S.T.A.L.K.E.R. 2
Archiv
Strana archivu:
[1] [2] >3< [4] [5]
Když ale S.T.A.L.K.E.R.a 2 nebylo možno přivést zpět k životu, přišel Javorsky s novou myšlenkou - proč nevytvořit novou a potenciálně ambicióznější hru než tu, kterou se až do této chvíle snažili tak úzkostlivě zachánit?
"V té době jsme se seznámili s Vostok Ventures, investiční společností, zajímající se o IT sektor. Vedení rychle pochopilo, v jaké situaci se nalézáme a po pouhých dvou týdnech rozhovorů jsme dosáhli prvotní dohody. Začátkem března jsme oslavili vznik Vostok Games. Všechny ty měsíce nejistoty byly drsné a náročné, ale nakonec to rozhodně stálo za to. Tato zkušenost posílila nejenom tým jako celek, ale i jednotlivce v něm."
"V den uzavření GSC jsme měli naplánovanou schůzku celého týmu, kde jsme měli prezentovat herní příběh. Těsně před tím ale generální ředitel svolal valnou hromadu, kde oznámil, že se rozhodl projekt ukončit. To samozřejmě celý vývojářský tým šokovalo. S.T.A.L.K.E.R. 2 byl tou dobou teprve v počáteční fázi vývoje, dokončili jsme první verzi grafického enginu, ujistili se, že všechno funguje tak, jak by mělo a odstranili několik technických rizik. Podle našeho odhadu by projekt potřeboval miniálně další dva roky na dokončení a zahrnutí veškerého plánovaného obsahu."
Zdroj: vg247.com
Nezbývá než doufat v to, že GSC odolá svodům "moderního" herního průmyslu a nezačne celou Zónu měnit na další z milionu kopií Call of Duty.
Strana archivu:
[1] [2] >3< [4] [5]
Strana archivu:
[1] [2] >3< [4] [5]
"Bohužel to byl vynucený tah", tvrdí Javorsky.
"V prosinci roku 2011, po neočekávaném uzavření studia GSC svým majitelem, Sergejem Grigorovičem, byl vývoj hry pozastaven. Tým měl v tu dobu dvě možnosti - buď se rozpadnout a hledat zaměstnání jinde a nebo zůstat pohromadě a zkusit zajistit alespoň nějaké finance nutné pro pokračování, po kterém jsme všichni tolik toužili."
"Rozhodli jsme se pro druhou volbu. Po několika měsících plných problémů a vyjednávání jsme zajistili potřebné finanční prostředky. Problémem se však ukázalo být vlastnictví práv na značku S.T.A.L.K.E..R. a kvůli tomu jsme nemohli dále s takovým názvem pracovat. Investoři však týmu schopnému vyrábět skvělé hry důvěřovali, i když to obnášelo začít v podstatě úplně nanovo. A to jsme taky udělali. V březnu roku 2012 jsme založili studio Vostok Games a začali s vývojem našeho prvního projektu s názvem Survarium. Svět Survaria rozhodně bude na Stalkera odkazovat."
Javorsky odpověděl i na otázky týkající se stavu S.T.A.L.K.E.R.a 2 těsně před jeho zrušením a zároveň na to, jak došlo k založení Vostok Games.
"Nebyla to jednoduchá cesta, to připouštím. Na jednu stranu nikdo z nás neměl dostatek zkušeností a na stranu druhou bylo potřeba naplnit přání hned tří stran - investorů, týmu a vlastníka práv na značku S.T.A.L.K.E.R. Pokud bychom ale všechno začali zařizovat narychlo, riskovali bychom ztrátu týmu také. Proto jsme všichni začali hledat mezi svými starými kontakty a známými, kteří by mohli najít možné investiční partnery. Mluvili jsme s vydavateli, s nimiž jsme v minulosti spolupracovali, ptali jsme se přátel a přátel jejich přátel, ptali jsme se i lidí v komunitě... Vzhledem k tomu, že se všechno zhroutilo v prosinci přímo před vánočními svátky, nemohli jsme začít jednat dříve než v druhé polovině ledna. Do té doby jsme měli dát dohromady podnikatelský plán a připravit se k představení S.T.A.L.K.E.R.a 2 možným investorům."
Javorsky řekl, že zatímco se tým snažil najít potřebné investice k záchraně hry, tak žádná ze schůzí nepřinesla kýžený výsledek.
