S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Archiv
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] >11< [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]
V opet vydarené krabici s ceskou verzí hry najdou hráci krome hry samotné také mapu Zóny a samolepky se znakem jedntolivých frakcí stalkeru. Vizualizaci balení naleznete v príloze. Pokud se nám podarí pro ceskou verzi hry získat ješte další bonusový materiál, budeme vás o tom informovat v další tiskové zpráve.
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] >11< [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] >11< [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]
1/ Dočkáme se nových možností využívání artefaktů?
- V Jasné obloze k žádným změnám nedojde. Vlastnosti artefaktů budou i nadále využívány stejným způsobem, jako minule - přidáváním do slotů a využíváním jejich schopností. Jejich vlastnosti a schopnosti ale budou pozměněny natolik, aby jejich použití bylo jednodušší a intuitivnější. Zredukovali jsme negativní vlastnosti, ale je potřeba si uvědomit, že i tak artefakty vznikají v Zóně a jsou proto vysoce radioaktivní.
2/ Bude ve hře možnost přidat na mapu vlastní značku?
- Ne, značky se na mapě objeví během průchodu hrou.
3/ V minulém díle bylo možné narazit na spoustu zbraní a munice, ale vzhledem k nedostatku velkých skupin nepřátel na většinu z nich ani nepřišla řada. Hodláte to v Jasné obloze nějak změnit?
- Jasná obloha hráčům také nabídne hodně zbraní, ale hromadění skutečně dobrých zbraní bude finančně velice náročné. Samozřejmě, že můžete sbírat zbraně od mrtvých nepřátel, ale ty budou jen velice zřídka nějak užitečné nebo cenné. Hráč dostane možnost vybrat si jeho oblíbenou zbraň a projít s ní klidně celou hru. Postupem času a s přibývajícími financemi si budete moci dovolit různá vylepšení v závislosti na tom, co budete upřednostňovat. Pokud se navíc budete účastnit válek frakcí, měli byste si obstarat dostatek munice.
4/ Bude jaderná elektrárna Černobyl prozkoumatelná a nebo dojde kvůli radiaci v okolí k určitým omezením?
- Děj hry se odehrává ještě rok před slavným Střelcovým výletem do nitra Zóny, proto radiace bude několikrát vyšší a nebude možné si dovolit prozkoumat jakýkoliv kout. Krom toho bude v srdci samotné Zóny i spousta anomálií.
5/ Posloužily vám nějaké již vydané nebo naopak plánované střílečky jako inspirace?
- To je těžká otázka. Známe několik kvalitních her, jako například COD4 z nynější doby, či třeba Deus Ex z dob minulých (i když to čistokrevná střílečka nebyla). Zkoušíme obnovit naše vlastní představy o FPS střílečce a proto jsme na používání nápadů z ostatních her opatrní. Jakákoliv hra, ať už stará nebo nová, nám může poskytnout několik nápadů. V poslední době se nám líbil například i Mass Effect nebo Zaklínač.
6/ Během miniher na územích jednotlivých frakcí bychom se měli dočkat specifických rozdílů. Jakých kupříkladu?
- Tak třeba každá z frakcí používá rozdílnou výbavu a vybavení v závislosti na dostupnosti a svojí ideologii. Bude odlišná i bojová taktika. Banditi například preferují útok v noci, armáda zase ve dne.
7/ Stalker, jakožto hra s nálepkou FPS střílečka si zaslouží zaujmout co nejdéle, ale je epizodické vydávání správnou volbou? Valve kupříkladu uvedlo, že víc epizod svého Half-Lifu již nechystají a že by radši viděli svůj tým pracovat na plnohodnotné hře.
- Valve má svoji vlastní cestu, my máme zase svoji. Naším cílem je vytvořit skutečně živoucí a uvěřitelné prostředí v takovém měřítku, že by hráči mohli ve světě Stalkera žít podobně, jako ve skutečnosti. Pořád se musí něco dít a i my máme pár nápadů, které v jedné hře být společně nemohou.
