• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Predpoveď počasia na nasledujúci deň pre oblasť Černobylu FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Official S.T.A.L.K.E.R.

Promote Your Page Too
Registrovaných užívateľov: 18980
Zaslaných príspevkov: 98577
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack The number one source for all S.T.A.L.K.E.R. files, news, and more! Come on in! Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
GlobalSoftGames ProGamingShop.sk Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. 2

Informačná tabuľa - pevná novinka

Vážené stalkerstvo, je po akcii, a ako ste počuli na debriefingu, prechádzame kompletne, čo sa týka larpu, na nové stránky rebjata.cz a s tým aj na nové fórum. V najbližších dňoch uzavrieme všetky zostávajúce témy na scofóre a presunieme ich na nové miesto, kde budete môcť pokračovať v debatovaní, písaní komentov a návrhov a tiež v sledovaní noviniek okolo aktuálneho ročníka STALKER LARPu resp. ďalších akcií, ktoré pre vás do budúcnosti chystáme.
 
Zaregistrujte sa preto čím skôr na fóre rebjata.cz
 
 
Pokud jste si ještě doteď nepořídili originálky S.T.A.L.K.E.R.ů a chtěli byste to napravit, tak není lepší chvíle, než tak učinit právě teď na stránkách GOG.com. Stín Černobylu za šest dolarů, Clear Sky za tři dolary, Call of Pripyat taky za šest dolarů a nebo komplet za patnáct - to je neodmítnutelná nabídka. Zvlášť v případě, pokud jste minuli všechny předchozí Steam slevy a přesto byste si těmito radioaktivními kousky chtěli rozšířit svou sbírku.

A co je úplně nejlepší - všechny hry jsou bez těch zpropadených DRM ochran.

Poznámka (6.2.2014, 19:00): Nabídka platí ještě dva dny a sedmnáct hodin.
 
06.02.2014 | datastor
 

 
 
23.12.2012 | datastor
 
Kdybychom si nad každou další nejasností ohledně budoucnosti S.T.A.L.K.E.R.a, která se na internetu objeví, měli dělat zářez na pažbě, museli bychom nakoupit vagon náhradních a nebo k těm stávajícím přitlouct alespoň dvoumetrovou desku. Když se včera na internetu objevila zpráva o přesunu práv k bitComposeru (v několika regionech tato firma plnila roli vydavatele Call of Pripyat), tak se zdálo, že alespoň malé nebezpečí je už konečně zažehnáno.

Omyl. Dnes se totiž na webu GSC objevilo oficiální prohlášení, že práva na značku S.T.A.L.K.E.R. má v rukách pořád GSC v čele se Sergejem Grigorovičem. Licence navíc nespočívá jen v možnosti nakládat podle své vůle se samotnou značkou, ale vztahuje se i na herní svět, použité technologie a hlavně na celou herní sérii jako takovou. Tím se navíc (naštěstí) vyvrací i dříve kolující fáma o odkupu práv Bethesdou, která se před nedávnem stala pro mnohé místní i zahraniční weby takřka potvrzenou.

Na webu dále padlo, že lidé v bitComposeru neplní smlouvu s GSC tak, jak by měli. Takže kolotoč dohadů a fabulací může (a rozhodně bude) dál směle pokračovat... ale překvapuje to vůbec ještě někoho?

13.12.2012 | datastor
 
Kdo by neznal Borise a Arkadije Strugacké, autory světově známého románu Piknik u cesty (v originálním znění Пикник на обочине), později vydávaného pod názvem Stalker.
 
Právě ten se později stal duchovní předlohou stejnojmenného filmového zpracování Andreje Tarkovského a to za nějaký ten čas zase posloužilo tvůrcům z GSC Game World jako inspirace k vytvoření námi toliko známého herního Stalkera. Nutno dodat, že bez tohoto vnuknutí by ze Stínu Černobylu, tehdy ještě pojmenovaného jako Oblivion Lost (neplést si s modifikací), byla s vysokou pravděpodobností jen další tuctová futuristická střílečka bez hlubšího smyslu.
 
Když roku 1991 zemřel starší Arkadij, svět literatury přišel o jeden z velkých talentů. Včera si však smrt bohužel přišla i pro jeho bratra Borise (nar. 1933). Oba autoři napsali dohromady pětadvacet románů, z nichž ten úplně první, zaměřený na sci-fi tematiku, nesl název Planeta nachových mračen
 
20.11.2012 | datastor
 
"Bohužel to byl vynucený tah", tvrdí Javorsky.
 
"V prosinci roku 2011, po neočekávaném uzavření studia GSC svým majitelem, Sergejem Grigorovičem, byl vývoj hry pozastaven. Tým měl v tu dobu dvě možnosti - buď se rozpadnout a hledat zaměstnání jinde a nebo zůstat pohromadě a zkusit zajistit alespoň nějaké finance nutné pro pokračování, po kterém jsme všichni tolik toužili."
 
