• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3219
Zaslaných príspevkov: 100722
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Zprávy ze světa Jasné oblohy zdaleka nepolevily - dnes se například na internetu objevilo video, zachycující cyklicky se měnící počasí včetně střídání dne a noci. Video je točeno v bažinách a stáhnout jej můžete odtud. Snad se vám tato ukázka bude líbit a opět o něco více navnadí na konec srpna, kdy by nový S.T.A.L.K.E.R. konečně měl vyjít.
 
 
Tím dnešní novinka však nekončí. Na oficiálním GSC fóru se objevil seznam dalších postřehů z videí. Chcete se tedy dozvědět další poznatky? Tak se dejte do čtení!
 
- Plně probíhající války mezi frakcemi
- Kromě misí od speciálních postav ve frakcích bude možné také přijmout úkoly od obyčejných samotářů. Téměř každý člen frakce Vám bude moci zadat nějakou úlohu.
- Každá frakce bude schopna obsadit území. Těch budou celkem tři druhy, jak už se projednávalo v naší starší novince (pozn. red.) a to území obyčejná, zdrojová a vědecká. Dobývání vědeckých území tak může přinést možnost používat modernější výbavu, obleky či zbraně. Cílem každé frakce je zničit své nepřátele (respektive jejich základnu).
- Války mezi frakcemi jsou plně dynamické a pokračují i tehdy, kdy do děje hráč nezasahuje
- Mise od členů frakce bude možné plnit i s doprovodem několika dalších společníků
- Bude možné připojit se k libovolné frakci (včetně frakce Banditů!), kromě armádních složek
- Každá frakce má svého vůdce, mechanika, barmana a podobně
- Bude rovněž možné z frakce odstoupit, ale ne jen tak lehce (někdy budete muset pekelně zaplatit, jindy splnit misi)
- Každá z frakcí bude mít své specifické "minihry" (v původním Stalkerovi to byla kupříkladu Aréna na území Baru). U banditů bude například možné zůčastnit se střelecké soutěže.
- Frakce budou mít vlastní obchodníky, ale sortiment záleží na specializaci každé jednotlivé skupiny. Svoboda tak bude mít k dispozici dalekonosné pušky, avšak nebudou k dispozici brokovnice či těžce neprůstřelné vesty. Povinnost na druhou stranu bude disponovat širokou škálou těžkých pěchotních zbraní a silně neprůstřelných zbrojí, což usnadní třeba boje s mutanty. Překupník na území banditů bude prodávat cokoliv za nízké ceny (neb je všechno kradené) a s trochou štěstí můžete najít i skutečně vzácné kousky (ať už zbraně či výstroj). 
- Ve frakcích se budou nacházet i technici, kteří dokáží vylepšit zbraně. Doplňků bude široká paleta a bude tak možné zvýšit kadenci, přesnost, či rozšířit zásobník.
- Dočkáme se více jedinečných (neboli unikátních) zbraní. Ty se budou dělit do dvou kategorií: levné zbraně bez možnosti úprav, a pak zbraně dražší, které půjdou vylepšovat. Hráč se tak se svojí zbraní sžije.
- Ve hře se nevyskytne žádná futuristická zbraň, jen jedna (a chytří už tuší, že zřejmě půjde o Gauss pušku - pozn. red. :-))
- Neupravitelné zbraně se budou prodávat za skutečně směšné ceny. Občas dokonce ani nebude mít smysl nést nějakou k obchodníkovi.
- Celá koncepce artefaktů byla změněna. Jejich hledání bude velice obtížné, a bude se to podobat minihrám. Vstoupíte tak například do anomálního pole, které může mít klidně i padesát metrů v průměru a s detektorem v ruce budete artefakty hledat. Několik artefaktů může být klidně i neviditelných. Anomální pole však na Vás bude mít vliv a budete tak muset hledání urychlit.
- Vydělávání peněz bude obtížné. Hlavní zdroj příjmů bude spočívat v plnění misí a prodeji artefaktů.
- Místo nudného chození pěšky bude možné využít průvodce (samozřejmě mu budete muset adekvátně zaplatit).
- Hra začne v bažinách (což jsme sami viděli ve videích - pozn. red.)
- Hlavní cíl hry zůstane nezměněn. Je potřeba dostat se do černobylské elektrárny.
- Střelec se do centra Zóny dostal celkem třikrát (konec originálního Stalkera je tudíž Střelcova třetí návštěva). Jasná obloha se odehrává během Střelcovy druhé výpravy. Se Střelcem se i setkáte.
- Jasná obloha je kromě názvu hry i jméno jedné z frakcí.
- NPC budou schopny sbírat pohozené zbraně ze země (pokud si jich všimnou a pokud to bude zbraň lepší).
- NPC budou disponovat více než tisícovkou různých animací.
- Ve hře se objeví i napevno přimontované zbraně.
Minimální systémové požadavky budou zcela identické, jako v původním Stalkerovi. Pokud chcete zažít skutečně detailní zážitek, budete potřebovat počítač mnohem výkonnější.
- GSC v této chvíli uvažuje o MMO Stalkerovi.
23.05.2008 | datastor