S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Zatímco v Santa Monice probíhá herní veletrh E3, Valentin Jeltyšev mohl naší redakci říci několik dalších informací o Jasné obloze. Bude zde osm frakcí, hráč se bude moci k některé z nich připojit a bojovat proti frakcím zbývajícím. Také padlo pár slov o možnosti používat obě ruce (známé držení detektoru a pistole). Změn se dočká i PDA, které nyní bude přehlednější, bude v něm více podstatných informací (dokonce má mít dvojnásobek funkcí) a přepracována bude i užitná hodnota HUD ukazatele.To všechno ale bylo řečeno už v minulosti, nebo většina změn byla k vidění z videomateriálů. Nyní se ale dovídáme několik dalších, čerstvých informací.
Obouruční režim:
Přímo od začátku hry je možné využít obě ruce našeho stalkera, což doposud možné nebylo. Nelze to však použít k nošení dvou zbraní zároveň. Tento systém je ve hře z důvodu nošení jednoho z tří nových detektorů (levá ruka) a zbraně (pravá ruka). Kterou zbraň si hráč vybere je čistě na něm (pochopitelně, že pokud budete třímat v jedné ruce detektor, nebudete moci držet v druhé ruce pušku - pozn. red.).
Trojice nových detektorů:
Ve hře budou tedy přesně tři nové detektory. Na začátku hry se vám naskytne možnost koupit si od překupníka svůj první detektor, ale ten vás kromě jednotvárného zvukového signálu nijak jinak před anomáliemi varovat nebude. Druhý detektor už je o něco lepší - Tahle věc vám ukáže pozici anomálie na malém zeleném displeji. Detektor je však značně nepřesný, hlavně pokud jste přímo v anomálii a jdete si pro artefakt. Třetí a nejlepší detektor se bude moci pochlubit schopností dynamicky zobrazovat pozici anomálie a podle intenzity zvukového signálu vás rovněž upozorní na vzdálenost mezi herní postavou a hrozícím nebezpečím.
Artefakty v anomáliích:
V původním Stalkerovi byly artefakty převážně poházené jen tak po okolí a bylo jich hodně. Sotva člověk vstoupil do nové oblasti, mohl už zdálky vidět tyto poskakující svítící věci rozházené všude možně po louce. V Jasné obloze to tak jednoduché nebude, neboť artefakty se nacházejí přímo v anomáliích. Vběhnout jen tak bez ochrany do takové anomálie se rovná jisté smrti. K tomu, abyste se k artefaktu dostali a bezpečně se k němu dostali, bude zapotřebí detektor. Jedině ten vám pomůže najít okem neviditelnou cestu a posléze se i zmocnit kýženého artefaktu. V závislosti na kvalitě detektoru se budete muset orientovat buďto jen podle zvukového znamení, nebo dokonce přímo vyznačenou trasou na displeji detektoru.
Blowouty nejsou skriptované!
V původním Stalkerovi jste se bez modifikace náhodných blowoutů nedočkali, krom jednoho před elektrárnou. Jasná obloha ale jde dál! Jeden z blowoutů udeří hned na začátku hry a na jeho příchod upozorní postupně rudnoucí obloha. V této chvíli je nutné vyhledat nějakou budovu, kam se schováte. Ale pozor - ne všechny stavby vás před blowouty ochrání.
Artefakty nebudou sloužit jako zbraň:
Jistě mnozí z hráčů Stínu Černobylu ví o modifikaci, díky které bylo možné z artefaktů tvořit anomálie. V Jasné obloze to však také nepůjde. Pokud se tedy opět na internetu neobjeví nějaký mod.
Zcela náhodné a dynamické počasí:
Jedním z hlavních bodů kritiky ve Stínu Černobylu byla údajně dynamika počasí, kdy se například počasí náhle změnilo a z prosluněné oblohy začaly padat kapky deště. Ti z vás, kteří do Stalkera nahlíželi a dívali se do skriptů věděli, že počasí beztak bylo dynamické. Obecně platilo, že kolem deváté hodiny pršelo a ve dvanáct se obloha zatáhla. Autoři hry se tomuto problému věnovali a proto je nyní počasí zcela dynamické.
Pohyby trávy ve větru jsou pomalejší:
V původním Stalkerovi se tráva mihotala skutečně rychle... tahle myšlenka asi napadla všechny hráče a bohužel tento aspekt docela značně ničil herní atmosféru. V Jasné obloze se už tráva bude pohybovat pomaleji a realisticky.