"Měli jsme několik schůzí, týkajících se využití rizikových kapitálů (jde o prostředek pro financování zahájení činnosti firmy, kdy investor rizikového kapitálu dodá potřebné finance a na oplátku získá předem domluvený podíl akcií společnosti - pozn. red.) a kontaktování soukromých investorů přímo v Kyjevě. Telefonovali jsme nejrůznějším západním vydavatelům a přijeli do Moskvy projednat celkové vyhlídky do budoucna. Po zhruba měsíci plném rozhovorů a jednání jsme však nedostali ani jednu vážnou nabídku k oživení projektu."
"Multiplatformní hra (tzn. hra určená jak pro stolní počítače, tak pro konzole - pozn. red.) s obrovským množstvím obsahu vyžaduje nejen stabilní finanční prostředky, ale rovněž spoustu času k vytvoření. Investoři si proto chtěli vzít čas na rozmyšlenou... jenže čas byl tím, co tým neměl a další prodlevy už nepřipadaly v úvahu. Začali jsme tedy přemýšlet o alternativním projektu, který by byl jednak levnější a druhak méně náročný na čas. Bylo to právě v době, kdy jsme se zabývali směřováním k free-to-play stylu hraní onlinových stříleček. Projekt jsme tedy nazvali Stalker Online, sepsali další obchodní plán a představili jej jako takový náš plán B. A stejně jako S.T.A.L.K.E.R., i Survarium je zasazeno do pustiny, ale tentokrát v apokalyptické rovině."
"Jednání znovu ožila a tým ani nedýchal v očekávání, jak to všechno dopadne. V únoru jsme si uvědomili, že i přes veškeré úsilí nebudeme schopní práva na značku S.T.A.L.K.E.R. zajistit a to pro nás byla těžká chvíle. Naším cílem bylo v sérii pokračovat, ale po tomto zjištění šla nálada okamžitě ke dnu a celý tým byl skutečně na pokraji rozpadu."
Javorsky odpověděl i na otázky týkající se stavu S.T.A.L.K.E.R.a 2 těsně před jeho zrušením a zároveň na to, jak došlo k založení Vostok Games.
"Nebyla to jednoduchá cesta, to připouštím. Na jednu stranu nikdo z nás neměl dostatek zkušeností a na stranu druhou bylo potřeba naplnit přání hned tří stran - investorů, týmu a vlastníka práv na značku S.T.A.L.K.E.R. Pokud bychom ale všechno začali zařizovat narychlo, riskovali bychom ztrátu týmu také. Proto jsme všichni začali hledat mezi svými starými kontakty a známými, kteří by mohli najít možné investiční partnery. Mluvili jsme s vydavateli, s nimiž jsme v minulosti spolupracovali, ptali jsme se přátel a přátel jejich přátel, ptali jsme se i lidí v komunitě... Vzhledem k tomu, že se všechno zhroutilo v prosinci přímo před vánočními svátky, nemohli jsme začít jednat dříve než v druhé polovině ledna. Do té doby jsme měli dát dohromady podnikatelský plán a připravit se k představení S.T.A.L.K.E.R.a 2 možným investorům."
Javorsky řekl, že zatímco se tým snažil najít potřebné investice k záchraně hry, tak žádná ze schůzí nepřinesla kýžený výsledek.
"Měli jsme několik schůzí, týkajících se využití rizikových kapitálů (jde o prostředek pro financování zahájení činnosti firmy, kdy investor rizikového kapitálu dodá potřebné finance a na oplátku získá předem domluvený podíl akcií společnosti - pozn. red.) a kontaktování soukromých investorů přímo v Kyjevě. Telefonovali jsme nejrůznějším západním vydavatelům a přijeli do Moskvy projednat celkové vyhlídky do budoucna. Po zhruba měsíci plném rozhovorů a jednání jsme však nedostali ani jednu vážnou nabídku k oživení projektu."
