----------------------------------------------------------------------------------- [DATASTOR MODPACK - CLEAR SKY] Verze modpacku: 1.5 Pro verzi hry: 1.5.05 [event. 1.5.04] Lokalizace: česká ----------------------------------------------------------------------------------- Autor: Datastor Kontakt: datastor.scorpions@gmail.com Informace, doplňky, odkazy atd: http://datastor-modpack.blogspot.com/ Dále spolupracovali: McKracken - ikony a oprava průhlednosti inventáře a další KG - spolupráce při betatestu JV - pomoc při několika dalších změnách ----------------------------------------------------------------------------------- Známé bugy ----------------------------------------------------------------------------------- - Ikony mrtvých NPC na minimapě po načtení pozice zmizí, těla však zůstanou [chyba přímo ve hře, nesouvisí s modpackem] - Budete-li mít potíže s přechodem do dalších lokací, stačí se podívat sem: http://datastor-modpack.blogspot.com/2008/09/oprava-pechod-z-kordonu-clear-sky.html - Nekorektně se zobrazující ikony výbavy v inventáři, roztažené textury optik nebo nesprávně zobrazené ikony úkolů: složka OSTATNÍ [přímo v gamedata složce]. Bližší informace zde: http://datastor-modpack.blogspot.com/2008/11/dmp-13-texture-patch-clear-sky.html - Pokud ani pak nebude problém vyřešen, zvyšte nastavení hry na první záložce s herním nastavením (Kvalita zobrazení). Máte-li potíže s plynulostí hry, v rozšířených možnostech požadované detaily posléze snižte. Ikony by se pak neměly roztahovat. ----------------------------------------------------------------------------------- Instalace a další dovětky ----------------------------------------------------------------------------------- - Archiv stačí rozbalit (WinRAR, 7Zip, WinZip nebo jiné programy) a složku gamedata umístit do kořenového adresáře s hrou (kupříkladu C:\Hry\Clear Sky) - Ke zfunkčnění modpacku je nutné ještě upravit soubor fsgame.ltx, který se nachází rovněž v kořenovém adresáři hry. Otevřete jej například v notepadu a přepište hodnoty u řádku $game_data$ z FALSE na TRUE. Změny uložte a spusťte hru. - V modpacku je zakomponován faktor hladu, který se ve hře bez modifikací nijak neprojevoval. Pokud k hladovosti dojde, začne Šrámovi ubývat život. Stačí, když použijete masovou konzervu/klobásu/chleba a hlad opět přestane. - Ve složce "ostatní/váh.limit" je k dispozici trojice různých váhových limitů - soubory jednoduše nakopírujte přímo do složky "gamedata/configs" podle Vašeho uvážení. Limity jsou následující: 35/40 kg, 55/60 kg a 75/80 kg. Rovněž zde je složka se soubory, potřebnými k aktivování zbraně v základnách. Instrukce jsou přímo ve složce. Mimoto je v téže složce i několik souborů pro případ, pokud se během hry špatně zobrazí ikony výbavy či úkolů, případně textury optik. ----------------------------------------------------------------------------------- Změny a vylepšení ----------------------------------------------------------------------------------- *********** v. 1.5 *********** --- *) Aby se projevily všechny změny a opravy, je nutné začít hrát od začátku. Opravy: - Odstraněny neomezené respawny nepřátel v oblastech - lokace se nyní dají plně obsazovat - Opraveny chybné popisky a ikony u munice ráže 7.62x54 a 7.62x54R + dodány chybějící texty - Kompletní opravy a přepisy všech dialogů v Kordonu [Sidorovič, Šrám, Chaletskij, Valerián