• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Archiv

Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]  >16< [17] [18] [19] [20] 
[21] [22] 


GSC Game World, vývojárska spoločnosť počítačových hier, ich vydavateľská subdivízia GSC World Publishing a Koch Media, popredný predajca video hier dnes oficiálne ohlásili plánovaný dátum vydania očakávaného titulu STALKER: Clear Sky (Jasná obloha). Podľa schváleného plánu, distribúcia hry sa začne 29. augusta 2008 na celom svete.
Hra bude vydaná pod značkou Deep Silver a GSC World Publishing.
 
"Téma dátumu vydania STALKERa - Jasná obloha vzbudila vlnu záujmu medzi hráčmi, novinármi aj fanúšikmi. Sme potešení, že práve teraz môžme oznámiť presný dátum tejto dlho očakávanej hry," povedal Dr. Klement Kundratitz, generálny riaditeľ spoločnosti Koch Media.
 
"Náš zámer, dodať hru súčasne do všetkých kútov sveta naraz je jednak výzva, ale aj veľká zodpovednosť ku všetkým fanúšikom hry po celom svete. Tešíme sa, že sa nám tento smelý zámer podarí dosiahnuť v auguste," povedal Sergej Gregorovič, výkonný riaditeľ GSC World Publishing.
 
Toľko tlačová správa z prostredia GSC. V nasledujúcich dňoch budeme očakávať vyjadrenie CD Projektu, ktorý si opäť zobral na starosť lokalizáciu do češtiny. Dá sa predpokladať, že oficiálny dátum vydania CZ verzie bude niekedy v novembri 2008.
27.03.2008 |
 
Konečně máme možnost podívat se na další dva nové obrázky z Jasné oblohy, které se ocitly na maďarském webu UHSF (určitě jej znáte, stačí si vzpomenout na Priboi Story :-)).
 
 
 
26.03.2008 |
 
Dnešní novinka jest po dlouhé době sucha a informačního embarga povahy videa, které se ocitlo na youtube a bylo představeno na herní výstavě Portal 2008. Kvalita je sice jako vždy nevalná, ale i tak dokáže nadšené hráče zaujmout - podíváme se totiž mimo jiné i do podzemí...

25.03.2008 |
 
Konečně se dozvídáme, jak bude vypadat jedna ze známých lokací, konkrétně základna frakce Svoboda, nalézající se v armádních skladech. Krom mnoha obrázků je k dispozici i krásné "průletové" video - vše na německém webu pcgames hardware.
 
14.03.2008 |
 
Včera sme dostali od Valentina Jeltyševa zásielku nových otázok a odpovedí z predchádzajúceho mesiaca a dnes si ich môžte prečítať v českom preklade od Shiftyho:
 
1. Budete vydávat patche pro Stín Černobylu i po tom, co vydáte Clear Sky? Kolik jich bude a kdy bysme mohli očekávat onen kýžený patch 1.1?
Jak jsme již předem prohlásili, náš hlavní cíl je Clear Sky. Nicméně, potom co bude Clear Sky v obchodech, vrátíme s zpět k patchům.
 
2. Jak budou nepřátelé reagovat na zranění některých končetin (např. kulhání, upuštění zbraně)?
Určitě bude možné poznat, že je nepřítel poraněný. Animace postav budou odpovídat jejich poranění, ale nejspíš nebudou pouštět svou zbraň na zem. Slabí jedinci nemají v Zóně šanci.
 
3. Budou všechny lokace fungovat pod A-life systémem, aniž bysme tam museli plnit nějaké questy?
 Nebude muset plnit questy k tomu, aby A-life funogvalo. Bude to fungovat kdekoliv a kdykoliv.
 
4. Změní se nějak DX8 renderování (ať k horšímu, či lepšímu)?
DX8 renderování zůstane na stejné úrovni jako, tomu bylo Ve Stínu Černobylu.
 
5. Přibudou také nějkaé nové multiplayerové mise (jako tomu např. Bylo v Invasion módu pro UT2004, tj. ubraň určité místo před monstry)?
Ne nebude tu nic takového, ale bude tu týmová spolupráce.
 
