________________________________________________________________ [INSTALACE] ________________________________________________________________ Rozbalte archiv (například v programu WinRAR nebo v 7zip) a spusťte autorun (DMP7.exe). V okně si vyberte, co aktuálně chcete a po kliknutí na danou položku budete automaticky nasměrováni do adekvátní složky. Po odkliknutí kolonky DMP: Project 7 stačí složku gamedata nakopírovat do hlavního kořenového adresáře se hrou (například D:\Hry\Stalker). Posléze upravte soubor fsgame.ltx (otevřít v poznámkovém bloku) jednoduchým přepsáním hodnot FALSE na TRUE. Uložte změny a spusťte hru. To jest vše. Soubor rovněž najdete v hlavní složce se hrou. Po nainstalování patche 1.0004 doporučuji smazat či přejmenovat archiv "gamedata.dbp" (obsahuje zbytky českého dabingu). Patch naleznete kupříkladu zde: http://stalker.scorpions.cz/data/czpatch/stalker_shadow_of_chernobyl_cz_patch_10000_10004.zip Jak na hru s patchem 1.0005: Řešení je prosté. Stačí si stáhnout Stalker Hispano Patcher včetně českého překladu, zvolit si možnost 1.0004 a potvrdit instalaci. Všechny soubory ze složky, kam jste opatchované soubory umístili ještě před instalací, nyní zkopírujte do hlavní složky se Stalkerem a povolte přepis. Nyní máte kompletní a funkční verzi s 1.0004 patchem. Budete-li chtít v budoucnu hrát multiplayer, kde je vlastnictví novějších patchů téměř nutností, stačí jen soubory, které nahrazujete novými, zazálohovat do separátní složky. Vždy když budete později chtít, stačí zálohované soubory vrátit na své původní místo, zazálohovat soubory s patchem 1.0004 a nakonec přejmenovat složku gamedata. Stalker Hispano Patcher: http://stalkerhispano.com/descargas/otros/stalkerhispano-patcher-1.0/download.html Překlad: http://www.edisk.cz/stahni/80507/Hispano.rar_421.35KB.html ________________________________________________________________ [ZNÁMÉ CHYBY A JEJICH ŘEŠENÍ] ________________________________________________________________ -- Poznámka na úvod: Většina chyb má svoje snadné řešení přímo v následujícím textu, tak nebuďte líní a důkladně si všechny body pročtěte. Kdyby se objevily chyby jiné, nebo jste se chtěli na něco konkrétního a zde nezmíněného zeptat, využijte naše stalkerské diskuzní fórum na adrese http://stalker.scorpions.cz/forum/index.php. Před psaním dotazů je nutná registrace. -- 1] V Sarkofágu se po nalezení dveří nezobrazí odpočet, značící postup dekódování (to samé během vypínání modulů psi emitoru v laboratoři X16). Na dveře však existuje jednoduchý trik od MickeyMutanta: "Propásli jste důležitý rozhovor a nemůžete se dostat k hologramu, chcete se vrátit do již uzavřené lokace nebo nutně potřebujete přístupový kód k nejbližší kadibudce? Žádný problém, stačí mít upravený soubor actor.ltx a nějakou těžkou zbraň u sebe. Actor.ltx je ve složce …S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\gamedata\config\creatures, zbraň máte v batohu. Najděte si řádek ph_mass a za číslo 80 připište nulu. Rázem vážíte 800 kg a vaší plnoštíhlé postavě neodolají ani ocelové dveře sejfu First National. Z druhé strany lze na dveře kromě těžkého RPG použít i Gauss pušku, jak už někdo objevil přede mnou." Názorné video můžete vidět na http://www.youtube.com/watch?v=g20YNWIkcco. Gauss pušku potřebnou k zaseknutí do pantů určitě najdete u jednoho z vojáků Monolitu na schodišti směřujícímu k Plniči přání. Eventuelně lze váhu gauss pušky ještě navýšit (v případě, že Vám zbraň nepůjde do pantů zaseknout) - stačí si jen otevřít soubor gauss.ltx v adresáři gamedata/config/weapons a změnit hodnotu u položky inv_weight například o pět kilogramů. Fungovalo rovněž vhození pušky SIG SG550. 