S.T.A.L.K.E.R. 2
GSC po delší době trochu poodsunulo pokličku z přísně střeženého hrnce s pomalu vařeným druhým S.T.A.L.K.E.R.em a na světlo světa tak vybublalo pár zajímavějších a pár méně zajímavějších novinek.
Příběh má stejně jako v prvním díle mapovat osud Streloka, který se ale oproti původním dílům ocitne v jedné velké Zóně bez otravných načítacích předělů. Tu má tvořit prozatím nespecifikovaný počet lokací, z nichž polovinu máme znát z dílů předchozích. Zda je to dobře nebo špatně, necháme na Vás. Důležitější zprávou je však to, že příběh se má prolínat s předchozími hrami a dokonce se máme dočkat i rozvinutí RPG prvků, lepších animací a pokročilejšího fyzikálního modelu. Stejně jako minule ale nebude možné jezdit v autech.
Rovněž se potvrdilo, že se vrátí doposud známé zbraně (i když asi i teď budou zrcadlově obrácené) a atmosféra by měla mít mnohem blíž ke Stínu Černobylu. Zarážející skutečností je to, že druhý díl má být už z poloviny hotový, což by potvrzovalo už dříve ohlášené vydání někdy v průběhu příštího roku. A jako takovou perličku na závěr ještě dodáme, že GSC se soudí o použití značky S.T.A.L.K.E.R. s autory projektu Stalker Online.
Společně s vydáním hry by v televizi měl běžet film, na který byl vyhrazen rozpočet ve výši tří milionů dolarů (a nejde přitom o oznámený seriál).
18.07.2011 | datastor