• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívateľov: 2910
Zaslaných príspevkov: 99420
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack The number one source for all S.T.A.L.K.E.R. files, news, and more! Come on in! Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
GlobalSoftGames Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Informačná tabuľa - pevná novinka

Vážené stalkerstvo, je po akcii, a ako ste počuli na debriefingu, prechádzame kompletne, čo sa týka larpu, na nové stránky rebjata.cz a s tým aj na nové fórum. V najbližších dňoch uzavrieme všetky zostávajúce témy na scofóre a presunieme ich na nové miesto, kde budete môcť pokračovať v debatovaní, písaní komentov a návrhov a tiež v sledovaní noviniek okolo aktuálneho ročníka STALKER LARPu resp. ďalších akcií, ktoré pre vás do budúcnosti chystáme.
 
Zaregistrujte sa preto čím skôr na fóre rebjata.cz
 
V rámci akcie 2014 DRM-FREE BIG WINTER SALE! na GOG.com máte opať jedinečnú možnosť získať zakúpiť originálky STALKER hier za pár drobných. Pokiaľ teda ešte žiadnu nemáte, alebo potrebujete doplniť zbierku, teraz je ten najlepši čas. Poponáhľajte sa, za pár hodín môže byť neskoro. Aj keď o pár dní sa táto šanca môže opakovať, pri tej cene sa neoplatí zaváhať.



Teraz je 21:30 a aktuálne akcia platí ešte 17 a pol hodiny.
08.12.2014 | maweceq
 
 
 
Pokud jste si ještě doteď nepořídili originálky S.T.A.L.K.E.R.ů a chtěli byste to napravit, tak není lepší chvíle, než tak učinit právě teď na stránkách GOG.com. Stín Černobylu za šest dolarů, Clear Sky za tři dolary, Call of Pripyat taky za šest dolarů a nebo komplet za patnáct - to je neodmítnutelná nabídka. Zvlášť v případě, pokud jste minuli všechny předchozí Steam slevy a přesto byste si těmito radioaktivními kousky chtěli rozšířit svou sbírku.

A co je úplně nejlepší - všechny hry jsou bez těch zpropadených DRM ochran.

Poznámka (6.2.2014, 19:00): Nabídka platí ještě dva dny a sedmnáct hodin.
 
06.02.2014 | datastor
 

 
 
23.12.2012 | datastor
 
Kdybychom si nad každou další nejasností ohledně budoucnosti S.T.A.L.K.E.R.a, která se na internetu objeví, měli dělat zářez na pažbě, museli bychom nakoupit vagon náhradních a nebo k těm stávajícím přitlouct alespoň dvoumetrovou desku. Když se včera na internetu objevila zpráva o přesunu práv k bitComposeru (v několika regionech tato firma plnila roli vydavatele Call of Pripyat), tak se zdálo, že alespoň malé nebezpečí je už konečně zažehnáno.

Omyl. Dnes se totiž na webu GSC objevilo oficiální prohlášení, že práva na značku S.T.A.L.K.E.R. má v rukách pořád GSC v čele se Sergejem Grigorovičem. Licence navíc nespočívá jen v možnosti nakládat podle své vůle se samotnou značkou, ale vztahuje se i na herní svět, použité technologie a hlavně na celou herní sérii jako takovou. Tím se navíc (naštěstí) vyvrací i dříve kolující fáma o odkupu práv Bethesdou, která se před nedávnem stala pro mnohé místní i zahraniční weby takřka potvrzenou.

Na webu dále padlo, že lidé v bitComposeru neplní smlouvu s GSC tak, jak by měli. Takže kolotoč dohadů a fabulací může (a rozhodně bude) dál směle pokračovat... ale překvapuje to vůbec ještě někoho?

13.12.2012 | datastor
 
Kdo by neznal Borise a Arkadije Strugacké, autory světově známého románu Piknik u cesty (v originálním znění Пикник на обочине), později vydávaného pod názvem Stalker.
 
Právě ten se později stal duchovní předlohou stejnojmenného filmového zpracování Andreje Tarkovského a to za nějaký ten čas zase posloužilo tvůrcům z GSC Game World jako inspirace k vytvoření námi toliko známého herního Stalkera. Nutno dodat, že bez tohoto vnuknutí by ze Stínu Černobylu, tehdy ještě pojmenovaného jako Oblivion Lost (neplést si s modifikací), byla s vysokou pravděpodobností jen další tuctová futuristická střílečka bez hlubšího smyslu.
 
