S.T.A.L.K.E.R. Modding (modifikácie)
Modpacky
BASIX MONSTROSITY
Basix Monstrosity je zajímavá modifikace, upravující vybavenost stalkerů v Kordonu (většina začátečníků je nyní vybavena brokovncí TOZ-34, žoldáci mají Abakany). Krom toho se dočkáme i nových zvuků, odlišné hudby v hlavním menu a následující hromady přetexturovaných zbraní:
- 3 odlišné verze samopalu Abakan i s doplňky
- 3 vzhledy pro AKS-74U i s doplňky (Duchův AKS-74U lze koupit jen u Sidoroviče)
- 3 vzhledy pro Groza OC-14 i s doplňky
- 3 vzhledy pro AK-74 i s doplňky
- 2 nové vzhledy pro pušku SVD Dragunov i SVU Dragunov
- 2 vzhledy pro brokovnici TOZ-34
- 2 vzhledy pro pušku VSS Vintorez
- 3 vzhledy pro Groza OC-14 i s doplňky
- 3 vzhledy pro AK-74 i s doplňky
- 2 nové vzhledy pro pušku SVD Dragunov i SVU Dragunov
- 2 vzhledy pro brokovnici TOZ-34
- 2 vzhledy pro pušku VSS Vintorez
- 3 vzhledy pro ZM LR-300 i s doplňky
- 3 vzhledy pro H&K G36
- 3 vzhledy pro H&K G36
BASIX GFX-MV (VERZE HRY 1.0004)
Basixova nejnovější modifikace, která nejen že zásadně vylepšuje veškeré textury ve hře, ale přidává sama o sobě množství dalších speciálních úprav. V Zóně naleznete vozidla, nové zbraně, nové skiny obleků, nové předměty (výbušniny, barely s benzínem) a mnoho dalšího. Nejvíce však potěší skutečnost, že již lze opět narazit na vyškrtnuté mutanty! Ano, čtete správně - Zlom, kočky, zombie,... Prostě všichni, kteří v Zóně mají své pevně dané místo se znovu vracejí a jsou v ještě větší přesile. Nečekejte pár zombíků u kraje cesty, teď na vás zaútočí klidně hejno dvaceti koček a deseti zombií.
OLMOD
Verze: 1.3
Autor: Bolm
Autor: Bolm
Tato sbírka modifikací sice nepatří mezi zrovna nejstahovanější, ale i tak je v ní nekolik povedených změn. Namátkou mohu vyjmenovat menší mřížku v inventáři, přítomnost Float32 modu (upravuje grafiku hry, ale je pak potřeba nastavit si detailnější textury), přidání nových mutantů, možnost se pořádně prospat, překuníci u sebe mají větší nabídku zboží, můžete si u nich dokonce nechat opravit zbraně a obleky, maximální váhový limit je z původních 60 kg zvýšen na 80 kg, můžete přenášet sudy s výbušninami, ostatní stalkeři ve většině případů seberou lepší zbraň, cena a váha potravin byly sníženy, bylo rovněž odstraněno několik zbytečných frází, úkoly byly vyladěny a krom nich se i změnil systém reputace a doba na splnění úkolů byla navýšena na deset dní.
Další změny se týkají předmětů. Výbušniny explodují již během jediné vteřiny (původně exploze nastala po pěti vteřinách), bylo změněno počasí, noci jsou temné, stalkeři u ohně hrají na harmoniku, herní dny jsou delší, přibylo i několik nových skinů (kožená bunda, PDA, textury krve, potravin, cigaret a energy drinků), pozměněno bylo i několik zvuků, změnily se i skiny pro zombie, v Baru u 100RADů hraje jiná hudba a po spuštění vás přivítá nové intro. To by zhruba bylo kompletní shrnutí všech změn a novinek.
Pokud by vám náhodou nešlo s použitím tohoto modu načíst uloženou pozici, budete nuceni hrát hru od začátku.
PRIBOI STORY
Verze: 1.0
Autor: dez0wave
Autor: dez0wave
Download (filefactory): http://www.filefactory.com/file/28816e/
Download (torrent): http://thepiratebay.org/tor/3999832
Novinky a změny:
- Nový vzhled hlavní nabídky
- Začátek hry je na odlišném místě (armádní tábor v Kordonu)
- Hlavní postavou je armádní poručík Priboi
- Hra se neřídí způsobem vyprávění příběhu ze Stínu Černobylu
- Hra je od začátku pojata jako freeplayová hra bez omezení
- Nové příběhové a postranní úkoly
- Nové dokumenty
- Nový HUD a inventář
- Tužší a odolnější nepřátelé
- Vyřazené vybavení s popisy (baterky, vysílačky, kytary, harmoniky...)
