• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Registrovaných užívate¾ov: 3201
Zaslaných príspevkov: 100720
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Archiv

Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6]  >7< [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] 
[21] [22] 


Chvíle, na kterou mnozí z Vás čekali, je zde - vyhlášení vítězů naší soutěže v kategorii Nejlepší povídka a Nejlepší fotografie s tematikou stalkerství. No a jak to nakonec dopadlo? Suverénně nejlepší povídku, pro kterou hlasovali i návštěvníci našeho diskuzního fóra, napsal Miroslav Božejovský a jmenuje se Dopisy. Zde je krátký úryvek:

V pokoji, který jsme si s Váňou zabrali, muselo dřív bydlet nějaké dítě. Jsou tu jen dva kusy nábytku. Drátěná postel, kterou jsem si musel spravit, a polička, na které sedí hadrová panenka. Nemám ji rád. Vždycky, když jdu spát, panenka se na mě dívá. A pohled knoflíků, které má místo očí je nesnesitelný. Panenka se dívá nevinně, a přitom jakoby vyčítavě. Vyčítá všem, vyčítá lidem že způsobili katastrofu v elektrárně, že zmařili tolik životů, vyčítá neznámému zlu, že způsobilo Zónu, vyčítá dítěti, které zde bydlelo, že ji nechalo ležet na poličce, vyčítá mě, že lehám na postýlce toho dítěte. Panenka vyčítá, tiše, bez jediného slůvka. Už dávno jsem ji chtěl smést z poličky, uniknout jejímu pohledu. Ale nemám odvahu se jí byť jen dotknout.

I ostatní povídky byly povedené a vybírat mezi nimi pro nás bylo skutečně obtížné. U fotek byla situace mnohem snadnější - nakonec jsme vybrali dílko Jakuba Hřiba, na které se můžete právě nyní podívat (pro zobrazení v plné velikosti stačí kliknout na náhled):



20.11.2008 |
 
Tak Valentin Jeltyšev na nás predsa nezabudol... Síce trochu neskôr, ale predsa, pokračuje v tradícii kalendárov na každý mesiac. Nech sa páči - novembrový/listopadový kúsok pre zberateľov z GSC:

14.11.2008 |
 
 
 
GSC nám vydalo další patch (česká verze jako vždy přímo na stránkách CDProjektu), který oproti starším verzím mění jenom málo (resp. málo podstatného). Obsahuje podporu DX 10.1 renderu pro majitele grafik od ATi, dále umožňuje načíst hru po smrti hlavní postavy stiskem mezerníku a řeší se i několik problémů s herní mapou včetně pár oprav hry pro více hráčů. Těmi nejhlavnějšími změnami ve hře pro jednoho hráče jsou:

* Opravena chyba, kdy poraněný průvodce nechtěl postavu nikam dopravit
* Zvýšen počet předmětů, které lze prodat překupníkovi na bleším trhu
* Přidána možnost opravit si pušku Dragunov u technika ze Svobody
* Odstraněn náhodný pád hry během mluvení s poraněnou postavou
* Odstraněna chyba zaviňující zavření Sacharovových dveří po splnění úkolu v továrně v Jantaru
* Zvýšen počet peněz u obchodníka banditů
* Opraven posun mapy Armádních skladišť
* Možnost nahrát po smrti hlavní postavy uloženou pozici stiskem mezerníku

* Přidána podpora DX 10.1
* Přidán nový stupeň kvality k nastavení slunečních paprsků
* Přidána nová min/max shadowmap technika ke zrychlení vykreslování slunečních paprsků (lepší obrazová kvalita pro vyšší rozlišení)
* Akcelerované vykreslování slunečních paprsků pod DX 9 renderem

Na internetu se objevila i verze patche 1.5.06, ale ta přímo dle slov z GSC nebyla testovaná a kompletní. Ani tato verze však nevypadá jako kompletní. Osobně jsem se potýkal s problikáváním oblohy a se značným snížením framerate zhruba na polovinu (informace na fóru) a i několik dalších hráčů mělo pár problémů - což ale nutně neznamená, že je musíte mít i Vy. Před instalací doporučuji zazálohovat si herní nastavení, neboť po instalaci a spuštění hry se veškeré úpravy vrátí na výchozí hodnotu!


