• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Predpoveď počasia na nasledujúci deň pre oblasť Černobylu FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Official S.T.A.L.K.E.R.

Promote Your Page Too
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. 2

Archiv

Strana archivu:
[1]  >2< [3] [4] [5] 


Vážené stalkerstvo,

otevřete si kalendáře a diáře a zakroužkujte si v nich 31.5. (tedy zítřek). Od 18 hodin totiž proběhne GamesPlay stream Stínu Černobylu, kde bude odprezentována část chystané deváté verze DMP spolu s Real Zone Modem od RSA Vipera. Hru samotnou si vezme na starost Thorleif, který se už několikrát u obou modifikací podílel na betatestu a poskytoval podrobnou zpětnou vazbu – takže ví, o čem je řeč a jaká úskalí X-Ray Engine dokáže (nejen pro hráče) přichystat.
 

30.05.2016 |
 
Jak to tak bývá, občas dojde k chybě, která se může naplno projevit až za nějakou dobu. A právě taková podobná postihla naše fórum. Prosíme proto všechny uživatele s doposud neaktivními účty, aby se registrovali znovu a nebo dali vědět na e-mail (ten je k mání v zápatí novinky hned vedle data zveřejnění). V případě e-mailové komunikace stačí k textu připojit uživatelské jméno a o zbytek už bude postaráno.
 
Za vzniklou chybu se omlouváme a děkujeme za pochopení.
 
16.01.2016 |
 
Valentin Jeltyšev, mluvčí GSC, se nově vyjádřil nejen k situaci se znovuotevřením studia GSC a ke zrušení druhého Stalkera, ale i k budoucnosti celé firmy a samozřejmě i ke kauze West Games.

Začneme nejdříve studiem West Games (i když by se spíše slušelo říci pseudostudiem - pozn. red.). Valentin Jeltyšev tvrdí:
"Opravdu toho o nich mnoho nevím, ale jejich příběh je veselý. Tihle lidé se prakticky prezentují jako členové, kteří pracovali na S.T.A.L.K.E.R.ech, ale to je lež. V době, kdy jsme pracovali na projektu S.T.A.L.K.E.R. 2, jsme plánovali vydat i prohlížečovou hru založenou na stalkerském světě, která měla fanouškům zkrátit čekání. Tento projekt však nikdy nebyl dokončen; byla v něm spousta chyb a nedomyšleností. Lidé z West Games však pracovali na dalším projektu založeném na S.T.A.L.K.E.R. hrách - flashové hře. Když se tedy začali označovat za autory dřívějších S.T.A.L.K.E.R.ů, byli jsme překvapeni. Pokud bysme je žalovali, bez debat bychom vyhráli - avšak neučinili jsme tak. Použili spoustu nápadů ze S.T.A.L.K.E.R.ů, ale nemám tušení, čeho tím chtěli vlastně docílit. Dlouhou dobu jsem o nich neslyšel."

West Games před nějakou dobou pohořeli se svým projektem s názvem AREAL, který byl vzhledem k nekalým praktikám, spoustě lží a takřka nulovému posunu stornován samotným vedením Kickstarteru. Nyní se však tahle parta vrátila, veškeré předchozí materiály opět zrecyklovala, spolu se zhruba třemi "novými" (pravděpodobně beztak ukradenými) artworky se rozhodla původní AREAL přejmenovat na STALKER: Apocalypse a opět narychlo spíchla nicneříkající video s Evženem Kimem v hlavní roli. Historie se tedy opakuje.


 
Ohledně zrušení S.T.A.L.K.E.R.a 2:
"K ukončení vývoje jsme měli několik pádných důvodů. Nikdy jsme sice firmu kompletně nezavřeli, ale tou dobou jsme čelili spoustě závažných překážek, přes které jsme se nemohli dostat. Možná jsme potřebovali víc týmových vedoucích. I přesto jsme ale vytvořili několik úrovní, oblastí, pár postav a nový engine. Kompletně nový engine napsaný od nuly, který byl zároveň next-gen enginem. Stávající X-Ray engine značně předběhl svou dobu, ovšem to platilo tak někdy v roce 2007. V roce 2010 už tomu tak nebylo. Pak přišly nové Call of Duty a Battlefield enginy a my se museli zlepšit (zrovna u obou zmíněných her se však o pokroku nedá moc mluvit - pozn. red.). Měli jsme hotovo zhruba kolem sedmdesáti až osmdesáti procent a oproti staršímu X-Ray enginu to byl obrovský skok kupředu. Engine fungoval jak na počítačích, tak na Xbox 360 platformě. Plánovali jsme i případný port na PlayStation. Veškerou práci jsme si schovali - o assety, podklady a ani o engine jsme nepřišli."