Když roku 1991 zemřel starší Arkadij, svět literatury přišel o jeden z velkých talentů. Včera si však smrt bohužel přišla i pro jeho bratra Borise (nar. 1933). Oba autoři napsali dohromady pětadvacet románů, z nichž ten úplně první, zaměřený na sci-fi tematiku, nesl název Planeta nachových mračen
 
20.11.2012 | datastor
 

 
Je mou smutnou povinností informovat o jedné nemilé novince - S.T.A.L.K.E.R. 2 nakonec přeci jen nevyjde. Podle informací dostupných na internetu vývoj stopnul sám Grigorovič (nebo by se spíš hodilo napsat, že nesvolil k další práci). Vývojářský tým se proto odtrhnul a pod novým názvem Vostok Games chystají hru Survarium - ale oproti klasickému Stalkerovi už nepůjde o střílečku z první osoby, ale o MMOFPS hru založenou na free2play mechanismech. Survarium se má odehrávat v blízké budoucnosti a mapovat život obyvatel po gigantické ekologické katastrofě.
 
Pokud by vás dění okolo Survaria dále zajímalo, přidávám odkaz na oficiální, avšak zatím ještě informačně notně chudý web http://survarium.com/en/ a na související prezentační video s anglickými titulky.
 
 
25.04.2012 | datastor
 
Dnešním posledním dílem se rozloučíme. Než se tak ale stane, důkladně se podíváme na poslední  vyřazený obsah, kterým jsou mutanti.


"Protějšek"

Oficiální jméno tento mutant nemá (a zřejmě asi ani nikdy neměl). Ví se o něm jen to, že měl představovat zdivočelou šílenou kopii stalkerů, vytvořenou působením noosféry. Herní teorie popisuje noosféru jako abstraktní sociálně-přírodní koncept; hmatatelné, přitom však neviditelné pole napojené na Zemi, schopné ovládat (či alespoň ovlivňovat) lidskou mysl. Mnozí vědci se snažili noosféru studovat a odhalit skryté možnosti jejího působení na potlačení negativních lidských pocitů - zloby, nenávisti, chamtivosti a jiných. Proto se krátce po výbuchu černobylské elektrárny objevilo v okolí tolik tajných laboratoří.
 
Roku 2006 se "Uvědomění" (neboli společné vědomí několika předem vybraných lidí) pokusilo noosféru změnit. Tento pokus však tragicky selhal a dal vzniknout samotné Zóně. Od té chvíle se Uvědomění snaží se Zónou bojovat, avšak jen s nepatrným úspěchem. V jednom z konců Stínu Černobylu se objevila teorie, že zničením Uvědomění dojde i ke zničení Zóny, což však v Call of Pripyat bylo vyvráceno a Zóna i nadále zůstala vysoce aktivní. Poškození noosféry je tudíž podle všeho trvalé a nevratné.


Morlok
Stejně jako v minulém případě je informací pomálu. Morlokové měli představovat odporná a silně degenerovaná monstra obývající podzemí Pripjati.




 
Ohyb
Mutant pohybující se po všech čtyřech končetinách, přičemž jedna z nich má mnohem větší rozměry. Zlomové mají dlouhý krk a překvapivě nejsou agresivní - tedy pokud nejsou vyprovokováni. Kontaktu se stalkery se vyhýbají, útoky byly jen ojedinělé. Ohyb se měl poprvé objevit už ve Stínu Černobylu, ale jeho zařazení do hry bylo zastaveno ještě v ranné fázi vývoje.




Zombie

Klasická zombie se od ozbrojených lišila nejen vzhledem, ale i neschopností manipulovat se zbraněmi a velmi nízkou odolností. Při chůzi zombie vydávaly hlasité zvuky a po zasažení hráče se aktivoval podobný postprocess efekt, jako například u Pseudopsa. Tyto zombie byly zároveň posledním stádiem zombifikovaných stalkerů, za jejichž změnu mohlo záření z Vypalovače mozků. Byly oděny do běžného šedého nebo zeleného oblečení, chodily naboso a vzhledem k degeneraci páteře byly při chůzi sehnuté. To dává za pravdu teoriím, že mohlo jít o vědce či ostatní obyvatele z blízkého okolí. Jejich jediným útokem bylo máchnutí rukou. Ve hře se objevila i textura se zombií, která měla sešitou hlavu - pravděpodobně tak šlo o již zkoumaný exemplář. Existovala však ještě jedna verze zombií, pojmenovaná jako "Duch". Duchové měli tentýž vzhled, ale byli průsvitní a znatelně odolnější.
 