8/ Mnozí považují Stalkera jako FPS střílečku se survival prvky - hráč musí kontrolovat příjem potravy, hladinu záření a tak podobně. Jedním z prvků, přispívající k tomuto dojmu, je i utajení, což však ve Stalkerovi chybělo. Například při neslyšném plížení se k nepříteli se postava na poslední chvíli otočila a začala střílet, jako kdyby byla obdařena nějakým tajemným šestým smyslem. Zabíjení nožem se tak stalo velice náročnou činností. Bude v Jasné obloze tento faktor vylepšen?
- Utajení zůstane na stejné úrovni.
9/ Bude možné najmout si NPC, co by doprovázely samotného hráče?
- Ne, hráč je samotář, i když je schopen připojit se k frakcím a pomáhat jim v postupu. Přidali jsme ale lepší interakci s NPC, kdy je možné se zapojit do jejich misí.
10/ Střelcovo PDA monitorovalo pozici na jakémsi společenském stalkerském žebříčku a zároveň počítalo body za zabité nepřátele, mutanty a tak dále. Bude i v Jasné obloze PDA disponovat těmito funkcemi? A pokud ano, budou i tady nějaká vylepšení?
- PDA i teď bude sledovat jakoukoliv akci a zaznamenávat ji a společně s tím bude zobrazovat i vztah s ostatními frakcemi.
- V Jasné obloze k žádným změnám nedojde. Vlastnosti artefaktů budou i nadále využívány stejným způsobem, jako minule - přidáváním do slotů a využíváním jejich schopností. Jejich vlastnosti a schopnosti ale budou pozměněny natolik, aby jejich použití bylo jednodušší a intuitivnější. Zredukovali jsme negativní vlastnosti, ale je potřeba si uvědomit, že i tak artefakty vznikají v Zóně a jsou proto vysoce radioaktivní.
2/ Bude ve hře možnost přidat na mapu vlastní značku?
- Ne, značky se na mapě objeví během průchodu hrou.
3/ V minulém díle bylo možné narazit na spoustu zbraní a munice, ale vzhledem k nedostatku velkých skupin nepřátel na většinu z nich ani nepřišla řada. Hodláte to v Jasné obloze nějak změnit?
- Jasná obloha hráčům také nabídne hodně zbraní, ale hromadění skutečně dobrých zbraní bude finančně velice náročné. Samozřejmě, že můžete sbírat zbraně od mrtvých nepřátel, ale ty budou jen velice zřídka nějak užitečné nebo cenné. Hráč dostane možnost vybrat si jeho oblíbenou zbraň a projít s ní klidně celou hru. Postupem času a s přibývajícími financemi si budete moci dovolit různá vylepšení v závislosti na tom, co budete upřednostňovat. Pokud se navíc budete účastnit válek frakcí, měli byste si obstarat dostatek munice.
4/ Bude jaderná elektrárna Černobyl prozkoumatelná a nebo dojde kvůli radiaci v okolí k určitým omezením?
- Děj hry se odehrává ještě rok před slavným Střelcovým výletem do nitra Zóny, proto radiace bude několikrát vyšší a nebude možné si dovolit prozkoumat jakýkoliv kout. Krom toho bude v srdci samotné Zóny i spousta anomálií.
5/ Posloužily vám nějaké již vydané nebo naopak plánované střílečky jako inspirace?
- To je těžká otázka. Známe několik kvalitních her, jako například COD4 z nynější doby, či třeba Deus Ex z dob minulých (i když to čistokrevná střílečka nebyla). Zkoušíme obnovit naše vlastní představy o FPS střílečce a proto jsme na používání nápadů z ostatních her opatrní. Jakákoliv hra, ať už stará nebo nová, nám může poskytnout několik nápadů. V poslední době se nám líbil například i Mass Effect nebo Zaklínač.
6/ Během miniher na územích jednotlivých frakcí bychom se měli dočkat specifických rozdílů. Jakých kupříkladu?
