• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Predpoveď počasia na nasledujúci deň pre oblasť Černobylu FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Official S.T.A.L.K.E.R.

Promote Your Page Too
Registrovanch uvateov: 3155
Zaslanch prspevkov: 100584
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. 2

 
 
Máme tu dalších pár útržků ohledně nadcházejícího S.T.A.L.K.E.R.a. Podle Sergeje Galjonkina z Epic Games, který v podcastu "Jak se tvoří hry" odpovídal na otázky posluchačů, se Sergej Grigorovič (vedoucí GSC studia) rozhodl oznámit práci na S.T.A.L.K.E.R.ovi na vlastní pěst, aniž by se s někým ze studia radil. Rozhodl se tak prý proto, aby byla na blížící se výstavě E3 příležitost ke hledání vhodného vydavatele. Ono oznámení mělo vyvolat rozruch a zároveň dokázat, že o hru je pořád zájem.

Galjonkin dále uvádí, že vývoj hry je v současnosti pouze ve fázi návrhu. Zajímavé je, že vývoj nemají na starosti autoři třetího dílu Cossacks, ale kompletně nový samostatný tým, který přešel pod křídla GSC a má mít s vývojem stříleček zkušenosti. Někteří jeho členové se navíc měli podílet i na tvorbě původních dílů, takže uvidíme, co z toho nakonec vzejde.

Teorie o tom, že by S.T.A.L.K.E.R.a měl nově pohánět čtvrtý Unreal Engine, však nebyly ani potvrzeny, ani vyvráceny.

Grigorovič tuhle novinu oznámil někdy v polovině května na svém facebookovém profilu, ale tím veškerá informovanost hasla. Jak už jsme psali v předchozí novince, na propagačních stránkách není k nalezení nic víc, než logo hry a možné datum vydání stanovené (prozatím) na rok 2021. 
 
Zdroj: dtf.ru
29.05.2018 | datastor
 
 
Po těch několika dlouhých letech, kdy došlo nejprve k náhlému ukončení vývoje dalšího S.T.A.L.K.E.R.a a následnému uzavření celého studia GSC, už nezůstalo moc lidí, kteří by věřili, že by se nastalá situace mohla jakkoliv změnit – nebo snad dokonce aby další díl téhle už kultovní trilogie přece jenom vyšel. Roku 2014 se ale GSC vrátilo spolu s kompletně přepracovaným webem na scénu. Tehdy se mluvilo o obrovském comebacku a natěšení hráči už pochopitelně ze skříní začali vytahovat zaprášené plynové masky, nabíjet kalašnikovy a kontrolovat baterky v dozimetrech.
 
GSC ale svým velkonávratem přineslo hernímu trhu „jenom“ pokračování své starší série Cossacks. O radiací nasáklé Zóně, která nás všechny beztak zajímala nejvíc, nepadlo ani slovo (pokud tedy nepočítáme krátký rozhovor s Jevgenijem Grigorovičem, ve kterém se spíše jen tak zlehka zmínil, že by k dalšímu zahájení vývoje možná někdy v budoucnu dojít mohlo, ale žádná jistá informace to samozřejmě nebyla). Dnes ráno se ovšem na Facebooku GSC objevila zpráva přímo od Sergeje Grigoroviče, která to všechno potvrzuje. Ano, na dalším díle se opětovně pracuje, nedošlo k žádným smyšleným odkupům značky jinému studiu (což už sice bylo vyvráceno x let zpátky, ale některé weby se téhle kachny držely zuby nehty ještě dlouho potom). To je ta dobrá zpráva. Co dobrá, naprosto výborná zpráva to je.
 
Radost ovšem může značně zakalit skutečnost, že na vydání si ještě hodně dlouho počkáme. To je totiž naplánováno někdy na rok 2021, čemuž se ale s ohledem k zastarání prakticky veškerého už hotového obsahu nejde divit.
 
