• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Archiv

Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14]  >15< [16] [17] [18] [19] [20] 
[21] [22] 


Zprávy ze světa Jasné oblohy zdaleka nepolevily - dnes se například na internetu objevilo video, zachycující cyklicky se měnící počasí včetně střídání dne a noci. Video je točeno v bažinách a stáhnout jej můžete odtud. Snad se vám tato ukázka bude líbit a opět o něco více navnadí na konec srpna, kdy by nový S.T.A.L.K.E.R. konečně měl vyjít.
 
 
Tím dnešní novinka však nekončí. Na oficiálním GSC fóru se objevil seznam dalších postřehů z videí. Chcete se tedy dozvědět další poznatky? Tak se dejte do čtení!
 
- Plně probíhající války mezi frakcemi
- Kromě misí od speciálních postav ve frakcích bude možné také přijmout úkoly od obyčejných samotářů. Téměř každý člen frakce Vám bude moci zadat nějakou úlohu.
- Každá frakce bude schopna obsadit území. Těch budou celkem tři druhy, jak už se projednávalo v naší starší novince (pozn. red.) a to území obyčejná, zdrojová a vědecká. Dobývání vědeckých území tak může přinést možnost používat modernější výbavu, obleky či zbraně. Cílem každé frakce je zničit své nepřátele (respektive jejich základnu).
- Války mezi frakcemi jsou plně dynamické a pokračují i tehdy, kdy do děje hráč nezasahuje
- Mise od členů frakce bude možné plnit i s doprovodem několika dalších společníků
- Bude možné připojit se k libovolné frakci (včetně frakce Banditů!), kromě armádních složek
- Každá frakce má svého vůdce, mechanika, barmana a podobně
- Bude rovněž možné z frakce odstoupit, ale ne jen tak lehce (někdy budete muset pekelně zaplatit, jindy splnit misi)
- Každá z frakcí bude mít své specifické "minihry" (v původním Stalkerovi to byla kupříkladu Aréna na území Baru). U banditů bude například možné zůčastnit se střelecké soutěže.
- Frakce budou mít vlastní obchodníky, ale sortiment záleží na specializaci každé jednotlivé skupiny. Svoboda tak bude mít k dispozici dalekonosné pušky, avšak nebudou k dispozici brokovnice či těžce neprůstřelné vesty. Povinnost na druhou stranu bude disponovat širokou škálou těžkých pěchotních zbraní a silně neprůstřelných zbrojí, což usnadní třeba boje s mutanty. Překupník na území banditů bude prodávat cokoliv za nízké ceny (neb je všechno kradené) a s trochou štěstí můžete najít i skutečně vzácné kousky (ať už zbraně či výstroj). 
- Ve frakcích se budou nacházet i technici, kteří dokáží vylepšit zbraně. Doplňků bude široká paleta a bude tak možné zvýšit kadenci, přesnost, či rozšířit zásobník.
- Dočkáme se více jedinečných (neboli unikátních) zbraní. Ty se budou dělit do dvou kategorií: levné zbraně bez možnosti úprav, a pak zbraně dražší, které půjdou vylepšovat. Hráč se tak se svojí zbraní sžije.
- Ve hře se nevyskytne žádná futuristická zbraň, jen jedna (a chytří už tuší, že zřejmě půjde o Gauss pušku - pozn. red. :-))
- Neupravitelné zbraně se budou prodávat za skutečně směšné ceny. Občas dokonce ani nebude mít smysl nést nějakou k obchodníkovi.
- Celá koncepce artefaktů byla změněna. Jejich hledání bude velice obtížné, a bude se to podobat minihrám. Vstoupíte tak například do anomálního pole, které může mít klidně i padesát metrů v průměru a s detektorem v ruce budete artefakty hledat. Několik artefaktů může být klidně i neviditelných. Anomální pole však na Vás bude mít vliv a budete tak muset hledání urychlit.
- Vydělávání peněz bude obtížné. Hlavní zdroj příjmů bude spočívat v plnění misí a prodeji artefaktů.
- Místo nudného chození pěšky bude možné využít průvodce (samozřejmě mu budete muset adekvátně zaplatit).
- Hra začne v bažinách (což jsme sami viděli ve videích - pozn. red.)
- Hlavní cíl hry zůstane nezměněn. Je potřeba dostat se do černobylské elektrárny.
- Střelec se do centra Zóny dostal celkem třikrát (konec originálního Stalkera je tudíž Střelcova třetí návštěva). Jasná obloha se odehrává během Střelcovy druhé výpravy. Se Střelcem se i setkáte.
- Jasná obloha je kromě názvu hry i jméno jedné z frakcí.
- NPC budou schopny sbírat pohozené zbraně ze země (pokud si jich všimnou a pokud to bude zbraň lepší).
- NPC budou disponovat více než tisícovkou různých animací.
- Ve hře se objeví i napevno přimontované zbraně.
Minimální systémové požadavky budou zcela identické, jako v původním Stalkerovi. Pokud chcete zažít skutečně detailní zážitek, budete potřebovat počítač mnohem výkonnější.
- GSC v této chvíli uvažuje o MMO Stalkerovi.
23.05.2008 |
 

