• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Registrovaných užívate¾ov: 3592
Zaslaných príspevkov: 117379
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. LARP

Archiv

Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6]  >7< [8] [9] [10] 


Účast pro mne byla trošku zklamání a to hned ze dvou důvodů. Počítal jsem nejen s větší účastí, ale hlavně s mnohem větší úrovní soutěžních příspěvků. Nemám ani tak na mysli stylistickou úroveň a kvalitu povídky, ale hlavně četnost pravopisných chyb. Někteří z vás si možná neuvědomují, že pokud posíláte cokoli do literární soutěže, je pravopis jedno z kritérií hodnocení a v době aplikací, které dokážou na chyby upozornit, nevidím důvod proč svoje dílo po sobě neopravit.

Tedy k samotné soutěži. Povídky hodnotilo pět členů týmu „Rebjata Zóny“. Povídky jsem jim dal k dispozici beze jmen autorů, aby nebyli případně ovlivněni.  Hodnotili jsme jako ve škole, tedy každý dal povídce body od jedné do pěti.
Soutěže se zúčastnili celkem čtyři autoři a na pořadí a kvalitě jsme se shodli takřka jednomyslně.

Na prvním místě se bezkonkurenčně umístila povídka „Akciová společnost“ od Jana Richtera z Prahy. Já sám jsem tuto povídku přečetl takřka jedním dechem.
Verdikt:  Originální nápad, spád děje, pozor na čárky ve větách a „mě a mně“, autor má asi rád Ondřeje Neffa

Druhé a třetí místo bylo jen těsné, ale o dva body byla lepší povídka „Co se skrývá ve křoví“ od Rostislava Skotnici. Tato povídka, byla jako jediná prostá chyb (kromě jedné čárky ve větě). Téhle povídce nejvíce uškodila krátkost. Je velice obtížné napsat mikropovídku na dvě stránky tak, aby měla hlavu a patu a nějaký děj a ukončení. Na tomto formátu si vylámal zuby nejeden zkušený autor. Výborný nápad, ale jakoby autor nevěděl jak ho rozvinout a tak povídku raději ukončil. Veliká škoda.
Verdikt: Výborný a originální nápad, ovšem nedokončený jakoby autor ztratil nit a nevěděl jak dál pokračovat.

Třetí místo obsadila povídka „Historka“ od Jana Dobeše. Tato povídka jsou hráčovy zážitky ze hry, doplněné o smyšlené pasáže.  Povídka pozvolna graduje, aby vás zhruba v polovině vtáhla do děje. Většině porotců vadila četnost expresionismů, mě to nijak nerušilo. Pro mě byly horší hrubky a překlepy, kterých bylo také dosti. Také s názvem si autor nedal moc práce.
Verdikt: Zde si dovolím ocitovat jednoho z porotců, protože já sám bych to nevyjádřil lépe. „Příběh mi přijde dávkovaný zezačátku velmi pozvolna, na to jaký povídka později chytne spád. Navíc mám dojem, že konflikt s Monolitem by byl asi tužší, než likvidace dvou zombie, ale náhoda je blbec a opatrnost matkou bedny porcelánu. Hojnost expresivních výrazů a celková "nevypsanost" autora kazí dojem. Práce s klávesou ENTER asi také nepatří k jeho přednostem - odstavců je zbytečně mnoho. Přestože jde o práci zřetelně mladého autora, jde o vcelku slibné dílko a pokud na sobě tvůrce bude nadále pracovat, může jeho další počin být o řád lepší.“

Poslední  místo zaujala povídka „Co se ukrývá v záření gama“ od Lukáše Thona. Nápad možná ani ne špatný, ale byl jsem jeden z mála, který dočetl povídku do konce. Veliká snůška pravopisných chyb, až tři na větu, celá povídka je prostá přímé řeči a i toho nejjednoduššího souvětí. Skládá se víceméně z holých vět.
Verdikt:  Pokud chce autor někdy psát, doporučuji nejprve číst, začíst knihou gramatiky a poté nějakými popisnými knihami pro získání slovní zásoby.

