšené umělé inteligenci.
 
Příběh
O příběhu zatím mnoho známo není, snad jen to, že se vžijete do bezejmenného stalkera, který má za úkol zabít Střelce, čili hlavní postavu původního dílu. Hráč si bude moci vybrat, ke které z osmi frakcí se připojí, které si znepřátelí, proti kterým bude společně s ostatními členy skupiny bojovat, a nebo jestli zůstane zcela sám a bude jednat na vlastní pěst, bez jakýchkoliv omezení. Pro dokončení hry nebude potřeba se k nikomu připojovat, ale spojenectví ponese řadu výhod, ať už možnost využít služeb průvodců, kteří vás automaticky přesunou na požadované místo bez toho, aniž byste sami museli něco udělat. Spolupráce s dalšími bojovníky ze spojenecké frakce však nebude v duchu plného rozdávání rozkazů, ale v boji se budou řídit přímo hráčem a poskytnou mu tak nepostradatelnou palebnou podporu. Nepřátelé společně s mutanty budou mimo jiné o poznání inteligentnější a zákeřnější.
 
Zóna
Jak je uvedeno výše, Jasná obloha je opět situována do centra Zóny. Vzhledem k tomu, že se tedy jedná o stejné místo, jako v původní hře, budete některými lokacemi procházet znovu, ale za jiných okolností. Polovinu lokací v Jasné obloze budou tvořit lokace známé z původní hry, zbývající polovina bude zcela nová. Jednou z novou úrovní jsou bažiny (což není zas tak zcela pravda, bažiny se měly nacházet už v původní hře - pozn. red.), které poskytují ideální útočiště pro novou příšeru - bažinného upíra. Ten bude natolik silný, že dokáže člověka vší silou odmrštit do vzduchu.
 
Nový engine a umělá inteligence
Nový herní engine bude nyní podporovat jak DirectX9, tak i DX10, což vám zajistí maximum toho, co váš hardware dokáže ze sebe dostat. Mnohem více detailů se dočká i voda, veškeré herní nasvícení je nyní plně dynamické a skutečně užitečným rysem bude možnost nechat si u konkrétní postavy opravit výbavu, což zabrání v potřebě nosit hned několik nepotřebných pušek. Nepřátelé či spojenci se dokáží krýt za překážkami, a dokonce je v omezené míře možné ničit okolní prostředí (k tomu je ve hře určeno několik objektů). Nově dodané denní rutiny se postarají o to, aby stalkeři pružně reagovali na denní dobu, což prospěje ještě více celkové rozmanitosti během hry.
 
Multiplayer
Jasná obloha bude podle všech potvrzených informací možnost hry pro více hráčů obsahovat, a dokonce se uvažuje, že by v tomto módu bylo možné ovládat vozidla. Nad tím však autoři stále ještě přemýšlejí. Velké naděje se vkládají i do možnosti vylepšení multiplayer editoru, díky kterému si hráči budou moci tvořit vlastní úrovně a (doufejme) i nové singleplayerové mise s vlastními scénáři (tomu se mi zas tak moc věřit nechce - pozn. red.).
 
Na závěr
Jasná obloha dle všech zmíněných informací zlepší téměř všechno, co nakousnul Stín Černobylu. Nový díl by měl vyjít někdy v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku a bude k dispozici jak v klasických kamenných obchodech na DVD, tak i přes službu Steam.
23.02.2008 |
 
A máme tu další hutné informace o Jasné obloze, tentokráte z webu gamingtarget. Doufám, že se Vám článek bude líbit a opět poskytne pár dalších detailů o plánované podobě hry.
 
 
Po dlouhém časovém odkladu a rozsáhlému přetváření si S.T.A.L.K.E.R.: Stín Černobylu konečně našel cestu na pulty obchodů a oblíbili si jej všichni - až na největší fanoušky. Hra vás vrhla do role stalkera Streloka (Střelce), který ztratil paměť a nyní se snaží si na svou minulost vzpomenout. Zóna byla nejprve zamýšlena jako neobyvatelné místo, kam se vydává jen hrstka stalkerů, dychtících po artefaktech. Za podobné nehostinné podmínky mohl výbuch v černobylské elektrárně. Výboje nevysvětlitelné energie měly některé lokace uzavírat, věznit stalkery, nebo dokonce vytvářet či zpřístupňovat lokace zcela nové. Právě tak začíná pokračování hry s názvem Jasná obloha, začínající rok před původním Stalkerem. Hra je sice označena jako prequel, ale tvůrci se rozhodně nebojí přetvořit si Zónu k obrazu svému tak, aby udrželi hráče v napětí a poskytli jim nové zkušenosti.
 
