• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl

S.T.A.L.K.E.R: Mobile

ciara
Príbeh
Na stránkach tvorcov - spoločnosti Qplazeh sa objavil príbeh hry mobilnej verzie STALKERa. My vám ho ponúkame v českom preklade od Shiftyho:
 
V roce 2008, dva roky po druhé katastrofě v Zakázané Zóně, bude muž… zvláštní muž. Nebude mít jméno – lidi jako on, používají během misí jen přezdívky, nenosí žádné dokumenty a doklady ani uniformy. Jediné, co bude mít, bude úkol, jednoznačný a jasný úkol.
 
Řekli mi, že jsem jen pěšák ve hře, které nerozumím – což je pravda. Jsem střelec a nemusím vědět, na koho mám střílet – jediné, co potřebuji vědět, je rychlost větru a vzdálenost od cíle. Jsem jen nástroj.
Puška, co zklamala, leží na zemi.
Je jednoduché být pěšákem ve hře. Prostě jen vykonat rozkaz – a když se ti to nepovede, tak ho vykoná někdo jiný. Budeš nahrazen nebo prostě odstraněn ze šachovnice. Viděl jsem, jak se takové věci dějí.
„Bolest je tvůj přítel, strach je tvůj přítel, smrt je tvůj přítel“. Takhle jsem byl vyučen. Jediná věc, kterou jsem se nenaučil bylo, jak žít když rozkaz zní „Zemřít“.
Teď, když už nejsem jen malý šroubek ve velkém stroji, začínám chápat, kolik věcí záleží právě na mě, a jen na mě.
Nikdy jsem necítil strach, ale teď jsem vystrašený, poprvé.
 
Anomálie ani bandité ho nezastaví, smrt jeho přítele ho nezastaví.
Zóna v něm bude mít rovnocenného společníka.
Ale ten moment přijde, až se bude muset rozhodnout, zda je připraven posloužit něčímu zájmu a zmáčknout spoušť dle rozkazu.
Protože i zájmy a cíle mají občas… pocity a hlas.
 
Neexistuje nic horšího nežli zrada. Včera jsem měl přátele, dům, zájmy. Teď je všechno pryč. Jsem mrtev.
Beznadějně mrtev, stejně jako moji přátelé pod troskami vrtulníků Dikobraz a Píšťala, o kterých nevím nic, krom toho, jak se jmenují.
Jsem stejně mrtev jako ti, které jsem zabil.
Nemám doklady, ani místo kam jít. Můžu projít kolem vojenských zátarasů, ale proč? Kvůli jinému střelci, který tam na mě čeká, aby si mohl udělat další zářez do pažby? Nikdy.
Smrt je ta lehčí cesta.
 
Přežije. Bude vědět, jak obejít zátarasy a nástrahy a ví jak určit směr na první pohled; najde si nové přátele i nepřátele.
Zóna zničí slabochy a změní silné, takže i on se bude muset změnit, protože poprvé je tu smysl… smysl jeho života.
 
Stalkerovou hlavní zbraní je jeho trpělivost. Schopnost vyčkávat a pochopit, kdy vyrazit a kdy se schovat a zadržet dech, kdy zmáčknout spoušť a kdy zahodit zbraň a prchat.
Ti, kteří nejsou schopni čekat, zemřou. Jejich těla označují anomálie, jejich obnažené kosti slouží ostatním jako značky.
Dobrý voják Specnazu se může jednoduše stát stalkerem. Protože se naučil čekat, skrývat se, sledovat a získávat informace. A tyto vlastnosti jsou velmi důležité pro přežití v Zóně.
Každý drobek vědomostí v Zóně je zaplacen něčím životem. Někdo musel zemřít proto, aby zjistil, že pseudopsí lebka vydrží přímý zásah z AKM, že Hořák občas vyžehne a zase se uklidní, že Elektra má větší účinek za deště nebo že Upíři, stejně jako lidé, raději vyčkávají, dokud se zlé počasí nepřežene. Je tak jednoduché zmizet tady.
 
Počkám, protože to mi jde lépe, než cokoliv jiného. Čekat, připravit se na tu chvíli, kdy jeden muž na správném místě změní běh hry.
Čekat; dokud nebude na tahu pěšák.
Jsem Stalker.

Jeden z bodů na displeji PDA.
Rozsvěcející se a uhasínající.
 
 

 
Video
Pred pár dňami vydala spoločnosť Qplaze nasledovné vyhlásenie:
Vývoj spoločného projektu firiem Qplaze®, GSC Game World a NOMOC Publishing - STALKER Mobile, je v poslednej fáze.Vzhľadom na početné požiadavky fanúšikov a obdivovateľov PC verzie, rozhodli sme sa prezentovať pre verejnosť video z hrania STALKER Mobile, ktoré odhaľuje hlavné črty hry.
 
 

Screeny:
 

Kandidát na PC hru roku v Javě
 
 
Článok nájdete na http://www.mobilhry.cz/preview/stalker-shadow-of-chernobyl-mobile/ 
 
Ještě několik týdnů po odhalení se hra S.T.A.L.K.E.R. topila v moři nezájmu, pak ale začaly vyplouvat na hladinu nové screenshoty, informace a sem tam nějaký videoklip, a už bylo jasné, že půjde o hit. Po mnoha měsících neustálého odkládání však nadšení pomalu vyhasínalo, až bylo znovu zažehnuto oznámením konečného termínu. Stalker je tady a nezklamal (ačkoliv hodnocení nemusí být vždy důvěryhodné). Brzy bude k mání i na mobilech!
 
 
 
Akční střílečka inspirovaná slavným dílem bratří Strugackých, knihou Piknik u cesty, je situována do tzv. Zóny, oblasti kolem černobylské jaderné elektrárny, která - více než dvacet let po nešťastné havárii - začíná opět zajímat vládu a nezávislé vědce. Důvodem jsou mimo jiné tajemné výbuchy, které se odtud ozývají. Okolí elektrárny je uzavřeno armádou a oficiálně se tam nikdo nedostane, proto se věda spoléhá na tzv. stalkery, kteří se na vlastní riziko vydávají do Zóny za sběrem artefaktů, jež pak „venku“ výhodně prodávají. Jedním z těchto stalkerů je i hráč a brzy pozná, že Zóna není hlídána jen tak ze špásu. Vedle zrůdných mutantů všech tvarů a velikostí na něj zde číhají také atmosférické anomálie a další a další podivnosti.
 
 
 
Všechny tyto informace kolují internetem již měsíce. Skutečnost, že hra vyjde i v podobě pro mobilní telefony je ale čerstvou novinkou. O „kapesní“ zpracování se postarají ukrajinští Qplaze a nutno podotknout, že se úkolu zhostili zodpovědně. Nepůjde totiž o žádnou triviální „hopsačku“, ale o plnohodnotnou 3D FPS. Engine je však prý natolik vymakaný, že hru rozběháte i na levnějších modelech mobilních telefonů. Základem kvalitní hratelnosti by pak měl být realistický soubojový systém, který si zakládá na modelu zásahových zón (hra např. pozná rozdíl mezi zásahem do hlavy a do nohy) a bohatém zbraňovém arzenálu, který vzhledem i vlastnostmi odpovídá své předloze z reálného světa.
 
 
 
Obsahově bude Java hra shodná s PC pouze částečně (známá místa, postavy), a tak nelze mluvit o „konverzi“. Vydání je naplánováno na září.
 
Martin Havlíček
Šéfredaktor
MobilHry.cz
havlicek@mobilhry.cz