• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Predpoveď počasia na nasledujúci deň pre oblasť Černobylu FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Official S.T.A.L.K.E.R.

Promote Your Page Too
Registrovaných užívateľov: 2858
Zaslaných príspevkov: 99272
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack The number one source for all S.T.A.L.K.E.R. files, news, and more! Come on in! Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
GlobalSoftGames Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. 2

Informačná tabuľa - pevná novinka

Vážené stalkerstvo, je po akcii, a ako ste počuli na debriefingu, prechádzame kompletne, čo sa týka larpu, na nové stránky rebjata.cz a s tým aj na nové fórum. V najbližších dňoch uzavrieme všetky zostávajúce témy na scofóre a presunieme ich na nové miesto, kde budete môcť pokračovať v debatovaní, písaní komentov a návrhov a tiež v sledovaní noviniek okolo aktuálneho ročníka STALKER LARPu resp. ďalších akcií, ktoré pre vás do budúcnosti chystáme.
 
Zaregistrujte sa preto čím skôr na fóre rebjata.cz

Uplynuly už bezmála dva roky od okamžiku, kdy internet obletěla zpráva týkající se ukončení práce na druhém S.T.A.L.K.E.R.ovi a rozpuštění vývojářského týmu. Fanoušci toto oznámení nejprve přijali se značnou skepsí, nicméně postupem času se ona skepse měnila v opravdový šok. Podobný vývoj událostí nečekal nikdo.

Spolu s tímto nemilým oznámením na internet prosáklo i něco toho obrazového materiálu, díky němuž si alespoň v omezené míře jde udělat obrázek o plánované podobě celé hry. Hlavní jádro autorů dřívějšího S.T.A.L.K.E.R.a se tak přesunulo do nově založeného týmu Vostok Games a začali tvořit MMO střílečku s názvem Survarium, která se S.T.A.L.K.E.R.em pouze inspiruje v několika nápadech.

Nedá se říci, že níže uvedené informace jsou bůhvíjakým objevem, ale rozhodně lze prohlásit, že je tu shrnuto vše, co nikde jinde pohromadě nenajdete a co se ani jinde neobjevilo. A kromě toho následující článek může projasnit i několik částí v konceptu S.T.A.L.K.E.R.a 2, o němž se obecně ví jen velice málo. Kreativní ředitel společnosti Flying Cafe, Ilja Tomačev (dříve umělecký ředitel GSC), poskytnul mnoho informací a komentářů k tomu, na čem se pod jeho vedením pracovalo.

Design S.T.A.L.K.E.R.a 2 měl řadu požadavků, kterých se návrháři museli držet. Druhotné prvky vybavení byly koncipovány tak, aby je bylo možné kdykoliv a bez sebemenší ztráty odebrat ze základního modelu - například chrániče kolen musely mít viditelné upínání. Pro některé speciální prvky však platilo několik výjimek, souvisejících s technickými omezeními herního enginu nebo kvůli specifickým požadavkům pro vzhled konkrétních postav (což byl třeba případ batohů na stalkerech nováčcích). Kromě toho se počítalo s větší variabilitou horních a spodních typů ošacení. Nejzávažnějším předpokladem proto bylo pokusit se eliminovat veškeré mezery, které se mohly objevit v předělech mezi modelem bund a kalhot. Na kombinézách a bundách měla být přítomna i kapuce, kterou mělo být možno nasazovat či sundavat podle dané situace. Každá postava navíc ještě musela mít vlastní systém k ochraně dýchacích cest - buďto mohlo jít o skutečný funkční prototyp a nebo o podomácku vyrobené respirátory a podobně.

Na prvních třech artworcích je vyobrazen voják ukrajinské armády, jejichž význam se oproti předchozím dílům neměl nikterak lišit. Hlavním cílem vojáků tak i nadále zůstalo ochraňovat perimetr černobylské Zóny a zabránit všem možným pokusům o průnik - ať už mělo jít o pěší divize nebo o hlídkové vrtulníky. Základem vojenských uniforem se stal lehký stejnokroj a vybavení používané ukrajinskou armádou. Vzor na kamufláži měl napodobovat dubové listy.



