• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




Metro 2033

Archiv

Strana archivu:
[1] [2] [3]  >4< [5] 


Krom znatelně detailnějšího popisu ukázkové verze Last Light tady máme nádavkem několik screenshotů z včerejšího teaseru, na nichž se vyjímá kupříkladu Kalašnikov s bubnovým zásobníkem (ale už bez svého typického kamuflážního nátěru), několik nových mutantů a nebo nepříliš optimisticky vyhlížející venkovní část Moskvy. Teď ale přejděme k samotnému článku.
 
 
Metro 2033 sice nebyla ta nejdokonalejší hra, ale i přes jisté chyby si vydobyla místo v srdcích mnoha hráčů. Ukrajinskému týmu 4A Games se poštěstilo získat licenci na nové pokračování s názvem Last Light, které slibuje mnohá zlepšení.



Děj hry bude zasazen krátce za události z Metra 2033, ale oproti knize půjde o zcela odlišný příběh - i tak je s ním však Dmitrij Gluchovskij, autor obou knižních předloh, silně spjat. THQ o ději hry mlčí, ale jak už bylo řečeno, opět se ke slovu dostane náš starý známý Arťom. Ten je nyní plnohodnotným členem rangerů a opět bude cestovat s Chánem, přítelem z prvního dílu. V prezentované ukázce se oba bojovníci plížili podzemní oblastí, spadající pod vládu Reichu - neonacistické frakce, která v prvním díle Metra terorizovala značnou část stanic.



Tato část skvěle demonstrovala vylepšení stealth přístup, který byl v prvním dílu poměrně značně kritizován. Nepřátelská inteligence byla vylepšena hned v několika směrech a ačkoliv by teď lidští protivníci měli reagovat na znatelnější změny ve svém okolí (což má přispět ke snížení frustrace z kradmého postupu ), hra nemá být hloupější. Alespoň podle vyjádření globálního manažera značky Marka Madsena. Jde prý o ideální způsob cesty k hráči (což už jsme bohužel taky slyšeli už nesčetněkrát a ne vždycky to dopadlo dobře - pozn. red.).



Zlepšení stealth prvku hry se rovněž odrazilo v nových Arťomových schopnostech. Pokud se blízko něj nachází zdroj světla (například svíčka, žárovka a podobně), hráč s daným předmětem bude moci manipulovat. V praxi to znamená, že Arťom natáhne ruku a tiše zhasne světlo. Kromě toho u sebe bude nosit i zapalovač. Tím bude možno podpalovat hořlavé předměty a v demu byla tato nová možnost prezentována na několika dřevěných bednách. Plamen se zvedl velice rychle a dál se šířil naprosto přirozeně po okolí. Strážní v takovém případě mohou začít panikařit a oddělit se od skupiny. Za jednotlivé protivníky je pak mnohem snadnější se připlížit a potichu se jich zbavit.



Po výše zmíněné sekvenci se Arťom s Chánem ocitli uprostřed obrovské haly plné přívrženců Reichu. Na opačné straně haly stojí přednášející vůdce skupiny a okolo stojící posluchači dávají své sympatie na odiv hlasitými výkřiky. Arťom s Chánem splývají v davu a pomalu si razí cestu skrz halu. Bohužel je to k ničemu. Nepřátelé si jich všimli a oba rangeři se musí co nejrychleji dostat přes fašistické území pryč do bezpečí.



Oběma se daří dostat k zaparkované drezíně, kolem které v tu chvíli vysokou rychlostí projíždí vlak Reichu. Chán se ujímá řízení a pobízí Arťoma ke skoku. Vězeň, po kterém oba pátrali, bude zřejmě ve vlaku. Jak se postupně drezína k vlaku přibližovala, byl Arťom donucen provést smrtelně riskantní skok na jedoucí lokomotivu. Skok se zdařil a Arťom tak mohl postupně projít jednotlivými vagony dál.
 

 
S proudem útočících nepřátel byla k vidění jedna další nová změna, kterou je zničitelné prostředí. Pokud se rozhodnete pro akční styl, tak průstřelnost všech materiálů rozhodně oceníte. Stejně tak se jistých změn dočkalo brnění na jednotlivých postavách. To je nyní tvořeno několika separátně vymodelovanými a upevněnými pláty, jež můžete odstřelit a odhalit tak slabá místa nepřátel.
 
 
Zdroj: Gameinformer.com
 
01.06.2011 |
 
Aby toho dnes nebylo málo, přinášíme Vám ještě počeštěný přepis dojmů z ukázkové úvodní části, se kterým přišel web Kotaku.com.
 

Loňského roku vydané Metro 2033 od studia 4A Games poskytlo hráčům možnost prozkoumat tak trochu odlišnou variantu apokalypsy, neznečištěnou západní kulturou. Na základě knižní předlohy téhož názvu, kterou sepsal Dmitrij Gluchovskij a vydal ukrajinský tým, se Metro zařadilo do škatulky velice odlišných her.
 