Záludnost zombií tkvěla hlavně v tom, že po zásahu nemusely být ještě zdaleka mrtvé a často se stalo, že se po chvíli znovu zvedly ze země a pokračovaly v pronásledování hráče. V dokumentech v laboratoři X-18 je krátký popis zvláštního chování, které s chováním zombií vykazovalo značnou podobnost.
 
Mutovaná kočka

S největší pravděpodobností se jedná o mutaci domácí či divoké kočky, které vlivem záření vyrostly u krku zbytnělé vaky a značně se zvětšily drápy a zuby. Během útoku hlasitě mňouká, ve hře se dokonce nachází kompletní model včetně dokončené textury. Ve hře se však už neobjevila (pokud nebudeme počítat jednu vycpanou v Agropromu na základně Povinnosti).




 
 
 
 
Na závěr ještě malá poznámka - v Clear Sky se měli objevit i Trpaslík s Chimérou, kteří si svoji oficiální premiéru odbyli až s vydáním Call of Pripyat.
 
12.03.2012 | datastor
 
Máme tu třetí díl našeho seriálu o Clear Sky, ale vzhledem k tomu, že jde o články kratší, tak se podíváme hned na několik škrtů najednou:
 
 
MUNICE

9x39mm SP-5
Munice SP-5 byla vyvinuta Nikolajem Zabelinem a používá celoplášťové jádro, díky kterému má náboj dobrou přesnost. Právě proto se tato munice používá převážně v odstřelovacích puškách, jako například VSS Vintorez. SP-5 má podobné vlastnosti jako verze SP-6, avšak s horší průrazností. Na druhou stranu se díky vyšší letové rychlosti vystřelený náboj dostane dál. Kromě pušky Vintorez se tato munice používá i u pušek VAL a Groza OC-14.

.223 FMJ
.223 FMJ neboli .223 Remington je vysokokalibrová výbušná munice částečně zahrnutá v herním kódu. Jde o náboj s rozměry téměř totožnými jako střela 5.56x45 mm. Rozdíly jsou skutečně malé, proto lze .223ráži  použít i ve zbraních komorovaných na 5.56x45mm - ne však naopak. Jde o jedny z nejužívanějších puškových nábojů ve Spojených státech, uplatňovaných jak v opakovacích, tak i poloautomatických puškách. Ve hře se tato ráže měla dát použít jen v Bozaru a .223 pistoli, leč k sehnání nikde není a nelze ji ani koupit u překupníků. Krabičky s náboji používají stejný model jako střely 7.62x54 mm 7N14 a mají i stejnou ikonu. Všechny texty jsou stejně jako v případě zbylých nepoužitých předmětů nekompletní a hra zobrazí jen string "ammo_223_fmj". Výkonově jde o druhou nejsilnější munici z celé hry, a to hned po .45 ACP Hydroshock.



FRAKCE

International Scientific Group - Mezinárodní výzkumná skupina

Šlo o speciální jednotku operující pod záštitou Spojených států, která se měla původně ve hře také objevit. Už ve starém buildu 3120 se nacházela prezentační mapa nazvaná Generátory a v podstatě to byla jen ořezaná verze normálních [a rovněž vyškrtnutých] Generátorů ze Stínu Černobylu, zřejmě sloužící jen jako interaktivní úvodní animace. Skupinu s kódovým označením Delta vedl žoldák Šrám - jejich cesta nejprve vedla skrze velký příkop, jenž pravděpodobně vznikl následkem jedné emise z generátoru. Jeden z členů ISG se během okamžiku spojuje s velitelstvím a hlásí, že se celá skupina dostala na místo určení. Družina je vzápětí napadena skupinou Snorků, ale útok je promptně odražen. Ve chvíli, kdy se všichni vědci dostanou ke generátoru, následuje další blowout a všichni umírají - tedy až na Šráma. Ten je díky členům frakce Jasná obloha dopraven na základnu, kde hra zároveň začíná.

