S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
Archiv
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] >5< [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]
Pokud o nějakou z cen máte zájem, pište jako o život (samozřejmě s nějakou tou kvalitou) a výsledné práce zasílejte k Chekotayovi na mail (chekotay[at]seznam[dot]cz). Nezapomeňte do předmětu mailu napsat Literární soutěž a pak už jen doufejte, že zrovna Vaše povídka se ve Vaultu bude líbit natolik, že si vyžádá zájem všech zůčastněných. Hodně štěstí.
Modifikace obecně:
Stín Černobylu: StrategyInformer.com
Clear Sky: StrategyInformer.com
Textury a modely:
Stínu Černobylu: FPSBanana.com
Clear Sky: FPSBanana.com
GSC fórum:
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] >5< [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] >5< [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]
GSC ve spolupráci s magazínem K9, což je hlavní tahoun v oblasti komiksových časopisů v SNS (Společenství nezávislých států, zahrnující země bývalých sovětských republik) pořádá kreativní soutěž - a už asi správně tušíte, řeč bude o komiksech. Máte-li nějaký nápad, jak komiksově ztvárnit cokoliv stalkerského, naskýtá se Vám ideální šance. Nezáleží na zkušenostech a ani na tom, odkud kdo pochází. Důležité je jen splnit následující požadavky:
1/ Práce má sestávat z dvou, maximálně však pěti pásů (stripů).
2/ Jeden pás by měl mít délku 24 cm, doporučuje se rozměr 24x17 cm.
3/ Rozlišení: 300 dpi nebo 2008x2835 pixelů, přičemž delší strana obrázku nemá přesáhnout 3540 pixelů.
4/ Formát souboru: JPG.
5/ Komprese JPG: 8 (tzn. 80%).
6/ Barevné schéma: RGB (červená-zelená-modrá).
7/ Název souboru: Pouze v angličtině a bez mezer - k oddělení možno využít třeba podtržítka (například: název_souboru_číslo.jpg).
8/ Pořadí stripů je řazeno podle čísla v názvu souboru, takže se ujistěte, že čísla odpovídají.
Pokud tedy zašlete třeba čtyři stripy komiksu, pojmenovaného dejme tomu "Černobylská Zóna", odešlete celkem čtyři soubory s názvy: chernobyl_zone_01.jpg, chernobyl_zone_02.jpg, chernobyl_zone_03.jpg, chernobyl_zone_04.jpg.
Velikost jednotlivých souborů by neměla být větší než 3 MB.
Díla můžete zasílat jak mailem na adresu comics@gsc-game.kiev.ua, tak i ve staré dobré obálce na adresu Ukraine, Kiev, 03067, Br. Lepse 4, GSC Game World. Obálku ještě nezapomeňte označit heslem For the Comics Contest.
A co čeká na vítěze? To se ještě na GSC webu nepíše, ale mají to prý být ceny hodnotné. Možná se vítěz dočká i vlastní ochočené flaksy a nebo dokonce i mluvící plastové figurky Olega Javorskyho.
Uzávěrka soutěže je 31.8. 2009
1/ Práce má sestávat z dvou, maximálně však pěti pásů (stripů).
2/ Jeden pás by měl mít délku 24 cm, doporučuje se rozměr 24x17 cm.
3/ Rozlišení: 300 dpi nebo 2008x2835 pixelů, přičemž delší strana obrázku nemá přesáhnout 3540 pixelů.
4/ Formát souboru: JPG.
5/ Komprese JPG: 8 (tzn. 80%).
6/ Barevné schéma: RGB (červená-zelená-modrá).
7/ Název souboru: Pouze v angličtině a bez mezer - k oddělení možno využít třeba podtržítka (například: název_souboru_číslo.jpg).
8/ Pořadí stripů je řazeno podle čísla v názvu souboru, takže se ujistěte, že čísla odpovídají.
Pokud tedy zašlete třeba čtyři stripy komiksu, pojmenovaného dejme tomu "Černobylská Zóna", odešlete celkem čtyři soubory s názvy: chernobyl_zone_01.jpg, chernobyl_zone_02.jpg, chernobyl_zone_03.jpg, chernobyl_zone_04.jpg.