Šlo o střílečku z vlastního pohledu, v níž jste ve spletitých tunelech moskevského metra bojovali o vlastní život a postupně poznávali jednotlivé frakce, které mezi sebou vedly nelítostné války o území. Hororově laděná atmosféra se survival prvky vtiskla celé hře mnohem zajímavější nádech, stejně jako možnost využívat nalezenou munici coby místní platidlo.

Zástupci firmy THQ, stojící za vydáním této hry, se na počátku tohoto měsíce v místnosti plné novinářů vyjádřili v tom smyslu, že Metro nebylo tak úplně bez chyb. I přesto však podle vyjádření šlo o kultovní hru a pokračování s názvem Last Light, zasazené až za příběh Metra 2033, by všechny dřívější potíže mělo napravit. Vývojářský tým si dal práci s vylepšením umělé inteligence a zbrojního arzenálu, jenž by nyní měl poskytnout mnohem víc zábavy a taktického vyžití. Tu část, kterou jsme měli možnost vyzkoušet, vycházela z několika rozdílných úseků současné pre-alfa verze.

Ukázka začíná ve velké zničené katedrále. Kamera se pohybuje kolem rozpadajících se zbytků až ke zdroji podivného zvuku, co vydává nějaký kryse podobný tvor požírající mrtvolu.

"Od prvního příchodu Temných na planetu Zemi se mnohé změnilo", tvrdí vypravěč. "Vzduch není dostatečně čistý na to, aby jej šlo dýchat, ale občas letmo zahlédneme sluneční zář a kousek modrého nebe. My samotní se bohužel nezměnili vůbec. Válka zuří v celém Metru." Poslední doposud funkční stanice mezi sebou bojují o kontrolu nad záhadným "Zařízením soudného dne", ukrytým kdesi ve vojenském komplexu D6.

Kamera se z katedrály pomalu přesouvá ven do zbytků zdecimované Moskvy a hned nato směrem k centru města, zaplněného hromadou opuštěných vraků aut, mezi kterými pobíhá mutovaná zvířena. Kamera se nakonec zastavuje u dvou mužů, lezoucích skrze šachtou do stanice metra. Jakmile za sebou muži zavírají poklop, obrazovka se zatmavuje.

Od této chvíle se do děje zapojuje samotný hráč. Stejně jako minule se ujmeme role Arťoma, který právě zapíná noktovizor. Stojí přímo před vstupem do tunelu, pokrytého silnou vrstvou pavučin. Arťom se natahuje a šroubuje žárovku skrytou za velkými kovovými vraty na druhém konci tunelu.

Dva rusky hovořící muži postávající na chodbě jdou na průzkum. V okamžiku, kdy se oba rozdělují, Arťom se za jednoho z nich plíží a vzápětí jej zneškodňuje. Otáčí se a střílí po druhém muži ze silné, podomácku zkonstruované zbraně s připevněným Geigerovým počítačem na boku (Geigerův-Müllerův detektor ionizačního záření - pozn. red.). Hráč se v přikrčení  přesouvá k dalším dveřím a obchází světlo vrhané z opodál stojícího ohniště. Výstřelem do zavěšeného hrnce s vařící vodou se mu daří oheň uhasit, načež dalším přesným zásahem ničí nedalekou žárovku a ponořuje se do tmy. Arťom pokračuje dál v cestě. Zabíjí dalšího strážného a po chvíli se dostává až k velitelskému centru vyzdobeného nápisem "Reich". Hráč se v tuto chvíli dostává do přestřelky, ve které dojde k použití rotačního kulometu, nalezeného u skupiny neonacistů. 

Na scéně se objevuje druhá postava, bojující po Arťomově boku. Oba se musí dostat skrz velkou halu plnou mužů, žen a dětí, salutujících řečníkovi na konci chodby. Společník výstražně střílí do vzduchu a rozhání tak stojící lidi do všech směrů. V nastalém zmatku Arťom s kolegou utíkají k lehce obrněné drezíně v sousedící části stanice. Společně nasedají do kabiny a hodlají ujet pryč. V tunelu dojde k přestřelce a zatímco společník sedí za volantem, Arťom střílí po pronásledovatelích. Nakonec se přeci jen oběma podaří dostihnout obrněný vlak, na který oba naskakují a své protivníky nechávají daleko za sebou.

Z Last Light vyzařuje jistota i temnost... a to i přes skutečnost, že tato ukázková část jakýkoliv náznak pocitu hrůzy a napětí postrádala. Vývojáři tvrdí, že současně pracují i na multiplayeru. Ten měl ostatně podle jejich slov být už v prvním díle, ale vzhledem k časovému presu jej už nebyli schopni do hry začlenit.