O této skupině se zmiňuje žoldák Hog [v české verzi Kaňour] a popisuje ji jako skupinu bez průvodce. To samozřejmě není pravda - tedy pokud nemělo jít o narážku na to, že průvodce nebyl zároveň členem této skupiny. Vesty jednotky vycházely z přebarvené varianty klasických a vědeckých vest frakce Monolit.





POSTAVY

Kartograf
Legendární stalker schopný nalézt cestu skrz jakékoliv anomální pole, které by jinak kohokoliv zabilo. Kartograf byl rovněž znám jako překupník s nejrůznějšími mapami neznámých oblastí po celé Zóně. Jakmile se objevila anomálie nazvaná "Bublina", strávil spoustu času ztracený v jejím nitru. Odhadem to mohl být zhruba čtyřicet až pětačtyřicet let starý muž se samotářskou povahou a poměrně sešlým vzhledem. Znal velmi dobře své schopnosti a proto se snažil zůstat neutrálem, nijak nezasahujícím do záležitostí ostatních. Útočiště mu poskytovala stará kaple, nacházející se v prostorové bublině. Těsně před vydáním hry došlo ke sloučení této postavy s Lesníkem.
 
12.03.2012 | datastor
 
Druhý díl vyškrtnutého obsahu z Clear Sky nás provede lokacemi - podíváme se nejen na oblasti staré a jen lehce předělané, ale i na několik zcela nových. Tak začněme:
 
Skrýš kopáčů
Poklop na smetišti, obklopený radioaktivitou a anomáliemi, ukrývající malý tunel vedoucí doprostřed jedné z hald navezeného odpadu. Na jeho konci se měla nacházet malá místnost určená k přečkání blowoutů a bouří. Stěny pokoje tvořily části staré a vyřazené techniky, například vraky aut a podobně. Motor jednoho z nákladních vozů byl stále funkční a zajišťoval tak přísun elektřiny na osvícení prostoru. V okolí bylo rozmístěno několik matrací, stolička a pracovní stůl.



 
Most přes pripjaťskou řeku
Poškozený železniční most táhnoucí se přes pripjaťskou řeku byl původně zamýšlen jako spojnice mezi prvními katakombami a vstupem do podzemí Agropromu z druhého břehu. Z prvních katakomb se nakonec stala stará nemocnice a podle artworků to vypadá, že podobný most se nakonec objevil v Call of Pripyat v Zatonu.



 
Kartografovo útočiště
V původní podobě mělo jít o malý ortodoxní kostel vybudovaný na malém kopci na ostrůvku, obklopeného vodou a hustou, neprostupnou mlhou, zahalující stromy v dálce. Přes říčku vedl malý dřevěný most a v kupoli byla vztyčena televizní anténa. Zároveň by tak šlo o jednu z nejzáhadnějších oblastí z celé hry.



 
Pripjaťské podzemí
Tajemné a záhadné místo rozprostírající se pod městem Pripjať. Pripjaťské podzemí je plné komunikačních systémů, tunelů, laboratoří, skladišť a velkých továren, vybudovaných sověty k jedinému účelu - skrýt to, o čem by běžní lidé neměli vědět. Město bylo určeno pro pracovníky v černobylské jaderné elektrárně, avšak jen velmi málo z nich si plně uvědomovalo, kolik dalších lidí pracuje "pod nimi".
 
 
 
Továrny byly velice rozvinuté a elektrárna složila jen k jejich krytí. Celá lokalita spadala pod dohled ukrajinského Ministerstva obrany. Kromě vědců tu byli přítomní i vojáci - po výbuchu elektrárny většina z nich zemřela stejně, jako jejich kolegové na povrchu a ti, kteří přežili, zmutovali a stali se z nich divocí tvorové známí pod souhrnným názvem "Morlokové".



Do podzemí se dalo dostat po přestřelce v Limansku, konkrétně podzemním tranzitním centrem PM-6, spojeným s řídícím centrem pojmenovaným jako "Objekt C-24". Oblast se velmi podobá podzemí Jupiteru, které se objevilo v Call of Pripyat, až na několik menších rozdílů včetně přesunutého vraku rypadla. V Clear Sky se sice lokace nevyskytuje, ale bojovníci Jasné oblohy se spolu s Lebeděvem o tomto místě několikrát zmíní, a to při opouštění staré nemocnice. Šrám s ostatními bojovníky použil podzemní tunely k přesunu do elektrárny.



12.03.2012 | datastor