O následujících lidech všichni (byť třeba jen jedním uchem) slyšeli, ale že by je někdo viděl, se už říct nedá. Jedná se o pracovníky vědecko-výzkumného institutu černobylské anomální zóny (Naučno-Issledovatělskogo Instituta Černobyľskoj Anomaľnoj Zony, zkráceně NIIČAZ).
 
Na artworku je zachycen někdo, kdo by mohl být vedoucím pracovníkem tohoto ústavu. Samotný institut se měl nacházet někde u hranice se Zónou a k dispozici měl mít i vlastní polovojenskou pořádkovou jednotku (to hlavně díky opravdu vynikajícímu finančnímu zabezpečení).
 
Není vůbec náhodou, že tito "muži v bílém" mají na obrázcích velmi podezíravý a zlostný pohled - i během setkání s hráčem se měli chovat velmi nevraživě. Teprve později mělo dojít k odhalení faktu, že výše zmínění zaměstnanci se účastnili tajného spiknutí, za kterým stála doposud neznámá, avšak velmi mocná organizace, snažící se využít Zónu k hájení svých zájmů. NIIČAZ byl akorát prostředníkem k tomu, aby se plán vydařil. Ředitelé hlavní centrály v Kyjevě však překvapivě o spiknutí a tajných machinacích nevěděli a tedy se na ničem ani nepodíleli. V konečném důsledku se tak z "mužů v bílém" stali ústřední protivníci celé hry, kteří v příběhu hráli velmi podstatnou roli.
 
 
Hned na první pohled je jasně patrné, jak moc se vesty výše uvedených pracovníků liší od běžných výzkumných vest. Tyto pláště byly navrženy tak, aby budily dojem a přitom vypadaly elegantně. 
 
Oproti dřívějším dílům tyto dosti jasně záporné postavy vypadají netradičně, není-liž pravda? Jejich cíle jsou však neznámé. Podle všeho se snažili zkrotit přírodní jevy, které v Zóně panovaly a následně je za pomoci moderních technologií využít pro vlastní užitek.
 

"A nu, čiki-briki i v damke!" aneb staří dobří banditi. V novém S.T.A.L.K.E.R.ovi se vzhled banditů měl spojit s obvyklými tradičními prvky (tepláky, kožené pláště, bundy) a těmi novými. Jak je vidět na artworku, oděv se nese v duchu devadesátých let. Tepláky s pruhy, tenisky, prsteny nebo tetování.

 
Na dalším artworku je druhá varianta bandity v kukle. Ilja Tomačev dodává, že kukly sloužily ke skrytí jednotných modelů obličejů postav. Celkově se banditi od svých dřívějších kolegů v ničem nelišili. Loupili, zabíjeli, přepadávali, vyhrožovali... no prostě se chovali jako póvl.



Na následujících artworcích jsou členové Povinnosti. Tyto návrhy byly k vidění už dříve (konkrétně v den, kdy se objevila ona zpráva o ukončení práce na hře). Hlavní rozdíl však spočívá v druhé variantě exoskeletonu. Odnímatelným prvkem v tomto případě byl dýchací modul, podobající se tělu pavouka přisátého k páteři.



Jediným prvkem, který musel být při návrhu jejich oblečení zachován, bylo rudočerné zbarvení. "Ve všem ostatním měli návrháři zcela volnou ruku a fantazii se opravdu meze nekladly", tvrdí Ilja.

První věcí, která na následujících dvou artworcích praští do očí, je rotační kulomet. "Takovou hračku by členům Povinnosti nejspíš záviděl i sám Terminátor." Ilja dodává, že u některých členů Povinnosti by bylo použití takové zbraně poněkud pochybné a proto se rozhodli tuto zbraň vyřadit.
 
 

Podle Ilji se ještě z dob Stínu Černobylu vesty Povinnosti značně inspirovaly prvky motorkářských oděvů. To ostatně potvrzuje i poslední předchozí obrázek, kde se problémovou ukázala být hvězda na holeních. Návrh byl proto poslán k přepracování.
 