S novými informacemi se opět roztrhl pytel. Sotva jsme upozornili na hratelnou demoverzi z bažin a následná čtyři rozdělená videa, objevil se i rozhovor s betatesterem. Chcete-li se tak ještě něco málo dozvědět, vrhněte se do čtení.

Úvodem se sluší říct, že finální hra se od této betaverze ještě může v budoucnu hodně změnit. Ptali jsme se převážně na nový grafický render pod DirectX 10, zda je skutečně natolik působivý, či nikoliv.
 
Winline: Jak se díváš na novou herní grafiku?
Hráč:
Musím uznat, že rozdíly mezi způsoby renderování jsou propastné. GSC se odhodlali ke skutečně odvážnému projektu a herní grafika tak klidně snese srovnání i s velkými herními projekty. Publikované screenshoty to jasně dokazují, a to si vezměte, že při hře to vypadá ještě daleko lépe. Zamilujete si osvětlení, stíny na zbraních a spoustu dalších efektů, které mají zásadní dopad na iluzi realističnosti.
 
 
Winline: Pracují v GSC nějak důkladně i na DX8 a DX9 enginu, nebo se soustředí jen na DX10?
Hráč:
Samozřejmě že hra nebude jen pod DX10, ale je faktem, že právě na DirectX 10 si GSC dává záležet co nejvíc. Já sám jsem hru sice nehrál pod DX8, ale tato možnost ve hře bude. GSC nezapomnělo na majitele starších počítačů a proto se DX8 dočkalo znatelných vylepšení. Zobrazení pod DX9 bylo zcela přepracováno (Text je v této části poněkud krkolomný a vypadá to, že Jasná obloha přeci jen bude podporovat všechny tři možnosti renderu, jak DX8, tak i DX9 a DX10 - pozn. překl.). Ve hře se skutečně objevují slíbené efekty a životní prostředí tak na hráče působí skutečně uvěřitelným dojmem.
 
Winline: Je Limansk přetvořeným Mrtvým městem, které se ze SoC nakonec vyškrtlo?
Hráč:
Spíše bych řekl, že ne. Stačí, když se podíváte na starší screenshoty, kde jasně uvidíte, že Mrtvé město je typickou sovětskou městskou zástavbou s městským úřadem, kulturním domem a podobně. Limansk je naproti tomu "malou" oblastí, připodobněnou k městskému sídlišti. Navíc v něm je mnohem lepší atmosféra, což jsem odvodil z publikovaných materiálů přímo z GSC. S Mrtvým městem se tak můžeme navždy rozloučit, neboť v Jasné obloze rozhodně nebude.
 
Winline: Můžeš nám říct i něco o bažinách?
Hráč:
Mám dojem, že GSC už uveřejnilo spoustu informací a materiálu o bažinách, a víc k nim snad ani nelze říci. Jsem skutečně ohromen jejich rozlohou a určitě by se i v reálném Černobylu nějaká ta bažina vyskytovala.
 