- Nové dialogy a možnosti volby
- Nový vzhled ostatních postav.
- Setkáte se se Střelcem, Doktorem a dalšími postavami ze Stínu Černobylu
- Jídlo neuzdravuje tak moc, jako kdysi
- Upravené zvuky (nikdo vás neosloví jménem Označeného)
- Nová úvodní a finální animace
- Vojáci jsou vůči vám přátelští, Povinnost a samotáři jsou neutrální
- Banditi, Monolit, žoldáci a Svoboda jsou vůči vám nepřátelští
- Vojenská základna v Agropromu je nyní základna žoldáků
- V Kordonu je domek se skříněmi a dalším vybavením
- Nová monstra a blowouty
- Ve všech lokacích funguje dynamické počasí
- Lze se dostat hlavní branou na stadion v Pripjati
- Některé úrovně lze prozkoumat mnohem detailněji
- Přetvořené textury (zelená tráva, barevná květena,...)
- Před černobylskou elektrárnou není blowout (možnost detailněji
- Hlavní postavou je armádní poručík Priboi
- Hra se neřídí způsobem vyprávění příběhu ze Stínu Černobylu
- Hra je od začátku pojata jako freeplayová hra bez omezení
- Nové příběhové a postranní úkoly
- Nové dokumenty
- Nový HUD a inventář
- Tužší a odolnější nepřátelé
- Vyřazené vybavení s popisy (baterky, vysílačky, kytary, harmoniky...)
- Nové dialogy a možnosti volby
- Nový vzhled ostatních postav.
- Setkáte se se Střelcem, Doktorem a dalšími postavami ze Stínu Černobylu
- Jídlo neuzdravuje tak moc, jako kdysi
- Upravené zvuky (nikdo vás neosloví jménem Označeného)
- Nová úvodní a finální animace
- Vojáci jsou vůči vám přátelští, Povinnost a samotáři jsou neutrální
- Banditi, Monolit, žoldáci a Svoboda jsou vůči vám nepřátelští
- Vojenská základna v Agropromu je nyní základna žoldáků
- V Kordonu je domek se skříněmi a dalším vybavením
- Nová monstra a blowouty
- Ve všech lokacích funguje dynamické počasí
- Lze se dostat hlavní branou na stadion v Pripjati
- Některé úrovně lze prozkoumat mnohem detailněji
- Přetvořené textury (zelená tráva, barevná květena,...)
- Před černobylskou elektrárnou není blowout (možnost detailněji
prozkoumat okolí)
- Náhodné blowouty a psionické emise
- Před Černobylem není radiace (v případě, pokud jste splnili všechny
- Náhodné blowouty a psionické emise
- Před Černobylem není radiace (v případě, pokud jste splnili všechny
předpoklady pro zisk dobrého konce)
- Do Černobylu je přidáno mnoho monster a artefaktů (připravte se na
- Do Černobylu je přidáno mnoho monster a artefaktů (připravte se na
spoustu přestřelek a bojů)
- Z venkovní části Černobylu se lze vrátit zpět do Sarkofágu
- Na střechách Černobylské elektrárny jsou žebříky, kterými se lze dostat
- Z venkovní části Černobylu se lze vrátit zpět do Sarkofágu
- Na střechách Černobylské elektrárny jsou žebříky, kterými se lze dostat
ještě výše (například i na první a druhý reaktor, odkud jde skvěle
odstřelovat)
- Teleporty před Černobylem jsou nahrazeny žebříky
- Ze Sarkofágu se lze vrátit před Černobyl a odtud dále do Pripjati
- V Rudém lese je laboratoř frakce Monolit, odkud se dá dostat rychleji do
- Teleporty před Černobylem jsou nahrazeny žebříky
- Ze Sarkofágu se lze vrátit před Černobyl a odtud dále do Pripjati
- V Rudém lese je laboratoř frakce Monolit, odkud se dá dostat rychleji do
laboratoře X-10.
