• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Predpoveď počasia na nasledujúci deň pre oblasť Černobylu FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Official S.T.A.L.K.E.R.

Promote Your Page Too
Registrovaných užívate¾ov: 3219
Zaslaných príspevkov: 100722
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. 2

Archiv

Strana archivu:
[1] [2]  >3< [4] 


Na internetu se už zhruba před týdnem objevilo krátké video, zachycující několik nových animací z rozpracovaného "druhého" Stalkera - ty má na svědomí animátor Sergej Žukov a podívat se na ně můžete právě teď (YouTube / Vimeo). Dokonce to vypadá, že pouzdra na pistole nebudou konečně už jenom částí modelu, ale samostatným aktivním prvkem. Škoda jen přehnaných odlesků, zejména na kůži a vlasech.



09.04.2012 |
 
Je až s podivem, jak málo informací se dostává ke komunitě a co je odhaleno nejrůznějším médiím - třeba jako nedávno, kdy byla v ruské televizi odvysílána reportáž z návštěvy GSC. Kromě klasické omáčky doprovázené rozhovorem se Sergejem Grigorovičem se valná část videa opět točila kolem vylepšených animací a modelů postav (včetně záběrů na průběh motion capturingu). Ke slovu se dostane i hlavní grafik, Evžen Jablon, který mimo jiného propůjčil svůj obličej Váňovi z Call of Pripyat.
 
Obejdete-li se bez úvodních nicneříkajících tlachů, stačí přeskočit na druhou minutu a šestatřicátou vteřinu (a nebo se rovnou podívat na hlavní výcuc).
 


20.02.2012 |
 
Dnešní novinka konečně poodkryje kousek z toho mediálního sucha, co se kolem Stalkera táhne jako vodkový opar. Na YouTube se objevil detailnější záběr na model jedné z postav (první obrázek hned pod textem), ale jestli jde o hlavní či nějaký vedlejší charakter, to se v tuto chvíli neví. Stejně tak se objevily i dva rendery soch Lenina a Stalina.
 
 
 
 
 
Všechny obrázky jsou k nalezení na stránce Nikolaje Gatilova, který se postaral o otexturování.
 
01.02.2012 |
 
To, že osud Stalkera 2 je nahnutý, je známé. Že se doteď pořádně neví, jestli za předchozím ukončením vývoje a jeho následném pokračování stál nedostatek financí, nechuť Sergeje Grigoroviče, tajný plán vládních organizací, potíže s vydáním hry i na konzole či cokoliv jiného, také není novinkou. Nepřekvapí ani ustavičná snaha dokola na Twitteru opakovat, že v GSC e-shopu přibyly další cáry látky s nažehlenou značkou a nadsazenou cenou, jako například tahle žlutá mikina šitá ve stylu "Božínku, teď si mě nikdo nevšimne" a nebo fešná bílá čepice s pracovním názvem "Srdečné pozdravy z Bronxu, fellas."

Novinkou by ale mohla být informace, že tento rok se s nejvyšší pravděpodobností hry vůbec nedočkáme. Trochu to připomíná scénář doprovázející první díl, na nějž se čekalo ještě mnohem déle a stejně jako teď byl jeho vývoj několikrát pozastaven. Můžeme samozřejmě spekulovat a odhadovat, jak výsledek nakonec bude vypadat (a pokud vůbec spatří světlo světa), ale i přes lavinu nemilých zpráv máme něco trochu pozitivního. O co tedy jde?

Objevilo se trochu toho obrazového materiálu a na něj se v tuto chvíli zaměříme. Na prvním záběru se v celé své rozmazané kráse odhaluje fotografie oblasti s "pomalu se pohybující anomálií" (alespoň pokud se vycházet z popisku po straně tabule), bažinami, zřejmě nějakou osadou a několika detailnějšími záběry prostředí.
 