Bohužel mám ještě jednu špatnou zprávu datovanou ke dni 23. března tohoto roku, a tou je úmrtí Andreje Podubinskyho (74 let). Tohle jméno by vám asi nic moc neřeklo, pokud by nenásledovalo ještě jedno. Sidorovič. Andrej Podubinskij byl totiž herec, co tomuto hernímu překupníkovi propůjčil svůj hlas.
 

Dodatek k 17.5. 2018:
Na internetu se jako už tradičně množí předpoklady a spekulace od všemožných rádobypisálků, že nový díl poběží na Unreal enginu. Autor X-Raye totiž přešel do 4A Games a dělá na Metro Exodus, takže je to tutovka.

Je poměrně úsměvné, že si někdo v dnešní době ještě pořád může myslet, že na enginu pro celou hru dělá jenom jeden člověk, stejně jako je úsměvné i překrucování dostupných (a zatím prakticky neexistujících) informací.

Celá tahle vykonstruovaná teorie totiž vychází z tweetu Sergeje Galjonkina (tvůrce SteamSpy), který napsal, ať si hráči tipnou engine. Pokud z téhle kusé informace někdo hned teď dokáže vyvodit závěry, tak si zaslouží potlesk.
 
16.05.2018 | datastor
 
 
 
 
Roku 2012 se objevil rozhovor s Alexejem Sitjanovem, designérem a scénáristou příběhu Stínu Černobylu, na jehož vzniku se podílel pět let. Z rozhovoru vyplynulo následující: Stalker 2 měl být jeho přímým příběhovým pokračováním a prvotní vývoj hry započal už někdy v roce 2009, kdy zároveň byla nastřelená první verze příběhové linie. V ní jsme se měli zhostit role neznámého stalkera podezřelého z vraždy Střelce. Roku 2011 pak Alexej Sitjanov spolu s Vasilijem Prorokem (hlavním designérem) a Ruslanem Didenkem (projektovým manažerem) začali pracovat na novém příběhu, na němž strávili zhruba půl roku a Sitjanov dodává, že víc než řízením týmu se zabývali hlavně samotným vznikem hry. Sitjanov dále uvádí, že nová příběhová linka byla mnohem hlubší a povedenější, než návrh z roku 2009. V této verzi příběhu byl Střelec naživu – a co víc, opět se měl stát ústřední postavou. Dále pak Sitjanov popisuje poslední okamžiky před uzavřením studia.
 
 
 
Devátého prosince 2011 ve čtyři hodiny odpoledne jsme měli v zasedací místnosti vybavené projektorem představit nový příběh a hromadně se k němu vyjádřit. Na tu chvíli jsme se připravovali dva týdny a ostatní členové týmu se nemohli dočkat, protože pochopitelně byli zvědaví a měli spoustu otázek. Téhož dne v jednu hodinu odpoledne si nás ale svolal Sergej Grigorovič a bez sebemenšího vysvětlení oznámil, že celé studio bylo uzavřeno a veškerá práce na titulu tím pádem jde k ledu. Většina z nás mu v první chvíli nevěřila a myslela si, že šlo jenom o dost krutý žert. Když se ale ukázalo, že to vtip nebyl, byli jsme v šoku. Někteří měli slzy v očích. Měli jsme tu spoustu lidí, co v GSC pracovali deset let. I přesto však Ruslan Didenko Sergeje přesvědčil, aby prezentace proběhla podle původního plánu. Tým z příběhu byl nadšen a všichni jsme litovali, že z toho nakonec nic nebude.
 


Vzhledem k velmi kusým informacím se internet brzy začal plnit všemožnými spekulacemi, které stavěly především na neuspokojivé kvalitě hry spolu s technologickými omezeními nově vyrobeného enginu. Valentin Jeltyšev v pozdějším rozhovoru uvedl, že tou dobou Sergej Grigorovič nebyl schopen nad prací na hře dohlížet a ani za něj nebyla adekvátní náhrada. Zároveň ale nemělo jít o jediný důvod. Grigorovič se údajně rozhodl, že se ke tvorbě her už nechce vracet. I nadále však bude nad GSC a tvorbou všech zaměstnanců dohlížet, protože ho dění ve firmě zajímá.



