• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3292
Zaslaných príspevkov: 100769
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Archiv

Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17]  >18< [19] [20] 
[21] [22] 


Ač je tato prezentace staršího data, dokáže i tak slušně navnadit na připravovanou Jasnou oblohu, včetně ukázky jednoho pádu hry a ruských častušek v pozadí :-). Propírána bude opět rozbořená nemocnice, bažina a ke konci přijde na řadu i noční posezení u táborového ohně.
 
 
12.02.2008 |
 
Dnes je tu pro vás nachystáno dokončení otázek a odpovědí z webu stalkerhispano.com (překlad ze španělštiny je skutečně zážitek :-) ). Doufám, že některými z uvedených informací nepohrdnete a dozvíte se opět něco nového...
 
 
Dělá nám starosti to, jak bude v Jané obloze ztvárněn Kontrolér. Na začátku jste nám slibovali, že Kontroléři budou moci ovládat na dálku zombie nebo stalkery, kteří by zároveň monstru sloužili jako ochrana. Výsledkem pak byla normální obluda, která nepředstavovala nijak zvlášť velký problém. Bude v Jasné obloze Kontrolér konečně jednou z nejnebezpečnějších oblud ve hře, nebo jeho schopnosti zůstanou při starém?
S tímto názorem souhlasíme, Kontrolér skutečně měl být velmi nebezpečným nepřítelem, avšak na zvýšení jeho telekinetických sil nezbývá čas. V Clear Sky se ale objeví nová "bažinná obluda".
 
Plánujete zvýšit počet frakcí i v multiplayeru, nebo budou k dispozici opět jen dvě?
Ve hře pro více hráčů opět budou jen dvě frakce.
 
Bude v multiplayeru možné hrát proti botům?
Ne, to nebude možné.
 
Plánujete do Clear Sky začlenit prvky již vydaných modifikací ke Stínu Černobylu?
Abychom pravdu řekli, několik modifikací nás skutečně zaujalo, a aktivní formou jsme spolupracovali s tvůrci AMK modu (jednalo se hlavně o novou výbavu).
 
Jasná obloha bude již od začátku koncipována jako volná hra?
První polovina hry bude skutečně relativně volná, ale od jisté chvíle se na vývoji herní historie bude muset hráč podílet více. Jasná obloha se od svého předchůdce zas tak lišit nebude. Herní styl zůstane téměř nezměněn, byly přidány čtyři nové lokace a několik aspektů, jako například systém A-Life, byl pozměněn zcela od základů.
 
Bude hra podporovat parallaxní mapy? V původním Stínu Černobylu se objevilo několik příkazů do konzole, díky nimž šlo několik pokročilých efektů zapnout (zřejmě programátoři nedokázali tyto funkce plně optimalizovat - pozn. stalkerhispano.com).
Dospěli jsme k několika řešením, které nám zajistí stejnou výkonnost hry, i se zapnutím globální iluminace. Další grafická zlepšení samozřejmě ve hře rovněž budou.
 
Jak to bude s počtem monster?
Rozhodli jsme se, že bude lepší mít ve hře monster méně, ale s lepšími charakteristikami. Plánovali jsme začlenit hejna krys, ale těch by musela být skutečně velká hejna, což by zpomalovalo výkonnost počítače (úplně by stačilo mít hejna třeba deseti krys, a ke zpomalení by nedošlo - pozn. redaktora).
 
Budou ostatní stalkeři používat stejné detektory a výbavu, jako sám hráč?
Ano, samozřejmě že budou.
 
Jak bude ve hře fungovat systém rychlého cestování?
Na několika místech mapy naleznete stopaře, kteří vás za několik protislužeb dovedou na místo, kam zrovna potřebujete. Proces samotné cesty však hráč neuvidí.
 
Další otázka směřuje na modely zbraní - otočíte jejich modely tak, aby odpovídaly realitě?
Kdybychom modifikovali všechny modely zbraní, ztratili bychom další spoustu času. Museli bychom zcela změnit animace.
 
Proč jste se rozhodli k distribuci i přes STEAM?
Zmiňovali jsme se o této možnosti již v tiskové zprávě. Hlavním důvodem je značná oblíbenost STEAMu, z čehož vyplývá velké množství potencionálních zájemců. Hra bude samozřejmě distribuována i do obchodů, jen chceme pro hráče zajistit co nejvíce forem.
 
