• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




Metro 2033

Aby toho dnes nebylo málo, přinášíme Vám ještě počeštěný přepis dojmů z ukázkové úvodní části, se kterým přišel web Kotaku.com.
 

Loňského roku vydané Metro 2033 od studia 4A Games poskytlo hráčům možnost prozkoumat tak trochu odlišnou variantu apokalypsy, neznečištěnou západní kulturou. Na základě knižní předlohy téhož názvu, kterou sepsal Dmitrij Gluchovskij a vydal ukrajinský tým, se Metro zařadilo do škatulky velice odlišných her.
 
Šlo o střílečku z vlastního pohledu, v níž jste ve spletitých tunelech moskevského metra bojovali o vlastní život a postupně poznávali jednotlivé frakce, které mezi sebou vedly nelítostné války o území. Hororově laděná atmosféra se survival prvky vtiskla celé hře mnohem zajímavější nádech, stejně jako možnost využívat nalezenou munici coby místní platidlo.

Zástupci firmy THQ, stojící za vydáním této hry, se na počátku tohoto měsíce v místnosti plné novinářů vyjádřili v tom smyslu, že Metro nebylo tak úplně bez chyb. I přesto však podle vyjádření šlo o kultovní hru a pokračování s názvem Last Light, zasazené až za příběh Metra 2033, by všechny dřívější potíže mělo napravit. Vývojářský tým si dal práci s vylepšením umělé inteligence a zbrojního arzenálu, jenž by nyní měl poskytnout mnohem víc zábavy a taktického vyžití. Tu část, kterou jsme měli možnost vyzkoušet, vycházela z několika rozdílných úseků současné pre-alfa verze.

Ukázka začíná ve velké zničené katedrále. Kamera se pohybuje kolem rozpadajících se zbytků až ke zdroji podivného zvuku, co vydává nějaký kryse podobný tvor požírající mrtvolu.

"Od prvního příchodu Temných na planetu Zemi se mnohé změnilo", tvrdí vypravěč. "Vzduch není dostatečně čistý na to, aby jej šlo dýchat, ale občas letmo zahlédneme sluneční zář a kousek modrého nebe. My samotní se bohužel nezměnili vůbec. Válka zuří v celém Metru." Poslední doposud funkční stanice mezi sebou bojují o kontrolu nad záhadným "Zařízením soudného dne", ukrytým kdesi ve vojenském komplexu D6.

Kamera se z katedrály pomalu přesouvá ven do zbytků zdecimované Moskvy a hned nato směrem k centru města, zaplněného hromadou opuštěných vraků aut, mezi kterými pobíhá mutovaná zvířena. Kamera se nakonec zastavuje u dvou mužů, lezoucích skrze šachtou do stanice metra. Jakmile za sebou muži zavírají poklop, obrazovka se zatmavuje.

Od této chvíle se do děje zapojuje samotný hráč. Stejně jako minule se ujmeme role Arťoma, který právě zapíná noktovizor. Stojí přímo před vstupem do tunelu, pokrytého silnou vrstvou pavučin. Arťom se natahuje a šroubuje žárovku skrytou za velkými kovovými vraty na druhém konci tunelu.

Dva rusky hovořící muži postávající na chodbě jdou na průzkum. V okamžiku, kdy se oba rozdělují, Arťom se za jednoho z nich plíží a vzápětí jej zneškodňuje. Otáčí se a střílí po druhém muži ze silné, podomácku zkonstruované zbraně s připevněným Geigerovým počítačem na boku (Geigerův-Müllerův detektor ionizačního záření - pozn. red.). Hráč se v přikrčení  přesouvá k dalším dveřím a obchází světlo vrhané z opodál stojícího ohniště. Výstřelem do zavěšeného hrnce s vařící vodou se mu daří oheň uhasit, načež dalším přesným zásahem ničí nedalekou žárovku a ponořuje se do tmy. Arťom pokračuje dál v cestě. Zabíjí dalšího strážného a po chvíli se dostává až k velitelskému centru vyzdobeného nápisem "Reich". Hráč se v tuto chvíli dostává do přestřelky, ve které dojde k použití rotačního kulometu, nalezeného u skupiny neonacistů. 

Na scéně se objevuje druhá postava, bojující po Arťomově boku. Oba se musí dostat skrz velkou halu plnou mužů, žen a dětí, salutujících řečníkovi na konci chodby. Společník výstražně střílí do vzduchu a rozhání tak stojící lidi do všech směrů. V nastalém zmatku Arťom s kolegou utíkají k lehce obrněné drezíně v sousedící části stanice. Společně nasedají do kabiny a hodlají ujet pryč. V tunelu dojde k přestřelce a zatímco společník sedí za volantem, Arťom střílí po pronásledovatelích. Nakonec se přeci jen oběma podaří dostihnout obrněný vlak, na který oba naskakují a své protivníky nechávají daleko za sebou.

Z Last Light vyzařuje jistota i temnost... a to i přes skutečnost, že tato ukázková část jakýkoliv náznak pocitu hrůzy a napětí postrádala. Vývojáři tvrdí, že současně pracují i na multiplayeru. Ten měl ostatně podle jejich slov být už v prvním díle, ale vzhledem k časovému presu jej už nebyli schopni do hry začlenit.

31.05.2011 | datastor