Roku 2014 se Grigorovič k dřívějším událostem konečně vyjádřil oficiálně, a to konkrétně v rozhovoru pro jeden ruský fanouškovský web. Podle této zprávy se prostě chtěl od vývoje her odprostit (což ve své podstatě potvrzuje dřívější výrok Valentina Jeltyševa). Tvorba dalšího Stalkera by byla vzhledem k použití nového enginu a potřeby zcela nových modelů extrémně dlouhá a samozřejmě i finančně náročná, což nekorespondovalo se směrem, jakým se Grigorovič chtěl ubírat. Tehdejší šířící se fámy o odkupu značky Bethesdou byly (naštěstí) vyvráceny už dávno a sám Grigorovič to při setkání s Michajlem Razumovem v roce 2013 komentoval slovy, že žádné západní herní studio by do hry nedokázalo vnést tu pravou atmosféru, kterou známe z předchozích dílů a kterou máme tak rádi.



Kdyby tedy došlo k odkupu práv (což je dost dobře možné), muselo by se jednat o ryze východní studio, které by si s tímto nelehkým úkolem poradilo – a bylo by prý jedno, jestli by šlo o vývojáře z Ukrajiny, Ruska nebo třeba Běloruska. Dvě podobná herní studia ale podle dřívějších informací skutečně jsou brána v potaz, i když se samozřejmě neuvádí, o jaká by šlo. Zajímavějším faktem ovšem je, že Grigorovič by prý celou značku byl takovému studiu ochoten dát jen tak, výměnou za procenta ze zisku. Na druhou stranu však jeho požadavky na potenciálního výrobce hry mají být vážně vysoké.

Vyjma všech výše uvedených informací přinášíme i překlad zajímavého článku z webu exgsc.com, pojednávajícího o konceptu některých anomálií a budov, jejichž autorem je Ilja Tomačev. První novou anomálií měla být taková, která dokázala zrcadlit okolí a vytvářet různé prostorové jevy.
 
 
 
Kamenný les
Následující anomálie už vznikala přímo pro specifické požadavky návrhářů (viz dále).
 


Kamenná kůže a kamenná larva
Anomálie vytvořená z velmi křehkých kamenných fosílií, připomínající shluk malých tmavošedých krystalků, tvořících se na různých typech povrchů. Zvláště nebezpečná tato anomálie měla být ve skalnatém terénu, kde nemusela být na první pohled rozeznatelná. Kamenná krev měla být aktivována jakýmkoliv cizím předmětem v blízkém okolí. Cíl měl být během okamžiku pokrýván křehkou kamennou vrstvou, která měla postupně tvrdnout a tím zamezit v úniku z jejího dosahu. Z cíle, převážně tedy neopatrného stalkera, se tak během chvíle stala právě ona kamenná larva. Nejhorší pro takového nešťastníka bylo zjištění, že se začíná pomalu měnit v kámen a je nepravděpodobné, že mu někdo přijde na pomoc. Podobně chovající anomálie se měla objevit už ve Stínu Černobylu, ale jak moc dobře víme, nakonec z tohoto plánu sešlo.

Obelisk/Měsíční kámen
Anomální formace vypadající jako zvětralá špičatá pyramida černé barvy a nepravidelného tvaru. Kámen měl být zdrojem velmi silného psionického záření a vyskytovat se jich mělo víc poblíž sebe. Pokud by stalker vstoupil do jejich blízkého okolí, kameny by se pomalu přibližovaly k němu a v určité vzdálenosti by se znovu zastavily. Kameny se neměly pohybovat jen vpřed, ale měly oběť obklíčit. Kvůli svojí síle mohl i sebelépe vybavený stalker přijít o mysl během mrknutí oka.