 
S následující postavou jsme se už prý také setkali, akorát na sobě neměla onen bizarní turban. Kdo to tedy je?
 

Těžko tomu uvěřit, ale mělo jít o člena frakce Monolit. Už dříve to byla skupina plná bláznů, která prakticky neměla žádný hlubší význam - tedy alespoň tak se tvářili. Jejich ideologie zůstala ve druhém STALKERovi zachována. Stále tedy šlo o stalkery s fanatickou vírou a oddaností k Monolitu, skrytému kdesi v útrobách černobylské jaderné elektrárny. Návrháři měli za úkol ztvárnit v jejich frakčních oděvech bezbřehou a neochvějnou oddanost, kterou prokazovali Plniči přání. Některé součásti vest naprosto postrádaly logiku a nebyly nikterak praktické, přesto však některé vesty mohly v základu zachovávat části klasických kombinéz. "Systémy k ochraně dýchacích cest byly roztodivné a už si na ně přesně nevzpomínám", dodává Ilja.

Stačí jeden letmý pohled a okamžitě pocítíte to šílenství, které v sobě členové Monolitu chovají.
 
 
 
A tady je to více než evidentní. Co za šílence si dobrovolně může k obličeji přišít plynovou masku? Mimochodem frakční exoskeleton je v duchu skupinového myšlení plný nejrůznějších domácích "vylepšení", díky kterým je původní podoba této zbroje prakticky nulová.
 
 
 


Člen Monolitu v odstřelovačském maskovacím úboru. Od předchozích verzí se odlišuje pouze taktickou vestou a několika odlišnými typy popruhů. Následuje ještě jedna varianta oděvu, tentokrát bez plynové masky.
 
 
 

Významnými změnami prošel vzhled vědců. Podoba zaměstnanců státních výzkumných organizací a ekologických ústavů se zdá být notně zastaralá a silně tak kontrastuje s moderní výbavou členů NIIČAZu.

Důvod je prostý. Státní organizace se potýkají s velmi špatným financováním a vědcům na expedice nejsou přiřazovány žádné jednotky, které by se staraly o jejich ochranu. Průzkum Zóny se tak pro ně stává značným hazardem, k experimentům jsou nuceni využívat zastaralé přístroje a ani lokality, kde k výzkumům dochází, nepatří mezi bezpečné. Avšak bez ohledu na veškerá výše uvedená úskalí se nezdá, že by trvalá obava o vlastní životy vědcům bránila v nadšení či snad touze pokračovat ve své kariéře.
 
  


Alternativní varianta chemické ochranné kombinézy, fungující jako nástupce známého typu SSP-90 "Ekolog".
 
 
 
 
 

01.06.2014 | datastor
 
 
 
Pokud jste si ještě doteď nepořídili originálky S.T.A.L.K.E.R.ů a chtěli byste to napravit, tak není lepší chvíle, než tak učinit právě teď na stránkách GOG.com. Stín Černobylu za šest dolarů, Clear Sky za tři dolary, Call of Pripyat taky za šest dolarů a nebo komplet za patnáct - to je neodmítnutelná nabídka. Zvlášť v případě, pokud jste minuli všechny předchozí Steam slevy a přesto byste si těmito radioaktivními kousky chtěli rozšířit svou sbírku.

A co je úplně nejlepší - všechny hry jsou bez těch zpropadených DRM ochran.

Poznámka (6.2.2014, 19:00): Nabídka platí ještě dva dny a sedmnáct hodin.
 
06.02.2014 | datastor
 

 
 
23.12.2012 | datastor
 
Kdybychom si nad každou další nejasností ohledně budoucnosti S.T.A.L.K.E.R.a, která se na internetu objeví, měli dělat zářez na pažbě, museli bychom nakoupit vagon náhradních a nebo k těm stávajícím přitlouct alespoň dvoumetrovou desku. Když se včera na internetu objevila zpráva o přesunu práv k bitComposeru (v několika regionech tato firma plnila roli vydavatele Call of Pripyat), tak se zdálo, že alespoň malé nebezpečí je už konečně zažehnáno.

