• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3292
Zaslaných príspevkov: 100769
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Archiv

Strana archivu:
[1] [2] [3] [4]  >5< [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] 
[21] [22] 


Pro někoho zpráva dobrá, pro někoho ne tak dobrá a pro někoho naprosto nepodstatná - k mání jest po vcelku delší prodlevě desítkový (mezinárodní) patch pro Clear Sky.



Jak už jsem předesílal v minulé  novince, změny postihly krom jednoho mikrovylepšení singleplayeru jenom hru pro víc hráčů. Seznam oprav jest tedy k mání v předchozí novince, odkaz na stažení je ZDE.

06.07.2009 |
 
To, že GSC grupa chystá další (a zřejmě taky poslední) záplatu pro pořád zablešenou Jasnou oblohu, to není novinka. Ale mohlo by Vás zajímat, co nového přinese. Jako obvykle toho není moc, i když se tentokrát v changelogu objevila i jedna ne tak závažná oprava pro singleplayer.

Všeobecné:
- Opravena chyba související s přepínáním oken za pomoci Alt+Tab.
- Opravena závažná chyba ve zobrazování.

Singleplayer:
- Opravena chyba, kdy se krčící stalkeři neskrývají za překážkou.

Multiplayer:
- Opravena chyba s nahráváním různých CD klíčů.
- Vyřešen problém s konzolovým příkazem make_config_dump.
- Rozšíření parametrů přes příkaz make_config_dump.
- Vylepšená anticheat ochrana.
- Přidáno šifrování herních paketů.
- Změna v systému ověřování aktivních hráčů.


Patch zatím není k dispozici, ale až se tak stane, bude odkaz na něj i v postranním panelu.


Zdroj: stalkerhispano.com

03.07.2009 |
 
GSC ve spolupráci s magazínem K9, což je hlavní tahoun v oblasti komiksových časopisů v SNS (Společenství nezávislých států, zahrnující země bývalých sovětských republik) pořádá kreativní soutěž - a už asi správně tušíte, řeč bude o komiksech. Máte-li nějaký nápad, jak komiksově ztvárnit cokoliv stalkerského, naskýtá se Vám ideální šance. Nezáleží na zkušenostech a ani na tom, odkud kdo pochází. Důležité je jen splnit následující požadavky:

 

1/ Práce má sestávat z dvou, maximálně však pěti pásů (stripů).
2/ Jeden pás by měl mít délku 24 cm, doporučuje se rozměr 24x17 cm.
3/ Rozlišení: 300 dpi nebo 2008x2835 pixelů, přičemž delší strana obrázku nemá přesáhnout 3540 pixelů.
4/ Formát souboru: JPG.
5/ Komprese JPG: 8 (tzn. 80%).
6/ Barevné schéma: RGB (červená-zelená-modrá).
7/ Název souboru: Pouze v angličtině a bez mezer - k oddělení možno využít třeba podtržítka (například: název_souboru_číslo.jpg).
8/ Pořadí stripů je řazeno podle čísla v názvu souboru, takže se ujistěte, že čísla odpovídají.

Pokud tedy zašlete třeba čtyři stripy komiksu, pojmenovaného dejme tomu "Černobylská Zóna", odešlete celkem čtyři soubory s názvy: chernobyl_zone_01.jpg, chernobyl_zone_02.jpg, chernobyl_zone_03.jpg, chernobyl_zone_04.jpg.

Velikost jednotlivých souborů by neměla být větší než 3 MB.

Díla můžete zasílat jak mailem na adresu comics@gsc-game.kiev.ua, tak i ve staré dobré obálce na adresu Ukraine, Kiev, 03067, Br. Lepse 4, GSC Game World. Obálku ještě nezapomeňte označit heslem For the Comics Contest.

A co čeká na vítěze? To se ještě na GSC webu nepíše, ale mají to prý být ceny hodnotné. Možná se vítěz dočká i vlastní ochočené flaksy a nebo dokonce i mluvící plastové figurky Olega Javorskyho.

Uzávěrka soutěže je 31.8. 2009

22.06.2009 |
 
Stalkeři díky ohlášenému Volání z Pripjatě nelení a sbírají síly... a nelení ani u Šílené brahmíny, kde se v hlavách vaultmasterů vylíhl dábelský plán - vyhlásit soutěž. A ne jen tak ledajakou. Určena je pro všechny kreativní psavce, kteří by mohli vymyslet nějakou post-apo povídku. Ta musí splňovat následující podmínky:

    * 1) Sepsaný příběh hry (F1, F2, F3, FT:BOS)
    * 2) Povídka dle platných reálií Falloutu
    * 3) Postapo z českého prostředí
    * BONUS) Mikropovídka o VŠB


a musí být napsaná právě jedním z následujících jazyků:

    * čeština
    * slovenština
    * angličtina.