Fyzikální engine se dočkal jen malých vylepšení:
Stalker ve fyzikálním enginu nikdy nebude druhým Half-Lifem, což je snad všem jasné. Změny nepřijdou ani s Jasnou oblohou, neboť v GSC nijak značně fyzikální engine neměnili. Dočkáme se jen několika rozšíření v primárních úkolech, ale nic velkého to nebude.
Zdroj: Oblivion-lost.de
Obouruční režim:
Přímo od začátku hry je možné využít obě ruce našeho stalkera, což doposud možné nebylo. Nelze to však použít k nošení dvou zbraní zároveň. Tento systém je ve hře z důvodu nošení jednoho z tří nových detektorů (levá ruka) a zbraně (pravá ruka). Kterou zbraň si hráč vybere je čistě na něm (pochopitelně, že pokud budete třímat v jedné ruce detektor, nebudete moci držet v druhé ruce pušku - pozn. red.).
Trojice nových detektorů:
Ve hře budou tedy přesně tři nové detektory. Na začátku hry se vám naskytne možnost koupit si od překupníka svůj první detektor, ale ten vás kromě jednotvárného zvukového signálu nijak jinak před anomáliemi varovat nebude. Druhý detektor už je o něco lepší - Tahle věc vám ukáže pozici anomálie na malém zeleném displeji. Detektor je však značně nepřesný, hlavně pokud jste přímo v anomálii a jdete si pro artefakt. Třetí a nejlepší detektor se bude moci pochlubit schopností dynamicky zobrazovat pozici anomálie a podle intenzity zvukového signálu vás rovněž upozorní na vzdálenost mezi herní postavou a hrozícím nebezpečím.
Artefakty v anomáliích:
V původním Stalkerovi byly artefakty převážně poházené jen tak po okolí a bylo jich hodně. Sotva člověk vstoupil do nové oblasti, mohl už zdálky vidět tyto poskakující svítící věci rozházené všude možně po louce. V Jasné obloze to tak jednoduché nebude, neboť artefakty se nacházejí přímo v anomáliích. Vběhnout jen tak bez ochrany do takové anomálie se rovná jisté smrti. K tomu, abyste se k artefaktu dostali a bezpečně se k němu dostali, bude zapotřebí detektor. Jedině ten vám pomůže najít okem neviditelnou cestu a posléze se i zmocnit kýženého artefaktu. V závislosti na kvalitě detektoru se budete muset orientovat buďto jen podle zvukového znamení, nebo dokonce přímo vyznačenou trasou na displeji detektoru.
Blowouty nejsou skriptované!
V původním Stalkerovi jste se bez modifikace náhodných blowoutů nedočkali, krom jednoho před elektrárnou. Jasná obloha ale jde dál! Jeden z blowoutů udeří hned na začátku hry a na jeho příchod upozorní postupně rudnoucí obloha. V této chvíli je nutné vyhledat nějakou budovu, kam se schováte. Ale pozor - ne všechny stavby vás před blowouty ochrání.
Artefakty nebudou sloužit jako zbraň:
Jistě mnozí z hráčů Stínu Černobylu ví o modifikaci, díky které bylo možné z artefaktů tvořit anomálie. V Jasné obloze to však také nepůjde. Pokud se tedy opět na internetu neobjeví nějaký mod.
Zcela náhodné a dynamické počasí:
Jedním z hlavních bodů kritiky ve Stínu Černobylu byla údajně dynamika počasí, kdy se například počasí náhle změnilo a z prosluněné oblohy začaly padat kapky deště. Ti z vás, kteří do Stalkera nahlíželi a dívali se do skriptů věděli, že počasí beztak bylo dynamické. Obecně platilo, že kolem deváté hodiny pršelo a ve dvanáct se obloha zatáhla. Autoři hry se tomuto problému věnovali a proto je nyní počasí zcela dynamické.
Pohyby trávy ve větru jsou pomalejší:
V původním Stalkerovi se tráva mihotala skutečně rychle... tahle myšlenka asi napadla všechny hráče a bohužel tento aspekt docela značně ničil herní atmosféru. V Jasné obloze se už tráva bude pohybovat pomaleji a realisticky.
Fyzikální engine se dočkal jen malých vylepšení:
Stalker ve fyzikálním enginu nikdy nebude druhým Half-Lifem, což je snad všem jasné. Změny nepřijdou ani s Jasnou oblohou, neboť v GSC nijak značně fyzikální engine neměnili. Dočkáme se jen několika rozšíření v primárních úkolech, ale nic velkého to nebude.
Zdroj: Oblivion-lost.de
22.07.2008 | datastor