Velikost jednotlivých souborů by neměla být větší než 3 MB.
Díla můžete zasílat jak mailem na adresu comics@gsc-game.kiev.ua, tak i ve staré dobré obálce na adresu Ukraine, Kiev, 03067, Br. Lepse 4, GSC Game World. Obálku ještě nezapomeňte označit heslem For the Comics Contest.
A co čeká na vítěze? To se ještě na GSC webu nepíše, ale mají to prý být ceny hodnotné. Možná se vítěz dočká i vlastní ochočené flaksy a nebo dokonce i mluvící plastové figurky Olega Javorskyho.
Uzávěrka soutěže je 31.8. 2009
Stalkeři díky ohlášenému Volání z Pripjatě nelení a sbírají síly... a nelení ani u Šílené brahmíny, kde se v hlavách vaultmasterů vylíhl dábelský plán - vyhlásit soutěž. A ne jen tak ledajakou. Určena je pro všechny kreativní psavce, kteří by mohli vymyslet nějakou post-apo povídku. Ta musí splňovat následující podmínky:
* 1) Sepsaný příběh hry (F1, F2, F3, FT:BOS)
* 2) Povídka dle platných reálií Falloutu
* 3) Postapo z českého prostředí
* BONUS) Mikropovídka o VŠB
a musí být napsaná právě jedním z následujících jazyků:
* čeština
* slovenština
* angličtina.
Vzhledem k tomu, že zadarmo by se do psaní asi nehrnul nikdo, nabízí se hned několik zajímavých cen. Jmenovitě tyto:
Originální hra - Fallout 3
Originální hra - Fallout Collection
Originální DVD s postapo filmy (MadMax, MadMax 3, Waterworld)
Stařičká originálka Fallout 1
Webkamera ve tvaru psa
Postapo knihy (Špinavá práce, Den Trifidů)
* 1) Sepsaný příběh hry (F1, F2, F3, FT:BOS)
* 2) Povídka dle platných reálií Falloutu
* 3) Postapo z českého prostředí
* BONUS) Mikropovídka o VŠB
a musí být napsaná právě jedním z následujících jazyků:
* čeština
* slovenština
* angličtina.
Vzhledem k tomu, že zadarmo by se do psaní asi nehrnul nikdo, nabízí se hned několik zajímavých cen. Jmenovitě tyto:
Originální hra - Fallout 3
Originální hra - Fallout Collection
Originální DVD s postapo filmy (MadMax, MadMax 3, Waterworld)
Stařičká originálka Fallout 1
Webkamera ve tvaru psa
Postapo knihy (Špinavá práce, Den Trifidů)
Pokud o nějakou z cen máte zájem, pište jako o život (samozřejmě s nějakou tou kvalitou) a výsledné práce zasílejte k Chekotayovi na mail (chekotay[at]seznam[dot]cz). Nezapomeňte do předmětu mailu napsat Literární soutěž a pak už jen doufejte, že zrovna Vaše povídka se ve Vaultu bude líbit natolik, že si vyžádá zájem všech zůčastněných. Hodně štěstí.
Americký online herní kanál GameTap nabízí ke stažení kompletní Stín Černobylu zdarma a i spoustu dalších her k tomu. Jenže nic není tak růžové jak by se na první pohled zdálo a i tato radiací ozářená nabídka má pár omezení. Tím prvním, akceptovatelným, je nutnost stáhnout si společně s hrou ještě jednu další aplikaci od GameTapu, kterou pak nainastalujete současně s hrou. Tím horším je ale nemožnost používat modifikace. Kromě toho hru nespustíte na 64bitových Windows.
Zdroj: Tiscali
AKTUALIZACE:
My, kdož nemáme bydliště v zámoří, si beztak neškrtneme. Akce totiž platí výhradně pro Ameriku a tím pádem se hra ani nestáhne. I tak ale pořád můžou zájemci využít snížené ceny na X-Zone, případně ve své oblíbené prodejně.
