S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Archiv
Strana archivu:
[1] >2< [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]
A co je úplně nejlepší - všechny hry jsou bez těch zpropadených DRM ochran.
Poznámka (6.2.2014, 19:00): Nabídka platí ještě dva dny a sedmnáct hodin.
Strana archivu:
[1] >2< [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]
Strana archivu:
[1] >2< [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]
V rámci akcie 2014 DRM-FREE BIG WINTER SALE! na GOG.com máte opať jedinečnú možnosť získať zakúpiť originálky STALKER hier za pár drobných. Pokiaľ teda ešte žiadnu nemáte, alebo potrebujete doplniť zbierku, teraz je ten najlepši čas. Poponáhľajte sa, za pár hodín môže byť neskoro. Aj keď o pár dní sa táto šanca môže opakovať, pri tej cene sa neoplatí zaváhať.
Teraz je 21:30 a aktuálne akcia platí ešte 17 a pol hodiny.
Teraz je 21:30 a aktuálne akcia platí ešte 17 a pol hodiny.
Pokud jste si ještě doteď nepořídili originálky S.T.A.L.K.E.R.ů a chtěli byste to napravit, tak není lepší chvíle, než tak učinit právě teď na stránkách GOG.com. Stín Černobylu za šest dolarů, Clear Sky za tři dolary, Call of Pripyat taky za šest dolarů a nebo komplet za patnáct - to je neodmítnutelná nabídka. Zvlášť v případě, pokud jste minuli všechny předchozí Steam slevy a přesto byste si těmito radioaktivními kousky chtěli rozšířit svou sbírku.
A co je úplně nejlepší - všechny hry jsou bez těch zpropadených DRM ochran.
Poznámka (6.2.2014, 19:00): Nabídka platí ještě dva dny a sedmnáct hodin.
Kdybychom si nad každou další nejasností ohledně budoucnosti S.T.A.L.K.E.R.a, která se na internetu objeví, měli dělat zářez na pažbě, museli bychom nakoupit vagon náhradních a nebo k těm stávajícím přitlouct alespoň dvoumetrovou desku. Když se včera na internetu objevila zpráva o přesunu práv k bitComposeru, kteří figurovali jako vydavatelé Clear Sky (a v několika regionech dokonce i Call of Pripyat), tak se zdálo, že alespoň malé nebezpečí je už konečně zažehnáno.
Omyl. Dnes se totiž na webu GSC objevilo oficiální prohlášení, že práva na značku S.T.A.L.K.E.R. má v rukách pořád GSC v čele se Sergejem Grigorovičem. Licence navíc nespočívá jen v možnosti nakládat podle své vůle se samotnou značkou, ale vztahuje se i na herní svět, použité technologie a hlavně na celou herní sérii jako takovou. Tím se navíc (naštěstí) vyvrací i dříve kolující fáma o odkupu práv Bethesdou, která se před nedávnem stala pro mnohé místní i zahraniční weby takřka potvrzenou.
Na webu dále padlo, že lidé v bitComposeru neplní smlouvu s GSC tak, jak by měli. Takže kolotoč dohadů a fabulací může (a rozhodně bude) dál směle pokračovat... ale překvapuje to vůbec ještě někoho?
Na webu dále padlo, že lidé v bitComposeru neplní smlouvu s GSC tak, jak by měli. Takže kolotoč dohadů a fabulací může (a rozhodně bude) dál směle pokračovat... ale překvapuje to vůbec ještě někoho?
Kdo by neznal Borise a Arkadije Strugacké, autory světově známého románu Piknik u cesty (v originálním znění Пикник на обочине), později vydávaného pod názvem Stalker.
Právě ten se později stal duchovní předlohou stejnojmenného filmového zpracování Andreje Tarkovského a to za nějaký ten čas zase posloužilo tvůrcům z GSC Game World jako inspirace k vytvoření námi toliko známého herního Stalkera. Nutno dodat, že bez tohoto vnuknutí by ze Stínu Černobylu, tehdy ještě pojmenovaného jako Oblivion Lost (neplést si s modifikací), byla s vysokou pravděpodobností jen další tuctová futuristická střílečka bez hlubšího smyslu.