Poslední část je poměrně zajímavá. GSC má stále ve svých rukách práva na S.T.A.L.K.E.R.a, takže je pořád naděje, že S.T.A.L.K.E.R. 2 někdy přece jenom vyjde. Co se týče jejich nové hry, Valentin prozradil následující:
"Nemyslíme si, že free-to-play model je tou správnou cestou, kterou se chceme vydat. Proto jsme se rozhodli pracovat na klasické hře s plnou cenou. Myslíme si, že hráči budou nadšení a očekáváme návrat mnoha starých fanoušků."

Z výše uvedených informací tedy sice ani teď není jasné, na čem to v GSC vlastně kutí, ale celkem logicky může jít o pokračování Cossacks série. V tom nejideálnějším případě může nějaká jiná část týmu dál pracovat na nástupci X-Ray enginu pro dalšího S.T.A.L.K.E.R.a. Těžko ale říct.

Zdroj: PC Gamer

Tak, novinky bychom měli za sebou a nyní nezbývá, než vám všem popřát krásně prožité Vánoce v kruhu svých nejbližších. Na tom ostatně záleží nejvíc.
24.12.2014 |
 
O dnešní novince jsme informovali už před několika dny na Twitteru, ale jak se zdá, zřejmě zapadla. Nevadí... nic se nestane, když si ji zopakujeme i s mírným rozvedením. Tak hurá na to.



Jak už napovídá nadpis, GSC je zpátky v sedle a s tím se nabízí hned několik otázek. Co bude dál? Vyjde další Stalker? A jak na tom je X-Ray Engine? Bohužel z toho mála, co se prozatim ví, nejde na žádnou z těchto otázek uspokojivě odpovědět. Na zrekonstruovaném a ZNAČNĚ odlehčeném webu gsc-game.com stojí akorát to, že se GSC vrací. Tím ovšem veškeré novinky hasnou.

Že by ale v dohledné době mohl vyjít další Stalker, je značně nepravděpodobné. Jednak by se opakovaly problémy, co zavinily nezdar předchozího nově plánovaného dílu a druhak valná část lidí z GSC přešla pod křídla Vostok Games (Survarium). Až do dnešní doby GSC v omezeném počtu přežívalo jen díky vydávání knih se stalkerskou tematikou, takže je klidně možné, že se knihám budou věnovat i nadále. A pokud se přeci jen na nějaké hře pracuje, nejspíše půjde o něco menšího na rozjezd (ale co by zároveň mohlo vydělat nějakou tu zlatku). Je však nutné zopakovat větu řečenou v úvodu: oficiálně se nic neví. Pravdou však zůstává, že novým Stalkerem by nikdo z nás rozhodně nepohrdnul.

Jakmile budeme vědět víc, dáme vědět. Mezitím si v klidu a ve štěstí užijte Vánoce a do Nového roku vykročte zdraví a spokojení.
21.12.2014 |
 
 
V rámci akcie 2014 DRM-FREE BIG WINTER SALE! na GOG.com máte opať jedinečnú možnosť získať zakúpiť originálky STALKER hier za pár drobných. Pokiaľ teda ešte žiadnu nemáte, alebo potrebujete doplniť zbierku, teraz je ten najlepši čas. Poponáhľajte sa, za pár hodín môže byť neskoro. Aj keď o pár dní sa táto šanca môže opakovať, pri tej cene sa neoplatí zaváhať.



Teraz je 21:30 a aktuálne akcia platí ešte 17 a pol hodiny.
08.12.2014 |
 

Uplynuly už bezmála dva roky od okamžiku, kdy internet obletěla zpráva týkající se ukončení práce na druhém S.T.A.L.K.E.R.ovi a rozpuštění vývojářského týmu. Fanoušci toto oznámení nejprve přijali se značnou skepsí, nicméně postupem času se ona skepse měnila v opravdový šok. Podobný vývoj událostí nečekal nikdo.

