• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3589
Zaslaných príspevkov: 100875
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Na internetu se objevila kupa zajímavých informací o nově plánovaném Pripjaťském přírůstku do světa Stalkera, které přinesl časopis GamePlay - pojďme se tedy společně podívat, co nás čeká a možná nemine: 

Děj hry se má odehrávat až po událostech ze Stínu a vžijeme se do role agenta ukrajinských tajných služeb. Ten má v Zóně zjistit, co se stalo s dříve vyslanou expedicí, v rámci možností ji najít a pomoci jim dostat se pryč a přijít na okolnosti, které vedly ke katastrofě. Pobíhat máme na celůkem pěti mapách, z čehož tři jsou venkovní a dvě podzemní. Oblasti mají doznat zhruba dvanáctinásobně větší rozlohy a zvlášť zmínka o podzemí vyvolává značný zájem. Je logické, že s větší rozlohou má přijít i větší možnost prozkoumávat jednotlivá zákoutí, aniž bychom hned věděli, kde co je a pořád nás něco nenutilo jít tam nebo onam. Přechod do dalších lokací má být možný jen s průvodcem, ale samotné putování má záviset jenom na naší režii. A to zní skutečně lákavě - pokud to tedy bude pravda.
 
 
 
Oproti původní maličké Pripjati, tvořenou několika paneláky a jednou hlavní přístupovou cestou, má i nová Pripjať doznat několikanásobného zvětšení a bude možné navštívit i vypálenou vesnici Kopachi nebo továrnu Jupiter. Celé město má být navíc vymodelováno přesně tak, jak vypadá i ve skutečnosti. Změny postihnou i vedlejší úkoly, které se už nemají držet zažité šablony Najdi/Přines/Zabij, ale má se jednat o cirka sedmdesát promyšlených úkolů. Doufejme, že z mocných slov zase nezbyde jenom ohořelé torzo nápadu.
 
 
 
A teď ty hratelnostní novinky - umělá inteligence má být opět lepší a reálnější (což se ostatně tradovalo i před vydáním Clear Sky a nakonec sklidila pěknou řádku výtek, snad jen kromě povedeného systému krytí). Stalkeři mají respektovat denní cyklus, v noci spát, ráno se probudit, naházet nejdůležitější věci do batohu a vydat se na lov artefaktů a mutantů, obchodovat s ostatními a tak dál. Mělo by se s nimi dát i lépe vyjednávat a celkově má být v Zóně postav mnohem méně - to je velkou měrou i díky totálnímu vyškrtnutí naprosto nesmyslných, nezvládnutých a otravných frakčních válek, kolem kterých se ještě před nedávnem nabásnilo tolik ód, až se ve výsledku hráčům nechtělo věřit, že zrovna tohle je ta tolik vychvalovaná přednost Clear Sky.
 
 
 
Stalkeři budou mít vlastní tábořiště, kde se - a teď pozor - hlavní postava bude moci vyspat. NPC se na lov artefaktů mohou vydat jak samostatně, tak i ve skupinkách a někdy k večeru se do tábora vrátit - buďto s batohem naditým cennostmi, nebo s prázdnýma rukama. Tahle součást má zabránit tomu, abyste během putování nacházeli ty samé stalkery s tím samým obnosem a identickou výbavou - klobása, vodka a lékárnička. Pokud se setkáte s nějakým stalkerem, co ještě svůj úlovek neprodal u překupníka, můžete u něj logicky nalézt i ojedinělou kořist. Krom toho se podle dostupných informací ve hře mají objevit i posilovače, které na určitou dobu zlepší nějakou ze statistik.
 
 
 
Ti, kteří si oblíbili nespočet modifikací a modpacků nebudou překvapeni, když ěhem svých toulek narazí na Trpaslíka nebo Chiméru - Trpaslík s telekinetickými schopnostmi má mít tu moc odzbrojit svou kořist a vytvořit si kolem sebe neprůstřelný štít. To z něj dělá velmi tuhého protivníka. Chiméra naopak má vynikat v neočekávaných útocích na větší vzdálenosti díky svým mohutným skokům a silným pařátům. Pár změn bude mít i Upír, kterého všichni známe víc než dobře. Nemá být neviditelný pořád, ale jenom na určitou vzdálenost a i když zrovna nebude vidět, bude se dát zabít. Mutanti mají během noci a při soumraku být mnohem aktivnější a agresivnější. Měla by je ale uklidnit nová zbraň - automatická brokovnice. Možná to bude oblíbená Sajga, rovněž známá z několika modpacků. Ono celkově samotní lidští nepřátelé mají postupovat inteligentněji a i samotné boje mají být mnohem tužší a obtížnější. Snad to všechno nebude spočívat v ještě větší nepřesnosti zbraní a nutnosti vyprázdnit do nepřítele místo "klasických" tří zásobníků hned šest.
 
 
 
Blowouty z Clear Sky mají zůstat, ale mají probíhat značně odlišně - skoro tak, jak v již existujících modifikacích pro Stín. Před expanzí se ozve rádiová varovná zpráva, obloha se zatáhne a na mapě se vyznačí bezpečné úkryty, kam je možné se schovat - tam zaběhnou i ostatní stalkeři. Ukrývat se navíc mají všichni, bez ohledu na svoje sympatie - mohlo by se tedy stát, že boj mezi dvěma znepřátelenými stalkery bude pokračovat i ve chvíli, kdy budou ukrytí v jedné budově. Po každé expanzi má navíc dojít k tomu, že anomálie a artefakty změní svoji pozici.
 
Graficky se nemá jednat o žádnou nevídanou událost, dojde jen na větší optimalizaci a další mírná zlepšení oproti Clear Sky, kdy hlavní problém byl ve zobrazovaných slunečních paprscích. Ty často srazily framerate hluboko pod hranici snesitelnosti a ze hry se stala ještě větší bída. Proslýchá se, že při rozlišení 1920x1200 se framerate pohyboval kolem 50 snímků - záleží ale, jestli došlo i na nějaké to laborování s posuvníky.
 
 
 
Ať tak nebo tak, změny zní skutečně lákavě a pokud se všechno podaří tak, jak se autoři dušují, mohlo by konečně Volání Pripjati napravit mizerné dojmy, které v nás vyvolal původní pokus o rozšíření černobylského univerza. Na soudy je ještě ale pořád brzo. Call Of Pripyat se oficiálně plánuje oznámit na KRI Conference 2009, konající se 15. - 17. května (Máj). Údajně probíhá konverze Stalkera i na konzole, což nahrává myšlenkám licencovat si pro nového Stalkera CryEngine 3. Jde o to, aby to ještě pořád byl ten starý Stalker, kterého jsme si oblíbili a ne jenom další tupá, amerikanizovaná střílečka do palem.
 
 
 
23.04.2009 | datastor