::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: DATASTOR MODPACK: PROJECT 7 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Pro verzi hry: 1.0004 Verze modpacku: P7 final Poslední aktualizace: červen/červenec 2009 Lokalizace: ruský dabing, české titulky (i během dialogů) Bonusy: Making of, DVD obal, textury rukou, optiky 4:3, patch na ikony Kontakt: datastor.scorpions@gmail.com nebo http://stalker.scorpions.cz/forum/ Spolupráce + betatest: McKracken, Rsa Viper, JV, KillerG, Adrián, Spandau, Střelec a další Jakékoliv zásahy do modpacku a jeho následné šíření bez mého vědomí je zakázáno. Modpack můžete pro vlastní (!!!) účely dále měnit, ale uveřejňovat/šířit jej je možné POUZE v původní podobě! Chyby, které se vyskytnou při případném nevhodném nakombinování DMP s dalšími modifikacemi nebudu řešit. Modpack není časovaná bomba, proto jeho používáním jen těžko může dojít k nějaké závažné chybě na Vašem počítači. V případě potíží nejprve nahlédněte do složky OSTATNÍ, která se nachází v hlavním adresáři gamedata a důkladně si pročtěte všechny instrukce v přiloženém souboru. ________________________________________________________________ [OPRAVY A VYLEPŠENÍ] ________________________________________________________________ ---------------------------------------------------- Dodatky a opravy (P7 final): ---------------------------------------------------- - Oprava špatně se zobrazujícího pozadí v inventárním okně [i během prohledávání skrýše / mrtvoly] - Opraveny nízké výkupní ceny několika unikátních zbraní [SIG550, H&K G36, Sajga 12C, FN-P90] - Přidány poškozené verze pušek Groza [Sidorovič], AS VAL [Barman] a Gauss pušky [Sacharov] - Opraven průnik kamery skrz SIG SG550 a BM-16 při míření, snížen průnik granátu u Grozy - Opravena chybná popiska u kožené bundy, vesty Kombez a kolimátoru ACOG - Odstraněna chyba se znepřátelením všech samotářů při zabití jednoho z nich - Oprava rozpoložení statistik u obleků a artefaktů [širokoúhlé monitory] - Opravena špatná munice v popisku u druhé verze pušky Groza OC-14 - Odstraněn ZAZ propadlý v silnici na smetišti, poblíž tábora Povinnosti* - Na Smetišti lze zachránit nováčka Jurika v obklíčení skupinou banditů - Za zabití vojáka v Agropromu zásadně stoupne reputace u samotářů - Odstraněn jeden postranní úkol u Sidoroviče s neexistující nášivkou - Upraveny dvě skrýše s puškou Mauser Kar98 v Armádních skladech - Ve Střelcově skrýši na Smetišti pod poklopem je informační PDA* - Vrácena klasická textura pistole PB, nová textura PM Makarov - Stalkeři po dokončení hry nesměřují do Pripjatě [TEST]* - Opravena chyba v PDA v textu "Zjisti od něco o Střelci" - Opravena nezobrazující se popiska v Mračounově PDA - Přidána chybějící textura Stopaře [pády v Kordonu] - Opravena popiska armádní vesty a kožené bundy - Odstraněna chyba s přeměnou mrtvol na batohy* - Munice v popiscích u zbraní má odlišnou barvu - Částečně změněný HUD a rozložení indikátorů - Menší ikony neutrálních stalkerů na minimapě - Aktualizované ikony a změněná pozice HUDu - Odstraněna možnost vylepšovat si předměty - Opravený prodej jídla u barmana - Zvýšená odolnost pseudoobra - Nový zvuk pistole USP a CZ52 * Opravy s hvězdičkou vyžadují spuštění hry od začátku. ---------------------------------------------------- Dodatky a opravy (0709): ---------------------------------------------------- - Nižší ceny několika obleků a kulometů PKM a MG42 - Opravená ikona vojenské vesty [+statistiky a text] - Odstraněny nadbytečné předměty [nášivky a maska] * - Opravena chyba s pádem hry při setkání se Stopařem - Nová textura