S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Po těch několika dlouhých letech, kdy došlo nejprve k náhlému ukončení vývoje dalšího S.T.A.L.K.E.R.a a následnému uzavření celého studia GSC, už nezůstalo moc lidí, kteří by věřili, že by se nastalá situace mohla jakkoliv změnit – nebo snad dokonce aby další díl téhle už kultovní trilogie přece jenom vyšel. Roku 2014 se ale GSC vrátilo spolu s kompletně přepracovaným webem na scénu. Tehdy se mluvilo o obrovském comebacku a natěšení hráči už pochopitelně ze skříní začali vytahovat zaprášené plynové masky, nabíjet kalašnikovy a kontrolovat baterky v dozimetrech.
GSC ale svým velkonávratem přineslo hernímu trhu „jenom“ pokračování své starší série Cossacks. O radiací nasáklé Zóně, která nás všechny beztak zajímala nejvíc, nepadlo ani slovo (pokud tedy nepočítáme krátký rozhovor s Jevgenijem Grigorovičem, ve kterém se spíše jen tak zlehka zmínil, že by k dalšímu zahájení vývoje možná někdy v budoucnu dojít mohlo, ale žádná jistá informace to samozřejmě nebyla). Dnes ráno se ovšem na Facebooku GSC objevila zpráva přímo od Sergeje Grigoroviče, která to všechno potvrzuje. Ano, na dalším díle se opětovně pracuje, nedošlo k žádným smyšleným odkupům značky jinému studiu (což už sice bylo vyvráceno x let zpátky, ale některé weby se téhle kachny držely zuby nehty ještě dlouho potom). To je ta dobrá zpráva. Co dobrá, naprosto výborná zpráva to je.
Radost ovšem může značně zakalit skutečnost, že na vydání si ještě hodně dlouho počkáme. To je totiž naplánováno někdy na rok 2021, čemuž se ale s ohledem k zastarání prakticky veškerého už hotového obsahu nejde divit.
Bohužel mám ještě jednu špatnou zprávu datovanou ke dni 23. března tohoto roku, a tou je úmrtí Andreje Podubinskyho (74 let). Tohle jméno by vám asi nic moc neřeklo, pokud by nenásledovalo ještě jedno. Sidorovič. Andrej Podubinskij byl totiž herec, co tomuto hernímu překupníkovi propůjčil svůj hlas.
Dodatek k 17.5. 2018:
Na internetu se jako už tradičně množí předpoklady a spekulace od všemožných rádobypisálků, že nový díl poběží na Unreal enginu. Autor X-Raye totiž přešel do 4A Games a dělá na Metro Exodus, takže je to tutovka.
Je poměrně úsměvné, že si někdo v dnešní době ještě pořád může myslet, že na enginu pro celou hru dělá jenom jeden člověk, stejně jako je úsměvné i překrucování dostupných (a zatím prakticky neexistujících) informací.
Celá tahle vykonstruovaná teorie totiž vychází z tweetu Sergeje Galjonkina (tvůrce SteamSpy), který napsal, ať si hráči tipnou engine. Pokud z téhle kusé informace někdo hned teď dokáže vyvodit závěry, tak si zaslouží potlesk.
16.05.2018 | datastor