Spolu s tímto nemilým oznámením na internet prosáklo i něco toho obrazového materiálu, díky němuž si alespoň v omezené míře jde udělat obrázek o plánované podobě celé hry. Hlavní jádro autorů dřívějšího S.T.A.L.K.E.R.a se tak přesunulo do nově založeného týmu Vostok Games a začali tvořit MMO střílečku s názvem Survarium, která se S.T.A.L.K.E.R.em pouze inspiruje v několika nápadech.

Nedá se říci, že níže uvedené informace jsou bůhvíjakým objevem, ale rozhodně lze prohlásit, že je tu shrnuto vše, co nikde jinde pohromadě nenajdete a co se ani jinde neobjevilo. A kromě toho následující článek může projasnit i několik částí v konceptu S.T.A.L.K.E.R.a 2, o němž se obecně ví jen velice málo. Kreativní ředitel společnosti Flying Cafe, Ilja Tomačev (dříve umělecký ředitel GSC), poskytnul mnoho informací a komentářů k tomu, na čem se pod jeho vedením pracovalo.

Design S.T.A.L.K.E.R.a 2 měl řadu požadavků, kterých se návrháři museli držet. Druhotné prvky vybavení byly koncipovány tak, aby je bylo možné kdykoliv a bez sebemenší ztráty odebrat ze základního modelu - například chrániče kolen musely mít viditelné upínání. Pro některé speciální prvky však platilo několik výjimek, souvisejících s technickými omezeními herního enginu nebo kvůli specifickým požadavkům pro vzhled konkrétních postav (což byl třeba případ batohů na stalkerech nováčcích). Kromě toho se počítalo s větší variabilitou horních a spodních typů ošacení. Nejzávažnějším předpokladem proto bylo pokusit se eliminovat veškeré mezery, které se mohly objevit v předělech mezi modelem bund a kalhot. Na kombinézách a bundách měla být přítomna i kapuce, kterou mělo být možno nasazovat či sundavat podle dané situace. Každá postava navíc ještě musela mít vlastní systém k ochraně dýchacích cest - buďto mohlo jít o skutečný funkční prototyp a nebo o podomácku vyrobené respirátory a podobně.

Na prvních třech artworcích je vyobrazen voják ukrajinské armády, jejichž význam se oproti předchozím dílům neměl nikterak lišit. Hlavním cílem vojáků tak i nadále zůstalo ochraňovat perimetr černobylské Zóny a zabránit všem možným pokusům o průnik - ať už mělo jít o pěší divize nebo o hlídkové vrtulníky. Základem vojenských uniforem se stal lehký stejnokroj a vybavení používané ukrajinskou armádou. Vzor na kamufláži měl napodobovat dubové listy.



O následujících lidech všichni (byť třeba jen jedním uchem) slyšeli, ale že by je někdo viděl, se už říct nedá. Jedná se o pracovníky vědecko-výzkumného institutu černobylské anomální zóny (Naučno-Issledovatělskogo Instituta Černobyľskoj Anomaľnoj Zony, zkráceně NIIČAZ).
 
Na artworku je zachycen někdo, kdo by mohl být vedoucím pracovníkem tohoto ústavu. Samotný institut se měl nacházet někde u hranice se Zónou a k dispozici měl mít i vlastní polovojenskou pořádkovou jednotku (to hlavně díky opravdu vynikajícímu finančnímu zabezpečení).
 
Není vůbec náhodou, že tito "muži v bílém" mají na obrázcích velmi podezíravý a zlostný pohled - i během setkání s hráčem se měli chovat velmi nevraživě. Teprve později mělo dojít k odhalení faktu, že výše zmínění zaměstnanci se účastnili tajného spiknutí, za kterým stála doposud neznámá, avšak velmi mocná organizace, snažící se využít Zónu k hájení svých zájmů. NIIČAZ byl akorát prostředníkem k tomu, aby se plán vydařil. Ředitelé hlavní centrály v Kyjevě však překvapivě o spiknutí a tajných machinacích nevěděli a tedy se na ničem ani nepodíleli. V konečném důsledku se tak z "mužů v bílém" stali ústřední protivníci celé hry, kteří v příběhu hráli velmi podstatnou roli.
 
 
Hned na první pohled je jasně patrné, jak moc se vesty výše uvedených pracovníků liší od běžných výzkumných vest. Tyto pláště byly navrženy tak, aby budily dojem a přitom vypadaly elegantně. 
 
