• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Predpoveď počasia na nasledujúci deň pre oblasť Černobylu FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Official S.T.A.L.K.E.R.

Promote Your Page Too
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. 2

Archiv

Strana archivu:
[1] [2] [3]  >4< [5] 


 
 
22.12.2011 |
 
Těžko říct, jestli těch pár písmen z GSC Twitteru měly být tou toliko očekávanou oficiální zprávou, ale pokud ano, tak je to bída. "We will do our best to continue. However, at this moment, nothing is certain." Pro neangličtináře: "Budeme se snažit pokračovat, ale v tuto chvíli není nic jisté."

A ještě tady máme aktualizaci (18:26) - Our website will continue, with the forum & tech support. The shop will continue until the nearest planned items sell out. (uploaded now). Ve zkratce: "Náš web včetně fóra a s technickou podporou pokračuje, e-shop bude aktivní jenom do doprodání zásob."

12.12.2011 |
 
I na dnešní den tu máme pár nových informací ohledně konce GSC a nezdá se, že by se věci obrátily k lepšímu. Téměř všichni zaměstnanci ze studia odešli a zůstala jich jen hrstka, takže práce na druhém Stalkerovi jsou skutečně zastaveny. Podle důvěrných zdrojů přímo z GSC je hlavním důvodem to, že se nepodařilo sehnat vydavatele konzolové verze a sami za sebe si ji vydat netroufli. Vyrojily se ale ještě další, ne nemožné důvody (ale do nynějšího okamžiku ještě stále nepotvrzené):

Grigorovič údajně sám odmítl velké množství vydavatelů a měl mít buďto nesplnitelné požadavky a nebo se podmínky osloveným kandidátům nelíbily. Východoevropská postapokalyptická hra pro ně není z marketingového hlediska dostatečně zajímavá natolik, aby se dobře prodávala i za hranicemi Evropy.

Druhou možností se jeví už v minulé novince zmíněná Grigorovičova nespokojenost s probíhajícím vývojem, i když někteří z vývojářů tvrdili, že byla skvělá a oproti prvnímu dílu mohla přinést mnoho znatelných vylepšení (ale to se ostatně tvrdilo i v případě Clear Sky - pozn. red.). Rovněž prý mohlo dojít k tomu, že Grigoroviče už vývoj her unavoval a o značku S.T.A.L.K.E.R. se nezajímal. Podle vyjádření osoby jemu blízké však tahle možnost není pravděpodobná a Stalkera miloval.

Podobně je na tom i teorie uvedená na UkraNews s údajným zájmem o odkupu celého GSC některou z vládních organizací. Jedinou věcí, která by pro ně mohla být zajímavá, je samotná značka, ale ta má být registrovaná mimo Ukrajinu. Z mnoha koutů se však proslýchá další zarážející teze - Grigorovič chtěl studio uzavřít příštím rokem (tedy v podstatě hned po dokončení dvojky).

Budoucnost značky S.T.A.L.K.E.R. je v tuto chvíli nejasná. Grigorovič ji může prodat nebo pronajmout jinému studiu a to by posléze mohlo hru dokončit (ve výrobě byla dokonce jakási prohlížečová hra). Jediným takovým želízkem v ohni je pouze 4A Games, stojící za vznikem Metra 2033 a chystaným pokračováním s názvem Last Light. Problémem je, že i když se ve studiu nachází značná část původního týmu, který pracoval na Stínu Černobylu, Grigorovič se s nimi zrovna dvakrát nemusí. Z evropských studií už jich pak zbývá jen pár (například z Polska nebo Bulharska), která ale vzhledem k nedostatku zkušeností nemusí uspět.

Zdroj: Galyonkin.com

10.12.2011 |
 
Jako Fénix vstal z popela, vstal z něj po hromadě problémů i první Stalker. Po Call of Pripyat to už ale vypadá, že se dalšího dílu nedočkáme.
 