kolimátoru ACOG [běžná i širokoúhlá] - Opraveny dva prohozené úkoly u Práskače v Baru - Odstraněno několik neaktivních postranních úkolů - Opravena chybějící popiska u armádní nášivky - Dodány ikony s kompresí do složky Ostatní - Pár pozměněných indikačních ikon v PDA * Je nutné začít hrát hru od začátku, hra se však bez potíží načte i při nahrání starší pozice. ---------------------------------------------------- Dodatky a opravy (0509 - 0609): ---------------------------------------------------- - Opraveny dialogy při nástupu Maxovy družiny a rozhovor banditů u jámy na základně v Temném údolí - Zcela nová systematika počasí, dynamické cykly, náhodné změny podnebí, dodány odrazy od slunce - Nový způsob uzdravování a používání lékárniček [léčí postupně, je potřeba se během léčení skrýt] - Začleněna závislost na alkoholu, bezvědomí a následná smrt po vypití většího množství vodky - Odstraněna nemožnost získat modifikovaný samopal MP5 od mrtvoly v tunelu na smetišti - Lakomec nově prodává jenom zbraně a obleky / jídlo, výbušniny a munici prodává Šroub - Od mrtvých NPC a ze skrýší je možno získat povídky, dokumentace a další textové materiály - Dodány odstřelovačské pušky SVU a SVD Dragunov s kamuflážní úpravou [včetně ikon] - Klasická brokovnice TOZ-34 má jednu lesklou chromovou variantu [včetně ikony a textu] - Sjednoceny statistiky většiny zbraní [přesnost a ranivý účinek v závislosti na munici] - S poraněnou postavou nyní nelze obchodovat - obchod se dá uskutečnit až po vyléčení - Během zásahu do hráče se obraz roztřese a přetáhne se na okamžik červeným filtrem - Během opravovacího dialogu u Sidoroviče a barmana se zobrazí výsledná cena opravy - Rozšířeny náhodné dialogy po odkliknutí možnosti "Můžeš mi říct něco zajímavýho?" - U Petrenka je k dispozici ke koupi modifikovaný Fort s rozšířenou kapacitou zásobníku - Dodán adrenalin, posilující na několik chvil zdraví a výdrž [k mání u překupníků] *** - Během kritického zásahu do hráče se vyskytuje možnost upuštění aktivní zbraně - Nižší prodejní ceny pušek HK416, M16A3, XM-18 a revolveru Sturm Ruger GP-100 - Zcela nová karabina Mauser K98, Mosin-Nagant s optikou, ČZ 52 a kulomet BAR - U NPC v Agropromu je k mání jen jeden druh munice do PPSh/Tokarev TT-33 - Wolf dá hráči na začátku hry poškozený Makarov [rychle se opotřebovává] - Odstraněna nefungující položka "Artefakty" v herních statistikách na PDA - Dodána opravárenská sada [občas k nalezení u vojáků a členů Monolitu] - Opravena chyba s průnikem kamery skrz model během střelby z AK-74 - Konečně plně funkční Freeplay mod [možnost vrátit se z elektrárny] * - Vědecká varianta pušky Enfield může střílet jen sovětskou municí - Odstraněna shaders složka, zaviňující rozmazání pohledu při otáčení - Unikátní VAL puška střílí místo 9.39mm municí ráže 5.45x39 mm - Odstraněna automatická aktivace úkolů po přestupu mezi lokacemi - Nové texty u nalezených skrýší včetně ingame popisu s pozicí úkrytů - Vyřešeno chybné chování NPC včetně dohledu a reakcí na nepřátele - Nové zvuky střelby z Beretty, Glocku, USP Compact a Waltheru P99 - Exoskeletony mají vyšší přídavnou nosnost a upravené popisky - Nalezené zbraně od nepřátel jsou mnohem více poškozené - Částečně snížená prodejní cena transportního exoskeletonu - Opravená popiska u modifikovaného Desert Eaglu [9x39mm] - Desert Eagle překomorovaný na munici ráže .357 Magnum - Opraven Běsův dialog na smetišti bez zacyklení odpovědi - U postav se objevuje čokoládová tyčinka, cigarety a minerálka - Opravena špatně se zobrazující skrýš v Temném údolí - Změněn interval respawnu postav