S.T.A.L.K.E.R. 2
Na polském webu stalker.pl se objevil zajímavý rozhovor se Sašou Nikolskym, jedním z pracovníků GSC - a byla by škoda se o novinky nepodělit i s Vámi (a navíc pěkně v češtině)...
Copytco: V jednom z rozhovorů na internetu jste tvrdili, že hra bude naprogramována ve zbrusu novém enginu. Bude se pořád jednat o X-Ray a nebo o něco úplně jiného?
Saša Nikolsky: Je to zcela nový engine.
Copytco: Stalker 2 má být multiplatformní hra. Plánujete souběžně vytvářet jak verzi pro počítače, tak i pro konzole, abyste se vyhnuli omezením a limitům mezi jednotlivými platformami?
Saša Nikolsky: Nejdřív si vezmeme na paškál počítačovou verzi a teprv pak proběhne port na konzole. Stolní počítače preferujeme.
Copytco: A jak na to doplatí modding scéna? Budete moddery nějak podporovat, ať už vydáním editoru nebo dalších nástrojů? Budou v takovém případě úpravy snadnější než v předchozích dílech? Přece jenom modifikace spoustě hrám dodaly novou sílu, stačí si vzpomenout na Gothic nebo Half-Life 2...
Saša Nikolsky: Moddingovou komunitu máme rádi a už teď v týmu máme několik nadějných a talentovaných modderů. Je pro nás hodně důležité, aby modding komunita u druhého Stalkera zůstala. (To, že v GSC mají moddery v oblibě, slýcháme pořád... ještě kdyby to tak byla pravda. - pozn. překlad.)
Copytco: Plánujete nějak vylepšit hru pro více hráčů, aby konečně nabídla všechen svůj potenciál?
Saša Nikolsky: Naším cílem je vylepšit každičký aspekt předchozích dílů, ať už to bude hra pro jednoho nebo pro víc hráčů. Prostě všechno (Budeme mít nejlepšího Stalkera, nejchutnější jídlo a ty nejrychlejší hodinky na světě - pozn. překlad.). Hlavní důraz ale pořád klademe na singleplayerovou kampaň a to i přesto, že z multiplayeru chceme udělat mnohem důležitější součást celé hry, než tomu bylo doposud. Ve hře budou jak klasické režimy typu Death Match, Artifact Hunt a podobně. A možná i něco navíc.
Copytco: Je nějaká šance, že se druhý Stalker přesune víc do RPG roviny? Nemyslím tím teď přímo herní mechanikou, ale hlavně vyprávěním předem daného, nikoliv však lineárního příběhu plného zapamatovatelných momentů?
Saša Nikolsky: Příběh ve Stalkerovi hraje velkou roli (Hlavně v Clear Sky - poz. překlad.). Ve hře samozřejmě bude hlavní úkol, ale hráč si bude moci sám zvolit, jak se k jeho cíli dostane a jak se zachová. Každá část vedlejších misí a dodatečných příběhů bude mnohem komplexnější a bude mít velký dopad na hráčovy zkušenosti.
Zdroj: stalker.pl, GSC Twitter
Saša Nikolsky: Je to zcela nový engine.
Copytco: Stalker 2 má být multiplatformní hra. Plánujete souběžně vytvářet jak verzi pro počítače, tak i pro konzole, abyste se vyhnuli omezením a limitům mezi jednotlivými platformami?
Saša Nikolsky: Nejdřív si vezmeme na paškál počítačovou verzi a teprv pak proběhne port na konzole. Stolní počítače preferujeme.
Copytco: A jak na to doplatí modding scéna? Budete moddery nějak podporovat, ať už vydáním editoru nebo dalších nástrojů? Budou v takovém případě úpravy snadnější než v předchozích dílech? Přece jenom modifikace spoustě hrám dodaly novou sílu, stačí si vzpomenout na Gothic nebo Half-Life 2...
Saša Nikolsky: Moddingovou komunitu máme rádi a už teď v týmu máme několik nadějných a talentovaných modderů. Je pro nás hodně důležité, aby modding komunita u druhého Stalkera zůstala. (To, že v GSC mají moddery v oblibě, slýcháme pořád... ještě kdyby to tak byla pravda. - pozn. překlad.)
Copytco: Plánujete nějak vylepšit hru pro více hráčů, aby konečně nabídla všechen svůj potenciál?
Saša Nikolsky: Naším cílem je vylepšit každičký aspekt předchozích dílů, ať už to bude hra pro jednoho nebo pro víc hráčů. Prostě všechno (Budeme mít nejlepšího Stalkera, nejchutnější jídlo a ty nejrychlejší hodinky na světě - pozn. překlad.). Hlavní důraz ale pořád klademe na singleplayerovou kampaň a to i přesto, že z multiplayeru chceme udělat mnohem důležitější součást celé hry, než tomu bylo doposud. Ve hře budou jak klasické režimy typu Death Match, Artifact Hunt a podobně. A možná i něco navíc.
Copytco: Je nějaká šance, že se druhý Stalker přesune víc do RPG roviny? Nemyslím tím teď přímo herní mechanikou, ale hlavně vyprávěním předem daného, nikoliv však lineárního příběhu plného zapamatovatelných momentů?
Saša Nikolsky: Příběh ve Stalkerovi hraje velkou roli (Hlavně v Clear Sky - poz. překlad.). Ve hře samozřejmě bude hlavní úkol, ale hráč si bude moci sám zvolit, jak se k jeho cíli dostane a jak se zachová. Každá část vedlejších misí a dodatečných příběhů bude mnohem komplexnější a bude mít velký dopad na hráčovy zkušenosti.
Zdroj: stalker.pl, GSC Twitter
21.10.2010 | datastor