S.T.A.L.K.E.R. Modding (modifikácie)
Návody - Obchodníci - ako to funguje
Myslím, že spôsob, ako funguje nastavenie obchodníkov bude niekoho zaujímať (voľne podľa ruskej stránky http://stalker-wiki.iblogger.org/index.php)
Záhlavie súboru trade_xxxx.ltx má takýto tvar:
kód: | |
[trader] |
položka [trader] označuje druh súboru = popis obchodníka
konkrétne u Sidoroviča (Sidorovič je označený ako trader, ostatný obchodníci sú barman, freedom, ecolog, dolg alebo bez označenia - ostatný stalkeri):
kód: | |
[trader] |
[značka] - obvykle výsledok splnenia úlohy, textový reťazec
[položka] - ceny a zásoby sú rozdelené do sekcií podľa splnených úloh
Použije sa to nastavenie [premenná] a [položka], ktoré je viac vľavo, alebo ktoré prevažuje
buy_condition = cena za ktorú kupuje obchodník
buy_supplies = zásoba na sklade
sell_condition = cena za ktorú nakupuje hráč
buy_condition
predmet = koeficient k1, koeficient k2
sell_condition
predmet = koeficient k1, koeficient k2
Cena:
obchodná cena = (k1 + k2) * nominál /2
Nominál je cena určená v nastavení vlastností predmetu (súbory artefacts.ltx, items.ltx, monster_items.ltx, outfit.ltx, unique_items.ltx a *.ltx v adresári weapons)
buy_supplies
predmet = počet kusov, pravdepodobnosť (0 - 1)
Pravdepodobnosť je vyjadrená v percentách/100, 0 = 0% , 1 = 100% a overuje sa pre každý kus zvlášť, teda ak bude nastavené = 3, 0.75 , znamená to, že sa môžu objaviť až tri kusy, každý s pravdepodobnosťou 75% (nie je jasné, za aký časový interval alebo za akých podmienok - pokus o nákup, vstup do lokácie, deň....)
Desatiny sa musia oddelovať bodkou, nie čiarkou - čiarka oddeluje položky, bodkočiarka komentár (čo je za bodkočiarkou, to sa ignoruje)
Typický príklad rozpisu, tentoraz pre barmana:
Všetci obchodníci majú podobné nastavenia, líšia sa označenia {+[značka]} a [položka] (reťazce [položka] sú označené žltou)
[trader]
buy_condition = barman_generic_buy
sell_condition = {+yan_labx16_switcher_primary_off} barman_after_brain_sell, {+bar_darklab_document_done} barman_after_darkvalley_sell, barman_start_sell
buy_supplies = supplies_start, {+yan_labx16_switcher_primary_off} supplies_after_brain, {+bar_darklab_document_done} supplies_after_darkvalley
[barman_generic_buy]
;ARTEFAKTY
af_medusa = 1, 0.3
;...
;MUNÍCIA
ammo_9x18_fmj = 0.9, 0.1
;...
;ZBRANE
wpn_pm = 0.3, 0.1
;...
;ADDONS
wpn_addon_scope = 0.7, 0.2
;...
;ZBROJ
novice_outfit = 1, 0.3
;...
;MEDIKAMENTY
bandage = 1, 0.5
;...
;ČASTI MONŠTIER
mutant_flesh_eye ;NO TRADE
;...
;JEDLO
bread = 0.3, 0.1
;...
;PREDMETY
device_torch ;NO TRADE
;...
;KVESTOVÉ PREDMETY
gunslinger_flash ;NO TRADE
;...
;UNIKÁTNE PREDMETY
outfit_novice_m1 = 1, 0.3
;...
[supplies_start]
;MUNÍCIA
ammo_9x18_fmj = 15, 0.6
;....
;ZBRANE
wpn_pb = 3, 0.6
;.....
;ZBROJ
stalker_outfit = 3, 0.7
;...
;MEDIKAMENTY
bandage = 5, 0.6
;...
;JEDLO
bread = 10, 0.5
;...
[supplies_after_darkvalley]
;MUNÍCIA
ammo_9x18_fmj = 15, 0.6
;....
;ZBRANE
wpn_pb = 3, 0.7
;....
;ZBROJ
stalker_outfit = 3, 0.8
;....
;MEDIKAMENTY
bandage = 5, 0.6
;....
;JEDLO
bread = 10, 0.5
;...
[supplies_after_brain]
;MUNÍCIA
ammo_9x18_fmj = 15, 0.6
;...
;ZBRANE
wpn_pb = 3, 0.7
;...
;ZBROJ
stalker_outfit = 3, 0.8
;...
;MEDIKAMENTY
bandage = 5, 0.5
;...
;JEDLO
bread = 10, 0.5
;...
[barman_start_sell]
;ARTEFAKTY
af_medusa ;NO TRADE
;...
;MUNÍCIA
ammo_9x18_fmj = 1, 3
;...
;ZBRANE
wpn_pm ;NO TRADE
;....
;ADDONS
wpn_addon_scope ;NO TRADE
;...
;ZBROJ
novice_outfit ;NO TRADE
;...
;MEDIKAMENTY
bandage = 1, 3
;...
;ČASTI MONŠTIER
mutant_flesh_eye ;NO TRADE
;...
;JEDLO
bread = 1, 3
;...
;PREDMETY
device_torch ;NO TRADE
;...
;KVESTOVÉ PREDMETY
gunslinger_flash ;NO TRADE
;...
;UNIKÁTNE PREDMETY
outfit_novice_m1 ;NO TRADE
;...
[barman_after_darkvalley_sell]
;Artefakty
af_medusa ;NO TRADE
;...
;MUNÍCIA
ammo_9x18_fmj = 1, 3
;...
;ZBRANE
wpn_pm ;NO TRADE
;...
;ADDONS
wpn_addon_scope ;NO TRADE
;...
;ZBROJ
novice_outfit ;NO TRADE
;...
;MEDIKAMENTY
bandage = 1, 3
;...
;ČASTI MONŠTIER
mutant_flesh_eye ;NO TRADE
;...
;JEDLO
bread = 1, 3
;...
;PREDMETY
device_torch ;NO TRADE
;...
;KVESTOVÉ PREDMETY
gunslinger_flash ;NO TRADE
;...
;UNIKÁTNE PREDMETY
outfit_novice_m1 ;NO TRADE
;...
[barman_after_brain_sell]
;ARTEFAKTY
af_medusa ;NO TRADE
;...
;MUNÍCIA
ammo_9x18_fmj = 1, 3
;...
;ZBRANE
wpn_pm ;NO TRADE
;...
;ADDONS
wpn_addon_scope ;NO TRADE
;...
;ZBROJ
novice_outfit ;NO TRADE
;...
;MEDIKAMENTY
bandage = 1, 3
;...
;ČASTI MONŠTIER
mutant_flesh_eye ;NO TRADE
;...
;JEDLO
bread = 1, 3
;...
;PREDMETY
device_torch ;NO TRADE
;...
;KVESTOVÉ PREDMETY
gunslinger_flash ;NO TRADE
;...
;UNIKÁTNE PREDMETY
outfit_novice_m1 ;NO TRADE
;...
Jeden poznatok z pokusov o editáciu: Súbory *.ltx sa dajú pohodlne a čitateľne zobraziť pomocou firefoxu, znakovú sadu prepnite na Azbuka Windows-1251. Ruské znaky budú v normálnej azbuke, nie klikiháky.