a monster [TEST] - Nové postprocess efekty při přiblížení se k anomáliím - Rozšířenější prodejní sortiment u obyčejných NPC - Běžní stalkeři nováčci mají víc vizuálních modelů - Opraveno několik překlepů u popisu zbraní a munice - Vozidla po sekundárním útoku nožem už nevybuchují - Dodán indikátor radiace přímo do hlavního HUDu - Jeden nový noktovizor [černobílý, elitní verze] - Rozmazání obrazu u anomálií je definitivně pryč - Opravena vysoká účinnost pistole Browning HP - Zvýšena nosnost exoskeletonu frakce Monolit - Brokové patrony mají jen 9 broků místo 25 - Vyšší výkupní ceny unikátních zbraní od NPC - Odstraněny Chiméry a zombie ze smetiště - Nižší výskyt jídla u mrtvých NPC postav - Několik zcela nových postranních úkolů - Zredukována dohlednost NPC [TEST] - HUD nově nezobrazuje počet nábojů - Okolní NPC u sebe mají méně peněz - Sidorovič prodává trochu víc munice - Dodány nášivky k armádě a vědcům - Pozměněná výbava banditů v Údolí - Větší rozkyv při míření během chůze - Vyšší opravovací ceny u Sidoroviče - Nové obrázky na pozadí v menu - Pomalejší chůze vzad a sprint - Nová textura optiky na Kar98 - Úprava povrchových textur - Nová textura rukou - Vyšší hladovost ---------------------------------------------------- Dodatky ze starších patchů: ---------------------------------------------------- - Možnost projít bránou u baru ještě před získáním dokumentů - Opravena nulová odměna za zabití stalkera [od Sidoroviče] - Odstraněna přebytečná dvojtečka u popisku Použito: - Sníženy výkupní ceny u překupníků a stalkerů - Mnohem vyšší odolnost vrtulníků proti nábojům - Částečně levnější lovecká brokovnice TOZ [9000 RU] - Opravy v několika dialozích [Sidorovič, Šikula, armádní rozhlas] - Nové [obrázkové] varovné zprávy během hry [radiace, záření, zátěž atd.] - Nižší odbourávání radiace po vypití vodky a po použití lékárniček / antiradů - Zvýšena hodnota úplatku pro vojáky pod železničním valem [z 500 na 5000 RU] - Nižší cena žlutého anomálního detektoru [8000 RU] - Korektně se zobrazující ikona pistole Sig Sauer P220 - Nové barevné označení skrýší, cílů a úkolů v PDA - Nepatrně nižší cena artefaktu Kamenná krev - Mnohem nižší odměny za splněné úkoly ---------------------------------------------------- Nové textury a bump mapy: ---------------------------------------------------- - Walther P99 - Makarov PM - Browning HP - TOZ-34 - PB - ČZ 52 - AK-74 - H&K MP5 - Beretta 92FS - Desert Eagle - Mauser Kar98 - SVD Dragunov - SVU Dragunov - Sig-Sauer P220 - Sig-Sauer SGt.550 * Vyžaduje nepřipojit se k Uvědomění a dohrát tak hru s nejlepším koncem. Před vstupem do elektrárny se opět zobrazuje časový limit. ** Místo Fortu chce Sidorovič najít pistoli Walther a Bróm místo Abakanu Povinnosti chce obyčejný Abakan. *** Po chvíli se ale projeví nežádoucí účinky [pokles zdraví na polovinu]. Adrenalin lze najít i u mrtvých členů frakce Svoboda, Povinnost, Monolit a u mrtvých vojáků. ________________________________________________________________ [OPRAVY A VYLEPŠENÍ - 6.0] ________________________________________________________________ Aby se všechny změny a doplňky projevily, je potřeba spustit hru od začátku! Nové modely zbraní: - Lakomec: Sturm Ruger GP-100, H&K 416, H&K XM8 a M16A3 - Sacharov: Glock 17 - Petrenko: PPD-1940 Opravy: - Opraveno zobrazování HUDu na širokoúhlých monitorech [16:9] včetně nového ukazatele výdrže - Opravena chyba s vysokou výkupní cenou AKM s kratším zásobníkem pro stalkery samotáře - Změněny efekty rozmlžení obrazu při blízkosti u anomálií [souviselo s propadem plynulosti hry] - Opraveno nesprávné