"Rozhodli jsme se pro druhou volbu. Po několika měsících plných problémů a vyjednávání jsme zajistili potřebné finanční prostředky. Problémem se však ukázalo být vlastnictví práv na značku S.T.A.L.K.E..R. a kvůli tomu jsme nemohli dále s takovým názvem pracovat. Investoři však týmu schopnému vyrábět skvělé hry důvěřovali, i když to obnášelo začít v podstatě úplně nanovo. A to jsme taky udělali. V březnu roku 2012 jsme založili studio Vostok Games a začali s vývojem našeho prvního projektu s názvem Survarium. Svět Survaria rozhodně bude na Stalkera odkazovat."



Javorsky odpověděl i na otázky týkající se stavu S.T.A.L.K.E.R.a 2 těsně před jeho zrušením a zároveň na to, jak došlo k založení Vostok Games.

"Nebyla to jednoduchá cesta, to připouštím. Na jednu stranu nikdo z nás neměl dostatek zkušeností a na stranu druhou bylo potřeba naplnit přání hned tří stran - investorů, týmu a vlastníka práv na značku S.T.A.L.K.E.R. Pokud bychom ale všechno začali zařizovat narychlo, riskovali bychom ztrátu týmu také. Proto jsme všichni začali hledat mezi svými starými kontakty a známými, kteří by mohli najít možné investiční partnery. Mluvili jsme s vydavateli, s nimiž jsme v minulosti spolupracovali, ptali jsme se přátel a přátel jejich přátel, ptali jsme se i lidí v komunitě... Vzhledem k tomu, že se všechno zhroutilo v prosinci přímo před vánočními svátky, nemohli jsme začít jednat dříve než v druhé polovině ledna. Do té doby jsme měli dát dohromady podnikatelský plán a připravit se k představení S.T.A.L.K.E.R.a 2 možným investorům."

Javorsky řekl, že zatímco se tým snažil najít potřebné investice k záchraně hry, tak žádná ze schůzí nepřinesla kýžený výsledek.

"Měli jsme několik schůzí, týkajících se využití rizikových kapitálů (jde o prostředek pro financování zahájení činnosti firmy, kdy investor rizikového kapitálu dodá potřebné finance a na oplátku získá předem domluvený podíl akcií společnosti - pozn. red.) a kontaktování soukromých investorů přímo v Kyjevě. Telefonovali jsme nejrůznějším západním vydavatelům a přijeli do Moskvy projednat celkové vyhlídky do budoucna. Po zhruba měsíci plném rozhovorů a jednání jsme však nedostali ani jednu vážnou nabídku k oživení projektu."



"Multiplatformní hra (tzn. hra určená jak pro stolní počítače, tak pro konzole - pozn. red.) s obrovským množstvím obsahu vyžaduje nejen stabilní finanční prostředky, ale rovněž spoustu času k vytvoření. Investoři si proto chtěli vzít čas na rozmyšlenou... jenže čas byl tím, co tým neměl a další prodlevy už nepřipadaly v úvahu. Začali jsme tedy přemýšlet o alternativním projektu, který by byl jednak levnější a druhak méně náročný na čas. Bylo to právě v době, kdy jsme se zabývali směřováním k free-to-play stylu hraní onlinových stříleček. Projekt jsme tedy nazvali Stalker Online, sepsali další obchodní plán a představili jej jako takový náš plán B. A stejně jako S.T.A.L.K.E.R., i Survarium je zasazeno do pustiny, ale tentokrát v apokalyptické rovině."

"Jednání znovu ožila a tým ani nedýchal v očekávání, jak to všechno dopadne. V únoru jsme si uvědomili, že i přes veškeré úsilí nebudeme schopní práva na značku S.T.A.L.K.E.R. zajistit a to pro nás byla těžká chvíle. Naším cílem bylo v sérii pokračovat, ale po tomto zjištění šla nálada okamžitě ke dnu a celý tým byl skutečně na pokraji rozpadu."



Když ale S.T.A.L.K.E.R.a 2 nebylo možno přivést zpět k životu, přišel Javorsky s novou myšlenkou - proč nevytvořit novou a potenciálně ambicióznější hru než tu, kterou se až do této chvíle snažili tak úzkostlivě zachánit?

"V té době jsme se seznámili s Vostok Ventures, investiní společností, zajímající se o IT sektor. Vedení rychle pochopilo, v jaké situaci se nalézáme a po pouhých dvou týdnech rozhovorů jsme dosáhli prvotní dohody. Začátkem března jsme oslavili vznik Vostok Games. Všechny ty měsíce nejistoty byly drsné a náročné, ale nakonec to rozhodně stálo za to. Tato zkušenost posílila nejenom tým jako celek, ale i jednotlivce v něm."

"V den uzavření GSC jsme měli naplánovanou schůzku celého týmu, kde jsme měli prezentovat herní příběh. Těsně před tím ale generální ředitel svolal valnou hromadu, kde oznámil, že se rozhodl projekt ukončit. To samozřejmě celý vývojářský tým šokovalo. S.T.A.L.K.E.R. 2 byl tou dobou teprve v počáteční fázi vývoje, dokončili jsme první verzi grafického enginu, ujistili se, že všechno funguje tak, jak by mělo a odstranili několik technických rizik. Podle našeho odhadu by projekt potřeboval miniálně další dva roky na dokončení a zahrnutí veškerého plánovaného obsahu."