Bude mít hlavní postava hry nějakou minulost?
Ne, žádnou minulost mít nebude.
 
Plánujete do hry přidat několik dalších easter eggů, jako tomu bylo i ve Stínu Černobylu?
Není to náš hlavní cíl, ale ve hře se zřejmě několik easter eggů objeví.
 
Kdy plánujete vydat Clear Sky?
Datum vydání je v rozmezí první poloviny letošního roku. Jakmile budeme znát přesné datum, budeme vás informovat.
 
Bude možné ve hře vidět i sníh? Bude se eventuelně měnit počasí tímto způsobem?
Hra se odehrává rok před událostmi Stínu Černobylu, to jest na začátku podzimu. Podobné změny, jako například sníh, tedy ve hře nebudou zahrnuty.
05.02.2008 |
 
Na španělském webu stalkerhispano.com se objevil zajímavý seznam otázek a odpovědí přímo z GSC, které pojednávají jak o Jasné obloze, tak částečně i o Stínu Černobylu. Jedná se o volný překlad.
 
 
Dočkáme se v brzké době vydání patche 1.1 pro Stín Černobylu?
V tomto momentě soustředíme veškerou sílu do Jasné oblohy, proto je práce na patchi 1.1 dočasně pozastavena.
 
Bude Jasná obloha lépe optimalizována?
Ano, optimalizací se dočká nejen grafika, ale i systém A-Life.
 
Kolik lidí právě pracuje na novém díle?
Tým má kolem čtyřiceti lidí.
 
Bude Clear Sky podporovat DX8, nebo jen DX9 a DX10?
Hra bude podporovat nejen DX9 a DX10, ale i DX8 (někdo tvrdí, že DX8 hra podporovat nebude, další zase tvrdí opak. Kdo se v tom má vyznat? - pozn. redaktora).
 
Bude Clear Sky fungovat i pod Linuxem?
Ne, v tuto chvíli o kompatibilitě pod tímto systémem neuvažujeme.
 
Kolik konců bude mít Jasná obloha? Budeme moci hrát hru po dokončení dále? A bude možno pokračovat ve hře v případě, že hlavní velitel spojenecké frakce zemře?
Hra bude mít pouze jeden konec, přičemž pokud vaše spojenecká frakce zvítězí nad ostatními, zdaleka hra neskončí. Vítězná frakce jen bude mít vliv na zakončení příběhu. Zabít vůdce frakce bude možné, ale určitě to ostatní postavy nezvládnou bez vašeho přičinění.
 
Bude Jasná obloha koncipována jako jeden obrovský level, nebo mezi jednotlivými lokacemi budou opět přechody?
Pokud by Jasná obloha byla jenom jedním celkem, nemohli bychom poté dosáhnout takové grafiky, která by hráče uspokojila. Herní přechody tudíž ve hře opět budou, ale lokace budou rozlehlejší a pestřejší.
 
Dočkáme se nově otexturovaných zbraní? Na několika screenshotech vypadal Kalašnikov mnohem reálněji, s dřevěným obložením.
Pouze jsme modifikovali textury z původní hry.
 
Kdo se postará o zvukový doprovod?
Autorem hudby je Aleksey Omelchuk.
 
Doslechli jsme se, že bažiny budou skutečně rozlehlou oblastí. Jak to ale bude s ostatními? Lze je připodobnit k lokacím ze Stínu Černobylu?
Rudý les bude rozlohou odpovídat Agropromu, Limansk bude rozlohou zhruba dvojnásobný.
 
Bude se mezi lokacemi nebo přímo v nich dát projíždět ve vozidlech? Bude možné ve hře zapínat nějaké přístroje?
Ne, ve hře žádná vozidla nebudou, a ani zapínání přístrojů nebude možné.
 
Bude hráč schopen prostřelit různé druhy povrchů?
Ano, to bude záviset na zvolené munici. Bude tak možno prostřelit nejen dřevo, ale i tenčí plech.
 