"Multiplatformní hra (tzn. hra určená jak pro stolní počítače, tak pro konzole - pozn. red.) s obrovským množstvím obsahu vyžaduje nejen stabilní finanční prostředky, ale rovněž spoustu času k vytvoření. Investoři si proto chtěli vzít čas na rozmyšlenou... jenže čas byl tím, co tým neměl a další prodlevy už nepřipadaly v úvahu. Začali jsme tedy přemýšlet o alternativním projektu, který by byl jednak levnější a druhak méně náročný na čas. Bylo to právě v době, kdy jsme se zabývali směřováním k free-to-play stylu hraní onlinových stříleček. Projekt jsme tedy nazvali Stalker Online, sepsali další obchodní plán a představili jej jako takový náš plán B. A stejně jako S.T.A.L.K.E.R., i Survarium je zasazeno do pustiny, ale tentokrát v apokalyptické rovině."
"Jednání znovu ožila a tým ani nedýchal v očekávání, jak to všechno dopadne. V únoru jsme si uvědomili, že i přes veškeré úsilí nebudeme schopní práva na značku S.T.A.L.K.E.R. zajistit a to pro nás byla těžká chvíle. Naším cílem bylo v sérii pokračovat, ale po tomto zjištění šla nálada okamžitě ke dnu a celý tým byl skutečně na pokraji rozpadu."
Když ale S.T.A.L.K.E.R.a 2 nebylo možno přivést zpět k životu, přišel Javorsky s novou myšlenkou - proč nevytvořit novou a potenciálně ambicióznější hru než tu, kterou se až do této chvíle snažili tak úzkostlivě zachánit?
"V té době jsme se seznámili s Vostok Ventures, investiční společností, zajímající se o IT sektor. Vedení rychle pochopilo, v jaké situaci se nalézáme a po pouhých dvou týdnech rozhovorů jsme dosáhli prvotní dohody. Začátkem března jsme oslavili vznik Vostok Games. Všechny ty měsíce nejistoty byly drsné a náročné, ale nakonec to rozhodně stálo za to. Tato zkušenost posílila nejenom tým jako celek, ale i jednotlivce v něm."
"V den uzavření GSC jsme měli naplánovanou schůzku celého týmu, kde jsme měli prezentovat herní příběh. Těsně před tím ale generální ředitel svolal valnou hromadu, kde oznámil, že se rozhodl projekt ukončit. To samozřejmě celý vývojářský tým šokovalo. S.T.A.L.K.E.R. 2 byl tou dobou teprve v počáteční fázi vývoje, dokončili jsme první verzi grafického enginu, ujistili se, že všechno funguje tak, jak by mělo a odstranili několik technických rizik. Podle našeho odhadu by projekt potřeboval miniálně další dva roky na dokončení a zahrnutí veškerého plánovaného obsahu."
Zdroj: vg247.com
Snad prý asi možná první screenshoty z druhého Stalkera, které se objevily na webu hpnot1q-gaming.com:
Stromová příšera. Skládající se obluda složená z bůhvíčeho, připomínající svými schopnostmi spíše Rubikovu kostku. Prase, ze kterého leze další prase. Pes s hlavou krysy... a mnohé další nástrahy si na nás soudě dle posledních uveřejněných artworků bude chystat S.T.A.L.K.E.R. 2 (pokud tedy vůbec vyjde). Jen vyvstává otázka, zda si výtvarníci tak trochu nespletli hru.
"Lešij" [Леший], jak je tento stromový mutant z prvního artworku zatím pojmenován, by podle všech dostupných informací měl být neagresivní a stát v uctivé vzdálenosti od hráče, aniž by se pohnul. Ale myslet si, že by šlo o zcela neškodnou hříčku Zóny také není na místě, neboť během postávání má vyluzovat dlouhotrvající teskný zvuk či zpěv, který by hráče měl uspat. A v ten okamžik přichází jeho chvíle - znehybněného stalkera si přenese do svého brlohu, položí k ostatním uloveným lidem hlavou k sobě tak, aby bezvládná těla tvořila hvězdu. Poté přejde na všechny čtyři, tělem se překlene přes "hvězdu" složenou ze stalkerů, přičemž tělo jeho samotného začne praskat a tím se tak obnaží vše, co bylo až do té doby skryto pod povrchem. Společně s tímto rituálem se současně mutant stává zranitelným, což by mělo hráči poskytnout příležitost popadnout zbraň a začít do něj střílet.
Krysovlk [druhý a třetí artwork]
Vizuálně i hratelnostně podobný s původními slepými psy. Mutant s obdobným jménem (odkaz) se měl objevit už v prvním Stalkerovi (stejně jako spousta mutantů dalších), ale nová verze nemá s původním návrhem mnoho společného. Model nového krysovlka byl schválen a otexturován.
