S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Dnes je tu pro vás nachystáno dokončení otázek a odpovědí z webu stalkerhispano.com (překlad ze španělštiny je skutečně zážitek :-) ). Doufám, že některými z uvedených informací nepohrdnete a dozvíte se opět něco nového...
Dělá nám starosti to, jak bude v Jané obloze ztvárněn Kontrolér. Na začátku jste nám slibovali, že Kontroléři budou moci ovládat na dálku zombie nebo stalkery, kteří by zároveň monstru sloužili jako ochrana. Výsledkem pak byla normální obluda, která nepředstavovala nijak zvlášť velký problém. Bude v Jasné obloze Kontrolér konečně jednou z nejnebezpečnějších oblud ve hře, nebo jeho schopnosti zůstanou při starém?
S tímto názorem souhlasíme, Kontrolér skutečně měl být velmi nebezpečným nepřítelem, avšak na zvýšení jeho telekinetických sil nezbývá čas. V Clear Sky se ale objeví nová "bažinná obluda".
S tímto názorem souhlasíme, Kontrolér skutečně měl být velmi nebezpečným nepřítelem, avšak na zvýšení jeho telekinetických sil nezbývá čas. V Clear Sky se ale objeví nová "bažinná obluda".
Plánujete zvýšit počet frakcí i v multiplayeru, nebo budou k dispozici opět jen dvě?
Ve hře pro více hráčů opět budou jen dvě frakce.
Ve hře pro více hráčů opět budou jen dvě frakce.
Bude v multiplayeru možné hrát proti botům?
Ne, to nebude možné.
Ne, to nebude možné.
Plánujete do Clear Sky začlenit prvky již vydaných modifikací ke Stínu Černobylu?
Abychom pravdu řekli, několik modifikací nás skutečně zaujalo, a aktivní formou jsme spolupracovali s tvůrci AMK modu (jednalo se hlavně o novou výbavu).
Abychom pravdu řekli, několik modifikací nás skutečně zaujalo, a aktivní formou jsme spolupracovali s tvůrci AMK modu (jednalo se hlavně o novou výbavu).
Jasná obloha bude již od začátku koncipována jako volná hra?
První polovina hry bude skutečně relativně volná, ale od jisté chvíle se na vývoji herní historie bude muset hráč podílet více. Jasná obloha se od svého předchůdce zas tak lišit nebude. Herní styl zůstane téměř nezměněn, byly přidány čtyři nové lokace a několik aspektů, jako například systém A-Life, byl pozměněn zcela od základů.
První polovina hry bude skutečně relativně volná, ale od jisté chvíle se na vývoji herní historie bude muset hráč podílet více. Jasná obloha se od svého předchůdce zas tak lišit nebude. Herní styl zůstane téměř nezměněn, byly přidány čtyři nové lokace a několik aspektů, jako například systém A-Life, byl pozměněn zcela od základů.
Bude hra podporovat parallaxní mapy? V původním Stínu Černobylu se objevilo několik příkazů do konzole, díky nimž šlo několik pokročilých efektů zapnout (zřejmě programátoři nedokázali tyto funkce plně optimalizovat - pozn. stalkerhispano.com).
Dospěli jsme k několika řešením, které nám zajistí stejnou výkonnost hry, i se zapnutím globální iluminace. Další grafická zlepšení samozřejmě ve hře rovněž budou.
Dospěli jsme k několika řešením, které nám zajistí stejnou výkonnost hry, i se zapnutím globální iluminace. Další grafická zlepšení samozřejmě ve hře rovněž budou.
Jak to bude s počtem monster?
Rozhodli jsme se, že bude lepší mít ve hře monster méně, ale s lepšími charakteristikami. Plánovali jsme začlenit hejna krys, ale těch by musela být skutečně velká hejna, což by zpomalovalo výkonnost počítače (úplně by stačilo mít hejna třeba deseti krys, a ke zpomalení by nedošlo - pozn. redaktora).
Rozhodli jsme se, že bude lepší mít ve hře monster méně, ale s lepšími charakteristikami. Plánovali jsme začlenit hejna krys, ale těch by musela být skutečně velká hejna, což by zpomalovalo výkonnost počítače (úplně by stačilo mít hejna třeba deseti krys, a ke zpomalení by nedošlo - pozn. redaktora).
Budou ostatní stalkeři používat stejné detektory a výbavu, jako sám hráč?
Ano, samozřejmě že budou.
Ano, samozřejmě že budou.
Jak bude ve hře fungovat systém rychlého cestování?
Na několika místech mapy naleznete stopaře, kteří vás za několik protislužeb dovedou na místo, kam zrovna potřebujete. Proces samotné cesty však hráč neuvidí.
Na několika místech mapy naleznete stopaře, kteří vás za několik protislužeb dovedou na místo, kam zrovna potřebujete. Proces samotné cesty však hráč neuvidí.
Další otázka směřuje na modely zbraní - otočíte jejich modely tak, aby odpovídaly realitě?
Kdybychom modifikovali všechny modely zbraní, ztratili bychom další spoustu času. Museli bychom zcela změnit animace.
Kdybychom modifikovali všechny modely zbraní, ztratili bychom další spoustu času. Museli bychom zcela změnit animace.
Proč jste se rozhodli k distribuci i přes STEAM?
Zmiňovali jsme se o této možnosti již v tiskové zprávě. Hlavním důvodem je značná oblíbenost STEAMu, z čehož vyplývá velké množství potencionálních zájemců. Hra bude samozřejmě distribuována i do obchodů, jen chceme pro hráče zajistit co nejvíce forem.
Zmiňovali jsme se o této možnosti již v tiskové zprávě. Hlavním důvodem je značná oblíbenost STEAMu, z čehož vyplývá velké množství potencionálních zájemců. Hra bude samozřejmě distribuována i do obchodů, jen chceme pro hráče zajistit co nejvíce forem.
Bude mít hlavní postava hry nějakou minulost?
Ne, žádnou minulost mít nebude.
Ne, žádnou minulost mít nebude.
Plánujete do hry přidat několik dalších easter eggů, jako tomu bylo i ve Stínu Černobylu?
Není to náš hlavní cíl, ale ve hře se zřejmě několik easter eggů objeví.
Není to náš hlavní cíl, ale ve hře se zřejmě několik easter eggů objeví.
Kdy plánujete vydat Clear Sky?
Datum vydání je v rozmezí první poloviny letošního roku. Jakmile budeme znát přesné datum, budeme vás informovat.
Datum vydání je v rozmezí první poloviny letošního roku. Jakmile budeme znát přesné datum, budeme vás informovat.
Bude možné ve hře vidět i sníh? Bude se eventuelně měnit počasí tímto způsobem?
Hra se odehrává rok před událostmi Stínu Černobylu, to jest na začátku podzimu. Podobné změny, jako například sníh, tedy ve hře nebudou zahrnuty.
Hra se odehrává rok před událostmi Stínu Černobylu, to jest na začátku podzimu. Podobné změny, jako například sníh, tedy ve hře nebudou zahrnuty.
05.02.2008 | datastor