Čekají na nás nové anomálie a výbava?
Prakticky všechna výbava bude mít zcela jiné specifikace a charakteristiky. Dále ve hře bude pět nových předmětů. Anomálie rovněž změní svůj vzhled.
 
Jak to vypadá s prací na SDK pro Stín Černobylu?
Práce na SDK je časově velmi náročná a nejpravděpodobnější situace je, že budoucí vývoj SDK bude dílem fanoušků (programátoři atd.), sídlících v Kyjevě. V tuto chvíli spolupracujeme s vynikajícím programátorem kyjevské moddingové komunity.
 
Bude k dispozici demoverze Jasné oblohy?
Ne, s demoverzí nepočítáme.
 
Bude ve hře nějaký mechanismus , usnadňující kombinaci modifikací? Spolu s patchem 1.0005 se v herním adresáři objevila složka MODS. Její účel je evidentní, avšak jak to ve skutečnosti bude? Bude možné kombinovat nejrůznější modifikace podobně, jako to umožnoval například Half Life?
Pokusíme se tento návrh zakomponovat do budoucích patchů pro Jasnou oblohu.
 
Plánujete poskytnout herní komunitě lepší informace a materiály k úpravám?
Je to náš závazek, ale právě teď jsme zaneprázdnění a proto si s tím nyní neděláme starosti.
 
Bude se ve hře opět vyskytovat elektrárna a Pripjať?
Elektrárna ve hře určitě bude, ale Pripjať již nikoliv. Okolí elektrárny navíc bude mnohem agresivnější, než doposud, s větším důrazem na akci.
 
Dočkáme se i expanzí během hry? A budou se po expanzích objevovat nové artefakty?
Ano, expanze budou, ale nebudou natolik silné, aby se po nich objevovaly nové artefakty a podobně.
 
Budou moci ostatní stalkeři mezi sebou obchodovat a sbírat nejrůznější výbavu?
Určitě se ve hře setkáte se stalkery, kteří budou něco hledat, ale vidět je nakupovat munici nebude možné.
 
Budou postavy konečně schopné vyhýbat se anomáliím?
Ano, postavy se jim vyhýbat budou, ale pouze tehdy, budou-li o nich vědět.
 
Bude mít hráč možnost zavolat si posily?
Ne, to nebude možné.
 
A co postavy, jako třeba Wolf, Běs, Střelec... setkáme se s nimi?
Ano, s některými se hráč skutečně setká.
 
Bude v Clear Sky i plamenomet?
Ne, plamenomet se ve hře nevyskytne.
 
A ženy?
Pokud vám to udělá radost, tak potkáte ženy v exoskeletonech a s plynovou maskou na hlavě :-)
 
Jak to vůbec bude vypadat s oněmi "anomálními poli"?
Budou to oblasti, které budou několika aspekty ovlivňovat postavu - ať už zářením, ohněm a podobně. Pobyt v takovém poli je časově omezený a rovněž se délka pobytu odvíjí od typu ochranného obleku. Anomálie bude možno odhalit detektory, kde se jejich pozice zobrazí na obrazovce. To do singleplayeru přinese ohromnou změnu. Hodně peněz se tak bude muset investovat nejen do zbraní, ale i do obleků, přičemž někdy se může stát i to, že výbavu mrtvého stalkera máte na dosah ruky, ale kvůli síle anomálie se k němu nedostanete.
 
Bude se moci hlavní postava plazit?
Ne, to nebude možné.
04.02.2008 |
 
Dnes se nám podařilo najít další trio screenshotů z Jasné oblohy, přičemž dva již znáte z minula. Tentokráte jsou však sejmuty z trochu jiného úhlu (jen mi pořád přijde, že puška v rukou vojáka na posledním obrázku je nějaká titěrná :-) )
 
  
 
03.02.2008 |
 
Společně se začátkem nového měsíce jde ruku v ruce i nový kalendář od Valentina Yeltysheva. Užijte si jej :-)
 
 
01.02.2008 |
 
Původní distributor Stínu Černobylu, společnost THQ, na tom není zrovna nejlépe a GSC chce mít při vydání Jasné oblohy jistotu. Novým distributorem se tak stane firma Deep Silver, která má na svém kontě hry X2, Singles, Earth 2160 (ve spolupráci s firmou Zuxxez), SpellForce 2 (spolupráce s firmou JoWood), Rush For Berlin, Kingdom Under Fire (Phantagram), Wildlife Park 2, Secret Files: Tunguska, ANNO 1701, Paraworld, Gothic 3 (opět ve spolupráci s firmou JoWood) a ještě několik dalších.
01.02.2008 |
 
Dnešná aktualita bude po dlhšom čase literárna.
 