Vizuálně i hratelnostně podobný s původními slepými psy. Mutant s obdobným jménem (odkaz) se měl objevit už v prvním Stalkerovi (stejně jako spousta mutantů dalších), ale nová verze nemá s původním návrhem mnoho společného. Model nového krysovlka byl schválen a otexturován.
Prase [první verze]
Polovina prasete stále žije a tvoří lůno pro parazita uvnitř, který kdysi užitečné hospodářské zvíře zcela ovládá. Tento mutant by se měl ze zřejmých důvodů pohybovat jen s velkými obtížemi, ale pokud zahlédne jakoukoliv kořist, vetřelc uvnitř těla se bude snažit okamžitě zaútočit - to však vzhledem k jeho chabé tělesné konstituci a notné váze hostitelského těla, jež bude muset vláčet po zemi, nebude nikterak jednoduché.
Polovina prasete stále žije a tvoří lůno pro parazita uvnitř, který kdysi užitečné hospodářské zvíře zcela ovládá. Tento mutant by se měl ze zřejmých důvodů pohybovat jen s velkými obtížemi, ale pokud zahlédne jakoukoliv kořist, vetřelc uvnitř těla se bude snažit okamžitě zaútočit - to však vzhledem k jeho chabé tělesné konstituci a notné váze hostitelského těla, jež bude muset vláčet po zemi, nebude nikterak jednoduché.
Prase [druhá verze]
Předchozí verze prasete s "dospělým" parazitem. Zda přežil on a nebo původní vepř, však není jasné.
Předchozí verze prasete s "dospělým" parazitem. Zda přežil on a nebo původní vepř, však není jasné.
"Břevno" [Бревно]
Má jít o mutanta se schopností skvěle se maskovat v lese. Na první pohled má budit dojem vlhkého a ztrouchnivělého kmenu (předposlední artwork), který nezkušení stalkeři jen těžko rozeznají od normálního kmenu. Jakmile se mutant rozhodne zaútočit, kůra se začne pohybovat a kmen se rozdělí (podobně jako jedno z monster v Dead Space). To je ostatně vidět na posledním artworku.
Má jít o mutanta se schopností skvěle se maskovat v lese. Na první pohled má budit dojem vlhkého a ztrouchnivělého kmenu (předposlední artwork), který nezkušení stalkeři jen těžko rozeznají od normálního kmenu. Jakmile se mutant rozhodne zaútočit, kůra se začne pohybovat a kmen se rozdělí (podobně jako jedno z monster v Dead Space). To je ostatně vidět na posledním artworku.
Zdroj: gsc-fan.com
Těžko říct, co si myslet... přesně tak se totiž dají shrnout aktuální dojmy z nově uveřejněných koncept artů ze Stalkera 2, jež se objevily na facebooku. Speciální poděkování patří Kovasovi.
Je mou smutnou povinností informovat o jedné nemilé novince - S.T.A.L.K.E.R. 2 nakonec přeci jen nevyjde. Podle informací dostupných na internetu vývoj stopnul sám Grigorovič (nebo by se spíš hodilo napsat, že nesvolil k další práci). Vývojářský tým se proto odtrhnul a pod novým názvem Vostok Games chystají hru Survarium - ale oproti klasickému Stalkerovi už nepůjde o střílečku z první osoby, ale o MMOFPS hru založenou na free2play mechanismech. Survarium se má odehrávat v blízké budoucnosti a mapovat život obyvatel po gigantické ekologické katastrofě.
Pokud by vás dění okolo Survaria dále zajímalo, přidávám odkaz na oficiální, avšak zatím ještě informačně notně chudý web http://survarium.com/en/ a na související prezentační video s anglickými titulky.
Na internetu se už zhruba před týdnem objevilo krátké video, zachycující několik nových animací z rozpracovaného "druhého" Stalkera - ty má na svědomí animátor Sergej Žukov a podívat se na ně můžete právě teď (YouTube / Vimeo). Dokonce to vypadá, že pouzdra na pistole nebudou konečně už jenom částí modelu, ale samostatným aktivním prvkem. Škoda jen přehnaných odlesků, zejména na kůži a vlasech.