Když roku 1991 zemřel starší Arkadij, svět literatury přišel o jeden z velkých talentů. Včera si však smrt bohužel přišla i pro jeho bratra Borise (nar. 1933). Oba autoři napsali dohromady pětadvacet románů, z nichž ten úplně první, zaměřený na sci-fi tematiku, nesl název Planeta nachových mračen.
Je mou smutnou povinností informovat o jedné nemilé novince - S.T.A.L.K.E.R. 2 nakonec přeci jen nevyjde. Podle informací dostupných na internetu vývoj stopnul sám Grigorovič (nebo by se spíš hodilo napsat, že nesvolil k další práci). Vývojářský tým se proto odtrhnul a pod novým názvem Vostok Games chystají hru Survarium - ale oproti klasickému Stalkerovi už nepůjde o střílečku z první osoby, ale o MMOFPS hru založenou na free2play mechanismech. Survarium se má odehrávat v blízké budoucnosti a mapovat život obyvatel po gigantické ekologické katastrofě.
Pokud by vás dění okolo Survaria dále zajímalo, přidávám odkaz na oficiální, avšak zatím ještě informačně notně chudý web http://survarium.com/en/ a na související prezentační video s anglickými titulky.
Dnešním posledním dílem se rozloučíme. Než se tak ale stane, důkladně se podíváme na poslední vyřazený obsah, kterým jsou mutanti.
"Protějšek"
"Protějšek"
Oficiální jméno tento mutant nemá (a zřejmě asi ani nikdy neměl). Ví se o něm jen to, že měl představovat zdivočelou šílenou kopii stalkerů, vytvořenou působením noosféry. Herní teorie popisuje noosféru jako abstraktní sociálně-přírodní koncept; hmatatelné, přitom však neviditelné pole napojené na Zemi, schopné ovládat (či alespoň ovlivňovat) lidskou mysl. Mnozí vědci se snažili noosféru studovat a odhalit skryté možnosti jejího působení na potlačení negativních lidských pocitů - zloby, nenávisti, chamtivosti a jiných. Proto se krátce po výbuchu černobylské elektrárny objevilo v okolí tolik tajných laboratoří.
Roku 2006 se "Uvědomění" (neboli společné vědomí několika předem vybraných lidí) pokusilo noosféru změnit. Tento pokus však tragicky selhal a dal vzniknout samotné Zóně. Od té chvíle se Uvědomění snaží se Zónou bojovat, avšak jen s nepatrným úspěchem. V jednom z konců Stínu Černobylu se objevila teorie, že zničením Uvědomění dojde i ke zničení Zóny, což však v Call of Pripyat bylo vyvráceno a Zóna i nadále zůstala vysoce aktivní. Poškození noosféry je tudíž podle všeho trvalé a nevratné.
Morlok
Stejně jako v minulém případě je informací pomálu. Morlokové měli představovat odporná a silně degenerovaná monstra obývající podzemí Pripjati.
Morlok
Stejně jako v minulém případě je informací pomálu. Morlokové měli představovat odporná a silně degenerovaná monstra obývající podzemí Pripjati.
Ohyb
Mutant pohybující se po všech čtyřech končetinách, přičemž jedna z nich má mnohem větší rozměry. Zlomové mají dlouhý krk a překvapivě nejsou agresivní - tedy pokud nejsou vyprovokováni. Kontaktu se stalkery se vyhýbají, útoky byly jen ojedinělé. Ohyb se měl poprvé objevit už ve Stínu Černobylu, ale jeho zařazení do hry bylo zastaveno ještě v ranné fázi vývoje.
Zombie
Klasická zombie se od ozbrojených lišila nejen vzhledem, ale i neschopností manipulovat se zbraněmi a velmi nízkou odolností. Při chůzi zombie vydávaly hlasité zvuky a po zasažení hráče se aktivoval podobný postprocess efekt, jako například u Pseudopsa. Tyto zombie byly zároveň posledním stádiem zombifikovaných stalkerů, za jejichž změnu mohlo záření z Vypalovače mozků. Byly oděny do běžného šedého nebo zeleného oblečení, chodily naboso a vzhledem k degeneraci páteře byly při chůzi sehnuté. To dává za pravdu teoriím, že mohlo jít o vědce či ostatní obyvatele z blízkého okolí. Jejich jediným útokem bylo máchnutí rukou. Ve hře se objevila i textura se zombií, která měla sešitou hlavu - pravděpodobně tak šlo o již zkoumaný exemplář. Existovala však ještě jedna verze zombií, pojmenovaná jako "Duch". Duchové měli tentýž vzhled, ale byli průsvitní a znatelně odolnější.