Pořadí a počet bodů jednotlivých povídek:
Akciová společnost:      9
Co se skrývá ve křoví:   15
Historka:     17
Co se skrývá v záření gama:   29

Rozsah hodnocení 5-30 bodů. Nejlepší povídku a možná i některé další zveřejníme v našem občasníku, který pro vás připravujeme. Vítězi za celý tým gratuluji a možná pro vás vymyslím ještě nějakou soutěž.
 
Case
12.12.2010 |
 
Tým "Rebjata Zony" vyhlasuje literarní soutěž o knižní cenu. Soutěž ve formátu povídka a ze světa STALKER, na téma co se ukryvá v záření gama.
 
Popusťte uzdu své fantazii a vyhrajte knihu pod stromeček. Co se ukrývá v ozářené oblasti, kam se žádný hráč nedostal? Ti z vás, kteří byli letos na larpu, určitě vědí o co jde. Jedná se o zakázanou oblast nahoru od cesty, která byla ohraničená oranžovými cedulemi se znakem radiace a nápisem GAMA. Její centrum bylo v polorozpadlé budově, schované za houštím a stromy. Co tam podle vás bylo? Tajný bunkr? Podzemní laboratoř? Továrna? Mimozemšťani?
Neváhejte a pište! Chceme znát vaši teorii!!!
 
Podmínky:
Minimální formát jsou dvě normostrany, maximální deset.
Soutěž začíná právě teď a bude ukončena 20.11.2010. Do konce měsíce proběhne vyhodnocení a vybrání nejlepší povídky a ihned poté odeslání ceny. Výhra je kniha od autora jménem Peter Brett: Tetovaný 
 
Soutěže se nesmí zúčastnit nikdo z organizačního týmu "Rebjata Zony" , jinak je soutěž přístupná všem, včetně lidí, kteří se larpu nezúčastnili. Povídky posílejte na adresu:
 
Jako předmět emailu uvádějte STALKER POVIDKA.
Do emailu vyplňte své celé jméno, věk a vaši adresu, na kterou vám pošleme případnou výhru. Bez těchto náležitostí bude povídka automaticky vyřazena ze soutěže. Zasláním své povídky do soutěže souhlasíte s jejím případným použitím anebo zveřejněním na stránkách scostalkera anebo v tlačeném vydání povídkové antologie.
 
Soutěž zaštiťuje a sponzoruje Case_A
27.09.2010 |
 
27.08.2010 |
 
Srpen a s ním i Stalker se nám blíží a proto jsem pro vás sepsal několik informací před samotnou hrou. Doporučuji každému pozorně přečíst, protože zde chci kromě organizačních věcí upřesnit i některé herní principy, které dosud nejsou na webu. Takže nejdříve k organizaci a jak to bude letos probíhat:
 
Jako každým rokem bude většina našeho týmu v Zóně již od středy a budeme připrvovat terén a hru. Takže jako minule, ten kdo to má daleko, nebo nebude moct dospat, může dorazit už od čtvrtka navečer. Ovšem těmto lidem bude vymezen prostor kam budou mít přístup a samotná Zóna jim bude zapovězena. Budete-li si chtít zastřílet, nebude to problém, na to bude vyhrazené místo taky.
Pokud by někdo počítal s tím, že přijede ve čtvrtek za použití MHD a nebude se mu chtít šlapat ty 4km pěšky, přijedeme pro něj. Ovšem, minimální počet jsou dva lidi a čtvrteční odvoz je nutné domluvit předem, neb se s ním v rámci služeb nepočítá a když si dám pivo, nikam nejedu. Potažmo je lepší si domluvit i páteční odvoz, protože jak už to v těhle končinách bývá, se signálem je to tam nahnuté, takže, když se nedovoláte, telefon bude nedostupný, je lepší poslat SMS. Ozvu se ihned po doručení. Když budeme mít domluvenou hodinu, bude tam někdo na vás čekat +- pár minut. Takže toliko k dopravě do Zóny. Pro auta je to sjízdné až na místo, na místě je parkoviště.Odpustím si žertíky typu zpoplatněné 500kč na den, protože by mi zase přišla záplava emailů jako loni na apríla.  Od Mimoně umístím směrovky, ale nevím jestli tam vydrží. První bude na křižovatce, kde odbočujete směrem k prostoru, ta je taková sporná.
 
