S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Na webu rockpapershotgun.com se objevilo zajímavé interwiev s Valentinem Jeltyševem a stejně jako rozhovory minulé se i teď dozvíme pár novinek. Přeskočme tedy moji nudnou předmluvu a pusťme se do čtení něčeho záživnějšího.
RPS: Hned na začátku chceme slyšet špatné zprávy.
Valentin Jeltyšev: Když NPC odpočívají (například když sedí u táborového ohně), povídají si mezi sebou v ruštině. Veškeré další příběhové informace však budou lokalizovány do příslušného jazyka dle toho, kde se hra bude prodávat. RPS: No to snad ne... A bude někde alespoň možnost zapnout si původní dabing v ruštině?
Valentin Jeltyšev: Nejsem si jistý, jestli takovou možnost právě teď budeme vytvářet. Je nám jasné, že ruštinou se herní atmosféra ještě více prohlubuje, ale mnoho důležitých informací pak hráčům, kteří ruštinu neumí, jednoduše uniknou. Nechat všechno v ruštině se zapnutými titulky není dobré kvůli tomu, že někteří hráči tolika titulkům buďto neporozumí, nebo je nestihnou číst. Abych pravdu řekl... mám dojem, že takhle bude hra mnohem atmosféričtější - postavy pořád budou mluvit s ruským přízvukem, jenom anglicky - případně v jiných jazycích (dabing by mi nevadil, ale to by ho někdo nesměl tak zfušovat - pozn. red.).
RPS: No dobře... A co ta hudba v pozadí, co jsme slyšeli v traileru?
Valentin: Jednalo se o hudbu speciálně vyrobenou k traileru. Ve hře pak stále bude spousta ambientních zvuků a hudby - přesně, jak jsou hráči zvyklí. V nastavení ale bude i jedna novinka, a to zapnutí takzvané akční hudby (jednoduše je to hudba, která se aktivuje během přestřelek - pozn. red.). Bude ji však možno vypnout.
RPS: Senzace. A budou nějaké novinky i ve frakcích?
Valentin: Ano. Máme nový příběh se dvěma fázemi. V té první jste jakožto hráč naprosto svobodní. Můžete se přidat k jakékoliv frakci, ke které zrovna budete chtít a postupovat k hlavnímu příběhu tak, jak se na to budete cítit. Chování Zóny nepodléhá skriptům. Frakce přemýšlejí, bojují s ostatními frakcemi, obsazují nová území... to je pro naši hru zcela unikátní. Ve hře je naprostá svoboda až do chvíle, kdy sami chcete. Klidně se můžete přidat k potulující se skupince banditů.
RPS: Jak na tom budou další změny v závislosti na reakcích hráčů prvního Stalkera?
Valentin: Nad tím jsme samozřejmě strávili taky spoustu času. K užitku například přijde možnost používání obou rukou (v jedné pistoli a v druhé anomální detektor), budete si moci nechat opravit poškozenou výzbroj nebo vylepšit oblíbenou zbraň. Ale tohle nejsou skutečné herní změny, pokud všechno tohle srovnám s vylepšenou grafikou. Volumetrický kouř, mokré povrchy... krom toho jsme se ještě trochu porozhlédli po Černobylu a nafotili další spoustu fotek z nových oblastí. Všechny původní oblasti z původní hry ale budou vylepšeny a upraveny. Ve hře se objeví kolem pětice nových lokací.
Realističtější budou i přestřelky. Mohli jste si všimnout, že nepřátelé se kryjí za překážkami nebo že střílejí skrz okna. Hlavní změnou je ale zlepšení atmosféry původního dílu. Ti, kteří si prvního Stalkera oblíbili, budou ze změn v novém díle doslova nadšeni. Ti, kteří Stalkera nehráli a Jasnou oblohu vyzkouší, to zas tak nepocítí. Jasná obloha ale bude ten starý známý a oblíbený Stalker - ale lepší.
Nový díl se na pulty obchodů dostane již 29. srpna a kromě kamenných obchodů bude téhož dne k dispozici i přes Steam.
Zdroj: rockpapershotgun.com
Valentin Jeltyšev: Nejsem si jistý, jestli takovou možnost právě teď budeme vytvářet. Je nám jasné, že ruštinou se herní atmosféra ještě více prohlubuje, ale mnoho důležitých informací pak hráčům, kteří ruštinu neumí, jednoduše uniknou. Nechat všechno v ruštině se zapnutými titulky není dobré kvůli tomu, že někteří hráči tolika titulkům buďto neporozumí, nebo je nestihnou číst. Abych pravdu řekl... mám dojem, že takhle bude hra mnohem atmosféričtější - postavy pořád budou mluvit s ruským přízvukem, jenom anglicky - případně v jiných jazycích (dabing by mi nevadil, ale to by ho někdo nesměl tak zfušovat - pozn. red.).
RPS: No dobře... A co ta hudba v pozadí, co jsme slyšeli v traileru?
Valentin: Jednalo se o hudbu speciálně vyrobenou k traileru. Ve hře pak stále bude spousta ambientních zvuků a hudby - přesně, jak jsou hráči zvyklí. V nastavení ale bude i jedna novinka, a to zapnutí takzvané akční hudby (jednoduše je to hudba, která se aktivuje během přestřelek - pozn. red.). Bude ji však možno vypnout.
RPS: Senzace. A budou nějaké novinky i ve frakcích?
Valentin: Ano. Máme nový příběh se dvěma fázemi. V té první jste jakožto hráč naprosto svobodní. Můžete se přidat k jakékoliv frakci, ke které zrovna budete chtít a postupovat k hlavnímu příběhu tak, jak se na to budete cítit. Chování Zóny nepodléhá skriptům. Frakce přemýšlejí, bojují s ostatními frakcemi, obsazují nová území... to je pro naši hru zcela unikátní. Ve hře je naprostá svoboda až do chvíle, kdy sami chcete. Klidně se můžete přidat k potulující se skupince banditů.
RPS: Jak na tom budou další změny v závislosti na reakcích hráčů prvního Stalkera?
Valentin: Nad tím jsme samozřejmě strávili taky spoustu času. K užitku například přijde možnost používání obou rukou (v jedné pistoli a v druhé anomální detektor), budete si moci nechat opravit poškozenou výzbroj nebo vylepšit oblíbenou zbraň. Ale tohle nejsou skutečné herní změny, pokud všechno tohle srovnám s vylepšenou grafikou. Volumetrický kouř, mokré povrchy... krom toho jsme se ještě trochu porozhlédli po Černobylu a nafotili další spoustu fotek z nových oblastí. Všechny původní oblasti z původní hry ale budou vylepšeny a upraveny. Ve hře se objeví kolem pětice nových lokací.
Realističtější budou i přestřelky. Mohli jste si všimnout, že nepřátelé se kryjí za překážkami nebo že střílejí skrz okna. Hlavní změnou je ale zlepšení atmosféry původního dílu. Ti, kteří si prvního Stalkera oblíbili, budou ze změn v novém díle doslova nadšeni. Ti, kteří Stalkera nehráli a Jasnou oblohu vyzkouší, to zas tak nepocítí. Jasná obloha ale bude ten starý známý a oblíbený Stalker - ale lepší.
Nový díl se na pulty obchodů dostane již 29. srpna a kromě kamenných obchodů bude téhož dne k dispozici i přes Steam.
Zdroj: rockpapershotgun.com
29.07.2008 | datastor