Winline: Máš k herním lokacím ještě nějaký komentář?
Hráč:
Snad jen všeobecně známý fakt, že ve hře se již nedostaneme do Pripjatě, ale do jejího podzemního komplexu. Moc toho však nelituji.
 
Winline: Tak nám teď pověz něco o nových monstrech. Vyskytnou se ve hře noví mutanti, nebo jsou jenom zkopírovaní ze Stínu Černobylu?
Hráč:
Ono nění zrovna jednoduché do Zóny začlenit zcela nová monstra se speciálními schopnostmi. Nebudu však komentovat, jestli se skutečně s nějakou novou příšerou setkáte - to ostatně zjistíte sami během hraní.
 
 
Winline: Dobře, tak se tě tedy zeptáme na frakce...
Hráč:
Ve hře se vyskytuje jedna skupina se stejným názvem, jako i hra - Jasná obloha. Její členové jsou oblečeni v modročerných kombinézách se stalkerskými nášivkami a jejich cílem je chránit životní prostředí. V jasné obloze je těch frakcí mnohem víc, ale je to podobné jako u monster - zatím nemohu nic bližšího prozradit. Budete si muset počkat na oficiální zprávy přímo z GSC.
 
Winline: Tak se tedy vrátíme ke grafickému enginu. Navozují animace postav lepší dojem reality?
Hráč:
No samozřejmě! To je jedna z těch změn, kterých si všimnete takřka okamžitě. Když například NPC šplhají po svahu, adekvátně pokrčují nohy a mění se i jejich držení těla. S tímhle byly problémy hlavně ve Stínu Černobylu. Změn se dostal i pohyb, takže se postavy skutečně nechovají jako hadrové panenky a během hry jsem se s žádnou animací, která by mi připomněla topornější SoC, nesetkal.
 
Winline: To jsi nám nahrál na další otázku. Co A-Life?
Hráč:
Znatelně bylo vylepšeno chování během boje. NPC nyní skutečně pružně reagují na jakoukoliv situaci a vypadá to, jako by každá postava měla vlastní rozum. Zlepšila se i samotná interakce NPC a hra tudíž byla zábavná, a přitom i o kousek těžší.
 
Winline: Pomalu se chýlíme ke konci, tak bychom se tě ještě zeptali, jaký máš pohled na aktuální betaverzi Jasné oblohy.
Hráč:
Jasná obloha je skvělá šance pro GSC k dokončení herního eposu a rozhodně do hry tvůrci dali maximum toho, co hráčům chybělo. Možná, že se v budoucnu dočkáme i Stalkera 2, ale prozatím je v přípravě jen Jasná obloha. Vývojáři mají konečně jasnou představu, jak hra bude ve výsledku vypadat a udělají všechno pro to, aby stvořili skutečně brilantní hru. Jasná obloha bude syntézou celé ideje oné černobylské katastrofy. Zřejmě to nebude přesně ten Stalker, kterého si spousta hráčů představovala před několika lety ještě na začátku vývoje, ale hra urazila skutečně značný kus dopředu.
 
Winline: Děkujeme za rozhovor.
 
Maxim Yatsenko, exkluzivně pro WINLINE.RU
 
22.05.2008 |
 
Společně s Beestarem jsme pro vás připravili detailní rozbory oněch čtyř předevčírem avizovaných videí. Dozvíte se tak i to, co vám mohlo třebas uniknout, zjistíte i nejzásadnější novinky, plynoucí z komentářů a celkově poodhalíme to, co na nás v Jasné obloze čeká a z čeho se budeme moci již za několik měsíců radovat. Máte-li zájem, můžete se dát do čtení a obohatit si tak dlouho utajované informace.
 

