• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Na španělském webu stalkerhispano.com se objevil zajímavý seznam otázek a odpovědí přímo z GSC, které pojednávají jak o Jasné obloze, tak částečně i o Stínu Černobylu. Jedná se o volný překlad.
 
 
Dočkáme se v brzké době vydání patche 1.1 pro Stín Černobylu?
V tomto momentě soustředíme veškerou sílu do Jasné oblohy, proto je práce na patchi 1.1 dočasně pozastavena.
 
Bude Jasná obloha lépe optimalizována?
Ano, optimalizací se dočká nejen grafika, ale i systém A-Life.
 
Kolik lidí právě pracuje na novém díle?
Tým má kolem čtyřiceti lidí.
 
Bude Clear Sky podporovat DX8, nebo jen DX9 a DX10?
Hra bude podporovat nejen DX9 a DX10, ale i DX8 (někdo tvrdí, že DX8 hra podporovat nebude, další zase tvrdí opak. Kdo se v tom má vyznat? - pozn. redaktora).
 
Bude Clear Sky fungovat i pod Linuxem?
Ne, v tuto chvíli o kompatibilitě pod tímto systémem neuvažujeme.
 
Kolik konců bude mít Jasná obloha? Budeme moci hrát hru po dokončení dále? A bude možno pokračovat ve hře v případě, že hlavní velitel spojenecké frakce zemře?
Hra bude mít pouze jeden konec, přičemž pokud vaše spojenecká frakce zvítězí nad ostatními, zdaleka hra neskončí. Vítězná frakce jen bude mít vliv na zakončení příběhu. Zabít vůdce frakce bude možné, ale určitě to ostatní postavy nezvládnou bez vašeho přičinění.
 
Bude Jasná obloha koncipována jako jeden obrovský level, nebo mezi jednotlivými lokacemi budou opět přechody?
Pokud by Jasná obloha byla jenom jedním celkem, nemohli bychom poté dosáhnout takové grafiky, která by hráče uspokojila. Herní přechody tudíž ve hře opět budou, ale lokace budou rozlehlejší a pestřejší.
 
Dočkáme se nově otexturovaných zbraní? Na několika screenshotech vypadal Kalašnikov mnohem reálněji, s dřevěným obložením.
Pouze jsme modifikovali textury z původní hry.
 
Kdo se postará o zvukový doprovod?
Autorem hudby je Aleksey Omelchuk.
 
Doslechli jsme se, že bažiny budou skutečně rozlehlou oblastí. Jak to ale bude s ostatními? Lze je připodobnit k lokacím ze Stínu Černobylu?
Rudý les bude rozlohou odpovídat Agropromu, Limansk bude rozlohou zhruba dvojnásobný.
 
Bude se mezi lokacemi nebo přímo v nich dát projíždět ve vozidlech? Bude možné ve hře zapínat nějaké přístroje?
Ne, ve hře žádná vozidla nebudou, a ani zapínání přístrojů nebude možné.
 
Bude hráč schopen prostřelit různé druhy povrchů?
Ano, to bude záviset na zvolené munici. Bude tak možno prostřelit nejen dřevo, ale i tenčí plech.
 
Čekají na nás nové anomálie a výbava?
Prakticky všechna výbava bude mít zcela jiné specifikace a charakteristiky. Dále ve hře bude pět nových předmětů. Anomálie rovněž změní svůj vzhled.
 
Jak to vypadá s prací na SDK pro Stín Černobylu?
Práce na SDK je časově velmi náročná a nejpravděpodobnější situace je, že budoucí vývoj SDK bude dílem fanoušků (programátoři atd.), sídlících v Kyjevě. V tuto chvíli spolupracujeme s vynikajícím programátorem kyjevské moddingové komunity.
 
Bude k dispozici demoverze Jasné oblohy?
Ne, s demoverzí nepočítáme.
 
Bude ve hře nějaký mechanismus , usnadňující kombinaci modifikací? Spolu s patchem 1.0005 se v herním adresáři objevila složka MODS. Její účel je evidentní, avšak jak to ve skutečnosti bude? Bude možné kombinovat nejrůznější modifikace podobně, jako to umožnoval například Half Life?
Pokusíme se tento návrh zakomponovat do budoucích patchů pro Jasnou oblohu.
 
Plánujete poskytnout herní komunitě lepší informace a materiály k úpravám?
Je to náš závazek, ale právě teď jsme zaneprázdnění a proto si s tím nyní neděláme starosti.
 
Bude se ve hře opět vyskytovat elektrárna a Pripjať?
Elektrárna ve hře určitě bude, ale Pripjať již nikoliv. Okolí elektrárny navíc bude mnohem agresivnější, než doposud, s větším důrazem na akci.
 
Dočkáme se i expanzí během hry? A budou se po expanzích objevovat nové artefakty?
Ano, expanze budou, ale nebudou natolik silné, aby se po nich objevovaly nové artefakty a podobně.
 
Budou moci ostatní stalkeři mezi sebou obchodovat a sbírat nejrůznější výbavu?
Určitě se ve hře setkáte se stalkery, kteří budou něco hledat, ale vidět je nakupovat munici nebude možné.
 
Budou postavy konečně schopné vyhýbat se anomáliím?
Ano, postavy se jim vyhýbat budou, ale pouze tehdy, budou-li o nich vědět.
 
Bude mít hráč možnost zavolat si posily?
Ne, to nebude možné.
 
A co postavy, jako třeba Wolf, Běs, Střelec... setkáme se s nimi?
Ano, s některými se hráč skutečně setká.
 
Bude v Clear Sky i plamenomet?
Ne, plamenomet se ve hře nevyskytne.
 
A ženy?
Pokud vám to udělá radost, tak potkáte ženy v exoskeletonech a s plynovou maskou na hlavě :-)
 
Jak to vůbec bude vypadat s oněmi "anomálními poli"?
Budou to oblasti, které budou několika aspekty ovlivňovat postavu - ať už zářením, ohněm a podobně. Pobyt v takovém poli je časově omezený a rovněž se délka pobytu odvíjí od typu ochranného obleku. Anomálie bude možno odhalit detektory, kde se jejich pozice zobrazí na obrazovce. To do singleplayeru přinese ohromnou změnu. Hodně peněz se tak bude muset investovat nejen do zbraní, ale i do obleků, přičemž někdy se může stát i to, že výbavu mrtvého stalkera máte na dosah ruky, ale kvůli síle anomálie se k němu nedostanete.
 
Bude se moci hlavní postava plazit?
Ne, to nebude možné.
04.02.2008 | datastor