Oproti dřívějším dílům tyto dosti jasně záporné postavy vypadají netradičně, není-liž pravda? Jejich cíle jsou však neznámé. Podle všeho se snažili zkrotit přírodní jevy, které v Zóně panovaly a následně je za pomoci moderních technologií využít pro vlastní užitek.
 

"A nu, čiki-briki i v damke!" aneb staří dobří banditi. V novém S.T.A.L.K.E.R.ovi se vzhled banditů měl spojit s obvyklými tradičními prvky (tepláky, kožené pláště, bundy) a těmi novými. Jak je vidět na artworku, oděv se nese v duchu devadesátých let. Tepláky s pruhy, tenisky, prsteny nebo tetování.

 
Na dalším artworku je druhá varianta bandity v kukle. Ilja Tomačev dodává, že kukly sloužily ke skrytí jednotných modelů obličejů postav. Celkově se banditi od svých dřívějších kolegů v ničem nelišili. Loupili, zabíjeli, přepadávali, vyhrožovali... no prostě se chovali jako póvl.



Na následujících artworcích jsou členové Povinnosti. Tyto návrhy byly k vidění už dříve (konkrétně v den, kdy se objevila ona zpráva o ukončení práce na hře). Hlavní rozdíl však spočívá v druhé variantě exoskeletonu. Odnímatelným prvkem v tomto případě byl dýchací modul, podobající se tělu pavouka přisátého k páteři.



Jediným prvkem, který musel být při návrhu jejich oblečení zachován, bylo rudočerné zbarvení. "Ve všem ostatním měli návrháři zcela volnou ruku a fantazii se opravdu meze nekladly", tvrdí Ilja.

První věcí, která na následujících dvou artworcích praští do očí, je rotační kulomet. "Takovou hračku by členům Povinnosti nejspíš záviděl i sám Terminátor." Ilja dodává, že u některých členů Povinnosti by bylo použití takové zbraně poněkud pochybné a proto se rozhodli tuto zbraň vyřadit.
 
 

Podle Ilji se ještě z dob Stínu Černobylu vesty Povinnosti značně inspirovaly prvky motorkářských oděvů. To ostatně potvrzuje i poslední předchozí obrázek, kde se problémovou ukázala být hvězda na holeních. Návrh byl proto poslán k přepracování.
 
 
S následující postavou jsme se už prý také setkali, akorát na sobě neměla onen bizarní turban. Kdo to tedy je?
 

Těžko tomu uvěřit, ale mělo jít o člena frakce Monolit. Už dříve to byla skupina plná bláznů, která prakticky neměla žádný hlubší význam - tedy alespoň tak se tvářili. Jejich ideologie zůstala ve druhém STALKERovi zachována. Stále tedy šlo o stalkery s fanatickou vírou a oddaností k Monolitu, skrytému kdesi v útrobách černobylské jaderné elektrárny. Návrháři měli za úkol ztvárnit v jejich frakčních oděvech bezbřehou a neochvějnou oddanost, kterou prokazovali Plniči přání. Některé součásti vest naprosto postrádaly logiku a nebyly nikterak praktické, přesto však některé vesty mohly v základu zachovávat části klasických kombinéz. "Systémy k ochraně dýchacích cest byly roztodivné a už si na ně přesně nevzpomínám", dodává Ilja.

Stačí jeden letmý pohled a okamžitě pocítíte to šílenství, které v sobě členové Monolitu chovají.
 
 
 
A tady je to více než evidentní. Co za šílence si dobrovolně může k obličeji přišít plynovou masku? Mimochodem frakční exoskeleton je v duchu skupinového myšlení plný nejrůznějších domácích "vylepšení", díky kterým je původní podoba této zbroje prakticky nulová.
 
 
 


Člen Monolitu v odstřelovačském maskovacím úboru. Od předchozích verzí se odlišuje pouze taktickou vestou a několika odlišnými typy popruhů. Následuje ještě jedna varianta oděvu, tentokrát bez plynové masky.
 
 
 

Významnými změnami prošel vzhled vědců. Podoba zaměstnanců státních výzkumných organizací a ekologických ústavů se zdá být notně zastaralá a silně tak kontrastuje s moderní výbavou členů NIIČAZu.