zobrazování stínů na povrchu postav [několikanásobné cell-shade stíny] - Konečně korektní dialogy během oprav u Sidoroviče, upraveno několik dalších dialogů - Z Temného údolí odstraněny kočky, Zlomové a Trpaslíci [potíže s reakcemi banditů] - Poupraven font titulků v Jantaru [u Vasilijevova těla a v podzemí u mrtvoly Ducha] - Opravena chyba v Temném údolí při vstupu do podzemní laboratoře [_g.script] - Zcela odstraněny blowouty a psionické emise [potíže se střídáním dne a noci] - Méně častější respawn oblud a stalkerů [FÁZE TESTOVÁNÍ] * - Navráceny původní hodnoty viditelnosti u stalkerů - Doplněny chybějící ranky ke kulometu MG42 - Drobnější korektury v herních titulcích - Opravena PDA popiska Tarbíka Dodatky: - Menší změny ve výskytu artefaktů [all.spawn] a v některých vlastnostech [FÁZE TESTOVÁNÍ] - Změněna ikona tlumiče NATO [Ingram, Steyr a MP7], nové zvuky střelby - Několik nových a rozmanitějších noktovizorů včetně upravených popisů - Dodána sada Argusových nových textur povrchů včetně upravených bump-map - Snížen impuls broků a jejich počet v patronách [broky: 20, kulobrok: 3, šipka: 1] - Pozměněno výkupní schéma překupníků, ne všichni koupí všechno, co jim nabídnete - Zcela nové ikony a několik nových textur [použito většinou z DMP pro Clear Sky] - Pozměněná výbava překupníků - omezenější sortiment a změněná cena obvazů - Realistický čas [1 herní minuta = 1 minuta skutečného času] - Navýšen úbytek výdrže během sprintování, částečně pomalejší chůze a běh - Mírně navýšen dostřel brokovnic TOZ-34, Winchester a BM-16 - Mapa v PDA obsahuje i zašedlé lokace z Clear Sky, dodány kvalitnější textury map - Jiná barva ukazatelů na HUDu včetně odstraněného indikátoru nápřahu při házení granátů ** - Kouřový granát nahrazen světelným granátem - Odebrány doplňující soubory textur z Basix modu - U mrtvých NPC nelze nacházet artefakty a ani obleky - Obvazy neléčí a uzdravovací efekt potravin je značně snížen - Zásadně pozměněny obsahy skrýší a množství artefaktů v nich - Nová textura AKM včetně zvuku střelby a ikony - Nižší výkupní ceny částí těl mutantů u NPC i překupníků - Snížená cena světelného granátu - Pozměněny prodejní ceny kulometů PKM a MG42 - Nová textura vodky [převzata z DMP Clear Sky] - Mírně pozměněno přiblížení u brokovnice TOZ-34 - Nová textura Sidoroviče z Clear Sky - Bodový zaměřovač Easter eggy: - Konkrétně jeden jmenný. Hledejte v Pripjati :-). *) Může se vyskytnout problém při plnění úkolu "Znič upíry ve vesnici" od Lakomce. **) Neplatí pro texturu s DXT-1 kompresí ve složce OSTATNÍ Ve složce OSTATNÍ přibyla běžná textura na kolimátor ACOG pro majitele monitorů s poměrem stran 4:3. Ve stejné složce u patřičných změn je i soubor s instrukcemi, kam co nakopírovat a naleznete zde i textury ikon pro případ, že by se během hry nezobrazily správně. Budete-li chtít vrátit původní zobrazení zaměřovacího kříže, otevřete si v poznámkovém bloku soubor system.ltx v adresáři gamedata/config a najděte si řádek hud_cursor. Původní verze je ta horní, upravená je hned pod normální. Stačí hodnoty jen překopírovat přes stávající, odmazat středníky, změny uložit a hrát. ________________________________________________________________ [OPRAVY A VYLEPŠENÍ - 5.5] ________________________________________________________________ Opravy: - Opraveny popisky a několik titulků - Dodán dříve nepřístupný SIG SG550 pro sovětskou munici - Opravena dřívější chyba s nepřístupnými samopaly Ingram, MP7 a Steyr TMP (vyžaduje novou hru!) - Opraven špatně se zobrazující záměrný bod u samopalu P90 - Vymazána anglická zvuková stopa Monolitu - Vyměněna vadná textura pušky H&K G36 - Odstraněny emisní oblasti ve většině lokací - Dodán popisek k expanzi do PDA (dříve se zobrazil jen řetězec "enc_zone_surge") - Kvalitnější ikony, pozměněna ikona Abakanu a Waltheru - Opravena nižší výkupní cena stalkerského obleku s maskou oproti obleku bez masky (barman) - Přidán zvuk harmoniky k žoldákům Dodatky: - Po požití piva se nově rozkmitá obraz (podobně jako u vodky) - Nové modifikované optiky - Nová výbava u Maxe (původní SVU a USP nahradila FN2000 a Beretta 92-FS) - SVU a SVD mají červenou optiku (společně s unikátními zbraněmi s integr. optikou) - Vrácena původní odolnost pseudoobra před střelným poraněním - Odstraněn Rychlopalný Abakan banditů dostupný hned na začátku hry u Sidoroviče - Profesor Sacharov prodává masové konzervy (původně u něj nebyly) - Nové textury: Browning HPSA, Granáty RGD-5, AK-74, SVD, SVU, Makarov, Makarov PMM - Nová ikona pro pistoli PMM (s rozšířeným zásobníkem) - Nový zvuk střelby z AK-74 a P90 - Oprava výbavy u profesora Sacharova je velice drahá - Snížena výkupní cena obleků, munice a zbraní (většinou platí pro NPC) - Drasticky snížen výskyt obleků u mrtvých NPC - Psionický oblek Monolitu lze později koupit u profesora Sacharova (po vypnutí psi-emitoru) - Snížen dostřel brokovnic (BM-16 má nejnižší dostřel ze všech) - Přidána automatická pistole OTS-33 (včetně ikony, popisu a unikátní verze s větším zásobníkem) - Přidána opakovací puška Mosin-Nagant M1891 (včetně ikony, upravené textury a popisu) - Lišák u sebe má AK-74 (lepší obrana před generovanými smečkami psů) - Možnost sestřelit většinu vrtulníků ve hře (neplatí pro všechny!) - Unikátní H&K G36 má speciální optiku (kolimátor) a nižší cenu - Snížena výkupní cena potravin a obleků u NPC - Nové ikony munice (neplatí pro soubor snižující sílu nábojů) - Rozšířenější sortiment u barmana - Nové textury nábojnic - Přidány nové rukavice (složka OSTATNÍ) - Nová hudba v baru (megafon a rádio) - Nová textura dalekohledu bez záměrné osnovy - Sacharov levněji prodává vylepšený vědecký detektor a překomorovanou pušku Groza ________________________________________________________________ [STARŠÍ VERZE] ________________________________________________________________ v.5.00 - Nové unikátní zbraně [lze je zakoupit u patřičných překupníků, ale je nutné mít spoustu peněz] - Rapidně změněné schéma prodeje a výkupu výbavy [výkupní cena je několikrát nižší než nákupní, hodnota výbavy je drasticky nadsazená] - Opravena výkupní cena stalkerského obleku u profesora Sacharova - Opravena chyba se špatně se zobrazujícími obleky v inventáři - Petruha je na začátku hry vyzbrojen brokovnicí TOZ-34 [při započnutí nové hry] - Na začátku hry se v Kordonu neobjevuje hejno koček [při započnutí nové hry] - Před Sidorovičovým bunkrem je zelená Lada [při započnutí nové hry] - V Kordonu není tolik Zlomů [při započnutí nové hry] - Přidán patch k Dream modu [bez nutnosti spouštět hru s parametrem -nointro] - Opraveno několik úkolových popisků souvisejících s Lovcem v Baru - BVP nemá zakrytá okna - Korektní zobrazení v širokoúhlém rozlišení - Sacharov má k dispozici v pozdější části hry [po vypnutí Vypalovače mozků] exoskeletony a vědecké obleky Monolitu a žoldáků - Během zaměřování se Označenému mírně třese ruka - Opravena chyba zaviňující smrt profesora Kruglova po dokončení měření emisí ještě během předělové animace [společně s tím byl rapidně snížen dohled zombifikovaných stalkerů] - Zprovozněny popisky během opravování výbavy u překupníků [týká se hlavně Lakomce a Sacharova] - u Sidoroviče se jen nezobrazuje jeden text