a další] - Opravena chyba zaviňující pád hry v Agropromu [Can't open section 'af_electra_dummy_battery'] - Opravena chyba s množením krabiček s municí v nemocnici a Temném údolí u NPC postav - Průhledové mířidlo na brokovnici SPAS-12 a kulometu PKM [jako v Shadow Of Chernobyl] - Opraveny prolnuté modely stalkerských obleků s texturou exoskeletonu [Kordon] * - Opravena chyba s pádem hry v Kordonu vlivem munice 7.62x39 mm pro AK-47 - Opravena chyba s nesprávným umístěním pistole Desert Eagle během míření - Opraven pád hry v bažinách při pokusu dát lékárničku raněné NPC postavě - Opraven nezobrazující se popis skrýše u Sidoroviče [1500 RU, flashdisk] * - Opravena chyba s nemožností najít flashdisky pro Povinnost *** - Opravena nesprávně se zobrazující textura tlumiče na H&K-MP5 - Odstraněn spacák [problémy se stabilitou hry a s dobou spánku] - Pozměněno schéma odstraňování mrtvých postav z úrovní - Větší síla házecích granátů [F1 a RGD-5] Doplňky: - Dodán kompletně nový model revolveru Sturm Ruger GP100 [+ranky, ikony, texty, mířidla, munice] * - Některé artefakty mají nové vlastnosti [vyvolávání nebo naopak potlačování hladovosti postavy] ** - U překupníků je větší množství lékárniček, antiradů a obvazů, pozměněna dostupnost detektorů - Změněn obsah skrýše Majora Chaletskiho [armádní lékárnička, granáty RGD, Abakan a munice] - Občas je u mrtvých NPC a v bednách k dispozici PDA, které lze za 350 RU prodat u překupníků - Těžký oblek frakce Jasná obloha má vyšší cenu a noktovizor už v základu [možno ještě upravit] - Odstraněny ukazatele života během scény s vrtulníkem a při likvidace Střelce [TESTOVÁNÍ] - Banditi u okraje smetiště berou peníze, během animace na Smetišti přijdete jen o výbavu - Překupník Jasné oblohy bude mít při poslední dosažené hodnosti v sortimentu SIG SG.550 - Dodána pistole Sig Sauer P-226 [9x19mm, 15 nábojů, u Ašota] včetně popisu - Je možné sníst oko flaksy nebo kančí kopyto, ale s nežádoucími projevy - Gauss puška v elektrárně má zásobník jen na 20 ran a má větší účinek - Zvýšena výkupní a prodejní cena lékárniček, mnohem nižší ceny obvazů - Pozměněný dostřel většiny pušek a pistolí, změny v cenách munice - Pozměněna cena artefaktů Gravi, Zlatá rybka a Máminy korálky - Nová a vlastnoručně upravená textura pro Colt M1911 a LR300 - Odstraněn úbytek zdraví po požití vodky a zesílen efekt opilosti - Opraveno několik překlepů v PDA popiscích [ui_st_pda.xml] * - Nová hudba v hlavní nabídce [Requiem for a Dream] - Obchodníci mají mnohem omezenější sortiment zbraní - Dodána barevná a detailnější mapa bažin a Kordonu - Odstraněn indikátor nápřahu během házení granátů - U barmanů jsou k mání tablety odbourávající opilost - Odstraněna výbušnost munice pro kulomet PKM - Částečně pomalejší chůze a sprintování - Tmavší textura přídavného tlumiče - Odlišný efekt při útoku mutantů ** Seznam: Vyvolání hladovosti: Gravi [+1], Křivák [+1], Oko [+1], Koblížek [+1], Noční hvězda [+2], Bublina [+2], Zlatá rybka [+3] Potlačení hladovosti: Medůza [-1], Duše [-2], Máminy Korálky [-4] *** Jedná se konkrétně o flashdisky k úpravám kulometu PKM. Jeden flashdisk [teď už snad správně] dostanete od místního překupníka v Agropromu za splnění úkolu pro Poustevníka, další flashdisk s modifikací pro PKM je ke koupi jako informace od Šilova, překupníka ze základny neutrálů v Kordonu. Ve složce