GSC je údajně uzavřené a veškerá práce na hře tak končí. Podle několika tezí bylo obtížné financovat ryze počítačovou hru s takovým konceptem (což je ale s přihlédnutím k počtu prodaných kopií poměrně nepochopitelné), další zprávy pak poukazují na to, že za uzávěrkou stojí Sergej Grigorovič a jeho postoj k tomu, jakým směrem se vývoj hry ubíral. Těžko říci, jestli mu vadil chystaný (a zřejmě notně zjednodušený) port na konzole, vyšší nebo naopak nižší obtížnost, již zmíněné finanční výdaje nebo cokoliv dalšího. Jednou z teorií je dokonce i to, že se o GSC a jejich peníze pokoušela nějaká jiná společnost, která s nimi před nedávnem začala "spolupracovat". O práci by tak přišlo odhadem čtyřicet až padesát lidí.

O uzavření firmy informoval Sergej Galenkin a jako první s touto nemilou novinou přišel ukrajinský magazín UkraNews.

09.12.2011 |
 
Mezi zbytečnými odpověďmi od Sergeje Grigoroviče, kde stejně nic konkrétního neprozradil, se mihla i jedna poměrně ožehavá otázka, týkající se ochrany nového Stalkera. GSC totiž zvažuje i tu možnost, že by druhý díl mohl obdobně jako třeba Assassins Creed od UbiSoftu vyžadovat trvalé připojení k internetu. Slovo "zvažuje" není tučně jenom tak pro nic za nic, protože podle jednoho z posledních oficiálních tweetů finální ortel ještě nepadl (i když z toho už spousta webů vyvodila definitivní rozhodnutí). 

Otázku pirátství ponechme bez komentáře, stejně jako věčné spory mezi chronickými příznivci warezu (Dát za novou hru stovku je prostě moc, radši si zajdu pro cigára!) či jeho často až maniakálními odpůrci (Kvalita her upadá kvůli warezu a ten navíc může za moje kuří oko, rýmu a bolesti kloubů). Důležité je hlavně to, že podobná ochrana může značnou měrou ovlivnit možnosti modifikování výsledné hry (což se ve většině případů taky děje). A Stalker bez modifikací je pro nemalou část hráčů něco, jako auto bez kol. 
 
A malá poznámka na závěr - nejednoho stalkera by mohlo zajímat, kdy se na světlo světa konečně dostane nějaká ta informace, obrázek nebo dokonce screenshot. GSC údajně neplánuje uveřejňování informací dříve, než dva až tři měsíce před samotným vydáním hry. Možná je to snaha předejít zbytečnému hypování, možná v tom je tak trochu strach z rušení předobjednávek. Na rozhodující odpověď si budeme muset počkat. 
  
10.10.2011 |
 
GSC po delší době trochu poodsunulo pokličku z přísně střeženého hrnce s pomalu vařeným druhým S.T.A.L.K.E.R.em a na světlo světa tak vybublalo pár zajímavějších a pár méně zajímavějších novinek.
 
Příběh má stejně jako v prvním díle mapovat osud Streloka, který se ale oproti původním dílům ocitne v jedné velké Zóně bez otravných načítacích předělů. Tu má tvořit prozatím nespecifikovaný počet lokací, z nichž polovinu máme znát z dílů předchozích. Zda je to dobře nebo špatně, necháme na Vás. Důležitější zprávou je však to, že příběh se má prolínat s předchozími hrami a dokonce se máme dočkat i rozvinutí RPG prvků, lepších animací a pokročilejšího fyzikálního modelu. Stejně jako minule ale nebude možné jezdit v autech.
 
Rovněž se potvrdilo, že se vrátí doposud známé zbraně (i když asi i teď budou zrcadlově obrácené) a atmosféra by měla mít mnohem blíž ke Stínu Černobylu. Zarážející skutečností je to, že druhý díl má být už z poloviny hotový, což by potvrzovalo už dříve ohlášené vydání někdy v průběhu příštího roku. A jako takovou perličku na závěr ještě dodáme, že GSC se soudí o použití značky S.T.A.L.K.E.R. s autory projektu Stalker Online.
 
Společně s vydáním hry by v televizi měl běžet film, na který byl vyhrazen rozpočet ve výši tří milionů dolarů (a nejde přitom o oznámený seriál).
 