 
Telefonní čísla najdete na fóru, kde založím topik kontakty na orgy.
 
Takže toliko k dopravě a teď jak bude vypadat letos vlastní hra:
 
Hra by měla začínat v 17:00, s tím, že registrace bude od patečního poledne.  To znamená, že jakmile v pátek dorazíte, můžete se zaregistrovat. Je to kvůli odlehčení hlavního náporu. Do začátku hry ovšem platí přísný zákaz vstupu do herního prostoru. Porušení zákazu bude potrestáno okamžitým vyloučením ze hry, bez nároku na návrat startovného. Každý hráč dostane při registraci, mimo potřebné vybavení, polohu základny své frakce. Při registraci si, mimo jiné vyberete skill, který vám zapíšu do PDA.
 
Pozor, skill medik je omezený počtem, viz. pravidla a pokud tedy chcete být medikem, bud přijeďte včas, nebo si skill zamluvte dopředu. Ideální je k tomu použít privátní larp topik, aby i ostatní hráči veděli, kolik míst zbývá ( týká se stalkerů ).
 
Po začátku hry, tedy úderem sedmnácté hodiny se může odebrat do herního prostoru. Po začátku hry proběhne na každé frakční základně krátký brífing, který budu provádět já. Čas vám sdělí váš velitel. Začnu to obcházet hned po skončení registrací a veliteli frakcí oznámím čas brífingu půl hodiny dopředu. Stalkeři budou brífit v Baru. Hra trvá od této chvíle až do soboty podvečer.
 
Předpokládaný konec je v sobotu podvečer. Po ukončení hry bude v Baru vyhodnocení, kde každý velitel frakce vybere jednoho hráče, u stalkerů to budou barmani a „potulná“ NPC.
Hráč bude vybírán podle kritérií aktivita, kostým a roleplaying. Každý z vybraných lidí dostane navíc nějakou upomínku. Nakoupil jsem nějaké věci, od drobností na klíče až po použitelné larp. Abychom neměli těžké rozhodování, kdo co dostane, bude to formou losu, tedy každá věc má přidělené svoje číslo a vy si jedno vytáhnete. Nakonec vybereme společně nejhezčí kostým. Tohoto už se budou účastnit i NPC a vybírat budete i vy. Jak to bude probíhat se nechte překvapit, ale tahle soutěž už bude volně přecházet ve večerní dekontaminaci.
 
Dekontaminace je povinná pro každého, kdo se pohyboval v Zóně.
 
Pokud neprojdete touto procedurou, postihne vás nemoc z ozáření s trvalými následky snížení odolnosti a na další ročník bude vaše regenerace ( respawn ) trvat o půl hodiny déle.
Občerstvení je během hry zajištěné. Budete si moct koupit pití a každá frakce bude mít k dispozici kanystr s pitnou vodou. Při registraci dostanete dvě poukázky na jídlo, které budete moci proměnit za klobásu, nebo třeba vyhandlovat za střelivo či jiné herní propriety.
 
Zásoby baru: nealko piva, kofola (nealko na hru); potom bude na dekontaminaci jedenáctka. Všechy tyhlety nápoje budou mít jednotnou cenu 15 kč za 0,5L. Pak budou v lahváčích nějaký speciální piva, kdyby byl zájem, ty budou za 20ku.
 