Je to krásné, je to milé a skvěle se to čte... co to je? Přece informace, potvrzující jednu zásadní novinku - GSC pro druhého Stalkera nebude používat nový tropický a naleštěný CryEngine, blyštící se jako pseudopsí varlata, ale zůstane u osvědčeného X-Raye (což je vzhledem k tomu, jak dlouho ho vytvářeli, samozřejmě pochopitelné). Tahle informace se nám donesla ze zdroje, který má ke GSC co by šroubkem dohodil. Se zprávou přiletěl Beestar a spousta stalkerů na tuto počest vybílila barmanovi všechny zásoby antiradiačního moku.
A aby ta dnešní novinka nebyla jenom tak okleštěná, dovolím si ještě zmínit to, co jsem načnul v minulé velké novince. Díky údajně lepší optimalizaci je možné hrát plánované Volání Pripjatě na vysokém rozlišení klidně s třiceti až padesáti snímky za vteřinu. Teď ještě, jak nakonec dopadne ta ohlášená rozloha map - moc času GSC do podzimu nemá (pokud nedojde ke zpoždění) a práce je nad hlavu. Pokud se skutečně potvrdí to, že jedna mapa vydá za dvanáct obyčejných, dostaneme krásné číslo 60. Jenže teď to všechno pěkně vymodelovat...
A aby ta dnešní novinka nebyla jenom tak okleštěná, dovolím si ještě zmínit to, co jsem načnul v minulé velké novince. Díky údajně lepší optimalizaci je možné hrát plánované Volání Pripjatě na vysokém rozlišení klidně s třiceti až padesáti snímky za vteřinu. Teď ještě, jak nakonec dopadne ta ohlášená rozloha map - moc času GSC do podzimu nemá (pokud nedojde ke zpoždění) a práce je nad hlavu. Pokud se skutečně potvrdí to, že jedna mapa vydá za dvanáct obyčejných, dostaneme krásné číslo 60. Jenže teď to všechno pěkně vymodelovat...
Zprvu se prohlášení, linoucí se internetem, zdály být spíš zábavnějšího rázu. Zatím se totiž stále neví, zda připravovaný chystaný druhý Stalker je vyvíjen současně s Call Of Du... eh, tedy Call Of Pripjať, a nebo na něm začne GSC banda pracovat až potom, co před elektrárnu vypustí právě Volání Pripjatě. Pokud bude kvalita dalšího "přídavku" stejně klesající, jakožto tomu bylo i u ne zas tak Čisté oblohy, tak bude v Zóně pěkně veselo. Jisté je ale to, že se zatím spekuluje o jedné novince - pro někoho věc příjemná, pro někoho vůbec. Druhý Stalker - "plnohodnotná hra" (s plnohodnotnými bugy), neplést si s Voláním Pripjatě - by totiž měl běžet na novém grafickém enginu. V GSC si pohrávají s myšlenkou vydědit své několik let vypiplávané dítko a nahradit ho běžným pubertálním výrostkem TM, co pohání poslední dobou pořád víc a víc her a přitom to zas taková (herní) revoluce nikdy nebyla. Grafiku, kterou jsme tak obdivovali v prvním Stalkerovi a pak i v Jasné obloze, kde navíc přibyly odlesky od slunce a volumetrické světlo společně s hromádkou dalších fičurek, tak možná nahradí to, co známe z tropického bloumání v Crysis. Zatím se nic samozřejmě oficiálně neví a ještě nějakou dobu vědět určitě nebude. Ještě aby GSC napadlo zařadit do Zóny nanoobleky, palmy a bude vymalováno.
Zdroj: www.golem.de
Teď ale přejděme k události, o které tady na webu visela zmínka už před několika dny - rekonstrukce diskuzního fóra. Po dlouhých a strastiplných průtazích se totiž povedl přesun ze starší verze PHPBB2 na novější trojku, poskytující nejen lepší přehlednost, ale i širší možnosti (převážně v oblasti administrace a moderování příspěvků). O obrodu se postaral náš všemi oblíbený, neúplatný a pracovitý administrátor Maweceq, za což mu je stalkerstvo samozřejmě vděčné. Ty probděné večery, kdy se Maw probouzel z nočních můr s opoceným čelem a zvýšenou srdeční frekvencí za to stály a společně se zbytkem redakce doufám, že se změny budou zamlouvat i Vám.