Další informace jsou k nalezení na fóru včetně původního příspěvku od Šlaucha.

18.07.2011 |
 
Na stalker-gsc.ru se objevilo na první pohled nezajímavé video, jehož obsah můžeme shrnout do dvou bodů. Tím prvním jest prezentace jakési podivné ruské animované slátaniny, druhým pak klasická Olegova předváděčka "ryze stalkerské" bundy, která je sice praktická asi jako lednička uvázaná na psí kšíry, ale jelikož má na sobě herní logo, tak je hrozně kůl.
 
To ale pomineme, neboť to hlavní se ukrývá ve třetí minutě a desáté vteřině - kromě nám již důvěrně známého Olega po pravé straně si totiž můžeme povšimnout i strany levé, kde se na monitoru jednoho z grafiků objeví nový model postavy z chystaného druhého dílu Stalkera.

14.05.2011 |
 


Dnešním dnem si připomínáme pětadvacáté výročí od výbuchu jaderné elektrárny Černobyl a nezapomněli ani v GSC.
 
Ještě připomínáme, že pro zájemce je k mání samostatná černobylská sekce, a to pod následujícím odkazem. V dohledné době pak přibydou další informace.
 
Beestar dodává: Dnes v 22:30 na TV JOJ speciál o Černobyle - 25 rokov potom a ako bonus článok o tom, ako sa nehoda zatajovala.

26.04.2011 |
 
Ta naše redakce funguje zajímavě - jedna ruka dělá to, druhá zase tohle a dohromady se to beztak slije v jeden kompaktní celek. Jak Bee před chvílí správně předesílal, přináším vám kompletní překlad otázek a odpovědí, týkajících se druhého dílu S.T.A.L.K.E.R.a:
 
 
Q: Jak velké budou rozdíly mezi druhým S.T.A.L.K.E.R.em a předchozími díly, pokud vůbec?
A: S.T.A.L.K.E.R. 2 nabídne nový příběh, novou várku postav (včetně starých dobrých známých) a samozřejmě i nový engine.

Q: Bude ve druhém díle kladen větší důraz na přežití?
A: Ano.

Q: Které funkce budou v počítačové verzi odstraněny nebo podřízeny faktu, že hra bude mutiplatformní?
A: Vzhledem k tomu, že hra je vyvíjená primárně pro stolní počítače, nemusíme v PC verzi dělat žádné kompromisy. Klíčový rozdíl mezi počítačovou a konzolovou verzí bude převážně v kvalitě grafiky (ta počítačová nabídne mnohem víc vizuálních efektů).

Q: Budou ve hře nějaké nové možnosti interakce s postavami?
A: Jak to myslíte? Na tohle je těžké odpovědět.

Q: Bude v druhém S.T.A.L.K.E.R.ovi znovu Sidorovič?
A: Protentokrát se zdržím odpovědi.

Q: Vrátí se frakční války?
A: Ne.

Q: Bude herní interface (inventář, mapa a podobně) v počítačové verzi trpět konzolovým zjednodušením, jako se to děje i u dalších her?
A: Vůbec ne.

Q: Budou ve hře nějací noví mutanti?
A: Ano.

Q: Na kolik zbraní narazíme?
A: V tuto chvíli je těžké o počtu zbraní mluvit.

Q: Ve kterých částech se hra bude odehrávat? Případně bude děj zasazen do celé Zóny?
A: Hra bude zasazena do tří klíčových oblastí - černobylské jaderné elektrárny, Černobylu a Černobylu 2, kde se nachází obří vysílač.

Q: Bude Zóna celistvá?
A: Tuhle otázku zatím necháme nezodpovězenou.

Q: Bude hra podporovat DX11?
A: Ano.

Q: Narazíme během hraní na víc podzemních laboratoří z řady X a dalších tajných komplexů?
A: Ano.

Q: Zapracuje GSC na nápadu dovážených zbraní, podobně jako to umožňoval Šikula z Call of Pripyat? Bude mít hráč možnost dostat se k většímu počtu variant a speciálně upravených zbraní pašovaných z vnějšího světa?
A: V tomto případě máme několik nových nápadů.