Omyl. Dnes se totiž na webu GSC objevilo oficiální prohlášení, že práva na značku S.T.A.L.K.E.R. má v rukách pořád GSC v čele se Sergejem Grigorovičem. Licence navíc nespočívá jen v možnosti nakládat podle své vůle se samotnou značkou, ale vztahuje se i na herní svět, použité technologie a hlavně na celou herní sérii jako takovou. Tím se navíc (naštěstí) vyvrací i dříve kolující fáma o odkupu práv Bethesdou, která se před nedávnem stala pro mnohé místní i zahraniční weby takřka potvrzenou.

Na webu dále padlo, že lidé v bitComposeru neplní smlouvu s GSC tak, jak by měli. Takže kolotoč dohadů a fabulací může (a rozhodně bude) dál směle pokračovat... ale překvapuje to vůbec ještě někoho?

13.12.2012 | datastor
 
Kdo by neznal Borise a Arkadije Strugacké, autory světově známého románu Piknik u cesty (v originálním znění Пикник на обочине), později vydávaného pod názvem Stalker.
 
Právě ten se později stal duchovní předlohou stejnojmenného filmového zpracování Andreje Tarkovského a to za nějaký ten čas zase posloužilo tvůrcům z GSC Game World jako inspirace k vytvoření námi toliko známého herního Stalkera. Nutno dodat, že bez tohoto vnuknutí by ze Stínu Černobylu, tehdy ještě pojmenovaného jako Oblivion Lost (neplést si s modifikací), byla s vysokou pravděpodobností jen další tuctová futuristická střílečka bez hlubšího smyslu.
 
Když roku 1991 zemřel starší Arkadij, svět literatury přišel o jeden z velkých talentů. Včera si však smrt bohužel přišla i pro jeho bratra Borise (nar. 1933). Oba autoři napsali dohromady pětadvacet románů, z nichž ten úplně první, zaměřený na sci-fi tematiku, nesl název Planeta nachových mračen
 
20.11.2012 | datastor
 
"Bohužel to byl vynucený tah", tvrdí Javorsky.
 
"V prosinci roku 2011, po neočekávaném uzavření studia GSC svým majitelem, Sergejem Grigorovičem, byl vývoj hry pozastaven. Tým měl v tu dobu dvě možnosti - buď se rozpadnout a hledat zaměstnání jinde a nebo zůstat pohromadě a zkusit zajistit alespoň nějaké finance nutné pro pokračování, po kterém jsme všichni tolik toužili."
 
"Rozhodli jsme se pro druhou volbu. Po několika měsících plných problémů a vyjednávání jsme zajistili potřebné finanční prostředky. Problémem se však ukázalo být vlastnictví práv na značku S.T.A.L.K.E..R. a kvůli tomu jsme nemohli dále s takovým názvem pracovat. Investoři však týmu schopnému vyrábět skvělé hry důvěřovali, i když to obnášelo začít v podstatě úplně nanovo. A to jsme taky udělali. V březnu roku 2012 jsme založili studio Vostok Games a začali s vývojem našeho prvního projektu s názvem Survarium. Svět Survaria rozhodně bude na Stalkera odkazovat."



Javorsky odpověděl i na otázky týkající se stavu S.T.A.L.K.E.R.a 2 těsně před jeho zrušením a zároveň na to, jak došlo k založení Vostok Games.

"Nebyla to jednoduchá cesta, to připouštím. Na jednu stranu nikdo z nás neměl dostatek zkušeností a na stranu druhou bylo potřeba naplnit přání hned tří stran - investorů, týmu a vlastníka práv na značku S.T.A.L.K.E.R. Pokud bychom ale všechno začali zařizovat narychlo, riskovali bychom ztrátu týmu také. Proto jsme všichni začali hledat mezi svými starými kontakty a známými, kteří by mohli najít možné investiční partnery. Mluvili jsme s vydavateli, s nimiž jsme v minulosti spolupracovali, ptali jsme se přátel a přátel jejich přátel, ptali jsme se i lidí v komunitě... Vzhledem k tomu, že se všechno zhroutilo v prosinci přímo před vánočními svátky, nemohli jsme začít jednat dříve než v druhé polovině ledna. Do té doby jsme měli dát dohromady podnikatelský plán a připravit se k představení S.T.A.L.K.E.R.a 2 možným investorům."