OSTATNÍ je k dispozici opravené nastavení grafiky, které odstraňuje problémy s problikávajícími a pruhovanými stíny. Stačí si přenastavit ovládání, případně další prvky. Další problémy se zobrazením stínů jsou řešeny ve FAQ rubrice na stalker.scorpions fóru. Ve složce je i NOVÁ úprava ikon, co by se nyní měly zobrazovat správně nezávisle na nastavení hry. *********** v. 1.4b *********** Opravy: - Odstraněna změna respawnu artefaktů [potíže s propadávajícím se artefaktem u strojového dvora]* - Odstraněn Freeplay mod [problémy se stabilitou hry]* - Odstraněn ruský dabing [k dispozici samostatně] Dodatky: - Modifikována pravděpodobnost výskytu vzácnějších artefaktů v anomáliích [TESTOVÁNÍ] - Vylepšené zvuky nabíjení pistolí * Nutno začít hrát od začátku *********** v. 1.4 *********** Opravy: - Opravena textura brokovnice TOZ-34 [vycentrovány patrony podle originálu] - Opraveny ikony vylepšení u pušky VSS Vintorez včetně náhrady snížení váhy za větší zásobník - Opraven popis u bundy banditů včetně jedné kapsy na artefakty v základu [po vylepšení 2] - AK-47 přesunuto k Trušovi [základna stalkerů v Agropromu] a Tunderovi [obchodník Povinnosti] - Vycentrována trajektorie střel vůči mířidlu u pušky ZM LR-300 [není potřeba mířit výš] - Zredukován počet výbavy ve zbrojních bednách v táborech a i u mrtvých NPC - Textura pistole Browning obohacena o korektně se zobrazující tlumič - Opravena chyba s nemožností získat několik flashdisků * - Opraveny popisy munice u pistolí Browning a Beretta 92FS - Opraveno nabíjení pušky ZM LR-300 Dodatky: - Zesílený účinek brokovnice BM-16 [odpovídá účinku brokovnice TOZ-34] - Nová textura na brokovnici BM-16 a Winchester M1300 včetně úprav patron, barev a nových bump-map - Mírně pozměněn dialog stalkerů v Agropromu ve chvíli, kdy Šrámovi věnují vylepšenou stalkerskou vestu - Omezenější sortiment u Sidoroviče, rozšířený sortiment u neutrálů v Agropromu - Upravené modely detektorů [svítíci diody, detektor Bear má nový indikátor] - Mírně zmenšená mřížka inventáře [platí i pro inventář mrtvých NPC a beden] - Pozměněn přepadávací dialog na Smetišti [banditi si berou jen peníze] - Textura pistole Browning doplněna o korektně se zobrazující tlumič - Dodána zcela nová bump-mapa k pistoli Beretta 92FS a Fort - Artefakty se nyní v anomáliích po určité době obnovují [NETESTOVÁNO] - Vylepšené zvuky kroků po rozdílných typech povrchů - Pozměněno několik úvodních dialogů v bažinách - Snížena výkupní cena zbraní normálních NPC - Odstraněn indikátor vržených granátů od NPC - Hra začíná brzy ráno [02:30] * * Nutné začít novou hru, info o flashdisku pro Povinnost je u Mráze [základna Jasné oblohy], jeden ze dvou ztracených flashdisků pro Vana [neutrálové v Kordonu za přejezdem] lze získat od Sidoroviče, druhý pak od Koloboka [barman na základně Povinnosti v Agropromu] *********** v. 1.3 *********** Opravy: - Opravena chyba s pádem hry při zvolení obtížnosti Mistr - Opravena chyba se špatně se zobrazujícím inventářem - Opravena chyba s náhodným úmrtím samotářů v Kordonu [Tulák a Pes] - Odstraněn problém týkající se mizící zbraně po přechodu do bažin [úvod hry] - Opravena chyba s hromadící se municí v areálu nemocnice [PROZATÍM NETESTOVÁNO] - Opravena nesprávně se zobrazující ikona munice 9x18 mm +P+ - Opravena bump mapa pistole PM Makarov Doplňky: - Přepis a úpravy dialogů [odstraněny překlepy