31.05.2011 |
 
Tak je to tady. Po delší době máme konečně pár novějších informací o tom, jak asi zhruba bude následující Metro vypadat - podívat se můžete jednak na teaser a druhak na pětici obrázků. Teď už jenom zbývá doufat, že nepůjde jenom o ždímání značky a Last Light naváže na všechny přednosti prvního Metra. Speciální díky si zaslouží Wercingetorix za to, že nás upozornil na diskuzním fóru.
 




Zdroj: Eurogamer, Kotaku
 
31.05.2011 |
 


Dnešním dnem si připomínáme pětadvacáté výročí od výbuchu jaderné elektrárny Černobyl a nezapomněli ani v GSC.
 
Ještě připomínáme, že pro zájemce je k mání samostatná černobylská sekce, a to pod následujícím odkazem. V dohledné době pak přibydou další informace.
 
Beestar dodává: Dnes v 22:30 na TV JOJ speciál o Černobyle - 25 rokov potom a ako bonus článok o tom, ako sa nehoda zatajovala.

26.04.2011 |
 
Metro 2033 se na Steamu stalo slevovou stálicí - stejně jako minule tak cena klesla na přívětivých 7,49€. Akce bude platit ještě zhruba do zítřejších 19:00.
 
 
 
15.12.2010 |
 
Ne ale to jezdící v Praze, nýbrž herní - stejně jako několikrát v minulosti se i teď před vánočním běsněním na Steamu objevila milá pětasedmdesátiprocentní sleva na Metro 2033 z dílen 4A Games. Pokud ho ještě nemáte a chcete si atmosféru u stromečku trochu přikrášlit, máte jedinečnou šanci. Tentokrát za 7,50€ (nabídka je časově omezená na zhruba jeden den).
 
29.11.2010 |
 
Jestli ještě pořád zvažujete koupi téhle atmosférické post-apo střílečky, mohla by Vás k tomu přesvědčit markantní 66% sleva na Steamu - cena klesla z původních třiceti euro na 10,20€. Nabídka platí jenom pro dnešek!
 
Víc informací tady.

27.10.2010 |
 
Hoši z 4A Games dovedou mlžit jedna báseň, hlavně v případě toliko očekávaného Ranger Packu. Před několika dny Steam stáhnul malou aktualizaci, které jsem nepřikládal nijak zvláštní význam... a světe div se, ono to vážně bylo DLCčko.

Problémů je hned několik - Jednak 4A Games dostupnost balíčku nikde neohlásili (na jejich Twitter účtu se jenom objevila  strohá noticka, že se povedlo vyřešit bugy na XBoxu a víc nic), druhak hned po spuštění přítomnost Ranger Packu nijak nezaznamenáte. Teprve po zahájení nové hry na Vás při volbě obtížnosti vyskočí dvě nové položky: Lovec - Lehká a hned pod ní Lovec - Hardcore. Řešení vskutku nezdárné.

09.09.2010 |
 
Je to tak, vážení. Dlouho odkládaný DLC přídavek s názvem Ranger Pack se ke stažení objeví už třetího srpna a to jak na XBox 360 (tam bude stát 240 Microsoft bodů), tak i na PC - a to zcela zdarma.

Zdroj: Twitter.com

30.07.2010 |
 
Vydání DLC s označením Ranger Pack se protahuje - důvodem je údajný bug. Jen zrekapitujuji, že Ranger Pack má nabídnout dvě nové zbraně. Tou první je těžká automatická brokovnice, která byla k mání jen pro předobjednávky v několika zemích. Druhá zbraň se jmenuje Volt Driver, v češtině přeložená jako Voltovnice [tu jen tak mimochodem před pár dny na Twitteru představil Comgad].



Jenže dodat do hry jen dvě zbraně by asi nebylo úplně dostačující, takže krom nich bude mít premiéru i nový herní režim, příhodně pojmenovaný Ranger. Sice se nebudete v podzemních tunelech procházet v kůži Chucka Norrise a likvidovat dotěrné mutantstvo kopem s otočkou, ale bude mít jiné zajímavé prvky. Celý Ranger mod má být rozdělen hned na dva podrežimy - normální a hardcore. V tom prvním se rapidně zmenší počet dostupné munice, ale zbraně budou silnější. Mohla by tak odpadnout mizivá síla brokovnic, které se téměř ani nevyplatilo nosit. Hardcore režim pak bude představovat skutečnou výzvu, protože navíc odebere HUD.

Tajemstvím tak i nadále zůstává, kolik celá tahle sranda bude stát a kdy vůbec vyjde.

A aby se celá dnešní novinka netýkala jenom stažitelného obsahu, tak tu pro Vás máme další, mnohem zajímavější zprávu. Autoři hry už na Twitteru zmínili, že bude pokračování.

01.07.2010 |
 
Strana archivu:
[1] [2] [3]  >4< [5]