• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Registrovanch uvateov: 3170
Zaslanch prspevkov: 100612
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. LARP

Mutanti

ciara
23.06.2010 | Branislav Šiftár
***top secret***
***species report***
 
Subjekt: Mutant 21-2016, kódové označení „Vlkodav“
 Tento typ mutanta se vyskytl a byl zaznamenán až velice dlouho po ustálení situace v Zóně. Lze jej popsat jako hybrida mezi pseudopsem a člověkem, a to jak vzhledově, tak chováním. Je poměrně velký a robustní (zhruba 2m výška, váha se odhaduje na 90-130 kg), přesto se však umí pohybovat velice tiše – po dvou, nebo po čtyřech.
 
Kůže je porostlá srstí, dobře chrání před většinou tržných ran, které může vlkodav utrpět při lovu či boji o teritorium s jinými mutanty. Zranění střelnými zbraněmi dokáže neskutečně rychle regenerovat , a jen šťastné zásahy velkorážních zbraní jej dokáží okamžitě zlikvidovat. Jsou zaznamenány případy, kdy mutant, zasažený z mnoha automatických pušek znovu „ožil“ a ty, kteří jej ohledávali, pozabíjel. Je jisté, že takováto schopnost regenerace je více než úžasná a nabízí širokou škálu možností pro medicínské výzkumy. Paradoxně tento mutant je velice vzácný, a získat vzorek se nikomu zatím nepodařilo.
 
Co se chování týče, je subjekt teritoriální, samotářský, a na svém území netoleruje narušitele. Je schopen tolerovat jen pseudopsy, které umí ovládat, ostatní zvířecí mutanty loví pro potravu. Není známo, jak reaguje na přítomnost „vyšších“ mutantů, jako jsou poltergeisti či kontroléři, avšak původně lidské mutanty ignoruje (zombie, snorkové). Na přítomnost lidských narušitelů reaguje agresivně, ale neútočí bez rozmyslu. Je schopen překvapivých útoků ze zálohy, využívá terén a dle výpovědí armádních stalkerů je schopen ohodnotit sílu nepřítele a případně se vyhnout boji, což ukazuje na známky inteligence.
 
Co je ověřené, že z nějakého důvodu občas sbírá artefakty, nebo je přemisťuje na jiná místa, zdánlivě beze smyslu. Z výpovědí armádních stalkerů je zjištěno, že artefakty hlídá a jejich odcizení jej dokáže rozzuřit.
 
Z těchto faktů vyplývá doporučení pro výzkumníky vyhnout se kontaktu s tímto mutantem a nejprve dobře zkoumat terén. Vlkodav totiž značkuje své teritorium, někdy močí jako pes, jindy hromádkami kamenů či drápáním na ruiny či stromy.
 
***end of report***
***top secret***
 

 
 
Kontroler
Jedná se o jednoho z nejnebezpečnějších mutantů v Zóně. Není známo jakým vývojem prošel jeho organismus, faktem je, že dokáže na dálku vycítit přítomnost jakýchkoli bytostí a napojit se na jejich mozkové vlny. Po úspěšném spojení dochází k totálnímu ovládnutí dané bytosti. Je to jediný mutant, který je inteligentní a dokáže uvažovat. Většinou ovládne nějaké území na kterém se usídlí. Na svoji obranu pak využívá nižší zmutované bytosti. Je velmi těžké ho zlikvidovat a zatím se nepodařlo zajmout živý exeplář. Podle některých studií je to nemožné. Jeden ze stalkeru vyprávěl, že se setkal s kontrolerem, který dokázal ovládnout najednou pět vojáků a poslat je proti sobě.
Ale u ohně se toho napovídá...
 
Herní popis:
Kontroler dokáže ovládnout mysl hráče. Ovládnutí proběhne okamžitě po zásahu kontrolerskou koulí ( tenisák nebo něco podobného ). Kontrolovaný hráč zůstane stát na místě a čeká na rozkazy. Ovládnutí trvá max. 20 minut reálného času. Po tuto dobu musí hráč poslechnout všechno, co mu kontroler přikáže. Kontroler je po celou dobu na dohled od hráče, pokud odejde pryč, kontrola po 1 minutě končí.
Takto může kontroler použít hráče k útoku na nějaký cíl a těsně před kontaktem zmizet v Zóně.
Pokud skončí čas kontroly, nebo kontrolu ukončí sám Kontroler, hráč se ihned beze slov odebírá na nejbližší respawn bod a poté se může vrátit ihned zpět do hry. Z doby kdy byl pod kontrolou si nic nepamatuje ! Maximálně přibližné místo, kde kontrola začala, jako zahučení v hlavě a pak až probuzení na respawnu.
 

 
Mutant zonální
Tito mutanti nejsou ani nemohou být považováni za lidi, i když jimi kdysi bez pochyby snad možná někdy dávno jejich předci bývali. Předpokládá se, že tito mutanti vznikli nějakým působením anomálií, radioaktivity a neznámých vlivů. Faktem ovšem je, že se pohybují jak po dvou, tak po čtyřech a jsou většinou plaší. Na rozdíl od nemrtvých jsou inteligentní, i když lehce nad úrovní šimpanzů. Dokáží vycítit nebezpečí a většinou se pokusí ukrýt. Pokud je zahnán do úzkých brání se drápy, nebo priitivně zhotovenou zbraní. Byl však viděn i exeplář se starým armádním nožem a dokonce jeden s pistolí. Taktéž starou, rezavou a bez nábojů. Stalkeři je většinou nechávají být, ale v noci mohou být nebezpeční, obvzláště, když stalker šlápne na nějakého spícího. Pohybují se jak po dvou, tak po čtyřech, nebo nějak mezi tím.
Jedinou vyjímkou v této kategorii je Snork. Velmi nebezpečný a rychlý mutant, který na rozdíl od svých plachých kolegů, na své oběti číhá a útočí.
 
Herní popis:
Tyto mutanty poznáte lehce, většinou se budou snažit zmizet někam do křoví. Pokud budete mít čas prohlédnout si Snorka, poznáte ho podle zbytků plynové masky a běhu po čtyřech. Rychlým během, směrem k vám.
 

 
Zombie
Zombie na rozdíl od mutantů neoplývá žádnou inteligencí, je hnán pouze jedinou touhou. Touhou zabít. Na rozdíl od mutantů se pohybují velmi pomalu, protože jejich těla podléhají mrtvolnému rozkladu. Zombie nejsou schopny přijímat žádnou potravu, zabíjí pouze z jakéhosi neznámého popudu. Útočí na vše živé, tedy i na mutanty a zvířata. Zombie vznikají působením anomálie na živý organismus, při určitých okolnostech, kdy by měl člověk normálně s kontaktem anomalie zemřít, k tomuto nedojde a po určité době dochází k částečné obnově některých funkcí. Další možný vznik je působení záření Blowoutu, při nedostatečném krytu. Člověk nedostane natolik vysokou dávku, aby byl spálen, či zabit, ovšem dostatek na vypálení mozku a přeměnu na zombie.Mozek pracuje na schopnosti pohybovat tělem a detekovat cíl. Některým zombie zůstává schopnost používat střelnou zbraň, proto mohou být nebezpečné. Nejsou ovšem schopny zbraň používa efektivně, střílí pouze odhadem směrem k cíli.
Vzhledem k nečinnosti nervové soustavy, je schopen zombie přežít velké množství zásahů.