S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Včera sme dostali od Valentina Jeltyševa zásielku nových otázok a odpovedí z predchádzajúceho mesiaca a dnes si ich môžte prečítať v českom preklade od Shiftyho:
1. Budete vydávat patche pro Stín Černobylu i po tom, co vydáte Clear Sky? Kolik jich bude a kdy bysme mohli očekávat onen kýžený patch 1.1?
Jak jsme již předem prohlásili, náš hlavní cíl je Clear Sky. Nicméně, potom co bude Clear Sky v obchodech, vrátíme s zpět k patchům.
Jak jsme již předem prohlásili, náš hlavní cíl je Clear Sky. Nicméně, potom co bude Clear Sky v obchodech, vrátíme s zpět k patchům.
2. Jak budou nepřátelé reagovat na zranění některých končetin (např. kulhání, upuštění zbraně)?
Určitě bude možné poznat, že je nepřítel poraněný. Animace postav budou odpovídat jejich poranění, ale nejspíš nebudou pouštět svou zbraň na zem. Slabí jedinci nemají v Zóně šanci.
Určitě bude možné poznat, že je nepřítel poraněný. Animace postav budou odpovídat jejich poranění, ale nejspíš nebudou pouštět svou zbraň na zem. Slabí jedinci nemají v Zóně šanci.
3. Budou všechny lokace fungovat pod A-life systémem, aniž bysme tam museli plnit nějaké questy?
Nebude muset plnit questy k tomu, aby A-life funogvalo. Bude to fungovat kdekoliv a kdykoliv.
Nebude muset plnit questy k tomu, aby A-life funogvalo. Bude to fungovat kdekoliv a kdykoliv.
4. Změní se nějak DX8 renderování (ať k horšímu, či lepšímu)?
DX8 renderování zůstane na stejné úrovni jako, tomu bylo Ve Stínu Černobylu.
DX8 renderování zůstane na stejné úrovni jako, tomu bylo Ve Stínu Černobylu.
5. Přibudou také nějkaé nové multiplayerové mise (jako tomu např. Bylo v Invasion módu pro UT2004, tj. ubraň určité místo před monstry)?
Ne nebude tu nic takového, ale bude tu týmová spolupráce.
6. Budou stíny tančícího ohně v Clear Sky dynamiské nebo statické a neskutečné jako tomu bylo ve Stínu Černobylu?
Vše záleží na tom, jaké renderování použijete. Čím lepší, tím více efektů uvidíte ve hře, tím krásnější bude i oheň a kapky deště. Za použité deváté a desáté verze vykreslování, budou všechny světelné body včetně ohňů, dynamické s dynamickými stíny.
7. Budou moci hráči, kteří si zakoupí Clear Sky přes Steam, mít stejnou svobodu při „hrabání se“ složkami jako ti, kteří si zakoupí fyzickou (chápejte CD-DVD verzi – pozn aut.) verzi v obchodě?
Ano, budou mít naprosto stejnou sovbodu a stejné možnosti jako ti, kteř si zakoupí svou verzi v obchodě. Nechceme našim fanouškům nic upírat a jsme rádi, že jejich číslo každý den roste. Navíc jsme rádi za šikovné lidi, kteří dotahují naší práci k dokonalosti.
8. Bude vydána demoverze Jasné Oblohy?
Ne, bohužel, demoverze vydána nebude. Nechceme Vám kazit požitek ze hry plné verze, která bude brzy vydána (že by blýskání se na lepší časy? - pozn. aut.)
9. Jaké nové specifické vylepšení nám DX10 přinese a bude podporovat? Vylepšené motion blur , tolik specifické pro některé objekty? Vylepšné stíny a hru světel?
DirectX 10 bude podoprovat takové efekty jako např. Volumetrický dým, mlhu, sluneční paprsky, dynamické mokré objekty, volumetrické světlo a měkké stíny.
10. Budou také nějaké novinky ohledně A-life systému, které by stálo za to zveřejnit? Bude AI více „volná“?
Jasná Obloha bude obsahovat více elaborovaný systém A-life, což znamená, že zde bude ona „svoboda“ v mnohem větším měřítku. Bude zde válka frakcí a jednotlivá teritoria. Hráč si bude moci vybrat, za kterou z frakcí bojovat a kterou má nejradši, dovést ji k vítezství přičemž oslabí moc frakcí ostatních. Čím silnější vaše frakce bude, tím budete mít lepší bojovníky, zázení a třeba i zásoby např. Lepší munici, více jídla atd. Zároveň s tím jsme vylepšili chování obyčejných stalkerů a udělali jsme ho více realistickým. V praxi to znamená, že se stalkeři budou chovat jako by byli z masa a kostí. Budete s nimi moci hovořit, prodávat jim věci nebo od nich brát questy kdykoliv a kdekoliv.
11. Jak budou probíhat jednotlivé boje mezi frakcemi a klany? Budou naprosto náhodné, nebo budeme po Zóně nacházet různá „bitevní pole“, kde se bude válčit a kde stále budou nepřátelé, s nimiž budeme moci bojovat?
Války frakcí mění směr. Přechodní body a zásoby budou střídaě ukořisťovány buď tou nebo onou frakcí, přičemž vše bude dílem náhody. Vše se děje naprosto nečekaně a náhodně, řízené A-life systémem. Válka frakcí sama o sobě velmi mění vztahy v Zóně.
12. Bude v singleplayeru možnost vytvořit si vlastní skupinu, „partu“ s „přáteli“? V případě že ano, jak ji hráč povede?
Hráč může v ztoupit do téměř jakékoliv frakce a pomoci jí do války, ale hráč jako vlk samotář se bude moci spolehnout jen na sebe samotného.
13. Ve Stínu Černobylu existovala řádka příkazů do konzole, které lzepšovaly některé grafické možnosti hry, jenž autoři jako by zapoměli přidat do hry, nejspíše z důvodu zalčenění nebo výkonu (osvětlení okolního světa, motion blur atd.) Budou některé tyto věci použity i v Jasné Obloze?
Nalši jsme pár možností, jak začlenit např. Osvětlení okolního světa a to s mnohem menším důrazem na výkon. Použili jsme vysokořádové stínování, které má mnoho výhod, ale zase naneštěstí nám nedovoluje použít motion blur.
14. Jedno z fanouškovských videí (Nejspíše z Igromiru 2007) zmiňovalo „hloubku pole“ (DOF efekt; jedná se o změnu zaostření na jednotlivé předměty – pozn aut.) Bude to opravdu použito ve hře a pokud ano, jak (poze při míření?)?
Ano, DOF je skutečně použito při některých sekvencích, např. při přebíjení.
15. Bude možné dokončit hru bez toho, aniž by se hráč musel připojit k nějaké frakci a ignoroval jejich questy?
Ano, tato možnost existuje. Můžete si vybrat zda chcete být samotář, či se někam připojit. Taktéž, pokud se vám nějaký quest nelíbí, můžete bez jejich dokončení dohrát hru. Samozřejmě že hlavní postava má nějaký cíl, který má obrovský dopad na dění kolem ní, ostatních stalkerů, frakcí, ale hlavně samotné Zóny.
08.03.2008 | beestar