- V každé oblasti je spousta vyřazených mutantů a vozidel
- Nové zvuky v Sarkofágu
- Nová hudba z rádia v Baru
- Skryté dokumenty (musí se však najít)
- Obnoveno a přidáno několik číselných kombinací ke dveřím
- Více bojů mezi frakcemi
- Možnost spánku (včetně spacáku od ABC)
- Detektory a další užitečná výbava
- Cokoliv ve hře lze prodat ostatním postavám, ale za menší cenu
- Možnost nést výbušniny (zobrazí se ikona granátu)
- Obchodníci (Petrenko, Barman, Strážce barikády) prodávají všechnu
- V každé oblasti je spousta vyřazených mutantů a vozidel
- Nové zvuky v Sarkofágu
- Nová hudba z rádia v Baru
- Skryté dokumenty (musí se však najít)
- Obnoveno a přidáno několik číselných kombinací ke dveřím
- Více bojů mezi frakcemi
- Možnost spánku (včetně spacáku od ABC)
- Detektory a další užitečná výbava
- Cokoliv ve hře lze prodat ostatním postavám, ale za menší cenu
- Možnost nést výbušniny (zobrazí se ikona granátu)
- Obchodníci (Petrenko, Barman, Strážce barikády) prodávají všechnu
výbavu
- Přetvořené PDA
- Plné záznamy v encyklopedii
- Větší rozmanitost neherních postav
- Barman a Petrenko opravují vybavení (Barman a několik dalších postav je
- Přetvořené PDA
- Plné záznamy v encyklopedii
- Větší rozmanitost neherních postav
- Barman a Petrenko opravují vybavení (Barman a několik dalších postav je
přejmenováno)
- Další změny v podobě zbraní, monster atd.
- Lze prodat svoji baterku, šrouby a ostatní výbavu, kterou poté nebude
- Další změny v podobě zbraní, monster atd.
- Lze prodat svoji baterku, šrouby a ostatní výbavu, kterou poté nebude
možno použít (pouze pokud koupíte nebo najdete jinou)
- Spousta neviditelných anomálií
- Do opasku lze stejně jako v původním návrhu hry naskládat spoustu
- Spousta neviditelných anomálií
- Do opasku lze stejně jako v původním návrhu hry naskládat spoustu
vybavení (výbušniny, artefakty, detektory,... )
REALISM MOD
Verze: 0.9.1.1
Autor: Realism Mod Team
Download: http://stalker.filefront.com/file/Realism_Mod;78112
Autor: Realism Mod Team
Download: http://stalker.filefront.com/file/Realism_Mod;78112
Tento pro mnoho hráčů již nepostradatelný mod přináší hromadu změn, díky kterým hru nemění jen po stránce zábavnosti, ale vylepšuje i další atributy. V přehledném instalátoru si tak například můžete vybrat, zda chcete zneviditelnit anomálie nebo odstranit efekty u artefaktů (skákání a zvlněný vzduch). Krom toho můžete snížit stalkerovu hladovost, vytvářet z artefaktů nové dočasné anomálie, odstranit statický zoom a nahradit jej plovoucím (tzn. že se vám při míření bude třást ruka), samopal MP5 a upilovanou brokovnici budete moci dát do slotu pro pistole, získáte i možnost využít služeb nové baterky (pak mi ale hra padala, tak jsem tuto možnost nezaškrtával), dále na vás čeká hned několik možností přiblížení u optik na vašich zbraních (4x, 6x nebo 8x), volba nosnosti (45/70 nebo 60/80 kg), dalekohled nebude zobrazovat kolem ostatních postav rámeček, mrtvoly budou mizet rychleji a dokonce můžete ovlivnit vyzbrojenost vojáků hned na začátku hry nebo totálně odbourat schopnost mírného uzdravení po použití obvazu nebo jídla.
Výčet věcí však ještě nekončí. NPC se budou v Zóně objevovat každý den, noci v Zóně budu pořádně tmavé, dokonce se dočkáte i jiného skinu pro HUD, lékárničky, potraviny, nápoje a PDA a krom toho i pár nových zvuků (stalkeři hrající na harmoniku). Na závěr se ještě zmíním o tom, že z artefaktů můžete vytvořit anomálie, k dispozici budete mít nově i kouřový granát a mírné změny se odehrají i v cenách a schopnosech artefaktů.
Známé chyby:
1/ Nelze úspěšně dokončit měření emisí u Jantaru s profesorem Kruglovem (stačí přejmenovat složku gamedata, dokončit úkol a přejmenovat složku na původní název).
2/ Občas nejde dokončit úkol "Zlikviduj psí doupě" od velitele u barikády před vstupem do baru.
3/ Zřídka se vyskytne chyba, kdy generál Petrenko z velitelství Povinnosti v lokaci Bar za nevysvětlitelných okolností přepadne z budovy ven na trávník a zemře. Chybu se prozatím nepodařilo opravit.
3/ Po přechodu do nové lokace se s železnou pravidelností aktivuje úkol související s obranou tábora. Stačí si uložit hru a hned ji zase načíst. Úkol se automaticky splní a vy si můžete dojít pro odměnu.
4/ Při přiblížení k určitým druhům anomálií se hra začne sekat. Stačí ze složky gamedata smazat soubor postprocess.ltx v adresáři config/misc. Bohužel při útoku Kontroléra nebo po vypití vodky se hra bude dočasně zpomalovat pořád. Chybu se zatím nepodařilo odstranit, ale je možné, že na jiných sestavách k této chybě nemusí docházet.