Tentokrát však nebudete hrát za Streloka - budete mít za úkol jej zprovodit ze světa. To by pravděpodobně nebyl zas tak velký problém. Strelok se měl ve Stínu Černobylu paradoxně zabít sám, kvůli chybě vytvořené přímo v centru C-Con (spolek Uvědomění). V roli nového stalkera budeme prozkoumávat Zónu od začátku, tentokráte v rozložení padesát na padesát. To znamená, že polovina lokací bude původních, ale přetvořených, a druhá polovina hry bude tvořena z lokací zcela nových. Díky next-gen grafice bude i vizuální stránka mnohem propracovanější, než v minulém díle a jistě nám putování Zónou zpříjemní. Doposud uvolněná videa a screenshoty vypadají vskutku fantasticky.
 
I když se může nyní zdát, že Zóna bude vypadat lépe, stalkeři se stále honí za artefakty, přesně jako obvykle. Setkáme se s obvyklými anomáliemi a artefakty roztroušenými v okolí, přičemž prodej artefaktů by měl být hlavním zdrojem příjmů. Tentokrát ale jejich hledání bude mnohem náročnější, už nebudeme narážet na nejrůznější artefakty na každém kroku, ale k odhalení jejich přítomnosti bude zapotřebí mít v rukou detektor. To znamená, že buďto ponesete pušku bez možnosti nést detektor, nebo budete mít v jedné ruce detektor a ve druhé pistoli. Z hlediska realismu se jedná o skvělý krok kupředu. Pokud hráč bude chtít nosit detektor po téměř celou hru, bude nucen před přestřelkou změnit zbraň. Doufejme, že k tomuto účelu tvůrci z GSC vytvoří i nějakou horkou klávesu.
 
V Jasné obloze se dočkáme nových artefaktů, anomálií, a dokonce snad i náhodných blowoutů. Blowout je obrovská nestabilní "anomálie", která začíná v nitru Zóny a postupně zaplavuje i zbytek oblastí. Právě jeden z blowoutů způsobil Strelokovi jeho známou ztrátu paměti. V Jasné obloze se mimo jiné objeví i frakce známé ze Stínu Černobylu, jen se zdá, že tentokrát s nimi budeme moci více spolupracovat. V prvním díle jsme se mohli přátelit s Povinností nebo Svobodou. Tentokrát se však hráč bude moci k jedné z pěti místních frakcí připojit (ještě před nedávnem mělo ve hře být frakcí rovnou osm... že by zase regulování? - pozn. red.) a dovést ji tak k absolutnímu vítězství nad nepřáteli. Nejen, že dostanete přístup k misím, které budou s danou frakcí souviset, ale získáte rovněž i hodnost. Krom toho budou frakce poskytovat i několik služeb, ať už se jedná o obchodování s překupníky, opravu zbraní nebo možnost využít služeb průvodce. Mechanici budou schopni opravit poškozené zbraně, průvodci zase pomohou překonat nebezpečné úseky a dopravit hráče na smluvené místo mnohem kratší cestou. Systém umělé inteligence s názvem A-Life, vyvinut speciálně v GSC, bude ve skutečnosti hlavním ovládacím prvkem všech frakcí. Ve Stínu Černobylu A-Life ovládal cesty monster, které se v případě potřeby vrhly na mršinu v okolí nebo zrovna odpočívaly. Pokud bude A-Life řídit i průběh bitev, dočkali bychom se tak mnohem méně lineární kampaně než dříve.
Skoro každé pokračování hry slibuje lepší umělou inteligenci, a nejinak je tomu i v Jasné obloze.
 
Na veřejnost prosákla i informace o tom, že nepřátelé budou moci požívat granáty, budou mezi sebou spolupracovat nebo se krýt (což dokazuje i jedna z prezentací). Ne každá překážka však bude poskytovat dočasný úkryt před smrtícími náboji. Ve stejném videu bylo jasně vidět, jak se při střelbě do dřeva postupně lámalo a odštipovalo. Vylepšení umělé inteligence zlepší i dojem samostatného života všech lokálních NPC postav. Ve Stínu Černobylu se stalkeři srocovali u ohnišť (kde poté následně umírali - pozn. red.), zpívali si stále stejné písničky, bez ohledu na denní dobu. V Jasné obloze by mělo vlivem zlepšení v A-Life dojít k zahrnutí denního-nočního cyklu pro všechny postavy a monstra.
 