- Tak třeba každá z frakcí používá rozdílnou výbavu a vybavení v závislosti na dostupnosti a svojí ideologii. Bude odlišná i bojová taktika. Banditi například preferují útok v noci, armáda zase ve dne.
7/ Stalker, jakožto hra s nálepkou FPS střílečka si zaslouží zaujmout co nejdéle, ale je epizodické vydávání správnou volbou? Valve kupříkladu uvedlo, že víc epizod svého Half-Lifu již nechystají a že by radši viděli svůj tým pracovat na plnohodnotné hře.
- Valve má svoji vlastní cestu, my máme zase svoji. Naším cílem je vytvořit skutečně živoucí a uvěřitelné prostředí v takovém měřítku, že by hráči mohli ve světě Stalkera žít podobně, jako ve skutečnosti. Pořád se musí něco dít a i my máme pár nápadů, které v jedné hře být společně nemohou.
8/ Mnozí považují Stalkera jako FPS střílečku se survival prvky - hráč musí kontrolovat příjem potravy, hladinu záření a tak podobně. Jedním z prvků, přispívající k tomuto dojmu, je i utajení, což však ve Stalkerovi chybělo. Například při neslyšném plížení se k nepříteli se postava na poslední chvíli otočila a začala střílet, jako kdyby byla obdařena nějakým tajemným šestým smyslem. Zabíjení nožem se tak stalo velice náročnou činností. Bude v Jasné obloze tento faktor vylepšen?
- Utajení zůstane na stejné úrovni.
9/ Bude možné najmout si NPC, co by doprovázely samotného hráče?
- Ne, hráč je samotář, i když je schopen připojit se k frakcím a pomáhat jim v postupu. Přidali jsme ale lepší interakci s NPC, kdy je možné se zapojit do jejich misí.
10/ Střelcovo PDA monitorovalo pozici na jakémsi společenském stalkerském žebříčku a zároveň počítalo body za zabité nepřátele, mutanty a tak dále. Bude i v Jasné obloze PDA disponovat těmito funkcemi? A pokud ano, budou i tady nějaká vylepšení?
- PDA i teď bude sledovat jakoukoliv akci a zaznamenávat ji a společně s tím bude zobrazovat i vztah s ostatními frakcemi.
CD Projekt v Poľsku spolupracuje s fanúšikmi všetkými možnými spôsobmi, čoho dôkazom bola aj nedávna účasť redaktorov zo stalker.pl na betateste vo Varšave. Mali možnosť si zahrať najnovší build 1.5.1 zo dňa 6.8. a odskúšať si efekty a grafiku ako v DX9 tak aj DX10. Reakcie sú viac než pozitívne a hru si isto užili.
A nakoniec si ako darček domov odniesli 36 exkluzívnych screenshotov - a dokonca aj z multiplayeru - s ktorými sa chvália na svojich stránkach.
Pomaly ale isto sa kráti doba do ohlasovaného vyjdenia Jasnej oblohy a začínajú sa objavovať rôzne fundované preview, v ktorých zväčša nevedia, o čom hovoria, resp. píšu. Najnovšie si môžete prečítať:
preview - eurogamer.de
preview - bonusweb
To, že s upíry nejsou žerty už víme z dřívějška, a ani snorkové nepatří mezi mírumilovné mutanty. Právě tyhle dvě potvory uvidíme v novém videu, kde se nám představí i brokovnice Winchester, AKSU a pistole Browning - i když s poněkud plechovými zvuky. U pistolí je však zarážející to, že je odstraněn pohled přes mířidla. Zbraň se při míření jen trochu přiblíží směrem k hráči a zaměřovač zůstane (podobně, jako ve Far Cry). Jsem zvědav, jak se teď zkušeným stalkerům bude hrát s vypnutým zaměřovacím křížem (pokud to tedy ještě vůbec bude možné). Samozřejmostí jsou však i záběry z bažin, kde ke slovu jako vždy přijde pistole Makarov a dvouhlavňová brokovnice BM-16 a následně si ve videu necháme upravit zbraň a půjdeme bojovat s bandity. Během akce pak bude hrát poněkud kontroverzní "akční hudba".
