S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
1/ Dočkáme se nových možností využívání artefaktů?
- V Jasné obloze k žádným změnám nedojde. Vlastnosti artefaktů budou i nadále využívány stejným způsobem, jako minule - přidáváním do slotů a využíváním jejich schopností. Jejich vlastnosti a schopnosti ale budou pozměněny natolik, aby jejich použití bylo jednodušší a intuitivnější. Zredukovali jsme negativní vlastnosti, ale je potřeba si uvědomit, že i tak artefakty vznikají v Zóně a jsou proto vysoce radioaktivní.
2/ Bude ve hře možnost přidat na mapu vlastní značku?
- Ne, značky se na mapě objeví během průchodu hrou.
3/ V minulém díle bylo možné narazit na spoustu zbraní a munice, ale vzhledem k nedostatku velkých skupin nepřátel na většinu z nich ani nepřišla řada. Hodláte to v Jasné obloze nějak změnit?
- Jasná obloha hráčům také nabídne hodně zbraní, ale hromadění skutečně dobrých zbraní bude finančně velice náročné. Samozřejmě, že můžete sbírat zbraně od mrtvých nepřátel, ale ty budou jen velice zřídka nějak užitečné nebo cenné. Hráč dostane možnost vybrat si jeho oblíbenou zbraň a projít s ní klidně celou hru. Postupem času a s přibývajícími financemi si budete moci dovolit různá vylepšení v závislosti na tom, co budete upřednostňovat. Pokud se navíc budete účastnit válek frakcí, měli byste si obstarat dostatek munice.
4/ Bude jaderná elektrárna Černobyl prozkoumatelná a nebo dojde kvůli radiaci v okolí k určitým omezením?
- Děj hry se odehrává ještě rok před slavným Střelcovým výletem do nitra Zóny, proto radiace bude několikrát vyšší a nebude možné si dovolit prozkoumat jakýkoliv kout. Krom toho bude v srdci samotné Zóny i spousta anomálií.
5/ Posloužily vám nějaké již vydané nebo naopak plánované střílečky jako inspirace?
- To je těžká otázka. Známe několik kvalitních her, jako například COD4 z nynější doby, či třeba Deus Ex z dob minulých (i když to čistokrevná střílečka nebyla). Zkoušíme obnovit naše vlastní představy o FPS střílečce a proto jsme na používání nápadů z ostatních her opatrní. Jakákoliv hra, ať už stará nebo nová, nám může poskytnout několik nápadů. V poslední době se nám líbil například i Mass Effect nebo Zaklínač.
6/ Během miniher na územích jednotlivých frakcí bychom se měli dočkat specifických rozdílů. Jakých kupříkladu?
- Tak třeba každá z frakcí používá rozdílnou výbavu a vybavení v závislosti na dostupnosti a svojí ideologii. Bude odlišná i bojová taktika. Banditi například preferují útok v noci, armáda zase ve dne.
7/ Stalker, jakožto hra s nálepkou FPS střílečka si zaslouží zaujmout co nejdéle, ale je epizodické vydávání správnou volbou? Valve kupříkladu uvedlo, že víc epizod svého Half-Lifu již nechystají a že by radši viděli svůj tým pracovat na plnohodnotné hře.
- Valve má svoji vlastní cestu, my máme zase svoji. Naším cílem je vytvořit skutečně živoucí a uvěřitelné prostředí v takovém měřítku, že by hráči mohli ve světě Stalkera žít podobně, jako ve skutečnosti. Pořád se musí něco dít a i my máme pár nápadů, které v jedné hře být společně nemohou.
8/ Mnozí považují Stalkera jako FPS střílečku se survival prvky - hráč musí kontrolovat příjem potravy, hladinu záření a tak podobně. Jedním z prvků, přispívající k tomuto dojmu, je i utajení, což však ve Stalkerovi chybělo. Například při neslyšném plížení se k nepříteli se postava na poslední chvíli otočila a začala střílet, jako kdyby byla obdařena nějakým tajemným šestým smyslem. Zabíjení nožem se tak stalo velice náročnou činností. Bude v Jasné obloze tento faktor vylepšen?
- Utajení zůstane na stejné úrovni.
9/ Bude možné najmout si NPC, co by doprovázely samotného hráče?
- Ne, hráč je samotář, i když je schopen připojit se k frakcím a pomáhat jim v postupu. Přidali jsme ale lepší interakci s NPC, kdy je možné se zapojit do jejich misí.
10/ Střelcovo PDA monitorovalo pozici na jakémsi společenském stalkerském žebříčku a zároveň počítalo body za zabité nepřátele, mutanty a tak dále. Bude i v Jasné obloze PDA disponovat těmito funkcemi? A pokud ano, budou i tady nějaká vylepšení?
- PDA i teď bude sledovat jakoukoliv akci a zaznamenávat ji a společně s tím bude zobrazovat i vztah s ostatními frakcemi.