Mutant pohybující se po všech čtyřech končetinách, přičemž jedna z nich má mnohem větší rozměry. Zlomové mají dlouhý krk a překvapivě nejsou agresivní - tedy pokud nejsou vyprovokováni. Kontaktu se stalkery se vyhýbají, útoky byly jen ojedinělé. Ohyb se měl poprvé objevit už ve Stínu Černobylu, ale jeho zařazení do hry bylo zastaveno ještě v ranné fázi vývoje.
Zombie
Klasická zombie se od ozbrojených lišila nejen vzhledem, ale i neschopností manipulovat se zbraněmi a velmi nízkou odolností. Při chůzi zombie vydávaly hlasité zvuky a po zasažení hráče se aktivoval podobný postprocess efekt, jako například u Pseudopsa. Tyto zombie byly zároveň posledním stádiem zombifikovaných stalkerů, za jejichž změnu mohlo záření z Vypalovače mozků. Byly oděny do běžného šedého nebo zeleného oblečení, chodily naboso a vzhledem k degeneraci páteře byly při chůzi sehnuté. To dává za pravdu teoriím, že mohlo jít o vědce či ostatní obyvatele z blízkého okolí. Jejich jediným útokem bylo máchnutí rukou. Ve hře se objevila i textura se zombií, která měla sešitou hlavu - pravděpodobně tak šlo o již zkoumaný exemplář. Existovala však ještě jedna verze zombií, pojmenovaná jako "Duch". Duchové měli tentýž vzhled, ale byli průsvitní a znatelně odolnější.
Záludnost zombií tkvěla hlavně v tom, že po zásahu nemusely být ještě zdaleka mrtvé a často se stalo, že se po chvíli znovu zvedly ze země a pokračovaly v pronásledování hráče. V dokumentech v laboratoři X-18 je krátký popis zvláštního chování, které s chováním zombií vykazovalo značnou podobnost.
Mutovaná kočka
S největší pravděpodobností se jedná o mutaci domácí či divoké kočky, které vlivem záření vyrostly u krku zbytnělé vaky a značně se zvětšily drápy a zuby. Během útoku hlasitě mňouká, ve hře se dokonce nachází kompletní model včetně dokončené textury. Ve hře se však už neobjevila (pokud nebudeme počítat jednu vycpanou v Agropromu na základně Povinnosti).
S největší pravděpodobností se jedná o mutaci domácí či divoké kočky, které vlivem záření vyrostly u krku zbytnělé vaky a značně se zvětšily drápy a zuby. Během útoku hlasitě mňouká, ve hře se dokonce nachází kompletní model včetně dokončené textury. Ve hře se však už neobjevila (pokud nebudeme počítat jednu vycpanou v Agropromu na základně Povinnosti).
Na závěr ještě malá poznámka - v Clear Sky se měli objevit i Trpaslík s Chimérou, kteří si svoji oficiální premiéru odbyli až s vydáním Call of Pripyat.
Máme tu třetí díl našeho seriálu o Clear Sky, ale vzhledem k tomu, že jde o články kratší, tak se podíváme hned na několik škrtů najednou:
MUNICE
POSTAVY
Kartograf
Legendární stalker schopný nalézt cestu skrz jakékoliv anomální pole, které by jinak kohokoliv zabilo. Kartograf byl rovněž znám jako překupník s nejrůznějšími mapami neznámých oblastí po celé Zóně. Jakmile se objevila anomálie nazvaná "Bublina", strávil spoustu času ztracený v jejím nitru. Odhadem to mohl být zhruba čtyřicet až pětačtyřicet let starý muž se samotářskou povahou a poměrně sešlým vzhledem. Znal velmi dobře své schopnosti a proto se snažil zůstat neutrálem, nijak nezasahujícím do záležitostí ostatních. Útočiště mu poskytovala stará kaple, nacházející se v prostorové bublině. Těsně před vydáním hry došlo ke sloučení této postavy s Lesníkem.