Amfiteátr/Kamenná zahrada
Označení pro celou oblast výskytu anomálie Kamenná kůže. V jejím středu se měl nacházet takzvaný Kamenný les – vysoké kamenné výčnělky vzniklé ze zkamenělých stalkerů a mutantů. Střed anomálie je probořen do země a obklopen velmi nízkými, ale širokými schody. V samotném středu Kamenné zahrady se pak má nalézat artefakt.

Nákres planě rostoucích stromů tak, aby působily uvěřitelným a rozmanitým dojmem.
 


Vědecký institut NIIČAZ
Vědecký výzkumný institut NIIČAZ (Naučno-Issledovatělskogo Instituta Černobyľskoj Anomaľnoj Zony) byl už částečně probrán v dřívějším článku, takže jenom ve zkratce: podle původní příběhové osnovy byl hlavní hrdina (tedy Střelec) do NIIČAZu oficiálně přizván jako poradce. Na následujících obrázcích je areál NIIČAZu dále rozveden.

Mapa ústavu s vyznačením hlavních traktů.
 


Pohled na vstup do areálu.
 
 
 
Pohled na vrátnici před vchodem (založeno na reálných fotografiích).

 

Ústav se může pochlubit i hotelem pro stálé zaměstnance a pozvané vědce.

 

Pohled na hlavní křídlo institutu. Střelcova kancelář se měla nacházet v nejvyšším patře budovy nad vchodem. Na nádvoří měla stát socha (o ní ale bude řeč až později).
 


Vyznačená místa na jinak zcela shodném obrázku znázorňují, kam se hráč nemohl dostat. Přesto v nich ale šlo simulovat veškeré vybavení a v noci se v místnostech dokonce mělo svítit.
 
 
 
Památník, který se měl objevit na hlavním nádvoří před institutem. Byl vybudován na počest všech, kteří se snažili zlikvidovat následky anomální aktivity v dubnu roku 2006. Sousoší zachycuje člověka obětujícího se pro záchranu života ptáka.


 
Zdroje: exgsc.com, stalker.pl
21.08.2016 | datastor
 
Na webu se objevila závažná bezpečnostní chyba, která umožňovala dostat se k přihlašovacím údajům jednotlivých uživatelů na našem diskuzním fóru. Proto byla před chvílí všechna hesla resetována a uživatelům zaslány informační maily s vysvětlením.
 
Obnovit heslo si můžete velmi jednoduše – na přihlašovací obrazovce klikněte na volbu "Zapomněl(a) jsem heslo", na následující obrazovce jen vyplňte svůj aktivní e-mail spolu s uživatelským jménem a žádost odešlete. Během chvíle by měl přijít další e-mail s novým heslem a odkazem k jeho aktivaci. Po přihlášení s novým heslem stačí přejít do uživatelského panelu a v nabídce "Možnosti" kliknout na "Profil" a následně na "Registrační údaje" (obrázek), kde si budete moci zvolit heslo vlastní. 
 
Na zmíněnou chybu nás upozornil Influrium Citizen, kterému bychom tímto chtěli moc poděkovat. Zároveň se omlouváme za případné komplikace a věříme, že se k nám budete i nadále rádi vracet.
 
05.08.2016 | datastor
 
Jak je už zvykem, opět probíhá sleva všech S.T.A.L.K.E.R.ů –  jedná se o klasické Steam edice, přičemž Stín Černobylu je naceněn na 6.39€ [cca 173 Kč], Clear Sky na 3.99€ [cca 108 Kč] a Call of Pripyat na 7.99€ [cca 216 Kč]. To všechno v nabídce Humble Store v rámci Survival výprodeje.
 
Nabídka končí za 3 dny a 23 hodin [vztaženo k 16.6.2016, 20:00].