Zdroj: www.golem.de
Teď ale přejděme k události, o které tady na webu visela zmínka už před několika dny - rekonstrukce diskuzního fóra. Po dlouhých a strastiplných průtazích se totiž povedl přesun ze starší verze PHPBB2 na novější trojku, poskytující nejen lepší přehlednost, ale i širší možnosti (převážně v oblasti administrace a moderování příspěvků). O obrodu se postaral náš všemi oblíbený, neúplatný a pracovitý administrátor Maweceq, za což mu je stalkerstvo samozřejmě vděčné. Ty probděné večery, kdy se Maw probouzel z nočních můr s opoceným čelem a zvýšenou srdeční frekvencí za to stály a společně se zbytkem redakce doufám, že se změny budou zamlouvat i Vám.
Pro všechny stalkery, kteří si oblíbili modding, mám jednu špatnou zprávu. Počínaje 30. březnem Filefront pozastavuje svoji činnost, a to na dobu neurčitou (údajně kvůli "ekonomické krizi"). Vyřazeny tak budou všechny sekce, včetně té stalkerské. Pokud si tedy potřebujete něco stáhnout, udělejte tak co nejdřív. Využít můžete samozřejmě i alternativní zdroje s pravidelnou aktualizací (viz seznam), které stále fungují (a snad i ještě dlouho fungovat budou). Důležitá je jenom znalost angličtiny.
Modifikace obecně:
Stín Černobylu: StrategyInformer.com
Clear Sky: StrategyInformer.com
Textury a modely:
Stínu Černobylu: FPSBanana.com
Clear Sky: FPSBanana.com
GSC fórum:
Pokud Vám nedávno uvolněný build padá, nespustí se a nebo jste si ještě nestihli projít všechny lokace a pokochat se, můžete využít tohoto videa s průletovou kamerou - tady se původní podoba Stalkera tak, jak nám jej GSC před pár lety prezentovalo, předvádí v celé své kráse. Garance vlhkých trenýrek předem zaručena. Do sekce Downloady - různé (na postranním panelu) přibyly odkazy ke stažení celého buildu včetně několika užitečných rad a návodu, jak hru vůbec spustit.
Po několika odkladech se objevila stará verze Stalkera, build 1935 (původně označená jako verze 2055), o které jsme se už trochu bavili na fóru. Krom známých lokací by měla obsahovat i několik nových, jako například původní bažiny a snad ještě pár dalších. Build pochází z října / októbra 2004 a na odkazy ke stažení nás upozornil kolega ve zbrani Binariz3. Stahovat můžete velmi rychle z hrej.cz.
Tady k tomu zájemci mají i povídání včetně rad a triků, jak si chod buildu zpříjemnit. Další informace visí u nás na fóru.
GSC nás už jen těžko něčím pozitivně překvapí a vydání nového patche, který by dál řešil množství kiksů natropených vlivem uspíšeného vydání je jen labutí písní. Měsíční kalendáře z dílny Valentina Jeltyševa s prvky češtiny i slovenštiny v jednom jsou sice milou pozorností, leč to je tak všechno. Proto by Vám mohla přijít k užitku malá hříčka S.T.A.C.K.E.R.: Nuclear Scavenger - jedná se o prostý klon tetrisu, ale se stalkerskou tematikou a hlavně (a to je velmi důležité) je to hra vyžadující alespoň částečné zapojení mozkových závitů. Že je to dílko povedené se můžete přesvědčit sami. Stahujte zde.
Ovládání jest následující:
Šipky doleva / doprava - výběr pozice kostek
Šipka nahoru / Z / X - otáčení kostek
Mezerník / Enter - Přetočení obrazovky
Escape - ukončení hry
P - pauza
Ovládání jest následující:
Šipky doleva / doprava - výběr pozice kostek
Šipka nahoru / Z / X - otáčení kostek
Mezerník / Enter - Přetočení obrazovky
Escape - ukončení hry
P - pauza
[1] [2] [3] [4] >5< [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22]