Jak se dá očekávat, Jasná obloha bude mít mnoho grafických vylepšení - pro Stín Černobylu byl vyvinut speciální grafický engine s názvem X-Ray, přičemž Jasná obloha bude tento engine využívat také, avšak v modifikované podobě. Budeme tak svědky velice detailních scén, které budou zahrnovat plnou podporu DirectX 10. Hráči s DX9 kartami však nebudou nijak znevýhodněni, i oni budou moci hru hrát. Vykreslování pod DX9 bude rovněž podporovat motion blur (rozmazání scény), depth on field (hloubka ostrosti), nebo parallaxní bump mapy, které berou do úvahu i úhel pohledu. Animace postav a modelů budou rovněž vylepšeny, včetně zahrnutí podpory animační techniky s názvem "Inverzní kinematika". Ta pomáhá návrhářům spojit klouby na jejich modelech tak, aby vytvořili co nejlepší polohu. Vypadá to, že tento proces bude počítat s mnohem větším počtem procedurálních animací - například při pohybu rukou nebude potřeba přímo manipulovat s ramenem, loktem, zápěstím... Vše bude řízeno algoritmem.
22.02.2008 |
 
Kolegové z webu stalkerhispano před nedávnem uveřejnili další kousek otázek a odpovědí, týkajících se Jasné oblohy. Zde je máte i Vy:
 
 
- V jednom z trailerů byla část přestřelky s vrtulníkem. V rohu obrazovky byl ukazatel její energie - bude i ve finální hře, nebo v zájmu zachování co nejvyšší reality bude nakonec odstraněn?
- Trailer byl jen ze zkušební verze, šlo nám o demonstraci účinku zbraní a ve finální verzi žádný ukazatel skutečně nebude.
 
- Bude Jasná obloha nést označení "Games for Windows"?
- Rádi bychom toho docílili.
 
- Potkáme se opět se Sidorovičem?
- Samozřejmě, bez něj by to nešlo.
 
- Bude v Rostoku bar, nebo se bude jednat o opuštěnou lokaci?
- Bar ve hře bude, ale díky anomálním výkyvům nebudete mít možnost vždy se do něj dostat.
 
- Budou kromě zbraní zlepšené i obleky? Bude možné doplňovat obleky například o nějaká zařízení typu plynových masek, noktovizorů, svítilen a podobně?
- Obleky bude možno upravovat stejně jako zbraně, ať už hráč bude moci zlepšit neprůstřelnost, ochranu před anomáliemi, váhu atd. Obleky budou mít stejně jako v první hře jistou výbavu už přímo v sobě - i tak je ale bude možno dále upravovat.
 
- Jak budou probíhat bitvy? Pokud bude některá ze stalkerských skupin v silné nevýhodě, vzdají se?
- Stalkeři budou bojovat do posledního muže. Pokud budou v nevýhodě, budou se více krýt za překážkami, zabírat lepší obranné body a čekat na možnou pomoc.
19.02.2008 |
 
GSC opět uveřejnilo další dva screenshoty, tentokrát z města Limansk. Atmosféra, která se z obrázků line, je skutečně silná.
 
  
 
16.02.2008 |
 
Kolegové z webu stalkerhispano. com uveřejnili další várku perfektních screenshotů z Jasné oblohy, a byla by škoda nepodělit se o ně i s Vámi. Již teď je jasně patrné, že Clear Sky bude skutečnou pastvou pro oči.
 
 
 
 
  
14.02.2008 |
 
Kolegovia zo stalker.vokr.com ešte včera zverejnili informácie - s odvolaním na Tiscaligames, podľa ktorých vydavateľom prequelu STALKER: Clear Sky pre Slovensko a Českú Republiku bude opäť starý známy CD Projekt. Už skôr bol potvrdený tento vydavateľ, podľa stalker.pl, aj pre Poľsko.
 
Dlho nebolo zrejmé, či CD Projekt do Jasnej oblohy zainvestuje, ale dnes tieto informácie potvrdil aj Martin Schovanec z herného serveru Xzone.
Dočkať by sme sa mali opäť českej lokalizácie - a to českých titulkov v hre a manuálu.
 
Asi to najhlavnejšie na koniec: hra u nás pravdepodobne nevyjde skôr ako v auguste/srpnu 2008. Zostáva nám už len veriť, že sa vývoj Jasnej oblohy v dielňach GSC zbytočne nepredĺži a nového STALKERa sa dočkáme naozaj načas.
13.02.2008 |
 
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16]  >17< [18] [19] [20] 
[21] [22]