S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
Dnešním posledním dílem se rozloučíme. Než se tak ale stane, důkladně se podíváme na poslední vyřazený obsah, kterým jsou mutanti.
"Protějšek"
"Protějšek"
Oficiální jméno tento mutant nemá (a zřejmě asi ani nikdy neměl). Ví se o něm jen to, že měl představovat zdivočelou šílenou kopii stalkerů, vytvořenou působením noosféry. Herní teorie popisuje noosféru jako abstraktní sociálně-přírodní koncept; hmatatelné, přitom však neviditelné pole napojené na Zemi, schopné ovládat (či alespoň ovlivňovat) lidskou mysl. Mnozí vědci se snažili noosféru studovat a odhalit skryté možnosti jejího působení na potlačení negativních lidských pocitů - zloby, nenávisti, chamtivosti a jiných. Proto se krátce po výbuchu černobylské elektrárny objevilo v okolí tolik tajných laboratoří.
Roku 2006 se "Uvědomění" (neboli společné vědomí několika předem vybraných lidí) pokusilo noosféru změnit. Tento pokus však tragicky selhal a dal vzniknout samotné Zóně. Od té chvíle se Uvědomění snaží se Zónou bojovat, avšak jen s nepatrným úspěchem. V jednom z konců Stínu Černobylu se objevila teorie, že zničením Uvědomění dojde i ke zničení Zóny, což však v Call of Pripyat bylo vyvráceno a Zóna i nadále zůstala vysoce aktivní. Poškození noosféry je tudíž podle všeho trvalé a nevratné.
Morlok
Stejně jako v minulém případě je informací pomálu. Morlokové měli představovat odporná a silně degenerovaná monstra obývající podzemí Pripjati.
Morlok
Stejně jako v minulém případě je informací pomálu. Morlokové měli představovat odporná a silně degenerovaná monstra obývající podzemí Pripjati.
Ohyb
Mutant pohybující se po všech čtyřech končetinách, přičemž jedna z nich má mnohem větší rozměry. Zlomové mají dlouhý krk a překvapivě nejsou agresivní - tedy pokud nejsou vyprovokováni. Kontaktu se stalkery se vyhýbají, útoky byly jen ojedinělé. Ohyb se měl poprvé objevit už ve Stínu Černobylu, ale jeho zařazení do hry bylo zastaveno ještě v ranné fázi vývoje.
Zombie
Klasická zombie se od ozbrojených lišila nejen vzhledem, ale i neschopností manipulovat se zbraněmi a velmi nízkou odolností. Při chůzi zombie vydávaly hlasité zvuky a po zasažení hráče se aktivoval podobný postprocess efekt, jako například u Pseudopsa. Tyto zombie byly zároveň posledním stádiem zombifikovaných stalkerů, za jejichž změnu mohlo záření z Vypalovače mozků. Byly oděny do běžného šedého nebo zeleného oblečení, chodily naboso a vzhledem k degeneraci páteře byly při chůzi sehnuté. To dává za pravdu teoriím, že mohlo jít o vědce či ostatní obyvatele z blízkého okolí. Jejich jediným útokem bylo máchnutí rukou. Ve hře se objevila i textura se zombií, která měla sešitou hlavu - pravděpodobně tak šlo o již zkoumaný exemplář. Existovala však ještě jedna verze zombií, pojmenovaná jako "Duch". Duchové měli tentýž vzhled, ale byli průsvitní a znatelně odolnější.
Mutant pohybující se po všech čtyřech končetinách, přičemž jedna z nich má mnohem větší rozměry. Zlomové mají dlouhý krk a překvapivě nejsou agresivní - tedy pokud nejsou vyprovokováni. Kontaktu se stalkery se vyhýbají, útoky byly jen ojedinělé. Ohyb se měl poprvé objevit už ve Stínu Černobylu, ale jeho zařazení do hry bylo zastaveno ještě v ranné fázi vývoje.
Zombie
Klasická zombie se od ozbrojených lišila nejen vzhledem, ale i neschopností manipulovat se zbraněmi a velmi nízkou odolností. Při chůzi zombie vydávaly hlasité zvuky a po zasažení hráče se aktivoval podobný postprocess efekt, jako například u Pseudopsa. Tyto zombie byly zároveň posledním stádiem zombifikovaných stalkerů, za jejichž změnu mohlo záření z Vypalovače mozků. Byly oděny do běžného šedého nebo zeleného oblečení, chodily naboso a vzhledem k degeneraci páteře byly při chůzi sehnuté. To dává za pravdu teoriím, že mohlo jít o vědce či ostatní obyvatele z blízkého okolí. Jejich jediným útokem bylo máchnutí rukou. Ve hře se objevila i textura se zombií, která měla sešitou hlavu - pravděpodobně tak šlo o již zkoumaný exemplář. Existovala však ještě jedna verze zombií, pojmenovaná jako "Duch". Duchové měli tentýž vzhled, ale byli průsvitní a znatelně odolnější.
Záludnost zombií tkvěla hlavně v tom, že po zásahu nemusely být ještě zdaleka mrtvé a často se stalo, že se po chvíli znovu zvedly ze země a pokračovaly v pronásledování hráče. V dokumentech v laboratoři X-18 je krátký popis zvláštního chování, které s chováním zombií vykazovalo značnou podobnost.
Mutovaná kočka
S největší pravděpodobností se jedná o mutaci domácí či divoké kočky, které vlivem záření vyrostly u krku zbytnělé vaky a značně se zvětšily drápy a zuby. Během útoku hlasitě mňouká, ve hře se dokonce nachází kompletní model včetně dokončené textury. Ve hře se však už neobjevila (pokud nebudeme počítat jednu vycpanou v Agropromu na základně Povinnosti).
S největší pravděpodobností se jedná o mutaci domácí či divoké kočky, které vlivem záření vyrostly u krku zbytnělé vaky a značně se zvětšily drápy a zuby. Během útoku hlasitě mňouká, ve hře se dokonce nachází kompletní model včetně dokončené textury. Ve hře se však už neobjevila (pokud nebudeme počítat jednu vycpanou v Agropromu na základně Povinnosti).
Na závěr ještě malá poznámka - v Clear Sky se měli objevit i Trpaslík s Chimérou, kteří si svoji oficiální premiéru odbyli až s vydáním Call of Pripyat.
12.03.2012 | datastor