- V Jasné obloze k žádným změnám nedojde. Vlastnosti artefaktů budou i nadále využívány stejným způsobem, jako minule - přidáváním do slotů a využíváním jejich schopností. Jejich vlastnosti a schopnosti ale budou pozměněny natolik, aby jejich použití bylo jednodušší a intuitivnější. Zredukovali jsme negativní vlastnosti, ale je potřeba si uvědomit, že i tak artefakty vznikají v Zóně a jsou proto vysoce radioaktivní.
2/ Bude ve hře možnost přidat na mapu vlastní značku?
- Ne, značky se na mapě objeví během průchodu hrou.
3/ V minulém díle bylo možné narazit na spoustu zbraní a munice, ale vzhledem k nedostatku velkých skupin nepřátel na většinu z nich ani nepřišla řada. Hodláte to v Jasné obloze nějak změnit?
- Jasná obloha hráčům také nabídne hodně zbraní, ale hromadění skutečně dobrých zbraní bude finančně velice náročné. Samozřejmě, že můžete sbírat zbraně od mrtvých nepřátel, ale ty budou jen velice zřídka nějak užitečné nebo cenné. Hráč dostane možnost vybrat si jeho oblíbenou zbraň a projít s ní klidně celou hru. Postupem času a s přibývajícími financemi si budete moci dovolit různá vylepšení v závislosti na tom, co budete upřednostňovat. Pokud se navíc budete účastnit válek frakcí, měli byste si obstarat dostatek munice.
4/ Bude jaderná elektrárna Černobyl prozkoumatelná a nebo dojde kvůli radiaci v okolí k určitým omezením?
- Děj hry se odehrává ještě rok před slavným Střelcovým výletem do nitra Zóny, proto radiace bude několikrát vyšší a nebude možné si dovolit prozkoumat jakýkoliv kout. Krom toho bude v srdci samotné Zóny i spousta anomálií.
5/ Posloužily vám nějaké již vydané nebo naopak plánované střílečky jako inspirace?
- To je těžká otázka. Známe několik kvalitních her, jako například COD4 z nynější doby, či třeba Deus Ex z dob minulých (i když to čistokrevná střílečka nebyla). Zkoušíme obnovit naše vlastní představy o FPS střílečce a proto jsme na používání nápadů z ostatních her opatrní. Jakákoliv hra, ať už stará nebo nová, nám může poskytnout několik nápadů. V poslední době se nám líbil například i Mass Effect nebo Zaklínač.
6/ Během miniher na územích jednotlivých frakcí bychom se měli dočkat specifických rozdílů. Jakých kupříkladu?
- Tak třeba každá z frakcí používá rozdílnou výbavu a vybavení v závislosti na dostupnosti a svojí ideologii. Bude odlišná i bojová taktika. Banditi například preferují útok v noci, armáda zase ve dne.
7/ Stalker, jakožto hra s nálepkou FPS střílečka si zaslouží zaujmout co nejdéle, ale je epizodické vydávání správnou volbou? Valve kupříkladu uvedlo, že víc epizod svého Half-Lifu již nechystají a že by radši viděli svůj tým pracovat na plnohodnotné hře.
- Valve má svoji vlastní cestu, my máme zase svoji. Naším cílem je vytvořit skutečně živoucí a uvěřitelné prostředí v takovém měřítku, že by hráči mohli ve světě Stalkera žít podobně, jako ve skutečnosti. Pořád se musí něco dít a i my máme pár nápadů, které v jedné hře být společně nemohou.
8/ Mnozí považují Stalkera jako FPS střílečku se survival prvky - hráč musí kontrolovat příjem potravy, hladinu záření a tak podobně. Jedním z prvků, přispívající k tomuto dojmu, je i utajení, což však ve Stalkerovi chybělo. Například při neslyšném plížení se k nepříteli se postava na poslední chvíli otočila a začala střílet, jako kdyby byla obdařena nějakým tajemným šestým smyslem. Zabíjení nožem se tak stalo velice náročnou činností. Bude v Jasné obloze tento faktor vylepšen?
- Utajení zůstane na stejné úrovni.
9/ Bude možné najmout si NPC, co by doprovázely samotného hráče?
- Ne, hráč je samotář, i když je schopen připojit se k frakcím a pomáhat jim v postupu. Přidali jsme ale lepší interakci s NPC, kdy je možné se zapojit do jejich misí.
10/ Střelcovo PDA monitorovalo pozici na jakémsi společenském stalkerském žebříčku a zároveň počítalo body za zabité nepřátele, mutanty a tak dále. Bude i v Jasné obloze PDA disponovat těmito funkcemi? A pokud ano, budou i tady nějaká vylepšení?
- PDA i teď bude sledovat jakoukoliv akci a zaznamenávat ji a společně s tím bude zobrazovat i vztah s ostatními frakcemi.
13.08.2008 | datastor