• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3219
Zaslaných príspevkov: 100722
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky


S novými informacemi se opět roztrhl pytel. Sotva jsme upozornili na hratelnou demoverzi z bažin a následná čtyři rozdělená videa, objevil se i rozhovor s betatesterem. Chcete-li se tak ještě něco málo dozvědět, vrhněte se do čtení.

Úvodem se sluší říct, že finální hra se od této betaverze ještě může v budoucnu hodně změnit. Ptali jsme se převážně na nový grafický render pod DirectX 10, zda je skutečně natolik působivý, či nikoliv.
 
Winline: Jak se díváš na novou herní grafiku?
Hráč:
Musím uznat, že rozdíly mezi způsoby renderování jsou propastné. GSC se odhodlali ke skutečně odvážnému projektu a herní grafika tak klidně snese srovnání i s velkými herními projekty. Publikované screenshoty to jasně dokazují, a to si vezměte, že při hře to vypadá ještě daleko lépe. Zamilujete si osvětlení, stíny na zbraních a spoustu dalších efektů, které mají zásadní dopad na iluzi realističnosti.
 
 
Winline: Pracují v GSC nějak důkladně i na DX8 a DX9 enginu, nebo se soustředí jen na DX10?
Hráč:
Samozřejmě že hra nebude jen pod DX10, ale je faktem, že právě na DirectX 10 si GSC dává záležet co nejvíc. Já sám jsem hru sice nehrál pod DX8, ale tato možnost ve hře bude. GSC nezapomnělo na majitele starších počítačů a proto se DX8 dočkalo znatelných vylepšení. Zobrazení pod DX9 bylo zcela přepracováno (Text je v této části poněkud krkolomný a vypadá to, že Jasná obloha přeci jen bude podporovat všechny tři možnosti renderu, jak DX8, tak i DX9 a DX10 - pozn. překl.). Ve hře se skutečně objevují slíbené efekty a životní prostředí tak na hráče působí skutečně uvěřitelným dojmem.
 
Winline: Je Limansk přetvořeným Mrtvým městem, které se ze SoC nakonec vyškrtlo?
Hráč:
Spíše bych řekl, že ne. Stačí, když se podíváte na starší screenshoty, kde jasně uvidíte, že Mrtvé město je typickou sovětskou městskou zástavbou s městským úřadem, kulturním domem a podobně. Limansk je naproti tomu "malou" oblastí, připodobněnou k městskému sídlišti. Navíc v něm je mnohem lepší atmosféra, což jsem odvodil z publikovaných materiálů přímo z GSC. S Mrtvým městem se tak můžeme navždy rozloučit, neboť v Jasné obloze rozhodně nebude.
 
Winline: Můžeš nám říct i něco o bažinách?
Hráč:
Mám dojem, že GSC už uveřejnilo spoustu informací a materiálu o bažinách, a víc k nim snad ani nelze říci. Jsem skutečně ohromen jejich rozlohou a určitě by se i v reálném Černobylu nějaká ta bažina vyskytovala.
 
Winline: Máš k herním lokacím ještě nějaký komentář?
Hráč:
Snad jen všeobecně známý fakt, že ve hře se již nedostaneme do Pripjatě, ale do jejího podzemního komplexu. Moc toho však nelituji.
 
Winline: Tak nám teď pověz něco o nových monstrech. Vyskytnou se ve hře noví mutanti, nebo jsou jenom zkopírovaní ze Stínu Černobylu?
Hráč:
Ono nění zrovna jednoduché do Zóny začlenit zcela nová monstra se speciálními schopnostmi. Nebudu však komentovat, jestli se skutečně s nějakou novou příšerou setkáte - to ostatně zjistíte sami během hraní.
 
 
Winline: Dobře, tak se tě tedy zeptáme na frakce...
Hráč:
Ve hře se vyskytuje jedna skupina se stejným názvem, jako i hra - Jasná obloha. Její členové jsou oblečeni v modročerných kombinézách se stalkerskými nášivkami a jejich cílem je chránit životní prostředí. V jasné obloze je těch frakcí mnohem víc, ale je to podobné jako u monster - zatím nemohu nic bližšího prozradit. Budete si muset počkat na oficiální zprávy přímo z GSC.
 
Winline: Tak se tedy vrátíme ke grafickému enginu. Navozují animace postav lepší dojem reality?
Hráč:
No samozřejmě! To je jedna z těch změn, kterých si všimnete takřka okamžitě. Když například NPC šplhají po svahu, adekvátně pokrčují nohy a mění se i jejich držení těla. S tímhle byly problémy hlavně ve Stínu Černobylu. Změn se dostal i pohyb, takže se postavy skutečně nechovají jako hadrové panenky a během hry jsem se s žádnou animací, která by mi připomněla topornější SoC, nesetkal.
 
Winline: To jsi nám nahrál na další otázku. Co A-Life?
Hráč:
Znatelně bylo vylepšeno chování během boje. NPC nyní skutečně pružně reagují na jakoukoliv situaci a vypadá to, jako by každá postava měla vlastní rozum. Zlepšila se i samotná interakce NPC a hra tudíž byla zábavná, a přitom i o kousek těžší.
 
Winline: Pomalu se chýlíme ke konci, tak bychom se tě ještě zeptali, jaký máš pohled na aktuální betaverzi Jasné oblohy.
Hráč:
Jasná obloha je skvělá šance pro GSC k dokončení herního eposu a rozhodně do hry tvůrci dali maximum toho, co hráčům chybělo. Možná, že se v budoucnu dočkáme i Stalkera 2, ale prozatím je v přípravě jen Jasná obloha. Vývojáři mají konečně jasnou představu, jak hra bude ve výsledku vypadat a udělají všechno pro to, aby stvořili skutečně brilantní hru. Jasná obloha bude syntézou celé ideje oné černobylské katastrofy. Zřejmě to nebude přesně ten Stalker, kterého si spousta hráčů představovala před několika lety ještě na začátku vývoje, ale hra urazila skutečně značný kus dopředu.
 
Winline: Děkujeme za rozhovor.
 
Maxim Yatsenko, exkluzivně pro WINLINE.RU
 
22.05.2008 | datastor