Vzhledem k tomu, že zadarmo by se do psaní asi nehrnul nikdo, nabízí se hned několik zajímavých cen. Jmenovitě tyto:

Originální hra - Fallout 3
Originální hra - Fallout Collection
Originální DVD s postapo filmy (MadMax, MadMax 3, Waterworld)
Stařičká originálka Fallout 1
Webkamera ve tvaru psa
Postapo knihy (Špinavá práce, Den Trifidů)





Pokud o nějakou z cen máte zájem, pište jako o život (samozřejmě s nějakou tou kvalitou) a výsledné práce zasílejte k Chekotayovi na mail (chekotay[at]seznam[dot]cz). Nezapomeňte do předmětu mailu napsat Literární soutěž a pak už jen doufejte, že zrovna Vaše povídka se ve Vaultu bude líbit natolik, že si vyžádá zájem všech zůčastněných. Hodně štěstí.
 
31.05.2009 |
 
Téměř sedmdesátimegovým pokusem o opravu dalších chyb pro Zataženou oblohu se GSC snaží nalákat ještě pár stalkerů do bitevní vřavy, leč singleplayerově založení hledači artefaktů jako vždy dostanou maximálně tak krásně zabalené nic. Řeč je samozřejmě o novém patchi s pořadovým číslem 1.5.09, který (jak jsem již informoval ve starší novince) přináší:



- Lepší ochranu proti cheaterům a s tím spojených ještě několik dalších zlepšení
- Respawnovaní hráči se neobjeví v centru anomálie
- Vylepšený systém k ověření připojení hráčů
- Opravena chyba s RPG7 a další chyba v nákupním menu
- Přidána grafická featurka "High Definition Ambient Occlusion"
- Jako vždycky omílaná "Vylepšená herní stabilita" 

Zájemci nechť stahují ze stránek CDProjektu.


30.04.2009 |
 
Je to krásné, je to milé a skvěle se to čte... co to je? Přece informace, potvrzující jednu zásadní novinku - GSC pro druhého Stalkera nebude používat nový tropický a naleštěný CryEngine, blyštící se jako pseudopsí varlata, ale zůstane u osvědčeného X-Raye (což je vzhledem k tomu, jak dlouho ho vytvářeli, samozřejmě pochopitelné). Tahle informace se nám donesla ze zdroje, který má ke GSC co by šroubkem dohodil. Se zprávou přiletěl Beestar a spousta stalkerů na tuto počest vybílila barmanovi všechny zásoby antiradiačního moku.

 

A aby ta dnešní novinka nebyla jenom tak okleštěná, dovolím si ještě zmínit to, co jsem načnul v minulé velké novince. Díky údajně lepší optimalizaci je možné hrát plánované Volání Pripjatě na vysokém rozlišení klidně s třiceti až padesáti snímky za vteřinu. Teď ještě, jak nakonec dopadne ta ohlášená rozloha map - moc času GSC do podzimu nemá (pokud nedojde ke zpoždění) a práce je nad hlavu. Pokud se skutečně potvrdí to, že jedna mapa vydá za dvanáct obyčejných, dostaneme krásné číslo 60. Jenže teď to všechno pěkně vymodelovat...

28.04.2009 |
 
Aby těch novinek nebylo v poslední době málo, přinášíme další zprávy. Zítra (16.4.2009) CDProjekt přeřadí STALKER: Clear Sky z klasické řady do Platinové edice. Co to pro možné zájemce znamená?

- Cena klesne z 899 na 599 korun českých / 749 korun slovenských (nebo zhruba 25 euro)
- Balení bude obsahovat poslední patch, což je v tuto chvíli 1.5.08. To zamená sice možná míň bugů, ale na druhou stranu bugy můžou i nastat (jak už několikrát padlo kupříkladu špatné vykreslování oblohy a propad framerate do podprůměrných hodnot). Na zahraničních fórech se několikrát objevily i další problémy, kupříkladu pády hry při zapnutém DX10 renderu. Zájemci o modifikace nechť doufají, že se brzy objeví Hispano Patcher, který už v případě Stínu Černobylu řešil problémy s jejich funkčností pod novými patchi s nebývalou jednoduchostí. Na zájem o modifikování se jaksi při vytváření této Platinové Edice nemyslelo...
- Ve hře bude český dabing s titulky, volba anglického dabingu by měla zůstat stejná, jako v dříve prodávaných verzích. Ruštinu si do hry budete muset stáhnout ve formě modifikace.
- V krabici kromě placky s hrou najdete i CDčko se soundtrackem, čtveřicí samolepek s logy frakcí a mapu Zóny včetně polských popisků několika postav (Sacharow, Kryłow, Walerian) - ostatně jeden obrázek vydá za tisíc slov.



Ke spuštění netřeba původního Stalkera. Více podrobností naleznete přímo na stránkách CDProjektu. Nenechte se však zmást neaktualizovanými informacemi (například o podzemní části Pripjatě, tu byste hledali marně). Stejně tak i zmínka o možnosti vést jakoukoliv frakci k vítězství není tak úplně pravdivá (lze se přidat jen k banditům, samotářům, Povinnosti a Svobodě), zmínka o podkreslování příběhu je rovněž tak trochu mimo.