9x39mm SP-5
Munice SP-5 byla vyvinuta Nikolajem Zabelinem a používá celoplášťové jádro, díky kterému má náboj dobrou přesnost. Právě proto se tato munice používá převážně v odstřelovacích puškách, jako například VSS Vintorez. SP-5 má podobné vlastnosti jako verze SP-6, avšak s horší průrazností. Na druhou stranu se díky vyšší letové rychlosti vystřelený náboj dostane dál. Kromě pušky Vintorez se tato munice používá i u pušek VAL a Groza OC-14.
.223 FMJ
.223 FMJ neboli .223 Remington je vysokokalibrová výbušná munice částečně zahrnutá v herním kódu. Jde o náboj s rozměry téměř totožnými jako střela 5.56x45 mm. Rozdíly jsou skutečně malé, proto lze .223ráži použít i ve zbraních komorovaných na 5.56x45mm - ne však naopak. Jde o jedny z nejužívanějších puškových nábojů ve Spojených státech, uplatňovaných jak v opakovacích, tak i poloautomatických puškách. Ve hře se tato ráže měla dát použít jen v Bozaru a .223 pistoli, leč k sehnání nikde není a nelze ji ani koupit u překupníků. Krabičky s náboji používají stejný model jako střely 7.62x54 mm 7N14 a mají i stejnou ikonu. Všechny texty jsou stejně jako v případě zbylých nepoužitých předmětů nekompletní a hra zobrazí jen string "ammo_223_fmj". Výkonově jde o druhou nejsilnější munici z celé hry, a to hned po .45 ACP Hydroshock.
FRAKCE
International Scientific Group - Mezinárodní výzkumná skupina
O této skupině se zmiňuje žoldák Hog [v české verzi Kaňour] a popisuje ji jako skupinu bez průvodce. To samozřejmě není pravda - tedy pokud nemělo jít o narážku na to, že průvodce nebyl zároveň členem této skupiny. Vesty jednotky vycházely z přebarvené varianty klasických a vědeckých vest frakce Monolit.
Munice SP-5 byla vyvinuta Nikolajem Zabelinem a používá celoplášťové jádro, díky kterému má náboj dobrou přesnost. Právě proto se tato munice používá převážně v odstřelovacích puškách, jako například VSS Vintorez. SP-5 má podobné vlastnosti jako verze SP-6, avšak s horší průrazností. Na druhou stranu se díky vyšší letové rychlosti vystřelený náboj dostane dál. Kromě pušky Vintorez se tato munice používá i u pušek VAL a Groza OC-14.
.223 FMJ
.223 FMJ neboli .223 Remington je vysokokalibrová výbušná munice částečně zahrnutá v herním kódu. Jde o náboj s rozměry téměř totožnými jako střela 5.56x45 mm. Rozdíly jsou skutečně malé, proto lze .223ráži použít i ve zbraních komorovaných na 5.56x45mm - ne však naopak. Jde o jedny z nejužívanějších puškových nábojů ve Spojených státech, uplatňovaných jak v opakovacích, tak i poloautomatických puškách. Ve hře se tato ráže měla dát použít jen v Bozaru a .223 pistoli, leč k sehnání nikde není a nelze ji ani koupit u překupníků. Krabičky s náboji používají stejný model jako střely 7.62x54 mm 7N14 a mají i stejnou ikonu. Všechny texty jsou stejně jako v případě zbylých nepoužitých předmětů nekompletní a hra zobrazí jen string "ammo_223_fmj". Výkonově jde o druhou nejsilnější munici z celé hry, a to hned po .45 ACP Hydroshock.
