• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

A máme tu další hutné informace o Jasné obloze, tentokráte z webu gamingtarget. Doufám, že se Vám článek bude líbit a opět poskytne pár dalších detailů o plánované podobě hry.
 
 
Po dlouhém časovém odkladu a rozsáhlému přetváření si S.T.A.L.K.E.R.: Stín Černobylu konečně našel cestu na pulty obchodů a oblíbili si jej všichni - až na největší fanoušky. Hra vás vrhla do role stalkera Streloka (Střelce), který ztratil paměť a nyní se snaží si na svou minulost vzpomenout. Zóna byla nejprve zamýšlena jako neobyvatelné místo, kam se vydává jen hrstka stalkerů, dychtících po artefaktech. Za podobné nehostinné podmínky mohl výbuch v černobylské elektrárně. Výboje nevysvětlitelné energie měly některé lokace uzavírat, věznit stalkery, nebo dokonce vytvářet či zpřístupňovat lokace zcela nové. Právě tak začíná pokračování hry s názvem Jasná obloha, začínající rok před původním Stalkerem. Hra je sice označena jako prequel, ale tvůrci se rozhodně nebojí přetvořit si Zónu k obrazu svému tak, aby udrželi hráče v napětí a poskytli jim nové zkušenosti.
 
Tentokrát však nebudete hrát za Streloka - budete mít za úkol jej zprovodit ze světa. To by pravděpodobně nebyl zas tak velký problém. Strelok se měl ve Stínu Černobylu paradoxně zabít sám, kvůli chybě vytvořené přímo v centru C-Con (spolek Uvědomění). V roli nového stalkera budeme prozkoumávat Zónu od začátku, tentokráte v rozložení padesát na padesát. To znamená, že polovina lokací bude původních, ale přetvořených, a druhá polovina hry bude tvořena z lokací zcela nových. Díky next-gen grafice bude i vizuální stránka mnohem propracovanější, než v minulém díle a jistě nám putování Zónou zpříjemní. Doposud uvolněná videa a screenshoty vypadají vskutku fantasticky.
 
I když se může nyní zdát, že Zóna bude vypadat lépe, stalkeři se stále honí za artefakty, přesně jako obvykle. Setkáme se s obvyklými anomáliemi a artefakty roztroušenými v okolí, přičemž prodej artefaktů by měl být hlavním zdrojem příjmů. Tentokrát ale jejich hledání bude mnohem náročnější, už nebudeme narážet na nejrůznější artefakty na každém kroku, ale k odhalení jejich přítomnosti bude zapotřebí mít v rukou detektor. To znamená, že buďto ponesete pušku bez možnosti nést detektor, nebo budete mít v jedné ruce detektor a ve druhé pistoli. Z hlediska realismu se jedná o skvělý krok kupředu. Pokud hráč bude chtít nosit detektor po téměř celou hru, bude nucen před přestřelkou změnit zbraň. Doufejme, že k tomuto účelu tvůrci z GSC vytvoří i nějakou horkou klávesu.
 
V Jasné obloze se dočkáme nových artefaktů, anomálií, a dokonce snad i náhodných blowoutů. Blowout je obrovská nestabilní "anomálie", která začíná v nitru Zóny a postupně zaplavuje i zbytek oblastí. Právě jeden z blowoutů způsobil Strelokovi jeho známou ztrátu paměti. V Jasné obloze se mimo jiné objeví i frakce známé ze Stínu Černobylu, jen se zdá, že tentokrát s nimi budeme moci více spolupracovat. V prvním díle jsme se mohli přátelit s Povinností nebo Svobodou. Tentokrát se však hráč bude moci k jedné z pěti místních frakcí připojit (ještě před nedávnem mělo ve hře být frakcí rovnou osm... že by zase regulování? - pozn. red.) a dovést ji tak k absolutnímu vítězství nad nepřáteli. Nejen, že dostanete přístup k misím, které budou s danou frakcí souviset, ale získáte rovněž i hodnost. Krom toho budou frakce poskytovat i několik služeb, ať už se jedná o obchodování s překupníky, opravu zbraní nebo možnost využít služeb průvodce. Mechanici budou schopni opravit poškozené zbraně, průvodci zase pomohou překonat nebezpečné úseky a dopravit hráče na smluvené místo mnohem kratší cestou. Systém umělé inteligence s názvem A-Life, vyvinut speciálně v GSC, bude ve skutečnosti hlavním ovládacím prvkem všech frakcí. Ve Stínu Černobylu A-Life ovládal cesty monster, které se v případě potřeby vrhly na mršinu v okolí nebo zrovna odpočívaly. Pokud bude A-Life řídit i průběh bitev, dočkali bychom se tak mnohem méně lineární kampaně než dříve.
Skoro každé pokračování hry slibuje lepší umělou inteligenci, a nejinak je tomu i v Jasné obloze.
 
Na veřejnost prosákla i informace o tom, že nepřátelé budou moci požívat granáty, budou mezi sebou spolupracovat nebo se krýt (což dokazuje i jedna z prezentací). Ne každá překážka však bude poskytovat dočasný úkryt před smrtícími náboji. Ve stejném videu bylo jasně vidět, jak se při střelbě do dřeva postupně lámalo a odštipovalo. Vylepšení umělé inteligence zlepší i dojem samostatného života všech lokálních NPC postav. Ve Stínu Černobylu se stalkeři srocovali u ohnišť (kde poté následně umírali - pozn. red.), zpívali si stále stejné písničky, bez ohledu na denní dobu. V Jasné obloze by mělo vlivem zlepšení v A-Life dojít k zahrnutí denního-nočního cyklu pro všechny postavy a monstra.
 
Jak se dá očekávat, Jasná obloha bude mít mnoho grafických vylepšení - pro Stín Černobylu byl vyvinut speciální grafický engine s názvem X-Ray, přičemž Jasná obloha bude tento engine využívat také, avšak v modifikované podobě. Budeme tak svědky velice detailních scén, které budou zahrnovat plnou podporu DirectX 10. Hráči s DX9 kartami však nebudou nijak znevýhodněni, i oni budou moci hru hrát. Vykreslování pod DX9 bude rovněž podporovat motion blur (rozmazání scény), depth on field (hloubka ostrosti), nebo parallaxní bump mapy, které berou do úvahu i úhel pohledu. Animace postav a modelů budou rovněž vylepšeny, včetně zahrnutí podpory animační techniky s názvem "Inverzní kinematika". Ta pomáhá návrhářům spojit klouby na jejich modelech tak, aby vytvořili co nejlepší polohu. Vypadá to, že tento proces bude počítat s mnohem větším počtem procedurálních animací - například při pohybu rukou nebude potřeba přímo manipulovat s ramenem, loktem, zápěstím... Vše bude řízeno algoritmem.
22.02.2008 | datastor