Q: Bude možnost použít artefakt na vytvoření "vlastní" anomálie?
A: Ne, ale oblasti s artefakty se budou rozšiřovat.
 
07.01.2011 |
 
Nadcházející neděli si zpestříme rozhovorem s Olegem Yavorskym, který nás tentokrát zasvětí do "tajů" ohlášeného televizního seriálu, vycházejícího z herní předlohy. Ten by měl být podle všech informací vypuštěn souběžně s druhým (a doufáme, že plnohodnotným) dílem někdy v roce 2012.



RPS: Jak jste vlastně přišli k myšlence vytvořit televizní seriál? Není to přece jenom trochu odklon od vydávání her?
Yavorsky: Společně s vydáním Stínu Černobylu v roce 2007 jsme začali se sérií románů inspirovaných právě herním světem. Ty byly publikovány v ruštině a němčině a počet knih zatím překročil hranici 45 dílů. Za posledních dva a půl roku se v Rusku Stalker stal jedničkou na poli ruské sci-fi tvorby. Celkem se prodalo už přes pět milionů kopií a prodej her je na tom celosvětově v podstatě stejně. Svět Stalkera ještě pořád nabízí tolik záhad a nezodpovězených otázek, že vlastně ani není žádná lepší možnost, než vyrobit televizní seriál. Filmová tvorba se samozřejmě od herní produkce hodně liší, ale pracujeme s profesionály a tím pádem se nám dostává spousta dalších možností, jak se přiučit něčemu novému.

RPS: Jak moc se GSC zapojilo do výroby seriálu?
Yavorsky: Nad děním máme prakticky plnou moc. Podílíme se na scénáři, vybrali jsme režiséra, rozhodujeme o obsazení a stejně tak máme kontrolu nad samotným natáčením a produkci.

RPS: A tohle všechno si financujete sami?
Yavorsky: Přesně tak.

RPS: Co od seriálu v rámci příběhu vlastně očekáváte? Který z herních Stalkerů tak bude televiznímu příběhu nejblíž?
Yavorsky: Pravdou je, že televizní série nebude vycházet z žádného herního děje, ale bude se jednat o nový příběh. Ten bude založen na reáliích z herního univerza. Jsme si plně vědomí všech rozdílů v přístupu k výrobě filmů, her nebo knih a proto jsme začali psát takový příběh, který je pro filmový žánr nejvhodnější.

RPS: Jak moc bude seriálová adaptace věrná svojí herní předloze?
Yavorsky: Nebyl by to S.T.A.L.K.E.R., kdyby se v něm neobjevil Černobyl, radiace a mutanti. Toho všeho se samozřejmě dočkáte. Nechali jsme si tolik kontroly hlavně proto, abychom se ujistili, že seriál bude mít k hernímu světu opravdu blízko.

RPS: Objeví se v seriálu nějaká scéna ze hry?
Yavorsky: Konkrétních herních událostí se zřejmě nedočkáte, ale objeví se tady několik postav z právě chystaného "druhého" dílu.

RPS: Kdy se na seriál budeme moci podívat? Poběží všechny díly jen v televizi a nebo se dočkáme i internetového vysílání?
Yavorsky: Chystáme se ho uvolnit souběžně s vydáním hry, takže dřív než v roce 2012 seriál neuvidíte. Nejdřív chceme zahájit televizní vysílání a pak možná i přes internet. Ještě pořád ale nejsme zcela rozhodnutí.

Diskuzi k seriálu najdete stejně jako minule pod tímto odkazem, takže pokud budete chtít předhodit i svůj názor, s klidným srdcem můžete.

Zdroj: rockpapershotgun.com
20.11.2010 |
 
Strana archivu:
[1] [2] [3]  >4< [5] 

Zcela kompletní překlad hry STALKER: Call of Pripyat, vytvořený speciálně scorpions komunitou. Přeloženy jsou nejen texty v běžných dialozích, ale i všechny animace. To vše bez zbytečné spisovnosti.
Budete-li mít jakékoliv otázky, stačí navštívit naše fórum, kde najdete i odkazy ke stažení.