FRAKCE
International Scientific Group - Mezinárodní výzkumná skupina
Šlo o speciální jednotku operující pod záštitou Spojených států, která se měla původně ve hře také objevit. Už ve starém buildu 3120 se nacházela prezentační mapa nazvaná Generátory a v podstatě to byla jen ořezaná verze normálních [a rovněž vyškrtnutých] Generátorů ze Stínu Černobylu, zřejmě sloužící jen jako interaktivní úvodní animace. Skupinu s kódovým označením Delta vedl žoldák Šrám - jejich cesta nejprve vedla skrze velký příkop, jenž pravděpodobně vznikl následkem jedné emise z generátoru. Jeden z členů ISG se během okamžiku spojuje s velitelstvím a hlásí, že se celá skupina dostala na místo určení. Družina je vzápětí napadena skupinou Snorků, ale útok je promptně odražen. Ve chvíli, kdy se všichni vědci dostanou ke generátoru, následuje další blowout a všichni umírají - tedy až na Šráma. Ten je díky členům frakce Jasná obloha dopraven na základnu, kde hra zároveň začíná.
O této skupině se zmiňuje žoldák Hog [v české verzi Kaňour] a popisuje ji jako skupinu bez průvodce. To samozřejmě není pravda - tedy pokud nemělo jít o narážku na to, že průvodce nebyl zároveň členem této skupiny. Vesty jednotky vycházely z přebarvené varianty klasických a vědeckých vest frakce Monolit.
POSTAVY
Kartograf
Legendární stalker schopný nalézt cestu skrz jakékoliv anomální pole, které by jinak kohokoliv zabilo. Kartograf byl rovněž znám jako překupník s nejrůznějšími mapami neznámých oblastí po celé Zóně. Jakmile se objevila anomálie nazvaná "Bublina", strávil spoustu času ztracený v jejím nitru. Odhadem to mohl být zhruba čtyřicet až pětačtyřicet let starý muž se samotářskou povahou a poměrně sešlým vzhledem. Znal velmi dobře své schopnosti a proto se snažil zůstat neutrálem, nijak nezasahujícím do záležitostí ostatních. Útočiště mu poskytovala stará kaple, nacházející se v prostorové bublině. Těsně před vydáním hry došlo ke sloučení této postavy s Lesníkem.
Druhý díl vyškrtnutého obsahu z Clear Sky nás provede lokacemi - podíváme se nejen na oblasti staré a jen lehce předělané, ale i na několik zcela nových. Tak začněme:
Skrýš kopáčů
Poklop na smetišti, obklopený radioaktivitou a anomáliemi, ukrývající malý tunel vedoucí doprostřed jedné z hald navezeného odpadu. Na jeho konci se měla nacházet malá místnost určená k přečkání blowoutů a bouří. Stěny pokoje tvořily části staré a vyřazené techniky, například vraky aut a podobně. Motor jednoho z nákladních vozů byl stále funkční a zajišťoval tak přísun elektřiny na osvícení prostoru. V okolí bylo rozmístěno několik matrací, stolička a pracovní stůl.
Do podzemí se dalo dostat po přestřelce v Limansku, konkrétně podzemním tranzitním centrem PM-6, spojeným s řídícím centrem pojmenovaným jako "Objekt C-24". Oblast se velmi podobá podzemí Jupiteru, které se objevilo v Call of Pripyat, až na několik menších rozdílů včetně přesunutého vraku rypadla. V Clear Sky se sice lokace nevyskytuje, ale bojovníci Jasné oblohy se spolu s Lebeděvem o tomto místě několikrát zmíní, a to při opouštění staré nemocnice. Šrám s ostatními bojovníky použil podzemní tunely k přesunu do elektrárny.
Poklop na smetišti, obklopený radioaktivitou a anomáliemi, ukrývající malý tunel vedoucí doprostřed jedné z hald navezeného odpadu. Na jeho konci se měla nacházet malá místnost určená k přečkání blowoutů a bouří. Stěny pokoje tvořily části staré a vyřazené techniky, například vraky aut a podobně. Motor jednoho z nákladních vozů byl stále funkční a zajišťoval tak přísun elektřiny na osvícení prostoru. V okolí bylo rozmístěno několik matrací, stolička a pracovní stůl.