Tí, ktorí chodievate na fórum, viete o čom hovorím. Najnovšia krátka poviedka pochádza od autora menom Mates, má názov Clear Sky a zaznamenala od stalkerstva veľmi dobré ohlasy.
Fanúšikovská fikcia vás zavedie priamo k vzniku tejto frakcie, ako to teoreticky mohlo byť.
 
Ale dosť bolo úvodných rečí, vrhnite sa do čítania...
28.01.2008 |
 
Včera večer vydal Sergej Grygorovič, výkonný riaditeľ GSC Game World vyhlásenie, podľa ktorého sa bude pripravovaná novinka - Clear Sky exkluzívne distribuovať aj v tzv. digitálnej forme - a to pomocou on-line platformy firmy Valve, ktorá je známa pod názvom Steam.
Cena za túto službu pritom nebola špecifikovaná.
V dnešnej dobe, ak chcete mať úspešný herný titul, treba, samozrejme, zvážiť všetky spôsoby, ako sa dostať k hráčom, no osobne dúfam, že okrem takejto možnosti sa dočkáme aj zberateľskej verzie s mnohými bonusmi.
Spoločnosť Valve na svojich stránkach steam.com zverejnila aj päť nových screenov z Jasnej oblohy, ktoré nájdete v našej galérii.
25.01.2008 |
 
Na komunitnom fóre stalker-game.com o STALKERovi fanúšikovia pozverejňovali zopár boxartov - teda obrázkov, ako by asi mala vyzerať krabica, resp. obal na pripravovaný prequel STALKER: Clear Sky. Sú veľmi zaujímavé, ale nechajme sa prekvapiť, s čím prídu vývojári z GSC.
 
Všetky doteraz vytvorené boxarty si môžte prezrieť v našom článku - galéria artworkov, odkaz nájdete aj v ľavom menu.
 
Ak máte dostatok času a ovládate príslušné grafické programy, či máte len nápad, ako by podľa vás mohla vyzerať krabica na hru Jasná obloha, neváhajte a pošlite nám vaše návrhy. Radi ich zverejníme.
 
24.01.2008 |
 
Máme tu další seznam otázek a odpovědí, tentokráte z prosince 2007, které se objevily na oficiálním fóru gsc-game.com. GSC se patrně poučilo ze svých předchozích chyb, a tak si na nějaká velkohubá prohlášení dávají pozor. Z odpovědí však plyne dojem, že ony slibované změny zas tak zásadní nebudou (například ona slíbená možnost vylepšovat a modifikovat zbraně nebo obleky).
 
 

1. Bude Jasná obloha vyžadovat původní díl, nebo se bude jednat o plně spustitelnou hru?
- Jasná obloha je zcela samostatná hra, tudíž půjde spustit bez nutnosti vlastnit první díl hry.

2. Bude Jasná obloha stejně jako její předchůdce umožňovat snadnou tvorbu a implementaci modifikací?
- Souborový systém a struktura hry zůstane nezměněná, takže i v Jasné obloze půjde vytvářet modifikace.

3. Původní Stalker byl celý v ruštině, kromě překladu hlavní příběhové linie. Sice je to nezbytné pro dokreslení atmosféry hry, ale rovněž tento faktor ničí ponoření se do hry. Bude v Jasné obloze možné nastavit všechny herní dialogy do ruštiny s patřičnou jazykovou lokalizací titulků? (autor otázky měl zřejmě na mysli dabing, i když v originálním textu se bavil o titulcích - pozn. redaktora).
- O tom jsme již uvažovali mnohokrát, ale dospěli jsme k názoru, že kromě originálního vyjadřování, které vytváří onu pověstnou atmosféru, je vyjadřování se v rodném jazyce důležité pro porozumnění povahy celé Zóny, důvodům k jejímu vzniku, objasnění vztahů mezi stalkery a celé další škále charakteristik. Tištěný text by nestačil. Hlas a intonace mluvčího hrají velkou roli.