po dokončení opravy - Maximální váhový limit byl ustálen na 90 kg - Znovuzačlenění pušky SAKO RK-95 k Lakomci [model zbraně existoval i v předchozí verzi modpacku, ale zbraň nebyla k dispozici] - Opravena chyba s umíráním stalkerů v hořících sudech - Přestřelka s vojáky v Agropromu se obejde bez asistence Ohybů [při započnutí nové hry] - Dodán popis pro pistoli PB - Možnost připojit se nejen k Povinnosti, ale i ke Svobodě [po dokončení úkolu "Zlikviduj jednotku Povinnosti"] - Na začátku hry vám Wolf nedá žádnou zbraň kromě nože [navíc je trochu pozměněn "předávací" dialog] - V armádních skladištích již nejsou k dispozici pohozené obleky v chatkách a u ohniště v upíří vesničce - Přidána brokovnice Saiga [dvě verze] s kompletním popisem [bez možnosti montáže příslušenství] včetně vlastní ikony a modelu - Přidán kulomet PK, samopal P90, puška AKM, AKM s polovičním zásobníkem a pistole Makarov PMM [modernizovaná verze] včetně ikon a popisků, doplněny ranky - V Zóně je akutní nedostatek munice [mrtvoly u sebe mají jen velmi malý počet] - Snížen výskyt obleků u mrtvých NPC - Odstraněny volně pohozené zbraně v Zóně a vylepšená možnost obchodování s NPC - Realističtější krev - Dodán spacák i s kompletním popisem - Nový HUD - Nový model samopalu AKSU včetně textury, zvuků a animace [nabíjení pravou rukou], zoom během míření byl ponechán - Odstraněny vylepšené efekty od EggChena [pád hry v černobylské elektrárně] - Nová animace a zvuky pro pušku SIG SG550 - Změněna priorita vedlejších úkolů od Lukáše [kvůli chybě při plnění úkolu "Vyčisti vesnici"] - Zcela od základů změněn systém zobrazení inventáře v širokoúhlém rozlišení [testováno na 1680x1050] - menší mřížka batohu, opravena chyba s nefunkčním spodním řádkem inventáře, odstraněn poslední nekompletní sloupec [předměty se zobrazovaly jenom do poloviny], ikony postav jsou bohužel mírně protáhlé, jinak se ale zobrazují zcela korektně - Dodány blowouty a psi-emisní oblasti včetně odstranění chyby s pádem hry po vstupu do laboratoře v Temném údolí - Detektory lze zakoupit u všech obchodníků kromě Petrenka, vědecký detektor s největším dosahem a se schopností identifikovat všechny anomálie je k dispozici jen u profesora Sacharova za tučnou částku [po vypnutí Vypalovače mozků bude cena nižší] - Odstraněna chyba s hořícími anomáliemi po zapnutí noktovizoru [pouze během používání anomálních detektorů] - Možnost přidání tlumiče na pušku FN F2000, Enfield L85A2 a SIG SG550 - Možnost vybrat si skin rukavic hlavní postavy [složka HAND_TEXTURES -> požadovanou texturu nakopírujte do gamedata/textures/act] - Tečkový kurzor [při schované zbrani] - Dodány popisky ke kytaře, harmonice a k ruce zombie - Max vám po splnění úkolu "Dones flashdisk šíleného stalkera" věnuje Desert Eagle, jak to autoři hry původně zamýšleli [včetně pozměněného dialogu] - Nové zrnění při přibližení se k anomáliím - Zlepšen pohled druhé osoby během řízení vozidel - Vozidla mají jiné textury a zvuky - Nové zvuky nabíjení a střelby z pistole Makarov - Úprava nahrávacích obrazovek [Kordon, Agroprom, Pripjať, Černobyl] - Nové textury cigaretových krabiček - Pozměněné optiky - Změněna výška kamery při držení dalekohledu - Nová animace během vytahování šroubů - Menší mřížka inventáře při obchodování - Nové textury banditských plášťů [maskovací verze] - Nová textura na AN-97 Abakan, TOZ-34, BM-16, SVU-A, Makarov, Fort 12, AK-74, SVD, FN2000 a noži - Nové ikony energy drinku, vysílačky, kožené bundy, pušek ZMLR, SVU-A, Groza, AK-74, FN2000, AKSU a pistolí PB a Makarov - Opravena cena žoldáckého vědeckého obleku a exoskeletonu - Změněna vývěska baru u 100RAD - Nové skiny žoldáků - Opraveno pár drobných překlepů v popisech artefaktů a anomálií - Dodány popisky ke klávesám, měnící úhel kamery a nastartování auta - Nový zvuk střelby z pistole Walther P99 - Odstraněn džíp v Kordonu, nahrazen zelenou Ladou u Sidorovičova bunkru - Lovcova brokovnice BM-16 byla nahrazena dlouhou brokovnicí TOZ-34 včetně ikony a modelu - Několik úprav v textech - Ostřejší textura kytary - Vyšší skákání - Energy drinky mají menší účinek - "Nesnězitelný" chleba v Temném údolí lze sníst - Opraven dostřel pistole Desert Eagle - Při přiblížení se k anomáliím se Označenému rozmlží zrak - Modifikováno několik ikon výbavy, zbraní a monster - Označený má při pohledu z třetí osoby na zádech batoh - V Zóně se u několika překupníků objeví i pivo Budvar :-) - Nová ikona označeného a nové ikony k postranním úkolům - Nová hudba v hlavním menu - Vyšší cena unikátní SVD Dragunov - Dodány vyšší ceny ke kulometu PK a munici Změny ze starších verzí modpacku zde nejsou obsaženy (to už by vydalo na tenčí knížku). ________________________________________________________________ [PODĚKOVÁNÍ] ________________________________________________________________ Stalker Realism Team [Realism mod - hlavní stavební kámen DMP, počátek všeho] Slauch [popisek ke klávesám k nastartování a změně úhlu kamery v hlavním menu] Twinkie Masta [model AK74 s dřevěnou pažbou] Millenia2000 [textura AN-Abakan a Makarov PM] Hayk [model Sidoroviče z Clear Sky] ReaperPL [textura brokovnice SPAS-12 a pistole Desert Eagle] Grall-19 [textura rukávů na rukou] Xiani [odstraněno obchodování s poraněnými postavami] Rionname [textura Browningu] Autologic + EggChen [opravárenská sada] Gnomus [nové, nádherné a bezkonkurenční optiky] Darius6 [HUD ukazatel z alfaverzí dřívějších Stalkerů] Argus [textury a bump-mapy povrchů a monster] Imperialreign [noktovizory] BAC9-FLCL [OTS-33, MP7, Ingram, Steyr TMP, nůž a další modely] AMK Mod Team [spacák, obrázky na pozadí v nabídkách, návyk na alkohol, poranění a další] Gosuke [modely samopalu FN P90, pušky Mosin-Nagant, revolveru Sturm Ruger a kulometu PK] fi_csoport [titulky ve hře - anglicky - a originální dabing] Pollux [textura nábojnic a pušek Dragunov SVD a SVU-A] McKracken [rozkmitání obrazu po vypití piva, ikony, další spolupráce] FacTor-X, Sajeezzar, Necrosis, Outcast, Hene [skiny rukavic, příp. postav] TehSnake [Hi-res textura rukou - výchozí textura v modpacku] Siro [několik skinů zbraní a postav] sokol_jack [indikátor radiace] Trojanuch [počasí a grafika] Dez0wave [kamery u automobilů, zvuky Makarova, textury a zvuky vozidel] OLP Team [zvuky zbraní, načítací obrazovky, hudba v hlavním menu, obchodování s NPC] Fatrap [základ prodejního schématu] Moses [barová vývěska] PuceMoose [množství munice u mrtvých NPC, převzato ze Scrounger modu] 2mhcjswo [skiny žoldáků] Millenia [skin pušky Abakan a AK74 a pistole PM Makarov] †Axl† [textura kytary] Hades [krev] King Friday [model samopalu AKSU, animace SG550] lukass1613 [batoh na zádech hlavní postavy z pohledu třetí osoby] Shebuka [Repair mod] Basix [textury povrchů] Lexx [obleky] Ra7 SoCR Samurai69 Gohda OcramX Xarvius GSC fórum Ostatní autoři nejrozličnějších modifikací byli zmíněni v instrukcích u minulých vydání modpacku. Je možné, že jsem na někoho zapomněl - ale ne úmyslně. Další poděkování bych samozřejmě chtěl vyjádřit i všem lidem, kteří mě upozornili na chyby, nesrovnalosti a další bugy, které se v modpacku objevily a díky kterým jsem mohl většinu opravit. Děkuji i všem, kterým se modpack líbí a s nadšením jej hrají.