16.06.2016 | datastor
 
Vážené stalkerstvo,

otevřete si kalendáře a diáře a zakroužkujte si v nich 31.5. (tedy zítřek). Od 18 hodin totiž proběhne GamesPlay stream Stínu Černobylu, kde bude odprezentována část chystané deváté verze DMP spolu s Real Zone Modem od RSA Vipera. Hru samotnou si vezme na starost Thorleif, který se už několikrát u obou modifikací podílel na betatestu a poskytoval podrobnou zpětnou vazbu – takže ví, o čem je řeč a jaká úskalí X-Ray Engine dokáže (nejen pro hráče) přichystat.
 

30.05.2016 | datastor
 
Jak to tak bývá, občas dojde k chybě, která se může naplno projevit až za nějakou dobu. A právě taková podobná postihla naše fórum. Prosíme proto všechny uživatele s doposud neaktivními účty, aby se registrovali znovu a nebo dali vědět na e-mail (ten je k mání v zápatí novinky hned vedle data zveřejnění). V případě e-mailové komunikace stačí k textu připojit uživatelské jméno a o zbytek už bude postaráno.
 
Za vzniklou chybu se omlouváme a děkujeme za pochopení.
 
16.01.2016 | datastor
 
Valentin Jeltyšev, mluvčí GSC, se nově vyjádřil nejen k situaci se znovuotevřením studia GSC a ke zrušení druhého Stalkera, ale i k budoucnosti celé firmy a samozřejmě i ke kauze West Games.

Začneme nejdříve studiem West Games (i když by se spíše slušelo říci pseudostudiem - pozn. red.). Valentin Jeltyšev tvrdí:
"Opravdu toho o nich mnoho nevím, ale jejich příběh je veselý. Tihle lidé se prakticky prezentují jako členové, kteří pracovali na S.T.A.L.K.E.R.ech, ale to je lež. V době, kdy jsme pracovali na projektu S.T.A.L.K.E.R. 2, jsme plánovali vydat i prohlížečovou hru založenou na stalkerském světě, která měla fanouškům zkrátit čekání. Tento projekt však nikdy nebyl dokončen; byla v něm spousta chyb a nedomyšleností. Lidé z West Games však pracovali na dalším projektu založeném na S.T.A.L.K.E.R. hrách - flashové hře. Když se tedy začali označovat za autory dřívějších S.T.A.L.K.E.R.ů, byli jsme překvapeni. Pokud bysme je žalovali, bez debat bychom vyhráli - avšak neučinili jsme tak. Použili spoustu nápadů ze S.T.A.L.K.E.R.ů, ale nemám tušení, čeho tím chtěli vlastně docílit. Dlouhou dobu jsem o nich neslyšel."

West Games před nějakou dobou pohořeli se svým projektem s názvem AREAL, který byl vzhledem k nekalým praktikám, spoustě lží a takřka nulovému posunu stornován samotným vedením Kickstarteru. Nyní se však tahle parta vrátila, veškeré předchozí materiály opět zrecyklovala, spolu se zhruba třemi "novými" (pravděpodobně beztak ukradenými) artworky se rozhodla původní AREAL přejmenovat na STALKER: Apocalypse a opět narychlo spíchla nicneříkající video s Evženem Kimem v hlavní roli. Historie se tedy opakuje.