Javorsky řekl, že zatímco se tým snažil najít potřebné investice k záchraně hry, tak žádná ze schůzí nepřinesla kýžený výsledek.

"Měli jsme několik schůzí, týkajících se využití rizikových kapitálů (jde o prostředek pro financování zahájení činnosti firmy, kdy investor rizikového kapitálu dodá potřebné finance a na oplátku získá předem domluvený podíl akcií společnosti - pozn. red.) a kontaktování soukromých investorů přímo v Kyjevě. Telefonovali jsme nejrůznějším západním vydavatelům a přijeli do Moskvy projednat celkové vyhlídky do budoucna. Po zhruba měsíci plném rozhovorů a jednání jsme však nedostali ani jednu vážnou nabídku k oživení projektu."



"Multiplatformní hra (tzn. hra určená jak pro stolní počítače, tak pro konzole - pozn. red.) s obrovským množstvím obsahu vyžaduje nejen stabilní finanční prostředky, ale rovněž spoustu času k vytvoření. Investoři si proto chtěli vzít čas na rozmyšlenou... jenže čas byl tím, co tým neměl a další prodlevy už nepřipadaly v úvahu. Začali jsme tedy přemýšlet o alternativním projektu, který by byl jednak levnější a druhak méně náročný na čas. Bylo to právě v době, kdy jsme se zabývali směřováním k free-to-play stylu hraní onlinových stříleček. Projekt jsme tedy nazvali Stalker Online, sepsali další obchodní plán a představili jej jako takový náš plán B. A stejně jako S.T.A.L.K.E.R., i Survarium je zasazeno do pustiny, ale tentokrát v apokalyptické rovině."

"Jednání znovu ožila a tým ani nedýchal v očekávání, jak to všechno dopadne. V únoru jsme si uvědomili, že i přes veškeré úsilí nebudeme schopní práva na značku S.T.A.L.K.E.R. zajistit a to pro nás byla těžká chvíle. Naším cílem bylo v sérii pokračovat, ale po tomto zjištění šla nálada okamžitě ke dnu a celý tým byl skutečně na pokraji rozpadu."



Když ale S.T.A.L.K.E.R.a 2 nebylo možno přivést zpět k životu, přišel Javorsky s novou myšlenkou - proč nevytvořit novou a potenciálně ambicióznější hru než tu, kterou se až do této chvíle snažili tak úzkostlivě zachánit?

"V té době jsme se seznámili s Vostok Ventures, investiční společností, zajímající se o IT sektor. Vedení rychle pochopilo, v jaké situaci se nalézáme a po pouhých dvou týdnech rozhovorů jsme dosáhli prvotní dohody. Začátkem března jsme oslavili vznik Vostok Games. Všechny ty měsíce nejistoty byly drsné a náročné, ale nakonec to rozhodně stálo za to. Tato zkušenost posílila nejenom tým jako celek, ale i jednotlivce v něm."

"V den uzavření GSC jsme měli naplánovanou schůzku celého týmu, kde jsme měli prezentovat herní příběh. Těsně před tím ale generální ředitel svolal valnou hromadu, kde oznámil, že se rozhodl projekt ukončit. To samozřejmě celý vývojářský tým šokovalo. S.T.A.L.K.E.R. 2 byl tou dobou teprve v počáteční fázi vývoje, dokončili jsme první verzi grafického enginu, ujistili se, že všechno funguje tak, jak by mělo a odstranili několik technických rizik. Podle našeho odhadu by projekt potřeboval miniálně další dva roky na dokončení a zahrnutí veškerého plánovaného obsahu."