Zdroj: vg247.com
 
15.11.2012 | datastor
 
Snad prý asi možná první screenshoty z druhého Stalkera, které se objevily na webu hpnot1q-gaming.com:
 
 
 
 
 
 
 
 

10.11.2012 | datastor
 
Stromová příšera. Skládající se obluda složená z bůhvíčeho, připomínající svými schopnostmi spíše Rubikovu kostku. Prase, ze kterého leze další prase. Pes s hlavou krysy... a mnohé další nástrahy si na nás soudě dle posledních uveřejněných artworků bude chystat S.T.A.L.K.E.R. 2 (pokud tedy vůbec vyjde). Jen vyvstává otázka, zda si výtvarníci tak trochu nespletli hru.




"Lešij" [Леший], jak je tento stromový mutant z prvního artworku zatím pojmenován, by podle všech dostupných informací měl být neagresivní a stát v uctivé vzdálenosti od hráče, aniž by se pohnul. Ale myslet si, že by šlo o zcela neškodnou hříčku Zóny také není na místě, neboť během postávání má vyluzovat dlouhotrvající teskný zvuk či zpěv, který by hráče měl uspat. A v ten okamžik přichází jeho chvíle - znehybněného stalkera si přenese do svého brlohu, položí k ostatním uloveným lidem hlavou k sobě tak, aby bezvládná těla tvořila hvězdu. Poté přejde na všechny čtyři, tělem se překlene přes "hvězdu" složenou ze stalkerů, přičemž tělo jeho samotného začne praskat a tím se tak obnaží vše, co bylo až do té doby skryto pod povrchem. Společně s tímto rituálem se současně mutant stává zranitelným, což by mělo hráči poskytnout příležitost popadnout zbraň a začít do něj střílet.





Krysovlk [druhý a třetí artwork]
Vizuálně i hratelnostně podobný s původními slepými psy. Mutant s obdobným jménem (odkaz) se měl objevit už v prvním Stalkerovi (stejně jako spousta mutantů dalších), ale nová verze nemá s původním návrhem mnoho společného. Model nového krysovlka byl schválen a otexturován.



Prase [první verze]
Polovina prasete stále žije a tvoří lůno pro parazita uvnitř, který kdysi užitečné hospodářské zvíře zcela ovládá. Tento mutant by se měl ze zřejmých důvodů pohybovat jen s velkými obtížemi, ale pokud zahlédne jakoukoliv kořist, vetřelc uvnitř těla se bude snažit okamžitě zaútočit - to však vzhledem k jeho chabé tělesné konstituci a notné váze hostitelského těla, jež bude muset vláčet po zemi, nebude nikterak jednoduché.



Prase [druhá verze]
Předchozí verze prasete s "dospělým" parazitem. Zda přežil on a nebo původní vepř, však není jasné.




 
"Břevno" [Бревно]
Má jít o mutanta se schopností skvěle se maskovat v lese. Na první pohled má budit dojem vlhkého a ztrouchnivělého kmenu (předposlední artwork), který nezkušení stalkeři jen těžko rozeznají od normálního kmenu. Jakmile se mutant rozhodne zaútočit, kůra se začne pohybovat a kmen se rozdělí (podobně jako jedno z monster v Dead Space). To je ostatně vidět na posledním artworku.
 
 
Zdroj: gsc-fan.com
 
05.11.2012 | datastor
 
Těžko říct, co si myslet... přesně tak se totiž dají shrnout aktuální dojmy z nově uveřejněných koncept artů ze Stalkera 2, jež se objevily na facebooku. Speciální poděkování patří Kovasovi.
 
 
 




  
17.09.2012 | datastor
 

 
Je mou smutnou povinností informovat o jedné nemilé novince - S.T.A.L.K.E.R. 2 nakonec přeci jen nevyjde. Podle informací dostupných na internetu vývoj stopnul sám Grigorovič (nebo by se spíš hodilo napsat, že nesvolil k další práci). Vývojářský tým se proto odtrhnul a pod novým názvem Vostok Games chystají hru Survarium - ale oproti klasickému Stalkerovi už nepůjde o střílečku z první osoby, ale o MMOFPS hru založenou na free2play mechanismech. Survarium se má odehrávat v blízké budoucnosti a mapovat život obyvatel po gigantické ekologické katastrofě.
 
Pokud by vás dění okolo Survaria dále zajímalo, přidávám odkaz na oficiální, avšak zatím ještě informačně notně chudý web http://survarium.com/en/ a na související prezentační video s anglickými titulky.
 
 
25.04.2012 | datastor
 
Zcela kompletní překlad hry STALKER: Call of Pripyat, vytvořený speciálně scorpions komunitou. Přeloženy jsou nejen texty v běžných dialozích, ale i všechny animace. To vše bez zbytečné spisovnosti.
Budete-li mít jakékoliv otázky, stačí navštívit naše fórum, kde najdete i odkazy ke stažení.