2] Po dokončení měření emisí nechce profesor Kruglov / asistent Semenov vstát. Stačí uložit a opět načíst hru, což platí i pro možné chybky v chování NPC (míření na jedno místo a tak podobně). 3] Dojde-li během hry k nesprávnému zobrazení stínů kolem postavy, zapněte si vlnovkou (hned pod Escapem) konzoli a napište do ní příkaz r2_sun_near_border 1.0, pak stiskněte Enter a hrajte. 4] V gamedata/config/weapons je soubor weapons_weak.ltx. Stačí jej přejmenovat na weapons.ltx a rázem docílíte méně účinných zbraní - pokud Vám současný účinek nevyhovuje. Zobrazí se však se staršími ikonami. 5] Nelíbí-li se Vám pohled z vnějšku aut, stačí přejmenovat složku vehicles v adresáři gamedata/config/models a poté z názvu složky vehicles_inter odstranit přídavek _inter. To samé se souborem niva_engine.ltx. Krom toho je potřeba přiřadit klávesu k nastartování motoru (viz. nastavení v hlavní nabídce nebo manuální úprava souboru user.ltx dopsáním příkazu bind turn_engine kx, kde x značí zvolenou klávesu - například bind turn_engine ko). Ve hře pak stačí stisknout příslušnou klávesu a motor se zapne. 6] V podzemní laboratoři v Jantaru po vypnutí psi-emitoru nebude možno s postavou hýbat. Opět stačí pouze PO (!!!) dokončení animace uložit a načíst hru. 7] Na začátku hry se po čase stalkeři z vesničky mohou sjednotit u plotu poblíž krajního domku a mířit na armádní tábor na konci cesty. Stačí vojáky v táboře vystřílet a postavy se vrátí na svá původní místa. Ve verzi 7 je tento problém zřejmě vyřešen. 8] Ve složce OSTATNÍ (nově v autorunu) je složka s texturami rukavic i s náhledem. Pokud se Vám nebude líbit výchozí textura rukou, překopírujte požadované soubory (act_arm_perchatka.dds) do adresáře gamedata/textures/act. Najdete zde i obal na DVD krabičku (z verze 5.5), který je možno vytisknout, modpack vypálit na CD a zařadit vedle klasického Stalkera. 9] Pro zpřístupnění dalších úhlů kamery je nutné v nastavení hry přiřadit požadované klávesy. Lze provést i ručně úpravou souboru user.ltx (Sdílené dokumenty/STALKER-SHOC/). Úprava spočívá v dopsání těchto tří řádků na konec souboru: bind cam_1 kF1 bind cam_2 kF2 bind cam_3 kF3 Ve složce "nastavení grafiky" je i konfigurační soubor (umístění: Sdílené dokumenty/STALKER-SHOC/) pro výkonnější sestavy. 10] Ve složce OSTATNÍ (nově umístěné přímo v autorunu) je kromě výše zmíněných a několika dalších doplňků ještě složka s čtyřmi alternativními texturami na pušku AK-74. Soubory otevře například IrfanView (http://www.irfanview.com/). Pokud nebude výchozí textura vyhovovat, zkopírujte si odtud do gamedata/textures/wpn texturu, která se Vám bude líbit. 11] Pod Windows Vista dochází/může docházet k prodlevám v objevování se předmětů z rozbitých beden. 12] Během hry může docházet k občasným zásekům na rozličných místech, jako například před můstkem směrem do baru, před vesničkou v Kordonu atd. Není to vinou modpacku. 13] Chcete-li si zapnout původní zaměřovač místo běžného tečkového, otevřete si v adresáři gamedata/config soubor system.ltx a vyhledejte řádek hud_cursor. Odmažte tu část, která před sebou nemá středníky (je to ta druhá) a v první části středníky u všech řádků odstraňte - kromě řádku ;klasická verze zaměřovače. 14] Zvýšení hmotnosti postavy lze zařídit snadnou editací dvou souborů - první je v adresáři gamedata\config\creatures v souboru actor.ltx. Najděte si řádek max_walk_weight, který určuje maximální váhu nesených předmětů, kdy je ještě možné s postavou chodit a přepište hodnotu na požadovanou vyšší nebo nižší (hodnoty jsou v kilogramech). Dále je potřeba změnit ještě řádek max_weight v souboru system.ltx. Ten najdete v adresáři gamedata\config a změnou hodnoty docílíte stavu, kdy ještě postava může s plným batohem chodit bez zvýšené únavy. Platí zásada, že max_weight je o něco menší, než max_walk_weight.