Most přes pripjaťskou řeku
Poškozený železniční most táhnoucí se přes pripjaťskou řeku byl původně zamýšlen jako spojnice mezi prvními katakombami a vstupem do podzemí Agropromu z druhého břehu. Z prvních katakomb se nakonec stala stará nemocnice a podle artworků to vypadá, že podobný most se nakonec objevil v Call of Pripyat v Zatonu.
Poškozený železniční most táhnoucí se přes pripjaťskou řeku byl původně zamýšlen jako spojnice mezi prvními katakombami a vstupem do podzemí Agropromu z druhého břehu. Z prvních katakomb se nakonec stala stará nemocnice a podle artworků to vypadá, že podobný most se nakonec objevil v Call of Pripyat v Zatonu.
Kartografovo útočiště
V původní podobě mělo jít o malý ortodoxní kostel vybudovaný na malém kopci na ostrůvku, obklopeného vodou a hustou, neprostupnou mlhou, zahalující stromy v dálce. Přes říčku vedl malý dřevěný most a v kupoli byla vztyčena televizní anténa. Zároveň by tak šlo o jednu z nejzáhadnějších oblastí z celé hry.
V původní podobě mělo jít o malý ortodoxní kostel vybudovaný na malém kopci na ostrůvku, obklopeného vodou a hustou, neprostupnou mlhou, zahalující stromy v dálce. Přes říčku vedl malý dřevěný most a v kupoli byla vztyčena televizní anténa. Zároveň by tak šlo o jednu z nejzáhadnějších oblastí z celé hry.
Pripjaťské podzemí
Tajemné a záhadné místo rozprostírající se pod městem Pripjať. Pripjaťské podzemí je plné komunikačních systémů, tunelů, laboratoří, skladišť a velkých továren, vybudovaných sověty k jedinému účelu - skrýt to, o čem by běžní lidé neměli vědět. Město bylo určeno pro pracovníky v černobylské jaderné elektrárně, avšak jen velmi málo z nich si plně uvědomovalo, kolik dalších lidí pracuje "pod nimi".
Tajemné a záhadné místo rozprostírající se pod městem Pripjať. Pripjaťské podzemí je plné komunikačních systémů, tunelů, laboratoří, skladišť a velkých továren, vybudovaných sověty k jedinému účelu - skrýt to, o čem by běžní lidé neměli vědět. Město bylo určeno pro pracovníky v černobylské jaderné elektrárně, avšak jen velmi málo z nich si plně uvědomovalo, kolik dalších lidí pracuje "pod nimi".
Továrny byly velice rozvinuté a elektrárna složila jen k jejich krytí. Celá lokalita spadala pod dohled ukrajinského Ministerstva obrany. Kromě vědců tu byli přítomní i vojáci - po výbuchu elektrárny většina z nich zemřela stejně, jako jejich kolegové na povrchu a ti, kteří přežili, zmutovali a stali se z nich divocí tvorové známí pod souhrnným názvem "Morlokové".
Do podzemí se dalo dostat po přestřelce v Limansku, konkrétně podzemním tranzitním centrem PM-6, spojeným s řídícím centrem pojmenovaným jako "Objekt C-24". Oblast se velmi podobá podzemí Jupiteru, které se objevilo v Call of Pripyat, až na několik menších rozdílů včetně přesunutého vraku rypadla. V Clear Sky se sice lokace nevyskytuje, ale bojovníci Jasné oblohy se spolu s Lebeděvem o tomto místě několikrát zmíní, a to při opouštění staré nemocnice. Šrám s ostatními bojovníky použil podzemní tunely k přesunu do elektrárny.
Myslím si, že nemá cenu připomínat, kolika osekávkami si prošel Stín Černobylu. Mnohé z vás by ale mohlo zajímat, že ani Clear Sky na tom nebyl jinak a původní verze měla [jak nečekaně] vypadat taky trochu jinak. No jo, ale jak? Na tuto otázku se nyní společně zaměříme a důkladně si všechno projdeme. Jako první se představí zbraně:
Bozar
Jedná se o částečně dokončenou, ale neimplementovanou zbraň vycházející z modelu kulometu PKM. Oproti plně automatickému mechanismu v tomto případě jde o mechanismus poloautomatický, jaký je používán například u brokovnic. Oproti nim však disponoval možností vystřelit deset nábojů současně. Rozptyl této zbraně byl velmi vysoký, stejně jako náhodnost trajektorie střel. V praxi mělo jít o to, že po každém výstřelu by se hráčova postava otočila do libovolného směru a i samotná manipulace měla být velmi obtížná [manipulací se myslí hlavně otáčení se s postavou, kdy by docházelo k vyššímu zpomalení, než tomu bylo u kulometu PKM]. Na druhou stranu měl Bozar mít velice vysoký dostřel a používat jen mechanická mířidla spolu s vyškrtnutou municí ráže .223 FMJ.