6. Budou stíny tančícího ohně v Clear Sky dynamiské nebo statické a neskutečné jako tomu bylo ve Stínu Černobylu?
Vše záleží na tom, jaké renderování použijete. Čím lepší, tím více efektů uvidíte ve hře, tím krásnější bude i oheň a kapky deště. Za použité deváté a desáté verze vykreslování, budou všechny  světelné body včetně ohňů, dynamické s dynamickými stíny.
 
7. Budou moci hráči, kteří si zakoupí Clear Sky přes Steam, mít stejnou svobodu při „hrabání se“ složkami jako ti, kteří si zakoupí fyzickou (chápejte CD-DVD verzi – pozn aut.) verzi v obchodě?
Ano, budou mít naprosto stejnou sovbodu a stejné možnosti jako ti, kteř si zakoupí svou verzi v obchodě. Nechceme našim fanouškům nic upírat a jsme rádi, že jejich číslo každý den roste. Navíc jsme rádi za šikovné lidi, kteří dotahují naší práci k dokonalosti.
 
8. Bude vydána demoverze Jasné Oblohy?
Ne, bohužel, demoverze vydána nebude. Nechceme Vám kazit požitek ze hry plné verze, která bude brzy vydána (že by blýskání se na lepší časy? - pozn. aut.)
 
9. Jaké nové specifické vylepšení nám DX10 přinese a bude podporovat? Vylepšené motion blur , tolik specifické pro některé objekty? Vylepšné stíny a hru světel?
DirectX 10 bude podoprovat takové efekty jako např. Volumetrický dým, mlhu, sluneční paprsky, dynamické mokré objekty, volumetrické světlo a měkké stíny.
 
10. Budou také nějaké novinky ohledně A-life systému, které by stálo za to zveřejnit? Bude AI více „volná“?
Jasná Obloha bude obsahovat více elaborovaný systém A-life, což znamená, že zde bude ona „svoboda“ v mnohem větším měřítku. Bude zde válka frakcí a jednotlivá teritoria. Hráč si bude moci vybrat, za kterou z frakcí bojovat a kterou má nejradši, dovést ji k vítezství přičemž oslabí moc frakcí ostatních. Čím silnější vaše frakce bude, tím budete mít lepší bojovníky, zázení a třeba i zásoby např. Lepší munici, více jídla atd. Zároveň s tím jsme vylepšili chování obyčejných stalkerů a udělali jsme ho více realistickým. V praxi to znamená, že se stalkeři budou chovat jako by byli z masa a kostí. Budete s nimi moci hovořit, prodávat jim věci nebo od nich brát questy kdykoliv a kdekoliv.
 
11. Jak budou probíhat jednotlivé boje mezi frakcemi a klany? Budou naprosto náhodné, nebo budeme po Zóně nacházet různá „bitevní pole“, kde se bude válčit a kde stále budou nepřátelé, s nimiž budeme moci bojovat?
Války frakcí mění směr. Přechodní body a zásoby budou střídaě ukořisťovány buď tou nebo onou frakcí, přičemž vše bude dílem náhody. Vše se děje naprosto nečekaně a náhodně, řízené A-life systémem. Válka frakcí sama o sobě velmi mění vztahy v Zóně.
 
12. Bude v singleplayeru možnost vytvořit si vlastní skupinu, „partu“ s „přáteli“? V případě že ano, jak ji hráč povede?
Hráč může v ztoupit do téměř jakékoliv frakce a pomoci jí do války, ale hráč jako vlk samotář se bude moci spolehnout jen na sebe samotného.
 
13. Ve Stínu Černobylu existovala řádka příkazů do konzole, které lzepšovaly některé grafické možnosti hry, jenž autoři jako by zapoměli přidat do hry, nejspíše z důvodu zalčenění nebo výkonu (osvětlení okolního světa, motion blur atd.) Budou některé tyto věci použity i v Jasné Obloze?
Nalši jsme pár možností, jak začlenit např. Osvětlení okolního světa a to s mnohem menším důrazem na výkon. Použili jsme vysokořádové stínování, které má mnoho výhod, ale zase naneštěstí nám nedovoluje použít motion blur.
 
14. Jedno z fanouškovských videí (Nejspíše z Igromiru 2007) zmiňovalo „hloubku pole“ (DOF efekt; jedná se o změnu zaostření na jednotlivé předměty – pozn aut.) Bude to opravdu použito ve hře a pokud ano, jak (poze při míření?)?
Ano, DOF je skutečně použito při některých sekvencích, např. při přebíjení.
 