a spisovnost, nesedí ale plně s CZ dabingem] - Kulomet na hlídkové věži v Kordonu naproti vstupu do bažin nestřílí - Přidána puška AK-47 používající munici 7.62x54 mm [k dispozici v Agropromu u Poustevníka] - Možnost dodat noktovizor společně s protiradiační ochranou ke většině obleků bez vzájemného vyřazení* - Nové a detailnější textury SPAS-12, SVU-A a AK-74 ve vysokém rozlišení, kvalitnější textura TOZ-34 - Nové textury pistolí Walther P99 a Makarov PM ve vysokém rozlišení + úpravy a korekce ** - Pozměněn obsah skrýší v Agropromu na stromě a v Temném údolí v sejfu na základně Svobody *** - Dodány přechody z Limansku do Rudého lesa a z elektrárny do Limansku po závěrečné animaci - Zvýšen výskyt lékárniček u odpadlíků v bažinách a u vojáků Monolitu ve zničené nemocnici - Navýšená schopnost regenerace zdraví s patřičnou úpravou na exoskeletonu - Nové a pozměněné ikony výbavy a zbraní - Pozměněna textura pistole Browning [kovová rukojeť] - Vrácena původní časová prodleva exploze granátů - Přidány textury potravin ve vysokém rozlišení a bílá textura obvazů - Vyškrtnutí mutanti [Ohybové, kočky, zombie, trpaslíci, chiméry] - Opět dodaný spacák s dobou spánku 3 hodiny / 5 hodin / 9 hodin - Dodány kvalitnější bump mapy betonu, plechu a dalších povrchů - Nové zvuky během střelby s tlumičem u SIG SG550 a nová textura - Barmani vykupují jídlo a vodku za menší sumy - Změněna animace natahování brokovnice Winchester - Začleněn kompletní ruský dabing - Nová ikona Šráma v dialogovém okně Poznámky: * Vyjma běžné bundy stalkerů začátečníků. ** Retušování, dodělání tlumičů, vyhlazení textur, přebarvování atd. *** V trezoru v údolí je k dispozici i vesta Svobody [informace ale stojí mnohem víc, než obvykle] *********** v. 1.2 *********** - Nová textura na pistoli Browning HPSA, Desert Eagle, VSS Vintorez, AS VAL, Colt 1911 a Groza OC-14 - Zcela nové změny v dostřelu, účinku a dalších parametrech všech zbraní - Přidání noktovizoru k obleku lze i v kombinaci s přidáním ochrany proti radiaci *** - Novikov [mechanik Jasné oblohy] dokáže vylepšit a překomorovat pušku Vintorez na munici ráže 5.45 mm - Úkoly spočívající v obraně tábora se objevují jen tehdy, je-li hráč poblíž [do hranice 100 metrů] - Ve střežených oblastech je možné chodit s vytaženou zbraní [z důvodu chyb při obsazování základen frakcí] - Opravena chyba při modifikování noktovizoru u těžkého obleku Jasné oblohy [nesprávný typ PNV] - Žoldáci v Temném údolí jsou vyzbrojeni pistolemi Walther místo běžných Berret* - Odstraněn plamen při výstřelu z pistole PB a z pušek AS VAL a VSS Vintorez - Prodloužená detonační doba všech granátů [F1 a RGD-5], je možné před nimi uniknout - Několik drobných úprav v popiscích speciálních předmětů a ve jménech stalkerů* - Opraveno několik nedodělků v průhledném inventáři - Během zapnutého noktovizoru je ticho, zvuk se spustí jen při zapnutí a vypnutí - Odstraněna "výbušnost" kulobroků a šipek, snížen jejich impuls - U dalekohledu se již zobrazuje záměrná osnova - Snížena cena částí těl mutantů a znovu dodány popisky - Změněna posloupnost Suslovova dialogu o důlní šachtě na začátku hry* - Dodány nesehnatelné zbraně a obleky [obrněný oblek Jasné oblohy, exoskeleton Svobody, puška G36 atd.] - Opravena chyba se špatnou optikou na pušce FN2000 včetně korektního záznamu - Dodána korektní bump mapa k Berettě, na které se