.223 pistole
Stejně jako v případě Bozaru jde původně o easter-egg a i v tomto ohledu je zde patrný jasný odkaz na Fallout - jen s rozdílem, že v něm se nejednalo o klasickou pistoli, nýbrž o modifikovanou a notně zkrácenou pušku. Vzhledově šlo o tentýž model, který používá pistole USP, jen s rozdílnou municí. Opět šlo o vyškrtnutou ráži .223 FMJ, do zásobníku se vešlo pět ran, obraz se při míření více přibližoval, přesnost a dostřel byly mnohem vyšší a nejinak na tom byla i letová rychlost náboje. Zbraň nešlo vzhledem k použité munici vylepšovat, ale i tak by se jednalo o nejsilnější pistoli v celé hře. Během samotného hraní se nedá nijak získat a ani ji u sebe nemá žádná z postav. Stejně jako v případě Bozaru se v inventáři neobjeví žádné popisky, až na obligátní wpn_223_pistol.
FN P90
Tento kompaktní samopal měl původně být už ve Stínu Černobylu, do finální verze se však nedostal. Popisovat reálnou předlohu by bylo jen nošením dříví do lesa, proto se přesuneme zpátky do roviny hry. Zbraň byla kompletně vymodelována už v buildu 1935, v němž navíc byla přítomna i hotová textura a inventární ikona - a to včetně unikátní munice 5.7x28, kterou P90 používá i v reálu. Ve finálním Stínu Černobylu byl tento model taky, ale z nějakého podivného důvodu mu chyběla celá horní část [možná proto, aby model později nešlo použít]. Zůstala jen lišta na připevnění příslušenství, ale ta se vzhledem k chybějícímu zbytku vznášela ve vzduchu. Spodní část zbraně byla kompletní.
Jedná se o částečně dokončenou, ale neimplementovanou zbraň vycházející z modelu kulometu PKM. Oproti plně automatickému mechanismu v tomto případě jde o mechanismus poloautomatický, jaký je používán například u brokovnic. Oproti nim však disponoval možností vystřelit deset nábojů současně. Rozptyl této zbraně byl velmi vysoký, stejně jako náhodnost trajektorie střel. V praxi mělo jít o to, že po každém výstřelu by se hráčova postava otočila do libovolného směru a i samotná manipulace měla být velmi obtížná [manipulací se myslí hlavně otáčení se s postavou, kdy by docházelo k vyššímu zpomalení, než tomu bylo u kulometu PKM]. Na druhou stranu měl Bozar mít velice vysoký dostřel a používat jen mechanická mířidla spolu s vyškrtnutou municí ráže .223 FMJ.
Bozar používal stejnou inventární ikonu jako PKM a ve hře vypadal jako Dragunov [ale bez optiky]. Po zahození na zem na sobě optiku měl. Pozůstatky Bozaru jsou přítomny jen v Clear Sky a během hry se nedá nijak získat. Nemá ho u sebe ani žádná z postav, nelze nikde koupit a inventární texty společně s popisem jsou prázdné. Zobrazuje se jen klasický string wpn_bozar. Zbraň byla původně zahrnuta jako easter-egg, odkazující na stejnou zbraň z původních Falloutů - ostatně i sami autoři prohlásili, že Fallouty měli velmi rádi a že si z nich vzali inspiraci [stejně jako byl ve výsledné hře k nalezení mrtvý Gordon Freeman ze série Half Life].