15. Bude možné dokončit hru bez toho, aniž by se hráč musel připojit k nějaké frakci a ignoroval jejich questy?
Ano, tato možnost existuje. Můžete si vybrat zda chcete být samotář, či se někam připojit. Taktéž, pokud se vám nějaký quest nelíbí, můžete bez jejich dokončení dohrát hru. Samozřejmě že hlavní postava má nějaký cíl, který má obrovský dopad na dění kolem ní, ostatních stalkerů, frakcí, ale hlavně samotné Zóny.
08.03.2008 |
 
Jen chvíli po uveřejnění prvních dvou nových screenshotů z Jasné oblohy, které zachycovaly boje ve městě Limansk, se do oběhu dostaly ještě další dva. Právě na ně se nyní můžete podívat i Vy.
 
  
 
07.03.2008 |
 
Dnes mi teta poštárka doručila rekomando priamo zo Zóny. Adresátom jeValentin Jeltyšev z GSC Game World a posiela nám dva novučičké čerstvé obrázky z vojny frakcií odohrávajúce sa v meste Limansk. Endžoj!
06.03.2008 |
 
Nemám moc rád zprávy, které se mění ze dne na den, ale právě jednou z nich je i oznámený odklad vydání Jasné oblohy na srpen letošního roku. Na internetu se objevilo prohlášení, že zpráva o odkladu vydání hry nepochází ani z firmy Koch, ani od Deep Silver nebo samotných GSC. Svítá tak naděje, že GSC přeci jen dodrží avizované "jaro 2008"? Jakmile budeme vědět více, neprodleně Vás budeme informovat.
 
06.03.2008 |
 
Přesněji řečeno v srpnu. Ano, bohužel je to tu - odklad. Tuto nelibou zprávu uveřejnila firma Koch, která stojí za vydavatelskou společností Deep Silver. S tím samozřejmě logicky souvisí i posunutí plánovaného českého překladu od CDProjektu. Nezbývá nám tak nic jiného, než si ještě pěknou řádku měsíců počkat a doufat, že se nebude opakovat historie.
 
06.03.2008 |
 
Mám tu pro Vás další překlad preview, které vypracoval německý GameStar. Opět si tak budeme moci připomenout, co všechno na nás v novém díle čeká, co nás nemine, a z čeho se budeme moci znovu radovat. Krom toho je k dispozici i jeden nový screenshot - pro zobrazení v plném rozlišení stačí jen kliknout na náhled.
 
 
V herním nástupci, který má začít ještě před událostmi z původního Stalkera, nedostane radioaktivní Zóna jen nový grafický kabátek, ale i chytřejší obyvatele. Přezáří tak Jasná obloha prvního Stalkera?

"Drž se dál od ohně, nehraj si s nožem a nikdy si nic nezačínej s jadernou elektrárnou!" - přesně tak by mohly znít rady Střelcovy matky. Ukrajina však ani v roce 2011 nezůstává mnoha nebezpečí ušetřena a dveře do Zóny jsou otevřené. Smrtelné anomálie rostou jako houby po dešti a Střelec se opět vydává k reaktoru. Někdo ho musí zastavit! V Jasné obloze, která je následovníkem Stínu Černobylu, se vžijete do role žoldáka, jenž má Střelcovu pouť přetnout.
 
Veteráni vědí... Střelec je starý známý stalker, za kterého jste hráli v prvním díle. Jasná obloha nebude pokračovat ve vyprávění příběhu po dosažení reaktoru, ale o celý rok dříve. Základní principy zůstanou beze změny. Opět tedy prozkoumáte radioaktivní oblast kolem Černobylu, opět budete řešit spoustu úkolů a opět se dostanete do známých míst, jako třeba do výzkumného institutu Agroprom. Mezi jednotlivými oblastmi budou odlišné přístupové cesty a ani okolí nebude takové, jak ho znáte z dřívějška. Polovina lokací bude zcela nových, přičemž nejočekávanější lokací je bezpochyby město Limansk, podzemní tunely pod Pripjaťským sídlištěm a smrtelné bažiny. Hodně otazníků panuje i kolem lokace s kostelem.
 