Pokud si před koupí o hře chcete zjistit ještě víc informací přímo od zdroje, neváhejte a podívejte se k nám na fórum, kde jsme si Clear Sky rozebrali skoro až na kost - i s jeho neduhy a tím málem pozitiv, co nabízí. Stačí kliknout SEM. Ti línější si můžou začít číst třeba ODTUD a nebo se podívat na trochu starší recenzi na Tiscali, včetně splaškoidní diskuze několika borců. Čest výjimkám.

15.04.2009 |
 
Zprvu se prohlášení, linoucí se internetem, zdály být spíš zábavnějšího rázu. Zatím se totiž stále neví, zda připravovaný chystaný druhý Stalker je vyvíjen současně s Call Of Du... eh, tedy Call Of Pripjať, a nebo na něm začne GSC banda pracovat až potom, co před elektrárnu vypustí právě Volání Pripjatě. Pokud bude kvalita dalšího "přídavku" stejně klesající, jakožto tomu bylo i u ne zas tak Čisté oblohy, tak bude v Zóně pěkně veselo. Jisté je ale to, že se zatím spekuluje o jedné novince - pro někoho věc příjemná, pro někoho vůbec. Druhý Stalker - "plnohodnotná hra" (s plnohodnotnými bugy), neplést si s Voláním Pripjatě - by totiž měl běžet na novém grafickém enginu. V GSC si pohrávají s myšlenkou vydědit své několik let vypiplávané dítko a nahradit ho běžným pubertálním výrostkem TM, co pohání poslední dobou pořád víc a víc her a přitom to zas taková (herní) revoluce nikdy nebyla. Grafiku, kterou jsme tak obdivovali v prvním Stalkerovi a pak i v Jasné obloze, kde navíc přibyly odlesky od slunce a volumetrické světlo společně s hromádkou dalších fičurek, tak možná nahradí to, co známe z tropického bloumání v Crysis. Zatím se nic samozřejmě oficiálně neví a ještě nějakou dobu vědět určitě nebude. Ještě aby GSC napadlo zařadit do Zóny nanoobleky, palmy a bude vymalováno.

Zdroj: www.golem.de



Teď ale přejděme k události, o které tady na webu visela zmínka už před několika dny - rekonstrukce diskuzního fóra. Po dlouhých a strastiplných průtazích se totiž povedl přesun ze starší verze PHPBB2 na novější trojku, poskytující nejen lepší přehlednost, ale i širší možnosti (převážně v oblasti administrace a moderování příspěvků). O obrodu se postaral náš všemi oblíbený, neúplatný a pracovitý administrátor Maweceq, za což mu je stalkerstvo samozřejmě vděčné. Ty probděné večery, kdy se Maw probouzel z nočních můr s opoceným čelem a zvýšenou srdeční frekvencí za to stály a společně se zbytkem redakce doufám, že se změny budou zamlouvat i Vám.

15.04.2009 |
 
Konečně po dlouhé době mlčení zas vlnu ticha rozčísli kolegové ze StalkerHispano.com, kteří přispěchali s čerstvou salvou zpráv ohledně patche 1.5.09 (ten je zatím stále ve fázi testování). Opět, zcela evidentně a zase dokola se opakuje tatáž situace z minula - oprav tolik zas nebude a když už, tak hlavně pro multiplayer. Překvapuje to ale ještě někoho? No nic, pojďme se podívat, co nám to zas v GSC připravují:

- Lepší ochrana proti cheaterům a s tím spojených ještě několik dalších zlepšení
- Respawnovaní hráči se neobjeví v centru anomálie
- Vylepšený systém k ověření připojení hráčů
- Opravena chyba s RPG7 a další chyba v nákupním menu
- Přidána grafická featurka "High Definition Ambient Occlusion"
- Jako vždy "Vylepšená herní stabilita"

04.04.2009 |
 
Teď už se jen těžko dozvíme, jak to skutečně bylo s odstávkou FileFrontu. Jisté je však to, že je zpátky - jak nám potvrdila tisková zpráva, nejednalo se o žádný z aprílových vtípků a FileFront měl být opravdu zrušen. Jakmile společnost Ziff Davis Media zveřejnila svůj záměr, rozhodli se původní vlastníci FF odkoupit jej zpátky.

Zpráva o ukončení činnosti FileFrontu se na světlo světa dostala 24. března. Celá kauza se vyřešila právě prvního dubna a hned toho dne začalo vracení věcí do původních kolejí. FileFront podle uvedených údajů existuje již od roku 1997 a jeho odstávka by logicky byla událostí, na kterou by herní komunita nevzpomínala zrovna nadšeně. Originální vyjádření  (in ingliš) si můžete přečíst ZDE.



No a aby těch zpráv na dnešek nebylo málo, máme tu pro Vás i dva nové wallpapery, tentokráte s jiným vzhledem. A malý bonus - i pro širokoúhlé monitory.

Zde je klasický, zde širokoúhlý.
02.04.2009 |
 
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4]  >5< [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] 
[21] [22]