• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Predpoveď počasia na nasledujúci deň pre oblasť Černobylu FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Official S.T.A.L.K.E.R.

Promote Your Page Too
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. 2

Spoustu informací o původním konceptu jsme přinesli už ve starších novinkách (k dispozici ZDE a ZDE). Před několika dny se ale na internetu objevila várka dalších podkladů, které by i přes značnou zastaralost byla škoda jen tak přejít. Uvedené materiály pochází někdy z roku 2011 (a možná i z roku 2015), přičemž podle vyjádření studia GSC už neposkytují prakticky žádnou výpovědní hodnotu a s nynějším stavem hry mají jen pramálo společného. I přesto nám ale mohou ledacos napovědět o tom, kam se GSC chtělo s dalším dílem ubírat a jak bylo plánováno celou hru rozšiřovat.
 
 
 
Uveřejněná dokumentace mimo jiného obsahuje:
 
- Podrobnosti o plánech GSC v podobě koncepčních kreseb, dokumentace, textur a modelů zbraní, postav, předmětů a podobně.
- Koncept hlavních a postranních úkolů včetně popisu herních systémů (reakce postav v přestřelkách, zacházení se zbraněmi a podobně).
- Hlavní příběh a zápletka hry ve dvou verzích. Jedna verze se dostala do rukou komunitě na stránkách ap-pro.ru, druhou verzí pak disponovala komunitní skupina „Vestnik Togo Samogo Stalkera“ na sociální síti VKontakte. Dá se proto předpokládat, že během vývoje došlo hned k několika úpravám.
- Instrukce pro zaměstnance, plány vývoje a seznam jeho jednotlivých fází.
- Raný build hry na X-Ray Enginu 2.0
- Další fragmenty děje a ostatní podrobnosti týkající se hry.
 
  
Podle dokumentace z ap-pro.ru se měl děj hry odehrávat v roce 2015, tedy tři roky po událostech ze Stínu Černobylu. Hlavním hrdinou měl být nejmenovaný stalker (možná žoldák), který se po nějaké době rozhodl Zónu opustit. Po odjezdu ho však začaly pronásledovat nekončící noční můry a proto se rozhodl se do Zóny vrátit ve snaze odhalit, co ony vize znamenají. Po příjezdu se ale náhle ocitl zapletený v síti intrik.
 
V průběhu samotné hry se hráč měl setkat s řadou už známých postav z předchozích dílů, jmenovitě se Střelcem a Doktorem, a zároveň se postavit na odpor členům vědeckého výzkumného ústavu NIIČAZ (Naučno-Isledovatělsky Institut Černobyľskoj Anomaľnoj Zony)
 
 
 
Mimochodem – institut NIIČAZ (v anglickém přepisu pod názvem SIRCAA – Scientific Institute for Research of the Chernobyl Anomalous Area) skutečně existuje, což si můžete sami ověřit na následujících stránkách. Před několika dny se na Twitteru studia GSC navíc objevilo oznámení, kde je výslovně uvedeno, že se studio na aktivitách skutečného NIIČAZu nijak nepodílí. V herním pojetí se NIIČAZ měl rovněž zabývat výzkumem jevů v okolí opuštěné černobylské elektrárny.
 
Jedním z klíčových prvků hry měla být možnost využívat speciální zařízení schopné akumulovat anomální energii a tím tak vytvářet vlastní artefakty. Zároveň toto zařízení mělo být za určitých podmínek schopné buďto celou Zónu zničit, nebo nad ní převzít kontrolu.
 
 
 
Podobný příběh byl uveden i v materiálech skupiny Vestnik, o které padlo slovo již v předchozí části tohoto textu. Rozdíl je však ten, že hlavní postavou měl být samotný Střelec. Ten měl být členem institutu NIIČAZ, ale těsně před začátkem příběhu ho vedení údajně mělo propustit. Střelcova spolupráce s institutem by tak poměrně dobře navazovala na jeden z konců z Call of Pripyat, kde se po odevzdání nastřádaných dokumentů stal hlavním vědeckým poradcem. Co ale stálo za jeho propuštěním, se neví.
 
Mezi další zajímavosti nepochybně patří i to, že hlavní příběh hry byl koncipován zhruba na deset hodin, přičemž dokončení všech vedlejších misí mělo hru protáhnout odhadem na třicet hodin. Vzhledem k povaze herního prostředí a konceptu otevřeného světa by ale  herní doba byla rozhodně delší.
 
 
 
Vývojáři se chystali rozvíjet většinu konceptů z původních dílů, lépe zpracovat plynulý živoucí svět a kromě toho dát hráči možnost sestavit si vlastní jednotku společníků a zároveň i vybudovat osobní základnu. Je ovšem velmi sporné, jestli by to zrovna tahle herní série vůbec potřebovala.
 
Valná většina vedlejších misí měla být nelineární a hlavní příběhová linka byla označována za několikaúrovňovou. V Zóně se měli vyskytovat jak staří známí mutanti, tak i někteří zcela noví. Vyjma toho byla plánována i hra pro více hráčů, do které se mohlo připojit až 32 lidí. Hra měla tou dobou vyjít na stolní počítače, XBox 360 a možná (!) i na PlayStation 3.
 
 
 
 
 
 
Videa:
07.06.2021 | datastor
 
Zcela kompletní překlad hry STALKER: Call of Pripyat, vytvořený speciálně scorpions komunitou. Přeloženy jsou nejen texty v běžných dialozích, ale i všechny animace. To vše bez zbytečné spisovnosti.
Budete-li mít jakékoliv otázky, stačí navštívit naše fórum, kde najdete i odkazy ke stažení.