S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
O-L STALKER singlaplayer preview Q&A 1.časť
Pred pár dňami obdržal Michi, redaktor Oblivion-Lost preview verziu singleplayeru hry STALKER: Shadow of Chernobyl. Následne na to zodpovedal množstvo otázok, ktoré spracovali do niekoľkých častí.
My vám dnes ponúkame 1. časť otázok a odpovedí.
Q: Tak ako sa ti to páčilo?
A: Vcelku mám pozitívny dojem, preview verzia obsahuje ešte nejaké menšie chybičky, ktoré sú však vyriešené v zlatej verzii, ohlásenej GSC/THQ. Taktiež GSC v súčasnosti pracuje na patchi.
Q: Ak v diaľke zbadáš skupinku stalkerov a zabiješ jedného z nich, budú tí ostatní vedieť kde sa nachádzaš, alebo ťa musia hľadať?
A: Záleží na tom, či použiješ tlmič a takisto či je deň alebo noc.
Q: Aké sú hranice medzi levelmi a stena ktorú sme videli?
A: Levely sú oddelené väčšinou ostnatým drôtom. Tá spomínaná stena sa nachádza iba v tábore armády a nie je veľmi viditeľná.
Q: A čo hranica Zóny?
A: Hranice Zóny sú tiež väčšinou tvorené ostnatým drôtom a niekedy ju tvoria budovy.
Q: Je život v Zóne naozaj taký nepredvídateľný, alebo sa budú mutanti objavovať(spawnovať) vždy na tom istom bode?
A: Nie, neherné postavy (NPC) a mutanti sa vždy správajú odlišne a objavujú na odlišných miestach. Ak si nahráte save a budete čakať že sa vám na jednom mieste objaví znova vojenská hliadka, budete veľmi prekvapení J
Q: Je poškodenie (damage) realistické?
A: Model poškodenia ešte nebol optimizovaný v tejto preview verzii do konečnej podoby. Nemôžem k tomu povedať viac, ale je to lepšie ako sme videli v starých herných videách.
Q: Aký je herný čas? Koľko trvá, ak chceš vidieť všetko a spraviť všetky questy?
A: Ak robíte iba hlavné questy, vtedy to trvá asi 15 hodín. Ale môžete si vyberať ktoré hlavné úlohy chcete robiť a ktoré nie. Nie všetky sú povinné. Záleží taktiež na tom, ako rýchlo dokončíte misiu. V hre je obrovské množstvo postranných questov, takže hrací čas môže byť aj 25+.
Q: Ako reaguje AI na také stupídne nápady ako „skúsim zabiť Wolfa“ (jedna z hlavných postáv, NPC), v prvej osade?
A: Keď prídete do dílerovho bunkra, automaticky odložíte zbraň. Ak však napríklad pozabíjate chlapíkov v tábore, zostane to nepovšimnuté a vy budete mať v budúcnosti veľa nepriateľov.
Q: Keď odhodím na zem vybavenie – napríklad chleba, muníciu, zostane to tam? Alebo iba zbrane, ako v multiplayeri?
A: Áno, pokiaľ viem, všetko zostáva ležať na zemi. Skúšal som to zatiaľ iba s muníciou a zbraňami.
Q: Aké sú animácie a ragdolls (figuríny mŕtvych NPC)?
A: Vylepšili ich na určitý stupeň v porovnaní s tými, ktoré sme videli na tej tlačovke v Kyjeve. Stále však vyzerajú trochu blbo keď NPC spadne.
Q: Sú ragdolls schopné ležať jedna na druhej?
A: Áno, ale nevidíte to často.
Q: Je v hre zahrnutá aj lovecká puška, ktorá bola odstránená z aktuálnej multiplayer bety?
A: O aký model konkrétne ide? Musím to čeknúťJ
Q: Je herný čas multiplayeru naozaj 15 hodín?
A: Ak chcete preskúmať všetko, robíte postranné questy, potom je to oveľa viac ako 15 hodín.
Q: Je Zóna naozaj taká živá ako ju vždy GSC/THQ vychvaľovali? Mutanti lovia iných mutantov atď.
A: Áno, naozaj je. Presne ako si povedal, hordy loviacich mutantov…
Q: Aké sú v hre postranné úlohy? Štandardné ako „sprevádzaj niekoho z bodu A do B, pozbieraj 10 X, zabi pána D“ atď.?
A: Je tu veľa druhov postranných questov. Väčšinou ako „prines mi starú pušku môjho deda,“ alebo „zabi XY“, alebo „získaj artefakt XY“.
Q: Je tam viacej druhov mutantov, nielen tie ktoré poznáme doteraz?
A: Doteraz som nevidel žiadnych mutantov, ktorých by sme predtým neboli poznali.
Q: Sú v singleplayeri všetky zbrane z multiplayeru?
A: Áno.
Q: Je inštalačná veľkosť 10GB?
A: Táto preview verzia nemala 10GB, ale nieje tu multiplayer a ešte zopár vecí.
Q: Ako dlho trvá prebehnúť od začiatku až po horný koniec Zóny?
A: Okolo 20 minút.