Je až s podivem, jak málo informací se dostává ke komunitě a co je odhaleno nejrůznějším médiím - třeba jako nedávno, kdy byla v ruské televizi odvysílána reportáž z návštěvy GSC. Kromě klasické omáčky doprovázené rozhovorem se Sergejem Grigorovičem se valná část videa opět točila kolem vylepšených animací a modelů postav (včetně záběrů na průběh motion capturingu). Ke slovu se dostane i hlavní grafik, Evžen Jablon, který mimo jiného propůjčil svůj obličej Váňovi z Call of Pripyat.
Obejdete-li se bez úvodních nicneříkajících tlachů, stačí přeskočit na druhou minutu a šestatřicátou vteřinu (a nebo se rovnou podívat na hlavní výcuc).
Dnešní novinka konečně poodkryje kousek z toho mediálního sucha, co se kolem Stalkera táhne jako vodkový opar. Na YouTube se objevil detailnější záběr na model jedné z postav (první obrázek hned pod textem), ale jestli jde o hlavní či nějaký vedlejší charakter, to se v tuto chvíli neví. Stejně tak se objevily i dva rendery soch Lenina a Stalina.
Všechny obrázky jsou k nalezení na stránce Nikolaje Gatilova, který se postaral o otexturování.
To, že osud Stalkera 2 je nahnutý, je známé. Že se doteď pořádně neví, jestli za předchozím ukončením vývoje a jeho následném pokračování stál nedostatek financí, nechuť Sergeje Grigoroviče, tajný plán vládních organizací, potíže s vydáním hry i na konzole či cokoliv jiného, také není novinkou. Nepřekvapí ani ustavičná snaha dokola na Twitteru opakovat, že v GSC e-shopu přibyly další cáry látky s nažehlenou značkou a nadsazenou cenou, jako například tahle žlutá mikina šitá ve stylu "Božínku, teď si mě nikdo nevšimne" a nebo fešná bílá čepice s pracovním názvem "Srdečné pozdravy z Bronxu, fellas."
Novinkou by ale mohla být informace, že tento rok se s nejvyšší pravděpodobností hry vůbec nedočkáme. Trochu to připomíná scénář doprovázející první díl, na nějž se čekalo ještě mnohem déle a stejně jako teď byl jeho vývoj několikrát pozastaven. Můžeme samozřejmě spekulovat a odhadovat, jak výsledek nakonec bude vypadat (a pokud vůbec spatří světlo světa), ale i přes lavinu nemilých zpráv máme něco trochu pozitivního. O co tedy jde?
Objevilo se trochu toho obrazového materiálu a na něj se v tuto chvíli zaměříme. Na prvním záběru se v celé své rozmazané kráse odhaluje fotografie oblasti s "pomalu se pohybující anomálií" (alespoň pokud se vycházet z popisku po straně tabule), bažinami, zřejmě nějakou osadou a několika detailnějšími záběry prostředí.
Novinkou by ale mohla být informace, že tento rok se s nejvyšší pravděpodobností hry vůbec nedočkáme. Trochu to připomíná scénář doprovázející první díl, na nějž se čekalo ještě mnohem déle a stejně jako teď byl jeho vývoj několikrát pozastaven. Můžeme samozřejmě spekulovat a odhadovat, jak výsledek nakonec bude vypadat (a pokud vůbec spatří světlo světa), ale i přes lavinu nemilých zpráv máme něco trochu pozitivního. O co tedy jde?
Objevilo se trochu toho obrazového materiálu a na něj se v tuto chvíli zaměříme. Na prvním záběru se v celé své rozmazané kráse odhaluje fotografie oblasti s "pomalu se pohybující anomálií" (alespoň pokud se vycházet z popisku po straně tabule), bažinami, zřejmě nějakou osadou a několika detailnějšími záběry prostředí.
No a aby toho nebylo málo, přidáváme ještě pár artworků postav. Ty jsou vzhledem k dříve uveřejněnému vánočnímu wallpaperu pravé, což se o ostatních obrázcích na internetu říci bohužel nedá.
Možná za to skutečně mohla promyšlená reklamní kampaň a nebo jenom shoda náhod, ale podle vyjádření na Twitteru GSC pokračuje v práci na Stalkerovi 2.
The Stalker team continues work on the project and hopefully everything will turn out well. Good Hunting Stalkers!
Nezbývá než doufat v to, že GSC odolá svodům "moderního" herního průmyslu a nezačne celou Zónu měnit na další z milionu kopií Call of Duty.
[1] [2] >3< [4] [5]