4. Ve Stínu Černobylu bylo možné najít velmi cenné artefakty bez nutnosti plnit nějaké vedlejší úkoly (i na nejvyšší obtížnosti). To se týkalo například artefaktu Duše. Bude výskyt podobně vzácných artefaktů ojedinělejší, a jejich hledání bude na hranici splnitelnosti?
- Celou strukturu anomálií a artefaktů jsme radikálně změnili. Nyní nebude možné najít vzácné artefakty nijak jinak, než procházením se v anomálních polích a hledáním bezpečných cest za pomoci detektorů. To udělá ze Zóny skutečně nebezpečnou oblast, která do světa Stalkera bezpochyby patří.

5. Jak moc půjde vylepšovat zbraně? Ve Stínu Černobylu mohl hráč svoji zbraň vylepšit maximálně tak tlumičem, optikou nebo granátometem, avšak ne způsobem, kterým byly vylepšené některé z unikátních zbraní (například Rychlopalný Kalašnikov). Tato možnost byla zcela opomenuta. Budou v Jasné obloze možnosti vylepšení rozmanitější?
- Ano, nyní bude možné vylepšit spoustu parametrů dané zbraně, například  dráhu trajektorie, rychlost střelby nebo spoustu dalších vlastností. Ne všechny zbraně však půjde vylepšit. Většinou to půjde jen s unikátními kusy. Některé zbraně budou schopné pojmout až šestnáct vylepšení.

6. Bude ve hře už od začátku možnost opravovat vybavení, nebo k tomu bude potřeba počkat si na další modifikaci? Pokud se ve hře opravy objeví, bude potřeba navštívit specialistu či překupníka, nebo budou k dispozici opravné balíčky, které může použít sám hráč?
- Opravovat vybavení určitě půjde, od toho bude v každé frakci jedna osoba. Kromě opravy zbraní je bude schopná i vylepšit.

7. Bude se va Jasné obloze vyskytovat zničitelné prostředí? Bude hráč moci zničit nějaký taktický krycí bod?
- Ve hře několik zničitelných bodů bude, ale pouze na vybraných klíčových místech, kde přinesou onen potřebný efekt. Při tvorbě hry jsme se nezabývali možností plně likvidovat prostředí.

8. Další otázka směřuje k velikosti a rozlehlosti úrovní. Před vydáním Stínu Černobylu padlo mnoho prohlášení, že mapy budou skutečně gigantické, téměř jako ty v Oblivionu nebo dokonce v GTA. Jakou rozlohu tedy můžeme očekávat v Jasné obloze? Budou lokace větší, nebo stejné?
- Lokace v Jasné obloze budou většinou stejjně tak rozlehlé, jako v původní hře, avšak objeví se i několik lokací s mnohem větší plochou. Člověk nemůže úrovně ze S.T.A.L.K.E.R.a srovnávat s jinými hrami, protože zde jsou velké rozdíly v úrovni detailů a načítání všech prvků.

9. Budeme moci ještě očekávat podporu původního dílu ve formě patchů, a nebo jakákoliv iniciativa z vaší strany skončí ve chvíli, kdy se Jasná obloha objeví na pultech?
- Vydávání patchů k původnímu dílu samozřejmě neukončíme a budeme je vydávat tak dlouho, jak jen bude potřeba a jak moc bude hra v budoucnu oblíbená.

10. Jak vývojáři přistoupili ke tvorbě nových postav, designu a animací? Narazíme během hry na skutečně charismatické postavy?
- V první řadě bych chtěl říci, že každá postava bude vytvořená zcela novou technologií, což platí pro klíčové nebo příběhové postavy. Narazili jsme na problémy, jak vylepšit herní animace. Vyřešili jsme to tak, že jsme všechny modely vylepšili interně. Používáme měkké vazby modelu ke kostře a podobně. Jasná obloha bude samozřejmě disponovat zcela novými a zajímavými postavami.
 
 
 
21.01.2008 |
 
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17]  >18< [19] [20] 
[21] [22]