• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Myslím si, že nemá cenu připomínat, kolika osekávkami si prošel Stín Černobylu. Mnohé z vás by ale mohlo zajímat, že ani Clear Sky na tom nebyl jinak a původní verze měla [jak nečekaně] vypadat taky trochu jinak. No jo, ale jak? Na tuto otázku se nyní společně zaměříme a důkladně si všechno projdeme. Jako první se představí zbraně:
 
 
Bozar
Jedná se o částečně dokončenou, ale neimplementovanou zbraň vycházející z modelu kulometu PKM. Oproti plně automatickému mechanismu v tomto případě jde o mechanismus poloautomatický, jaký je používán například u brokovnic. Oproti nim však disponoval možností vystřelit deset nábojů současně. Rozptyl této zbraně byl velmi vysoký, stejně jako náhodnost trajektorie střel. V praxi mělo jít o to, že po každém výstřelu by se hráčova postava otočila do libovolného směru a i samotná manipulace měla být velmi obtížná [manipulací se myslí hlavně otáčení se s postavou, kdy by docházelo k vyššímu zpomalení, než tomu bylo u kulometu PKM]. Na druhou stranu měl Bozar mít velice vysoký dostřel a používat jen mechanická mířidla spolu s vyškrtnutou municí ráže .223 FMJ.

Bozar používal stejnou inventární ikonu jako PKM a ve hře vypadal jako Dragunov [ale bez optiky]. Po zahození na zem na sobě optiku měl. Pozůstatky Bozaru jsou přítomny jen v Clear Sky a během hry se nedá nijak získat. Nemá ho u sebe ani žádná z postav, nelze nikde koupit a inventární texty společně s popisem jsou prázdné. Zobrazuje se jen klasický string wpn_bozar. Zbraň byla původně zahrnuta jako easter-egg, odkazující na stejnou zbraň z původních Falloutů - ostatně i sami autoři prohlásili, že Fallouty měli velmi rádi a že si z nich vzali inspiraci [stejně jako byl ve výsledné hře k nalezení mrtvý Gordon Freeman ze série Half Life].


.223 pistole
Stejně jako v případě Bozaru jde původně o easter-egg a i v tomto ohledu je zde patrný jasný odkaz na Fallout - jen s rozdílem, že v něm se nejednalo o klasickou pistoli, nýbrž o modifikovanou a notně zkrácenou pušku. Vzhledově šlo o tentýž model, který používá pistole USP, jen s rozdílnou municí. Opět šlo o vyškrtnutou ráži .223 FMJ, do zásobníku se vešlo pět ran, obraz se při míření více přibližoval, přesnost a dostřel byly mnohem vyšší a nejinak na tom byla i letová rychlost náboje. Zbraň nešlo vzhledem k použité munici vylepšovat, ale i tak by se jednalo o nejsilnější pistoli v celé hře. Během samotného hraní se nedá nijak získat a ani ji u sebe nemá žádná z postav. Stejně jako v případě Bozaru se v inventáři neobjeví žádné popisky, až na obligátní wpn_223_pistol.


FN P90
Tento kompaktní samopal měl původně být už ve Stínu Černobylu, do finální verze se však nedostal. Popisovat reálnou předlohu by bylo jen nošením dříví do lesa, proto se přesuneme zpátky do roviny hry. Zbraň byla kompletně vymodelována už v buildu 1935, v němž navíc byla přítomna i hotová textura a inventární ikona - a to včetně unikátní munice 5.7x28, kterou P90 používá i v reálu. Ve finálním Stínu Černobylu byl tento model taky, ale z nějakého podivného důvodu mu chyběla celá horní část [možná proto, aby model později nešlo použít]. Zůstala jen lišta na připevnění příslušenství, ale ta se vzhledem k chybějícímu zbytku vznášela ve vzduchu. Spodní část zbraně byla kompletní.
 
 
V případě tohoto samopalu není důvod truchlit, jelikož se jej díky několika modifikacím a hlavně zásluhou Gosukova zbraňového balíku pro Stín Černobylu [ke stažení z filefrontu] povedlo dostat zpátky. O samopalu padla zmínka v design dokumentu s názvem "Anarchy Cell" (*.PDF, 9,75 MB), kdy šlo o jednu z celkem šesti nepoužitých zbraní. Anarchy Cell měl být název pro prequel ke Stínu Černobylu a původním plánem bylo podívat se na Střelcovo počínání z opačného úhlu. Možná už tušíte správně, odkud vítr vane - přesně tenhle styl byl použit v Half-Life, respektive v datadisku Opposing Force.
 
 
HPCS-1
Jediným pozůstatkem po této zbrani jsou texty. Jednalo se však jen o vylepšený Browning s vyšší spolehlivostí, ale vzhledem k zahrnutí systému upgradů byla nakonec tato pistole vyškrtnutá.


SIG.SG550 5.45x39
Jak už název napovídá, šlo o unikátní variantu klasické pušky SIG překomorovanou na sovětskou munici ráže 5.45x39 mm. Stejně jako v případě Browningu byla tato puška přidána do hry ještě před samotnou implementací systému vylepšení, díky kterému už později byla zbytečná. 


Jackhammer Mk3A1
Pokud jste hráli první Far Cry, budete v obraze - jedná se o automatickou brokovnici původně určenou do Clear Sky, avšak ve finále z ní zůstal jen ten nápad. Zřejmě proto se potom v Call of Pripyat objevila jako taková satisfakce brokovnice Protecta.
 


Zdroj: Clear Sky Wiki
 
01.03.2012 | datastor