 
Ohledně zrušení S.T.A.L.K.E.R.a 2:
"K ukončení vývoje jsme měli několik pádných důvodů. Nikdy jsme sice firmu kompletně nezavřeli, ale tou dobou jsme čelili spoustě závažných překážek, přes které jsme se nemohli dostat. Možná jsme potřebovali víc týmových vedoucích. I přesto jsme ale vytvořili několik úrovní, oblastí, pár postav a nový engine. Kompletně nový engine napsaný od nuly, který byl zároveň next-gen enginem. Stávající X-Ray engine značně předběhl svou dobu, ovšem to platilo tak někdy v roce 2007. V roce 2010 už tomu tak nebylo. Pak přišly nové Call of Duty a Battlefield enginy a my se museli zlepšit (zrovna u obou zmíněných her se však o pokroku nedá moc mluvit - pozn. red.). Měli jsme hotovo zhruba kolem sedmdesáti až osmdesáti procent a oproti staršímu X-Ray enginu to byl obrovský skok kupředu. Engine fungoval jak na počítačích, tak na Xbox 360 platformě. Plánovali jsme i případný port na PlayStation. Veškerou práci jsme si schovali - o assety, podklady a ani o engine jsme nepřišli."

Poslední část je poměrně zajímavá. GSC má stále ve svých rukách práva na S.T.A.L.K.E.R.a, takže je pořád naděje, že S.T.A.L.K.E.R. 2 někdy přece jenom vyjde. Co se týče jejich nové hry, Valentin prozradil následující:
"Nemyslíme si, že free-to-play model je tou správnou cestou, kterou se chceme vydat. Proto jsme se rozhodli pracovat na klasické hře s plnou cenou. Myslíme si, že hráči budou nadšení a očekáváme návrat mnoha starých fanoušků."

Z výše uvedených informací tedy sice ani teď není jasné, na čem to v GSC vlastně kutí, ale celkem logicky může jít o pokračování Cossacks série. V tom nejideálnějším případě může nějaká jiná část týmu dál pracovat na nástupci X-Ray enginu pro dalšího S.T.A.L.K.E.R.a. Těžko ale říct.

Zdroj: PC Gamer

Tak, novinky bychom měli za sebou a nyní nezbývá, než vám všem popřát krásně prožité Vánoce v kruhu svých nejbližších. Na tom ostatně záleží nejvíc.
24.12.2014 | datastor
 
O dnešní novince jsme informovali už před několika dny na Twitteru, ale jak se zdá, zřejmě zapadla. Nevadí... nic se nestane, když si ji zopakujeme i s mírným rozvedením. Tak hurá na to.



Jak už napovídá nadpis, GSC je zpátky v sedle a s tím se nabízí hned několik otázek. Co bude dál? Vyjde další Stalker? A jak na tom je X-Ray Engine? Bohužel z toho mála, co se prozatim ví, nejde na žádnou z těchto otázek uspokojivě odpovědět. Na zrekonstruovaném a ZNAČNĚ odlehčeném webu gsc-game.com stojí akorát to, že se GSC vrací. Tím ovšem veškeré novinky hasnou.

Že by ale v dohledné době mohl vyjít další Stalker, je značně nepravděpodobné. Jednak by se opakovaly problémy, co zavinily nezdar předchozího nově plánovaného dílu a druhak valná část lidí z GSC přešla pod křídla Vostok Games (Survarium). Až do dnešní doby GSC v omezeném počtu přežívalo jen díky vydávání knih se stalkerskou tematikou, takže je klidně možné, že se knihám budou věnovat i nadále. A pokud se přeci jen na nějaké hře pracuje, nejspíše půjde o něco menšího na rozjezd (ale co by zároveň mohlo vydělat nějakou tu zlatku). Je však nutné zopakovat větu řečenou v úvodu: oficiálně se nic neví. Pravdou však zůstává, že novým Stalkerem by nikdo z nás rozhodně nepohrdnul.

Jakmile budeme vědět víc, dáme vědět. Mezitím si v klidu a ve štěstí užijte Vánoce a do Nového roku vykročte zdraví a spokojení.
21.12.2014 | datastor
 
Zcela kompletní překlad hry STALKER: Call of Pripyat, vytvořený speciálně scorpions komunitou. Přeloženy jsou nejen texty v běžných dialozích, ale i všechny animace. To vše bez zbytečné spisovnosti.
Budete-li mít jakékoliv otázky, stačí navštívit naše fórum, kde najdete i odkazy ke stažení.