• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Mám tu pro Vás další překlad preview, které vypracoval německý GameStar. Opět si tak budeme moci připomenout, co všechno na nás v novém díle čeká, co nás nemine, a z čeho se budeme moci znovu radovat. Krom toho je k dispozici i jeden nový screenshot - pro zobrazení v plném rozlišení stačí jen kliknout na náhled.
 
 
V herním nástupci, který má začít ještě před událostmi z původního Stalkera, nedostane radioaktivní Zóna jen nový grafický kabátek, ale i chytřejší obyvatele. Přezáří tak Jasná obloha prvního Stalkera?

"Drž se dál od ohně, nehraj si s nožem a nikdy si nic nezačínej s jadernou elektrárnou!" - přesně tak by mohly znít rady Střelcovy matky. Ukrajina však ani v roce 2011 nezůstává mnoha nebezpečí ušetřena a dveře do Zóny jsou otevřené. Smrtelné anomálie rostou jako houby po dešti a Střelec se opět vydává k reaktoru. Někdo ho musí zastavit! V Jasné obloze, která je následovníkem Stínu Černobylu, se vžijete do role žoldáka, jenž má Střelcovu pouť přetnout.
 
Veteráni vědí... Střelec je starý známý stalker, za kterého jste hráli v prvním díle. Jasná obloha nebude pokračovat ve vyprávění příběhu po dosažení reaktoru, ale o celý rok dříve. Základní principy zůstanou beze změny. Opět tedy prozkoumáte radioaktivní oblast kolem Černobylu, opět budete řešit spoustu úkolů a opět se dostanete do známých míst, jako třeba do výzkumného institutu Agroprom. Mezi jednotlivými oblastmi budou odlišné přístupové cesty a ani okolí nebude takové, jak ho znáte z dřívějška. Polovina lokací bude zcela nových, přičemž nejočekávanější lokací je bezpochyby město Limansk, podzemní tunely pod Pripjaťským sídlištěm a smrtelné bažiny. Hodně otazníků panuje i kolem lokace s kostelem.
 
Kdo se bude chovat jako skutečný stalker a bude prozkoumávat každičký kout Zóny, bude schopen najít spoustu artefaktů, které mu propůjčí několik výhod. Artefaktů ale bude celkově mnohem méně, budou na nedosažitelnějších místech a dokonce i částečně neviditelné. Najdete je však s pomocí detektoru, který budete moci držet v jedné ruce a druhou, kde budete třímat pistoli, se budete bránt před možnou hrozbou. I nové anomálie nepůjdou odhalit pouhým okem a pokud nebudete mít detektor, budete v jejich nitru umírat velice často. Mělo by dokonce být možné přimontovat na pistoli baterku (alespoň v tomto smyslu se autor preview vyjádřil - pozn. red.). Spoustu času můžete věnovat prohledávání okolí, ale nic vás k tomu nenutí. Střelec se bude postupně blížit k reaktoru a každý výbuch vám uškodí. Proto jej musíte zastavit. V jasné obloze bude jen jeden konec, aby závěr mohl navázat na Stín Černobylu.
 
To však neznamená, že nový díl bude striktně lineární záležitostí. Právě naopak - svoboda bude daleko větší, neboť v Zóně zuří válka. Osm frakcí bojuje proti svým nepřátelům s jediným cílem - ovládnout území a dostat se k cenným artefaktům. O nic víc nejde. Setkáme se se známými frakcemi, kterými jsou Povinnost a Svoboda, a uvidíme i frakce zcela nové, jako například stejnojmennou skupinu Jasná obloha. Ta je složena převážně z vědců, balancujících na hraně zákona, kteří měli prsty v černobylské katastrofě. Nyní ale chtějí své chyby napravit a důsledky výbuchu minimalizovat. Všechny frakce vám nabídnou možnost práce, k pěti frakcím se budete moci připojit. Rovněž budete schopni si vylepšit zbraně, a to celkem šestnácti možnými vylepšeními každého aspektu (kadence, přesnost, atd.). Ve hře se objeví zbraně nejen obyčejné, ale i unikátní - přesně jako v původním prvním díle, které budou narozdíl od Stínu Černobylu i různě kvalitní.
 
Nové frakce ve hře nejsou jen na ozdobu, ale plněním úkolů budete postupně stoupat v jejich hierarchickém žebříčku, z čehož pro vás budou plynout nejrůznější odměny. S rostoucí kariérou ale bude i celková náplň úkolů a jejich provedení mnohem obtížnější. Na začátku tak dostanete například za úkol zbavit se malého stáda divokých kanců, ale později už budete čelit i proti celému velitelství znepřátelené frakce. Pokud se vám úkol povede a nepřátelské velitelství zničíte, určtě tento skutek nezůstane bez povšimnutí. Budete se moci i rozhodnout, jak svoji frakci budete pomáhat. Dobytím regulérní oblasti rozšíříte sféru svého vlivu, zajištěním zdrojů a surovin budou růst finanční zdroje a výzkumem Zóny docílíte lepších volně dostupných zbraní. S novým vybavením přichází větší palebná síla nejen pro vás, ale i pro vaše spojence. Krom toho se vaši kolegové dokáží skvěle krýt za překážkami, vyklánět se zpoza sloupů, skákat přes nízké překážky... celkově bude ve hře přes 1000 animací všech těchto pohybů. Ani používání granátů nebude bojovníkům cizí, ať už se bude jednat o granáty výbušné či kouřové. Zlepšení se dočká i celá umělá inteligence. Přestřelky mezi jednotlivými frakcemi budou probíhat i bez vašeho přičinění (pokud se nebudete chtít k žádné frakci přidat). Během vašeho černobylského výletu tak přijdete mnohem častěji do styku s nepřáteli, zbraněmi a bojem o přežití.
 
A jak to bude s mutantstvem? I zde se objeví několik nováčků, ať už neviditelný bažinný upír s mnohem větší silou nebo několik dalších. Monstra budou mnohem zákeřnější a krom toho i detailnější - všechny modely se budou skládat z většího množství polygonů, vylepšeno bude osvětlení (hlavně pod DX10), sluneční paprsky se budou probíjet skrze koruny stromů nebo budou naopak utiskovány v hustých mračnech.
05.03.2008 | datastor