Teď herní změny, či spíše úpravy a doplňky pravidel:
 
Blowout
Doplnění k úkrytúm. Během Blowoutu můžete využít pouze takový úkryt, který je označen jako protiatomový kryt. Viz obrázek.

 
Anomálie
Neviditelné anomálie, tedy anomálie gravitační, masomlejnek a podobně nebudou ve hře označovány cedulemi.
 
Tyto anomálie budou ve hře zastupovat infračervené pohybové alarmy.
 
V praxi to tedy znamená, že jakmile uslyšíte hlasité houkání blízko sebe, dostali jste se do dosahu anomálie a umíráte. Způsob smrti si můžete vybrat dle vlastního uvážení dle RP hry. Po smrti dojdete k alarmu, vypnete ho a znovu aktivujete.
 
Polohu anomálie si nesmíte zanést do mapy ani nikomu říkat.
 
Práci s alarmem vysvětlím při brífingu. V případě detekce anomálie jiným způsobem, zjistíte při hře, nebo vás to napadne dříve, postupujete stejně, tzn. dojdete k alarmu, vypnete ho a znovu aktivujete, ovšem protořže jste nezemřeli, můžete si místo poznačit a nebo sdělit jinému hráči. U každého alarmu bde krátký popis anomálie, to jen pro dokreslení hry, aby jeden nemluvil o hořáku a druhý o elektře.
Během noci budete narážet také na viditelné anomálie. U některých bude umístěná nádobka s tekutinou, látkou která je produktem anomálie a je cená pro vědecký výzkum. Ovšem pozor, i některé z těchto anomálií vás mohou zabít.
Pamatujte si jednu důležitou věc. Pokud cokoliv tohoto druhu najdete a bude to pro vás neznámé, je lepší nejdříve získat informace. Většina těchto látek je totiž pro člověka smrtelná.
 
Frakční základny
Veškerý boj na území základny frakce je zakázaný a to oběma směry. Dojde-li k napadení území, kde je frakční základna nepřítelem, platí od tohoto okamžiku zákaz vcházení do budovy frakce a to i za účelem vyzvednutí zbraně. Máte ji mít u sebe.
 
Herní předměty a jejich kradení
Některé herní předměty mohou být během hry ukradeny. Nemusí to být jen při smrti, může k tomu být využito i přepadení, kdy je hráč překvapen. Nebo během zajetí. V případě, že vám někdo oznámí, že vás chcě okrást, vyndáte všechny herní předměty, které mohou být zcizeny.
Jsou to: Peníze, obvazy, střelivo v pytlíku, koupená zbraň, veškeré podpůrné látky včetně drog. Dále vás může požádat o mapu, kterou mu dáte k nahlédnutí. K prohlédnutí mapy má maximálně 30 vteřin.
Úkolové předměty nejsou zcizitelné. Pokud během plnění úkolu zemřete, odnesete úkolový předmět zpět zadavateli. Např. Paměťovou kartu, dopis, apod.
 
 
Takže to je asi tak všechno. Kontakty doplním do privátního topiku a za chvilku se uvidíme v Zóně.
 Case

  
25.07.2010 |
 
Špeciálnym zvedom z radov armády sa podarilo zaistiť dôkazy o nelegálnej činnosti spojenej s plánovaným prienikom väčšieho množstva neznámych osôb do Zóny. Na základe uniknutej fotky, ktorá bola urobená na doteraz nezistenom mieste, sa dá predpokladať, že sa začalo s výrobou tzv. ID kariet, ktorými sa majú osoby, tiež nazývané stalkeri, preukazovať pri vstupe do Zóny.
 
Takisto bola zadržaná mapa, v počte 1 kus, ktorá zachytáva, až na pár detailov priestor celej Zóny, označený žltou farbou, ďalej modorou farbou označený priestor tzv. OF-Zóny a budovy známej ako Bar a červenou je označená oblasť výskytu nebezpečného žiarenia gama.
 
