• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Máme tu další seznam otázek a odpovědí, tentokráte z prosince 2007, které se objevily na oficiálním fóru gsc-game.com. GSC se patrně poučilo ze svých předchozích chyb, a tak si na nějaká velkohubá prohlášení dávají pozor. Z odpovědí však plyne dojem, že ony slibované změny zas tak zásadní nebudou (například ona slíbená možnost vylepšovat a modifikovat zbraně nebo obleky).
 
 

1. Bude Jasná obloha vyžadovat původní díl, nebo se bude jednat o plně spustitelnou hru?
- Jasná obloha je zcela samostatná hra, tudíž půjde spustit bez nutnosti vlastnit první díl hry.

2. Bude Jasná obloha stejně jako její předchůdce umožňovat snadnou tvorbu a implementaci modifikací?
- Souborový systém a struktura hry zůstane nezměněná, takže i v Jasné obloze půjde vytvářet modifikace.

3. Původní Stalker byl celý v ruštině, kromě překladu hlavní příběhové linie. Sice je to nezbytné pro dokreslení atmosféry hry, ale rovněž tento faktor ničí ponoření se do hry. Bude v Jasné obloze možné nastavit všechny herní dialogy do ruštiny s patřičnou jazykovou lokalizací titulků? (autor otázky měl zřejmě na mysli dabing, i když v originálním textu se bavil o titulcích - pozn. redaktora).
- O tom jsme již uvažovali mnohokrát, ale dospěli jsme k názoru, že kromě originálního vyjadřování, které vytváří onu pověstnou atmosféru, je vyjadřování se v rodném jazyce důležité pro porozumnění povahy celé Zóny, důvodům k jejímu vzniku, objasnění vztahů mezi stalkery a celé další škále charakteristik. Tištěný text by nestačil. Hlas a intonace mluvčího hrají velkou roli.

4. Ve Stínu Černobylu bylo možné najít velmi cenné artefakty bez nutnosti plnit nějaké vedlejší úkoly (i na nejvyšší obtížnosti). To se týkalo například artefaktu Duše. Bude výskyt podobně vzácných artefaktů ojedinělejší, a jejich hledání bude na hranici splnitelnosti?
- Celou strukturu anomálií a artefaktů jsme radikálně změnili. Nyní nebude možné najít vzácné artefakty nijak jinak, než procházením se v anomálních polích a hledáním bezpečných cest za pomoci detektorů. To udělá ze Zóny skutečně nebezpečnou oblast, která do světa Stalkera bezpochyby patří.

5. Jak moc půjde vylepšovat zbraně? Ve Stínu Černobylu mohl hráč svoji zbraň vylepšit maximálně tak tlumičem, optikou nebo granátometem, avšak ne způsobem, kterým byly vylepšené některé z unikátních zbraní (například Rychlopalný Kalašnikov). Tato možnost byla zcela opomenuta. Budou v Jasné obloze možnosti vylepšení rozmanitější?
- Ano, nyní bude možné vylepšit spoustu parametrů dané zbraně, například  dráhu trajektorie, rychlost střelby nebo spoustu dalších vlastností. Ne všechny zbraně však půjde vylepšit. Většinou to půjde jen s unikátními kusy. Některé zbraně budou schopné pojmout až šestnáct vylepšení.

6. Bude ve hře už od začátku možnost opravovat vybavení, nebo k tomu bude potřeba počkat si na další modifikaci? Pokud se ve hře opravy objeví, bude potřeba navštívit specialistu či překupníka, nebo budou k dispozici opravné balíčky, které může použít sám hráč?
- Opravovat vybavení určitě půjde, od toho bude v každé frakci jedna osoba. Kromě opravy zbraní je bude schopná i vylepšit.

7. Bude se va Jasné obloze vyskytovat zničitelné prostředí? Bude hráč moci zničit nějaký taktický krycí bod?
- Ve hře několik zničitelných bodů bude, ale pouze na vybraných klíčových místech, kde přinesou onen potřebný efekt. Při tvorbě hry jsme se nezabývali možností plně likvidovat prostředí.

8. Další otázka směřuje k velikosti a rozlehlosti úrovní. Před vydáním Stínu Černobylu padlo mnoho prohlášení, že mapy budou skutečně gigantické, téměř jako ty v Oblivionu nebo dokonce v GTA. Jakou rozlohu tedy můžeme očekávat v Jasné obloze? Budou lokace větší, nebo stejné?
- Lokace v Jasné obloze budou většinou stejjně tak rozlehlé, jako v původní hře, avšak objeví se i několik lokací s mnohem větší plochou. Člověk nemůže úrovně ze S.T.A.L.K.E.R.a srovnávat s jinými hrami, protože zde jsou velké rozdíly v úrovni detailů a načítání všech prvků.

9. Budeme moci ještě očekávat podporu původního dílu ve formě patchů, a nebo jakákoliv iniciativa z vaší strany skončí ve chvíli, kdy se Jasná obloha objeví na pultech?
- Vydávání patchů k původnímu dílu samozřejmě neukončíme a budeme je vydávat tak dlouho, jak jen bude potřeba a jak moc bude hra v budoucnu oblíbená.

10. Jak vývojáři přistoupili ke tvorbě nových postav, designu a animací? Narazíme během hry na skutečně charismatické postavy?
- V první řadě bych chtěl říci, že každá postava bude vytvořená zcela novou technologií, což platí pro klíčové nebo příběhové postavy. Narazili jsme na problémy, jak vylepšit herní animace. Vyřešili jsme to tak, že jsme všechny modely vylepšili interně. Používáme měkké vazby modelu ke kostře a podobně. Jasná obloha bude samozřejmě disponovat zcela novými a zajímavými postavami.
 
 
Zdroj: oblivion-lost.de
 
21.01.2008 | datastor