zobrazovaly bílé pruhy - Dodán nezobrazující se popisek týkající se navýšení nosnosti u artefaktů Noční hvězda a Gravi - Opraven chybný popisek granátu M203 a název detektoru Veres [popisek "Veres" je i na textuře] - Pozměněna výbava stalkerů v Kordonu [VSS Vintorez nahrazena AK-74] včetně modelů postav* - Pozměněn sortiment u překupníků podle jejich možností [a podle dosažené hodnosti hráče] ** - Změněna váha několika artefaktů - Změněna váha několika zbraní podle reálných hodnot - Nový zvuk střelby z AK-74 - Změněna váha výbušnin a korektně se zobrazující ikona kanystru, barelu a bomby - Stalkerský mechanik v Agropromu dokáže stejně jako banditi vylepšit SEVA oblek - Menší počet nábojů v krabičkách [většinou z původních 60ks na 30 ks] - Mírně pozměněné ikony několika zbraní [Colt 1911, Browning] a munice - Snížen rozptyl během střelby s tlumičem - Vráceny reakce NPC kvůli jejich časté nečinnosti během útoku - Poupraveny dialogy v Bažinách - Rapidně snížen váhový limit [35/40], možnost vlastní úpravy - Hladovost hlavní postavy po cca šesti hodinách [projevuje se úbytkem života] - Pozměněny ceny a několik vlastností u artefaktů - Navýšen počet broků v brokových patronách - Odstraněny stopy nábojů Poznámky: * Je nutné začít hrát od začátku. ** Stále rozpracováno. *** Rozpracováno, prozatím funguje jen u těžké zbroje Jasné oblohy. *********** v. 1.1 *********** - Dodány ikony a některé popisky výbušnin - Dodány popisky k částem těl mutantů - Nové a mnohem detailnější textury a bumpmapy povrchů [asfalt, písek atd.] - Korektně se zobrazující průhledný inventář - Nová textura na TOZ-34, AK-74SU, Enfield L85A2 a Sig Sauer P220 - Zcela nový účinek zbraní s reálnými parametry [+ několik vlastních úprav a přepisů] - V muničních bednách se neobjevují granáty do RPG-7 - Opraven název u trofejního AK-47 - Prozatím odstraněný spacák - Nová textura na obrazovkách monitorů - Suslov má pozměněný úvodní dialog, zmíní se o pušce Vintorez u kolejí a o důlní šachtě v Bažinách - Kompletně poupraveny dialogy v Temném údolí, odstraněna spisovná čeština a překlepy - Odstraněny indikátory NPC z herního PDA [na mapě zůstanou jen neutrální a přátelské postavy] - Průhledný inventář - Velmi omezená počáteční výbava [Makarov, 1x munice 9x18mm, nůž, detektor Echo, 3 obvazy a 2 lékárničky] - Mrtvoly NPC mizí za delší dobu - Jméno mechanika Šediváka [Gray] přepsáno na Novikov [dle původních videí] - V batohu na těžko dostupné větvi stromu v Agropromu je mnohem hodnotnější odměna - Modré ikony mrtvých NPC + o trochu větší velikost - Vodka ubírá méně života *********** v. 1.0 *********** - Nové detailnější textury zbraní a kvalitnější zvuky střelby - Vyšší účinek munice a změněné vlastnosti zbraní - Míření s pistolemi skrze jejich mířidla - Nové textury zbraní - Opravena chyba s nemožností přejít z Kordonu do jiných oblastí [souvisí s patchem 1.5.04] - Menší výskyt munice a výbavy u mrtvých NPC a ve zbrojních bednách v táborech - Jméno žoldáka Jizvy přepsáno na Šrám - NPC hráče tak znatelně při kontaktu neodsouvají - Lepší a detailnější efekty krve a pozměněná intenzita bouřek - Zbraně se tolik neopotřebovávají a Kalašnikovy se střelbou neničí - Opraveny vadné upgrady noktovizorů u několika obleků - Vycentrováno mířidlo u pušky AS VAL - Dodány chybějící informace k artefaktu Kompas [souviselo s pádem hry v Rudém lese] - Odstraněno