Důvod je prostý. Státní organizace se potýkají s velmi špatným financováním a vědcům na expedice nejsou přiřazovány žádné jednotky, které by se staraly o jejich ochranu. Průzkum Zóny se tak pro ně stává značným hazardem, k experimentům jsou nuceni využívat zastaralé přístroje a ani lokality, kde k výzkumům dochází, nepatří mezi bezpečné. Avšak bez ohledu na veškerá výše uvedená úskalí se nezdá, že by trvalá obava o vlastní životy vědcům bránila v nadšení či snad touze pokračovat ve své kariéře.
 
  


Alternativní varianta chemické ochranné kombinézy, fungující jako nástupce známého typu SSP-90 "Ekolog".
 
 
 
 
 

01.06.2014 |
 
 
 
Pokud jste si ještě doteď nepořídili originálky S.T.A.L.K.E.R.ů a chtěli byste to napravit, tak není lepší chvíle, než tak učinit právě teď na stránkách GOG.com. Stín Černobylu za šest dolarů, Clear Sky za tři dolary, Call of Pripyat taky za šest dolarů a nebo komplet za patnáct - to je neodmítnutelná nabídka. Zvlášť v případě, pokud jste minuli všechny předchozí Steam slevy a přesto byste si těmito radioaktivními kousky chtěli rozšířit svou sbírku.

A co je úplně nejlepší - všechny hry jsou bez těch zpropadených DRM ochran.

Poznámka (6.2.2014, 19:00): Nabídka platí ještě dva dny a sedmnáct hodin.
 
06.02.2014 |
 

 
 
23.12.2012 |
 
Kdybychom si nad každou další nejasností ohledně budoucnosti S.T.A.L.K.E.R.a, která se na internetu objeví, měli dělat zářez na pažbě, museli bychom nakoupit vagon náhradních a nebo k těm stávajícím přitlouct alespoň dvoumetrovou desku. Když se včera na internetu objevila zpráva o přesunu práv k bitComposeru, kteří figurovali jako vydavatelé Clear Sky (a v několika regionech dokonce i Call of Pripyat), tak se zdálo, že alespoň malé nebezpečí je už konečně zažehnáno.
 
Omyl. Dnes se totiž na webu GSC objevilo oficiální prohlášení, že práva na značku S.T.A.L.K.E.R. má v rukách pořád GSC v čele se Sergejem Grigorovičem. Licence navíc nespočívá jen v možnosti nakládat podle své vůle se samotnou značkou, ale vztahuje se i na herní svět, použité technologie a hlavně na celou herní sérii jako takovou. Tím se navíc (naštěstí) vyvrací i dříve kolující fáma o odkupu práv Bethesdou, která se před nedávnem stala pro mnohé místní i zahraniční weby takřka potvrzenou.

Na webu dále padlo, že lidé v bitComposeru neplní smlouvu s GSC tak, jak by měli. Takže kolotoč dohadů a fabulací může (a rozhodně bude) dál směle pokračovat... ale překvapuje to vůbec ještě někoho?

13.12.2012 |
 
Kdo by neznal Borise a Arkadije Strugacké, autory světově známého románu Piknik u cesty (v originálním znění Пикник на обочине), později vydávaného pod názvem Stalker.
 
Právě ten se později stal duchovní předlohou stejnojmenného filmového zpracování Andreje Tarkovského a to za nějaký ten čas zase posloužilo tvůrcům z GSC Game World jako inspirace k vytvoření námi toliko známého herního Stalkera. Nutno dodat, že bez tohoto vnuknutí by ze Stínu Černobylu, tehdy ještě pojmenovaného jako Oblivion Lost (neplést si s modifikací), byla s vysokou pravděpodobností jen další tuctová futuristická střílečka bez hlubšího smyslu.
 
Když roku 1991 zemřel starší Arkadij, svět literatury přišel o jeden z velkých talentů. Včera si však smrt bohužel přišla i pro jeho bratra Borise (nar. 1933). Oba autoři napsali dohromady pětadvacet románů, z nichž ten úplně první, zaměřený na sci-fi tematiku, nesl název Planeta nachových mračen
 
20.11.2012 |
 
Strana archivu:
[1]  >2< [3] [4] [5] 

Zcela kompletní překlad hry STALKER: Call of Pripyat, vytvořený speciálně scorpions komunitou. Přeloženy jsou nejen texty v běžných dialozích, ale i všechny animace. To vše bez zbytečné spisovnosti.
Budete-li mít jakékoliv otázky, stačí navštívit naše fórum, kde najdete i odkazy ke stažení.