Kdo se bude chovat jako skutečný stalker a bude prozkoumávat každičký kout Zóny, bude schopen najít spoustu artefaktů, které mu propůjčí několik výhod. Artefaktů ale bude celkově mnohem méně, budou na nedosažitelnějších místech a dokonce i částečně neviditelné. Najdete je však s pomocí detektoru, který budete moci držet v jedné ruce a druhou, kde budete třímat pistoli, se budete bránt před možnou hrozbou. I nové anomálie nepůjdou odhalit pouhým okem a pokud nebudete mít detektor, budete v jejich nitru umírat velice často. Mělo by dokonce být možné přimontovat na pistoli baterku (alespoň v tomto smyslu se autor preview vyjádřil - pozn. red.). Spoustu času můžete věnovat prohledávání okolí, ale nic vás k tomu nenutí. Střelec se bude postupně blížit k reaktoru a každý výbuch vám uškodí. Proto jej musíte zastavit. V jasné obloze bude jen jeden konec, aby závěr mohl navázat na Stín Černobylu.
 
To však neznamená, že nový díl bude striktně lineární záležitostí. Právě naopak - svoboda bude daleko větší, neboť v Zóně zuří válka. Osm frakcí bojuje proti svým nepřátelům s jediným cílem - ovládnout území a dostat se k cenným artefaktům. O nic víc nejde. Setkáme se se známými frakcemi, kterými jsou Povinnost a Svoboda, a uvidíme i frakce zcela nové, jako například stejnojmennou skupinu Jasná obloha. Ta je složena převážně z vědců, balancujících na hraně zákona, kteří měli prsty v černobylské katastrofě. Nyní ale chtějí své chyby napravit a důsledky výbuchu minimalizovat. Všechny frakce vám nabídnou možnost práce, k pěti frakcím se budete moci připojit. Rovněž budete schopni si vylepšit zbraně, a to celkem šestnácti možnými vylepšeními každého aspektu (kadence, přesnost, atd.). Ve hře se objeví zbraně nejen obyčejné, ale i unikátní - přesně jako v původním prvním díle, které budou narozdíl od Stínu Černobylu i různě kvalitní.
 
Nové frakce ve hře nejsou jen na ozdobu, ale plněním úkolů budete postupně stoupat v jejich hierarchickém žebříčku, z čehož pro vás budou plynout nejrůznější odměny. S rostoucí kariérou ale bude i celková náplň úkolů a jejich provedení mnohem obtížnější. Na začátku tak dostanete například za úkol zbavit se malého stáda divokých kanců, ale později už budete čelit i proti celému velitelství znepřátelené frakce. Pokud se vám úkol povede a nepřátelské velitelství zničíte, určtě tento skutek nezůstane bez povšimnutí. Budete se moci i rozhodnout, jak svoji frakci budete pomáhat. Dobytím regulérní oblasti rozšíříte sféru svého vlivu, zajištěním zdrojů a surovin budou růst finanční zdroje a výzkumem Zóny docílíte lepších volně dostupných zbraní. S novým vybavením přichází větší palebná síla nejen pro vás, ale i pro vaše spojence. Krom toho se vaši kolegové dokáží skvěle krýt za překážkami, vyklánět se zpoza sloupů, skákat přes nízké překážky... celkově bude ve hře přes 1000 animací všech těchto pohybů. Ani používání granátů nebude bojovníkům cizí, ať už se bude jednat o granáty výbušné či kouřové. Zlepšení se dočká i celá umělá inteligence. Přestřelky mezi jednotlivými frakcemi budou probíhat i bez vašeho přičinění (pokud se nebudete chtít k žádné frakci přidat). Během vašeho černobylského výletu tak přijdete mnohem častěji do styku s nepřáteli, zbraněmi a bojem o přežití.
 
A jak to bude s mutantstvem? I zde se objeví několik nováčků, ať už neviditelný bažinný upír s mnohem větší silou nebo několik dalších. Monstra budou mnohem zákeřnější a krom toho i detailnější - všechny modely se budou skládat z většího množství polygonů, vylepšeno bude osvětlení (hlavně pod DX10), sluneční paprsky se budou probíjet skrze koruny stromů nebo budou naopak utiskovány v hustých mračnech.
05.03.2008 |
 
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]  >16< [17] [18] [19] [20] 
[21] [22]