přiblížení při zaměřování [vyjma brokovnice TOZ-34, kde chybí část ruky] - Pozměněné ikony - Odstraněna ikona diskety, zobrazující se při hře - Přenášení kanystrů, beden atd. - Vyšší nosnost postavy (70/80) - Mnohem nižší pravděpodobnost používání granátů u NPC - Nová textura energy drinků - U mutantů se vyskytují části jejich těl [kopyta, ocasy atd.] - Spacák [3/5/9 hodin] - Tečkový zaměřovač - Dalekohled nerozlišuje přátelské/nepřátelské NPC - NPC odkupují zbraně - Opraveno několik nesrovnalostí v českém překladu - Dodán kompletní popis ke zbraním včetně reálných názvů - Nová textura rukávů na stalkerské vestě - Požití vodky ubere část zdraví - Pozměněná reakce NPC v nočních hodinách ----------------------------------------------------------------------------------- Dodatky ----------------------------------------------------------------------------------- - Pokud Vám nevyhovuje tečkový zaměřovač, můžete jej vrátit jednoduchou editací souboru system.ltx v adresáři gamedata/configs. Otevřete jej v notepadu (poznámkovém bloku) a místo původních záznamů u položky [hud_cursor] překopírujte následující hodnoty: [hud_cursor] cross_length = 0.015 min_radius = 0.0 max_radius = 1.0 radius_lerp_speed = 0.08 cross_color = 0.7,0.7,0.7,0.5 disp_scale = 0.08 - Nevyhovuje-li Vám průhledný inventář, stačí smazat nebo přejmenovat soubor "ui_ingame2_common.dds" v adresáři "gamedata\textures\ui" ----------------------------------------------------------------------------------- Poděkování ----------------------------------------------------------------------------------- Tw33kR [vlastnosti zbraní a účinek munice] SpeedCanHurt [úmrtí stalkerů v Kordonu, použito se svolením autora] Dada4 / Darius [barevná mapa bažin a Kordonu] Millenia [textura Abakanu a VSS Vintorez + AS VAL] Decane [odstraněn respawn nepřátel na mapách] Siro [textura AK-74SU] rggclp [mizení mrtvol] Iceman28001 [PDA u mrtvol] Rsa_Viper [hudba v hlavní nabídce] Rajce [vyřešení problému s inventářem na ATI kartách] Lobstris [změna generovaných úkolů] TehSnake [skiny: Sig P220, Browning, Colt, LR300, Desert Eagle, TOZ-34, BM-16, Winchester] NeilMC [Enfield L85A2 Military Grade skin + Terrain Pack + povrchy betonu a plechu] Gnomus [nové optiky] Basix [vyškrtnutí mutanti] Gosuke [natahování brokovnice Winchester, nabíjení ZMLR, upravené detektory, zvuky kroků] Isilidur [oprava chyby během shánění flashdisků pro mechaniky] Hectrol [textura rukávu na stalkerském obleku hlavní postavy] Neod [nižší využití granátů u NPC] Supernatur4L [NPC odkupují i zbraně] Strikor [vylepšení u obleků - Berill-5M, "Strážce Svobody", CS-1, PS5-M "Univerzální ochrana" ] Ceano [odstranění NPC a mutantů z PDA, části těl mutantů, hladovost, vylepšení VSS Vintorez] Lux [modré ikony mrtvých NPC] Silveressa [tichý noktovizor] Zero_3 [textury potravin ve vysokém rozlišení] WinRAR [naprosto nepostradatelná funkce porovnání souborů podle obsahu] Gimp [úprava ikon a textur, bez komprese při převodu do DDS] Modpack obsahuje i další skiny z původního DMP pro Shadow Of Chernobyl - autoři jsou zmíněni v readme u staršího modpacku. Pokud jsem na někoho tady zapomněl, nebylo to úmyslně. "Opravil" jsem ještě zpětná lomítka, která očividně pila krev jistému nejmenovanému anonymovi, co si mi stěžoval na blogu. Tímto se mu omlouvám a věřím, že jsem mu nezpůsobil žádnou psychickou újmu :-).