 
 
No a aby toho nebylo málo, přidáváme ještě pár artworků postav. Ty jsou vzhledem k dříve uveřejněnému vánočnímu wallpaperu pravé, což se o ostatních obrázcích na internetu říci bohužel nedá.
 
 
 
Na poslední fotce pak je záběr z televizního pořadu "Любимая работа" ("Oblíbená práce"), kdy můžeme na pozadí zahlédnout monitor s kresbou továrního komplexu nebo skladiště. Těžko říct.



24.01.2012 |
 
Možná za to skutečně mohla promyšlená reklamní kampaň a nebo jenom shoda náhod, ale podle vyjádření na Twitteru GSC pokračuje v práci na Stalkerovi 2.

The Stalker team continues work on the project and hopefully everything will turn out well. Good Hunting Stalkers!

Nezbývá než doufat v to, že GSC odolá svodům "moderního" herního průmyslu a nezačne celou Zónu měnit na další z milionu kopií Call of Duty.

24.12.2011 |
 
 
 
22.12.2011 |
 
Těžko říct, jestli těch pár písmen z GSC Twitteru měly být tou toliko očekávanou oficiální zprávou, ale pokud ano, tak je to bída. "We will do our best to continue. However, at this moment, nothing is certain." Pro neangličtináře: "Budeme se snažit pokračovat, ale v tuto chvíli není nic jisté."

A ještě tady máme aktualizaci (18:26) - Our website will continue, with the forum & tech support. The shop will continue until the nearest planned items sell out. (uploaded now). Ve zkratce: "Náš web včetně fóra a s technickou podporou pokračuje, e-shop bude aktivní jenom do doprodání zásob."

12.12.2011 |
 
I na dnešní den tu máme pár nových informací ohledně konce GSC a nezdá se, že by se věci obrátily k lepšímu. Téměř všichni zaměstnanci ze studia odešli a zůstala jich jen hrstka, takže práce na druhém Stalkerovi jsou skutečně zastaveny. Podle důvěrných zdrojů přímo z GSC je hlavním důvodem to, že se nepodařilo sehnat vydavatele konzolové verze a sami za sebe si ji vydat netroufli. Vyrojily se ale ještě další, ne nemožné důvody (ale do nynějšího okamžiku ještě stále nepotvrzené):

Grigorovič údajně sám odmítl velké množství vydavatelů a měl mít buďto nesplnitelné požadavky a nebo se podmínky osloveným kandidátům nelíbily. Východoevropská postapokalyptická hra pro ně není z marketingového hlediska dostatečně zajímavá natolik, aby se dobře prodávala i za hranicemi Evropy.

Druhou možností se jeví už v minulé novince zmíněná Grigorovičova nespokojenost s probíhajícím vývojem, i když někteří z vývojářů tvrdili, že byla skvělá a oproti prvnímu dílu mohla přinést mnoho znatelných vylepšení (ale to se ostatně tvrdilo i v případě Clear Sky - pozn. red.). Rovněž prý mohlo dojít k tomu, že Grigoroviče už vývoj her unavoval a o značku S.T.A.L.K.E.R. se nezajímal. Podle vyjádření osoby jemu blízké však tahle možnost není pravděpodobná a Stalkera miloval.

Podobně je na tom i teorie uvedená na UkraNews s údajným zájmem o odkupu celého GSC některou z vládních organizací. Jedinou věcí, která by pro ně mohla být zajímavá, je samotná značka, ale ta má být registrovaná mimo Ukrajinu. Z mnoha koutů se však proslýchá další zarážející teze - Grigorovič chtěl studio uzavřít příštím rokem (tedy v podstatě hned po dokončení dvojky).