Na webu IGN se stejně jako před nedávnem zjevila další hrstka obrázků z Jasné oblohy, kde je k vidění i jedna další změna - ikony frakcí v PDA už by měly odpovídat původním obrázkům. Dále je k vidění podivná (zřejmě) anomálie u železničního přejezdu v Kordonu, druhý pohled na Sidoroviče a jeho malou prodejnu nebo kupříkladu AKSU v akci.
Objevilo se několik informací ohledně sběratelských edic. Ta krásná polská, o které jsme Vás již informovali, se dočká kvůli obřímu zájmu ještě dalších dvou set kusů, kde navíc bude plechový zapalovač s logem hry.
Ani rusové nezůstali pozadu. V jejich balení krom disku s hrou, manuálu a mapy Zóny je i svítící artefakt s logem hry, sborník povídek, psí známka, šátek s logem hry, zapalovač, nášivky s logy frakcí a disk s bonusovým obsahem.
A cena? V přepočtu na koruny se pohybuje opět kolem 900. Ano, přesně za ty peníze, za které se Jasná obloha bude prodávat v Česku a na Slovensku (v obyčejném, nijak vyjímečném balení). V krabici najdeme jenom čtyři samolepky s logy frakcí. Sice je to lepší než drátem do oka, ale i tak to člověka ze židle nezvedne.
Martin Schovanec z X-Zone však už před nějakou dobou oznámil, že ve firmě pracují ještě na jednom dárku - tedy pokud jim vše dobře vyjde (a já doufám, že vyjde a že skutečně něčím milým překvapí). Snad alespoň X-Zone ostatním ukáže, že i my stalkeři si zasloužíme něco víc, než "jen" hru v krabičce a s manuálem.
Už včera vydal český CD Projekt tlačovú správu v ktorej informuje o obsahu balenia českej verzie nami očakávaného titulu STALKER: Clear Sky. A aké bude?
Oficiálna tlačová správa CD Projektu:
Česká lokalizace hry S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, samostatně hratelného
datadisku k survival FPS S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, je již v plném
proudu. Dabing hry je již dokončen a nyní čeká na implementaci v Koch Media.
V opet vydarené krabici s ceskou verzí hry najdou hráci krome hry samotné také mapu Zóny a samolepky se znakem jedntolivých frakcí stalkeru. Vizualizaci balení naleznete v príloze. Pokud se nám podarí pro ceskou verzi hry získat ješte další bonusový materiál, budeme vás o tom informovat v další tiskové zpráve.
Na webu GameTV se objevily známé rozhovory s PR manažerem GSC, s Olegem Javorskym - avšak s českými titulky. Sice se sem tam vyskytne v překladu chyba, ale pro neanglicky mluvící hráče rozhodně budou přínosným materiálem. Na videa nás upozornil mailem Ondřej Broukal, šéfredaktor GameTV, kterému tímto děkujeme.
Pri potulovaní sa po sieti som natravil na ojedinelý a excelentný projekt, ktorého autorom je španielsky kolega Hectrol, okrem iného známy aj ako správca webu StalkerSpain a veľký fanúšik všetkého stalkerského.
V Španielsku majú taký istý problém s nedostatkom záujmu o vytvorenie zberateľskej edície ako aj u nás a tak sa rozhodol vytvoriť originálnu fotoknihu bez nároku na honorár - ako poctu celej hre a vývojárom z GSC.
Je možné v nej listovať spredu dozadu, otáčať jednotlivé stránky, dá sa stiahnuť vo formáte PDF a takisto si ju môžete nechať vytlačiť.
Hectrol, klobúk dole!
Vy si ju môžete vychutnať po kliknutí na obrázok.
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] >11< [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]