A na závěr malá perlička - díky našemu nepostradatelnému vrchnímu hledači informací Šlauchovi jsme se dozvěděli, že na ruském webu http://stalker-portal.ru/ proběhla měsíční anketa, kde se hráči Jasné oblohy mohli vyjádřit k tomu, co si o hře myslí. Z celkových zhruba deseti tisíců stalkerů je něco málo přes polovinu (přesně 50,5%) s kvalitou hry nespokojeno a klidně by další odklad hry v zájmu vylepšení vydrželi. 25,7% hráčů bylo spokojeno, zbytek se nesl ve skeptičtějším duchu. Že by nakonec ti, kdo  skálopevně tvrdili, že je Clear Sky bezchybnou hrou a dušovali se, že většina problémů je způsobena pouze nekompatibilním a nedostačujícím hardwarem, neměli pravdu?
06.11.2008 |
 
Vážené stalkerstvo, poznáme víťaza súťaže o Clear sky v kategórii OTÁZKY!
Stal sa ním Tomáš Kohút z Vysokej pri Morave, ktorému pôjde od nás 1xClear Sky, tričko STALKER a nášivka
V mene celej redakcie srdečne blahoželám.
 
Počas dvoch týždňov ste nás zavalili množstvom odpovedí, z ktorých však plný počet nedosiahol nikto. Zrejme tu zaúradoval Kontrolór z Agropromu. Tomáš - ako jediný - trafil najviac správnych odpovedí - 9z10. Pri kontrolovaní vašich mejlov sa Datastorovi, ktorý mal tieto (podľa požiadaviek CDP) ťažké otázky na svedomí, urobilo veľmi zle, točila sa mu hlava a začal trpieť nespavosťou, ba dokonca musel na nejaký čas odísť zo Zóny:-D
 
Všetky správne odpovede si môžete skontrolovať TU.
04.11.2008 |
 
VEĽKÁ SÚŤAŽ O 3x CLEAR SKY
 
Tak a je to tu! Stalker Scorpions web spolu s CD Projektom pre vás pripravil súťaž o hodnotné ceny v troch kategóriách:

1. Otázky: 1xClear Sky+tričko STALKER+nášivka
2. Foto: 1xClear Sky+1xShadow of Chernobyl+nášivka
3. Poviedky: 1xClear Sky+1xShadow of Chernobyl+plynová maska+nášivka
 
Ďalšie informácie a podmienky súťaže nájdete v článku k súťaži. Tešíme sa na vaše príspevky!
18.10.2008 |
 
Kto čaká, ten sa dočká. A platí to aj o vyhlásení výsledkov súťaže o STALKER: Clear sky na webe doupě.cz, ktorá síce netrvala dlho, ale stretla sa s veľkým fanúšikovským ohlasom.
Redaktori nechali súťažiacim voľnú ruku, podmienkou bolo zaslať akékoľvek originálne dielo na tému STALKER. Nakoniec ich prišlo vyše stovky, no a vybrať iba 5 najlepších určite stálo nadľudské úsilie a kopu času.
Aj keď, podľa nich bol víťaz jednoznačný -
Milan Popelka, ktorý do redakcie doupě zaslal ručne vyrobený znak radiácie s panorámami zo sveta stalkera!
Ďalší výhercovia zapojili takisto poriadnu dávku kreativity:
2. Erik Kučera - fan video
3. Michal Vilímek - audio skladba
4. L. Drnec - komix
5. Ivan Burda - audiopoviedka
 
Viac informácii a výherné dielka nájdete na tomto odkaze.
18.10.2008 |
 
Ani po vyjdení jasnej oblohy stalkerskí fanúšikovia nezaháľajú a chrlia fanarty jedna radosť. Na oficiálnych stránkach stalker-game.com zverejnili kopu nových kúskov z celého sveta. Opäť tam môžete nájsť zopár vhodných aj na pozadie pre pre pracovnú plochu.
 
Už zakrátko vás zapojíme do tvorivej činnosti aj my, tak sa nechajte prekvapiť a zostaňte naladení...
13.10.2008 |
 
Obyčajný deň obyčajného stalkera v Zóne... :-D
 
08.10.2008 |
 
Valentin Jeltyšev nás opäť prekvapil - novým kalendárom na október/říjen :-) A v rozlíšení 1600x1200.

01.10.2008 |
 
Po několika odkladech jsme se dočkali dalšího patche do Jasné oblohy. Stahovat můžete jako vždy přímo ze stránek CDProjektu. Co všechno je opraveno se můžete dozvědět z následujícího seznamu:



Uložené pozice
Pozice uložené ve verzi 1.5.04 jsou kompatibilní s patchem 1.5.05.