Budoucnost značky S.T.A.L.K.E.R. je v tuto chvíli nejasná. Grigorovič ji může prodat nebo pronajmout jinému studiu a to by posléze mohlo hru dokončit (ve výrobě byla dokonce jakási prohlížečová hra). Jediným takovým želízkem v ohni je pouze 4A Games, stojící za vznikem Metra 2033 a chystaným pokračováním s názvem Last Light. Problémem je, že i když se ve studiu nachází značná část původního týmu, který pracoval na Stínu Černobylu, Grigorovič se s nimi zrovna dvakrát nemusí. Z evropských studií už jich pak zbývá jen pár (například z Polska nebo Bulharska), která ale vzhledem k nedostatku zkušeností nemusí uspět.

Zdroj: Galyonkin.com

10.12.2011 |
 
Jako Fénix vstal z popela, vstal z něj po hromadě problémů i první Stalker. Po Call of Pripyat to už ale vypadá, že se dalšího dílu nedočkáme.
 
GSC je údajně uzavřené a veškerá práce na hře tak končí. Podle několika tezí bylo obtížné financovat ryze počítačovou hru s takovým konceptem (což je ale s přihlédnutím k počtu prodaných kopií poměrně nepochopitelné), další zprávy pak poukazují na to, že za uzávěrkou stojí Sergej Grigorovič a jeho postoj k tomu, jakým směrem se vývoj hry ubíral. Těžko říci, jestli mu vadil chystaný (a zřejmě notně zjednodušený) port na konzole, vyšší nebo naopak nižší obtížnost, již zmíněné finanční výdaje nebo cokoliv dalšího. Jednou z teorií je dokonce i to, že se o GSC a jejich peníze pokoušela nějaká jiná společnost, která s nimi před nedávnem začala "spolupracovat". O práci by tak přišlo odhadem čtyřicet až padesát lidí.

O uzavření firmy informoval Sergej Galenkin a jako první s touto nemilou novinou přišel ukrajinský magazín UkraNews.

09.12.2011 |
 
Mezi zbytečnými odpověďmi od Sergeje Grigoroviče, kde stejně nic konkrétního neprozradil, se mihla i jedna poměrně ožehavá otázka, týkající se ochrany nového Stalkera. GSC totiž zvažuje i tu možnost, že by druhý díl mohl obdobně jako třeba Assassins Creed od UbiSoftu vyžadovat trvalé připojení k internetu. Slovo "zvažuje" není tučně jenom tak pro nic za nic, protože podle jednoho z posledních oficiálních tweetů finální ortel ještě nepadl (i když z toho už spousta webů vyvodila definitivní rozhodnutí). 

Otázku pirátství ponechme bez komentáře, stejně jako věčné spory mezi chronickými příznivci warezu (Dát za novou hru stovku je prostě moc, radši si zajdu pro cigára!) či jeho často až maniakálními odpůrci (Kvalita her upadá kvůli warezu a ten navíc může za moje kuří oko, rýmu a bolesti kloubů). Důležité je hlavně to, že podobná ochrana může značnou měrou ovlivnit možnosti modifikování výsledné hry (což se ve většině případů taky děje). A Stalker bez modifikací je pro nemalou část hráčů něco, jako auto bez kol. 
 
A malá poznámka na závěr - nejednoho stalkera by mohlo zajímat, kdy se na světlo světa konečně dostane nějaká ta informace, obrázek nebo dokonce screenshot. GSC údajně neplánuje uveřejňování informací dříve, než dva až tři měsíce před samotným vydáním hry. Možná je to snaha předejít zbytečnému hypování, možná v tom je tak trochu strach z rušení předobjednávek. Na rozhodující odpověď si budeme muset počkat. 
  
10.10.2011 |
 
Strana archivu:
[1] [2]  >3< [4] 

Zcela kompletní překlad hry STALKER: Call of Pripyat, vytvořený speciálně scorpions komunitou. Přeloženy jsou nejen texty v běžných dialozích, ale i všechny animace. To vše bez zbytečné spisovnosti.
Budete-li mít jakékoliv otázky, stačí navštívit naše fórum, kde najdete i odkazy ke stažení.