.223 pistole
Stejně jako v případě Bozaru jde původně o easter-egg a i v tomto ohledu je zde patrný jasný odkaz na Fallout - jen s rozdílem, že v něm se nejednalo o klasickou pistoli, nýbrž o modifikovanou a notně zkrácenou pušku. Vzhledově šlo o tentýž model, který používá pistole USP, jen s rozdílnou municí. Opět šlo o vyškrtnutou ráži .223 FMJ, do zásobníku se vešlo pět ran, obraz se při míření více přibližoval, přesnost a dostřel byly mnohem vyšší a nejinak na tom byla i letová rychlost náboje. Zbraň nešlo vzhledem k použité munici vylepšovat, ale i tak by se jednalo o nejsilnější pistoli v celé hře. Během samotného hraní se nedá nijak získat a ani ji u sebe nemá žádná z postav. Stejně jako v případě Bozaru se v inventáři neobjeví žádné popisky, až na obligátní wpn_223_pistol.
FN P90
Tento kompaktní samopal měl původně být už ve Stínu Černobylu, do finální verze se však nedostal. Popisovat reálnou předlohu by bylo jen nošením dříví do lesa, proto se přesuneme zpátky do roviny hry. Zbraň byla kompletně vymodelována už v buildu 1935, v němž navíc byla přítomna i hotová textura a inventární ikona - a to včetně unikátní munice 5.7x28, kterou P90 používá i v reálu. Ve finálním Stínu Černobylu byl tento model taky, ale z nějakého podivného důvodu mu chyběla celá horní část [možná proto, aby model později nešlo použít]. Zůstala jen lišta na připevnění příslušenství, ale ta se vzhledem k chybějícímu zbytku vznášela ve vzduchu. Spodní část zbraně byla kompletní.
V případě tohoto samopalu není důvod truchlit, jelikož se jej díky několika modifikacím a hlavně zásluhou Gosukova zbraňového balíku pro Stín Černobylu [ke stažení z filefrontu] povedlo dostat zpátky. O samopalu padla zmínka v design dokumentu s názvem "Anarchy Cell" (*.PDF, 9,75 MB), kdy šlo o jednu z celkem šesti nepoužitých zbraní. Anarchy Cell měl být název pro prequel ke Stínu Černobylu a původním plánem bylo podívat se na Střelcovo počínání z opačného úhlu. Možná už tušíte správně, odkud vítr vane - přesně tenhle styl byl použit v Half-Life, respektive v datadisku Opposing Force.
HPCS-1
Jediným pozůstatkem po této zbrani jsou texty. Jednalo se však jen o vylepšený Browning s vyšší spolehlivostí, ale vzhledem k zahrnutí systému upgradů byla nakonec tato pistole vyškrtnutá.
SIG.SG550 5.45x39
Jak už název napovídá, šlo o unikátní variantu klasické pušky SIG překomorovanou na sovětskou munici ráže 5.45x39 mm. Stejně jako v případě Browningu byla tato puška přidána do hry ještě před samotnou implementací systému vylepšení, díky kterému už později byla zbytečná.
Jackhammer Mk3A1
Pokud jste hráli první Far Cry, budete v obraze - jedná se o automatickou brokovnici původně určenou do Clear Sky, avšak ve finále z ní zůstal jen ten nápad. Zřejmě proto se potom v Call of Pripyat objevila jako taková satisfakce brokovnice Protecta.
Jediným pozůstatkem po této zbrani jsou texty. Jednalo se však jen o vylepšený Browning s vyšší spolehlivostí, ale vzhledem k zahrnutí systému upgradů byla nakonec tato pistole vyškrtnutá.
SIG.SG550 5.45x39
Jak už název napovídá, šlo o unikátní variantu klasické pušky SIG překomorovanou na sovětskou munici ráže 5.45x39 mm. Stejně jako v případě Browningu byla tato puška přidána do hry ještě před samotnou implementací systému vylepšení, díky kterému už později byla zbytečná.
Jackhammer Mk3A1
Pokud jste hráli první Far Cry, budete v obraze - jedná se o automatickou brokovnici původně určenou do Clear Sky, avšak ve finále z ní zůstal jen ten nápad. Zřejmě proto se potom v Call of Pripyat objevila jako taková satisfakce brokovnice Protecta.
[1] >2< [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]