Osoba, alebo skupina osôb, ktorá je zodpovedná za túto nelegálnu činnosť nie je známa.
09.07.2010 |
 
Myslíte si o sebe, že ste stalkeri se vším všudy? Máte kompletný stalkerský kostým a plnú výbavu, ktorá je potrebná na existenciu v Zóne? A najmä, máte odvahu pustiť sa v ústrety neznámemu dobrodružstvu len s minimálnym množstvom informácií?
 
Ak áno, presne pre vás je tu stalker larp s názvom Očistec 2010, prísne limitovaná akcia, ktorá sa bude odohrávať neďaleko Týniště nad Orlicí v dňoch 28.-29.8.2010. Viac info a registrácia - po kliknutí na odkaz.
 
 
02.07.2010 |
 
Ako ste si už určite všimli, v ľavom menu pre tento ročník stalker larpu pribudli dva nové odkazy - Skilly a Mutanti.
 
Skilly, alebo ak chcete, dovednosti, sú RP herné bonusy, ktoré vám môžu mierne pomôcť počas hry. Treba si vybrať ten správny, ktorý vám bude najviac vyhovovať a ktorý budete využívať podľa štýlu vašej hry.
Mutanti, čo dodať. Ak na nejakého natrafíte cez deň, s trochou šťastia prežijete bez vážnejšej ujmy. V noci sa to všetko mení. Pri táborákoch sa dokonca rozprávajú historky, že zombíci v noci ukusujú penisy! :-)
29.06.2010 |
 
Po dlouhém shánění a domlouvání se konečně podařilo sehnat odvážlivce, který je ochoten zabezpečit náš bar jídlem a pitím. K dispozici bude nealko a pro dekontaminaci spousta povzbudivých nápojů. Každý ze stalkerů a členové frakcí, obdrží při příchodu do Zóny stravenku a poukázku na jeden nápoj. Tyto lístky bude možné taky nalézt v různých skrýších, nebo jako odměnu za kvest. Jídlo za stravenku neočekávejte žádné menu, bude to standardizovaná klobása. Pokud by se mi podařilo sehnat nějaký chladicí aparát, naložím maso.
Pivo bude točené, takže nezapomeňte nějaké plechovky a nádoby.
23.06.2010 |
 
Organizátori dnes na poludnie oficiálne ukončili registráciu pre hráčov a frakcie na larp 2010 "Eto vojna!" Po necelých dvoch mesiacoch od jej začiatku sa už naplnili všetky plánované počty, záujem o miestenku do Zóny bol veľký, čo nás všetkých samozrejme veľmi teší.
 
Tí, ktorých meno sa ešte neobjavilo v zozname, prosím zastrčte svoje osobné zbrane naspäť do puzdier, vaše e-maily s prihlasovacími údajmi sa stále ešte spracúvajú a na stránke sa objavia potvrdené v najbližších dňoch.
 
 
Do otvorenia Zóny zostáva ešte presne 60 dní. Zatiaľ dopilujte svoje kostýmy, vyčistite zbrane a načerpajte sily. Pretože to bude drsné. Bude to boj. Vojna.
 
Tešíme sa na vás.
14.06.2010 |
 
Vonku je teplo že až, tak sa mi nechce nejak extra rozpisovať, pretože sa mi rosia sklá na gásmaske. Skrátka a dobre - registračný poplatok na LARP 2010 bol stanovený na
 
 350Kč
  
Aj vďaka tomu dostane na začiatok každá frakcia na základňu basu minerálok, ďalšie vymoženosti prezradíme neskôr.
 
Ešte krátka správa na záver: Zagněv cez víkend odchádza bojovať na Warfare, takže sa potvrdenia registrácie a updatu zoznamu dočkáte až začiatkom budúceho týždńa. Dovtedy dasvidáňja
 
10.06.2010 |
 
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6]  >7< [8] [9] [10]