22.05.2008 |
 
Je to tady, stalkeři! Další čtyři nová videa z Jasné oblohy, která nám opět odtajní několik zajímavostí - předem zcela změněné Bažiny (tudíž s klidným srdcem zapomeňme na ukázku z étrojky :-)), dále pak například jiné držení zbraní, průzkum starého známého Kordonu či zcela nového Limansku, ukázku anomálního detektoru, kousek z úvodní animace a spoustu dalších potěšitelných faktů. Nuže, to by mohlo stačit a přeji Vám skvělé zážitky ze sledování. Za videa poděkujme Scadovi :-)
 
 
20.05.2008 |
 
Po dlhom období novinkového sucha tu máme opäť správu, ktorá nás v redakcii zdvihla zo stoličiek. Aj napriek obrovskej snahe vývojárov zo spoločnosti GSC, nakoniec do sveta internetu unikla funkčná a hrateľná demo verzia Jasnej oblohy. Upozornil nás na to Scad, od ktorého pochádza aj tento obrázok:
 
Demo pochádza z hernej výstavy E3 2007, z ktorej sme
už mali možnosť vidieť haldy screenšotov a tiež aj videá.
Tento build 3120 obsahuje jediný level - Bažiny (Swamps/ Swamplands/ Marsh) a ponúka naozaj krásny pohľad na to, čo nás čaká v novom STALKERovi.
 
Súbor má necelých 400MB, po rozbalení takmer 800MB. Menu, jeho pozadie, takisto ako aj rozloženie jednotlivých položiek v menu, nastavenia a aj HUD hry je presne taký istý ako v STALKERovi: Tieni Černobyľu.
 
V ľavom dolnom rohu celý čas svieti nápis "Work in progress" a na konci potom vyhlásenie "demo nereprezentuje finalnu podobu hry". Aj napriek tomu vyzerá luxusne.
 
Navštíviť môžete aj naše komunitné fórum nájdete ešte ďalšie obrázky a taktiež sa môžte pridať do diskusie.
17.05.2008 |
 
Po niekoľkých dňoch, keď bol autor kalendárov Valentin Jeltyšev nezvestný a nedostupný, teda konečne zverejňujeme aktuálny kalendár s motívom Jasnej oblohy - na máj/květen.

08.05.2008 |
 
Náš vrchní slídil a hledač informací Binariz3 objevil na youtube kratičké video z hraní Jasné oblohy, kde kromě ukázky grafiky můžeme vidět i nově rozmístěný HUD. A to včetně podivného kruhu, který může být buďto oním slibovaným anomálním detektorem, či třeba obyčejným geigerem na měření radioaktivity (což je možná pravděpodobnější).
 
 
 
02.05.2008 |
 
Po dlouhé době totálního sucha vyrukovali hoši z GSC s novým videem, demonstrujícím efekty pod DX10. Je nutno dodat, že je skutečně nač se těšit. Grafika v Jasné obloze dokáže vyrazit dech - to se ostatně přesvědčete sami a stáhněte si zmiňované video z tohoto odkazu.
 
 
Ale to zdaleka není vše, stalkeři. Kromě videa je k dispozici i několik nových screenshotů, převážně z míst, kde najdeme obchodníky. Kompletní galerie je například zde.
 
 
20.04.2008 |
 
Znova tu máme darček od Valentina Jeltyševa z GSC - nový kalendár na mesiac apríl/duben. Tentokrát z neho až dýcha typická Tarkovského atmosféra Zóny...

02.04.2008 |
 
Podle nejnovějších informací, pocházejících přímo z ukrajinských vývojářských studií GSC jsme se dozvěděli, že někteří ze zaměstnanců a programátorů již dnes pracují na dalším pokračování STALKERa. Příběh hry by se měl odehrávat pod zemí a hlavní úlohu by měli zabrat krtci. Znám je i název hry, který je přesným opakem stalkerského předpokračování - "Špinavá zem". Tento nápad prý vznikl v hlavách programátorů, když usilovali o nejdůvěryhodnější ztvárnění alkoholických stavů hlavní postavy Jasné oblohy po požití velkého množství vodky.
01.04.2008 |
 
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14]  >15< [16] [17] [18] [19] [20] 
[21] [22]