Opravy hry
- Opravena chyba, kvůli které průvodce nezavedl hráče do Kordonu. To bylo způsobeno tím, že autosave neuložil všechny informace, takže po jeho načtení nebylo možné hru dokončit. Pokud k této chybě došlo, bylo zapotřebí začít od samotného začátku.
- Opravena chyba u sekundárních úkolů (doručení předmětu), kvůli které šipka ukazovala po uložení/načtení pozice na špatné NPC.
- Změněna odměna za spuštění mostu v Rudém lese.
- Změněna odměna za zabití banditů u čerpací stanice na základně Svobody.
- Opraven dialog techniků Svobody. Po přijetí sekundárního úkolu nebylo možné dokončit zadání úkolu na nalezení flashdisků.
- Opravena chyba, kvůli které se na obrazovce války frakcí zobrazovaly špatné informace.
- Opravena chyba, kvůli které se u modifikací granátometu špatně zobrazoval počet zbývajících granátů.
- Opravena chyba, kvůli které docházelo ke snížení FPS při zamíření kurzoru na nadpisy v PDA mapě.
- Opravena chyba, kvůli které občas hra spadla na plochu, když byla hra uložena během animace smrti NPC.
- Opravena chyba, kvůli které se špatně propočítávala nesená váha, když došlo k vylepšení obleku či aktivaci artefaktu.
- Opravena chyba, kvůli které se občas špatně zobrazovala síla frakce ve statistice PDA.
- Opravena chyba, kvůli které hra spadla po načtení uložené hry. Důvodem bylo nesprávné uložení animace monster či NPC s odjištěným granátem.
- Opravena chyba, kvůli které se občas po prohledání mrtvol špatně zobrazoval počet nábojů.
- Opravena chyba, kvůli které byla občas některé NPC nepřátelská, zatímco ostatní postavy dané frakce byly neutrální či přátelské.
- Opraveno několik drobných chyb v HUDu, inventáři, PDA a hlavním menu.
- Drobné vybalancování obchodovatelných objektů, jež lze najít u mrtvol.
- Opravena chyba, kvůli které mohli hráči opustit Zónu v zavodněných částech mapy (první návštěva blat).
- Změněny odměny za připojení k frakcím.
- Změněny odměny za zničení základen frakcí.
- Opraven pád hry během rozhovorů s nepřátelskými techniky.
- Přidána možnost vylepšit GP 37 za pomoci techniků ze Svobody a od banditů.

Multiplayer
- Přidána možnost zakázat vstup hráči či jej vyhodit ze hry pomocí jejich GUID (CD klíče), nejen podle jména a IP.
- Opraveno několik chyb v multiplayerovém chatu, včetně problému, kdy nebylo možné občas použít následující písmena: A, Z, X, C, V.
- Opraven velký počet chyb, které způsobovaly v multiplayeru pád klientů či serveru.
- Přidán filtr IP (hry na jistých podsítích).

Opraveny následující chyby skriptů:
- smart_terrain.script:227: attempt to index local 'obj' (a nil value)
- smart_terrain.script:1003: attempt to index field '?' (a nil value)
- sim_combat.script:950: attempt to index a nil value
- sim_board.script:688: attempt to index local 'obj' (a nil value)
- smart_terrain.script:288: attempt to call method 'clear_smart_terrain' (a nil value)
- bind_monster.script:72: attempt to index field '?' (a nil value)
- xr_effects.script:1607: attempt to index field '?' (a nil value)
- ! [LUA][ERROR] ERROR: There is no task with entity_id(_g.script:973: bad argument 2 to     'format' (string expected, got nil))
- ! [LUA][ERROR] ERROR: error. val_smart_terrain_5_0_freedom_antenna(_g.script:973: bad   argument 2 to 'format' (string expected, got nil))
- fixed crash (task_objects.script:2231: attempt to call global 'blowout_hit_with_pp_and_cam_effectors' (a    nil value))
- fixed crash  (ERROR: Invalid AI map at kamp point [mar_smart_terrain_6_8_kamp_1](_g.script:973: bad   argument 2 to 'format' (string expected, got nil)))
- fixed crash (sim_combat.script:429: attempt to index local 'comander' (a nil value))
- fixed crash (task_objects.script:580: attempt to concatenate field 'id' (a nil value))
01.10.2008 |
 
Strana archivu:
[1] [2] [3] [4] [5] [6]  >7< [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] 
[21] [22]