Zdroj: vg247.com
 
15.11.2012 | datastor
 
Snad prý asi možná první screenshoty z druhého Stalkera, které se objevily na webu hpnot1q-gaming.com:
 
 
 
 
 
 
 
 

10.11.2012 | datastor
 
Stromová příšera. Skládající se obluda složená z bůhvíčeho, připomínající svými schopnostmi spíše Rubikovu kostku. Prase, ze kterého leze další prase. Pes s hlavou krysy... a mnohé další nástrahy si na nás soudě dle posledních uveřejněných artworků bude chystat S.T.A.L.K.E.R. 2 (pokud tedy vůbec vyjde). Jen vyvstává otázka, zda si výtvarníci tak trochu nespletli hru.




"Lešij" [Леший], jak je tento stromový mutant z prvního artworku zatím pojmenován, by podle všech dostupných informací měl být neagresivní a stát v uctivé vzdálenosti od hráče, aniž by se pohnul. Ale myslet si, že by šlo o zcela neškodnou hříčku Zóny také není na místě, neboť během postávání má vyluzovat dlouhotrvající teskný zvuk či zpěv, který by hráče měl uspat. A v ten okamžik přichází jeho chvíle - znehybněného stalkera si přenese do svého brlohu, položí k ostatním uloveným lidem hlavou k sobě tak, aby bezvládná těla tvořila hvězdu. Poté přejde na všechny čtyři, tělem se překlene přes "hvězdu" složenou ze stalkerů, přičemž tělo jeho samotného začne praskat a tím se tak obnaží vše, co bylo až do té doby skryto pod povrchem. Společně s tímto rituálem se současně mutant stává zranitelným, což by mělo hráči poskytnout příležitost popadnout zbraň a začít do něj střílet.





Krysovlk [druhý a třetí artwork]
Vizuálně i hratelnostně podobný s původními slepými psy. Mutant s obdobným jménem (odkaz) se měl objevit už v prvním Stalkerovi (stejně jako spousta mutantů dalších), ale nová verze nemá s původním návrhem mnoho společného. Model nového krysovlka byl schválen a otexturován.



Prase [první verze]
Polovina prasete stále žije a tvoří lůno pro parazita uvnitř, který kdysi užitečné hospodářské zvíře zcela ovládá. Tento mutant by se měl ze zřejmých důvodů pohybovat jen s velkými obtížemi, ale pokud zahlédne jakoukoliv kořist, vetřelc uvnitř těla se bude snažit okamžitě zaútočit - to však vzhledem k jeho chabé tělesné konstituci a notné váze hostitelského těla, jež bude muset vláčet po zemi, nebude nikterak jednoduché.



Prase [druhá verze]
Předchozí verze prasete s "dospělým" parazitem. Zda přežil on a nebo původní vepř, však není jasné.




 
"Břevno" [Бревно]
Má jít o mutanta se schopností skvěle se maskovat v lese. Na první pohled má budit dojem vlhkého a ztrouchnivělého kmenu (předposlední artwork), který nezkušení stalkeři jen těžko rozeznají od normálního kmenu. Jakmile se mutant rozhodne zaútočit, kůra se začne pohybovat a kmen se rozdělí (podobně jako jedno z monster v Dead Space). To je ostatně vidět na posledním artworku.
 
 
Zdroj: gsc-fan.com
 
05.11.2012 | datastor
 
Těžko říct, co si myslet... přesně tak se totiž dají shrnout aktuální dojmy z nově uveřejněných koncept artů ze Stalkera 2, jež se objevily na facebooku. Speciální poděkování patří Kovasovi.
 
 
 




  
17.09.2012 | datastor
 

Call of Pripyat CZ



Zcela kompletní překlad hry STALKER: Call of Pripyat, vytvořený speciálně scorpions komunitou. Přeloženy jsou nejen texty v běžných dialozích, ale i všechny animace. To vše bez zbytečné spisovnosti.
Budete-li mít jakékoliv otázky, stačí navštívit naše fórum, kde najdete i odkazy ke stažení.