• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Official S.T.A.L.K.E.R.

Promote Your Page Too
Registrovaných užívateľov: 2902
Zaslaných príspevkov: 99400
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack The number one source for all S.T.A.L.K.E.R. files, news, and more! Come on in! Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
GlobalSoftGames Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Call of Pripyat preview

ciara
29.05.2009 |
Exkluzívne preview z ruského časopisu Gameplay (5/2009)
 
Príbeh začína pár dní po záverečných udalostiach Tieňa Černobyľu - Označený vypína psi-antény, ale odchádza odtiaľ a je preč na pár dní.
Medzitým si všetci stalkeri uvedomia možnosti a perspektívy voľného priechodu a ponáhľajú sa ďalej. Samozrejme, cesta do hlbín Zóny je príliš úzka pre toľko ľudí, takže sa znova rozpútajú frakčné konflikty a celé miesto sa začne plniť mŕtvolami.
 
Čo však nikto nečakal, armádne jednotky sa začnú takisto aktivizovať. Správy o zlikvidovaní zdroja psi-emisií sa dostanú aj na veliteľstvo armády, takže vzápätí vyhlasuje začiatok operácie "Fairway". Jej podstatou je nájsť bezpečnú cestu hlboko do Zóny aby tam mohli byť vyslané ťažko vyzbrojené jednotky a zabezpečili tak plnú kontrolu nad celým miestom. Ale niečo sa pokazí a všetky prieskumné vrtuľníky zmiznú.
 
Ako vraví stará múdrosť, pravdepodobne jediný zved zvládne to, v čom zlyhala veľká skupina. Veliteľstvo teda posiela jedného vojaka, aby v preoblečení za stalkera vyšetril všetky fakty o tomto prípade. Nuž, prečo v "preoblečení"? On je v skutočnosti stalker, avšak platený Ministerstvom obrany - na strane armády. Volá sa Alexander Degtyarev a v príbehu bude hlavným protagonistom.
 
Našou hlavnou úlohou bude nájsť a vypátrať čo sa stalo s tými piatimi vrtuľníkmi. Nejaké info sa bude dať nájsť počas pátrania po každom z nich a samozrejme následne na konci odhalíme túto nepochopiteľnú záhadu. Ale samozrejme, vývojári pred vyjdením hry neprezradia ani mäkké f:-)
 
Alex prichádza na miesto trochu neskoro - stalkeri sa tu už stihli usadiť, otvorili si malý bar v starej zhrdzavenej lodi, zabrali niekoľko domov na okolí, odhalili najbližšie anomálie atď.
 
Len dve malé skupinky Povinnosti a Slobody dosiahli Backwater (jedna z nových oblastí - pozn. prekl.), takže vyhlásili dočasné prímerie a založili základňu v starej drevenej budove. Tá je rozdelená na dve časti - pre každú frakciu. Každý musel súhlasiť s tým, že to bude neutrálna oblasť, kde platí zákaz streľby.
Samozrejme, objavujú sa aj banditi, ktorí skúmajú ako prísť ľahko k peniazom. Jeden z nich - Sultan, šikovný bastard, začal robiť neporiadok a skúša tak dostať celé miesto pod svoju kontrolu. Ale nechystá sa zabíjať nikoho na dohľad, takže je možné preňho pracovať.
 
Takže tu máme tri dostupné frakcie na vzájomnú interakciu, spoluprácu atď. Nebude však možné vstúpiť ani do jednej z nich (pretože by sa tým zamedzila možnosť navštíviť a preskúmať veľa miest a znamenalo by to aj príliš veľa strieľania proti agresívnym stalkerom z nepriateľských frakcií v hre). Môžete však meniť pomer síl, plniť rozličné úlohy alebo pomáhať frakcii, s ktorou sympatizujete a upevniť tak jej dominanciu.
 
Určite to však nebudú žiadne nekonečné vojny o kontrolné body! Všetko je oveľa viac zaujímavejšie. Napríklad: tábor vedcov stratí najatú ochranku. Môžete im dať radu ako "Poznám zopár týpkov zo Slobody, tí vám pomôžu, žiadny problém". Pre frakcie to bude nová zárobková činnosť a vy - dosiahnete rešpekt členov frakcie, dobré vybavenie alebo hocičo čo budete potrebovať.
 
Členovia Povinnosti zvyčajne uprednostňujú ťažké brnenie, útočné pušky a guľomety, Sloboda - ostreľovačské zbrane a ľahké, ale účinné vybavenie proti nebezpečenstvám Zóny, vhodné pre tých, ktorí radi objavujú Zónu. Vývojári neodhalili nič o zvykoch a vybavení banditov, ale my si myslíme, že to budú brokovnice. A, samozrejme, všetci, ktorí radi bojujú za temnú stranu, zvolia práve túto frakciu:-)
Sortiment zbraní o niečo vzrastie. Mimochodom, vývojári sa rozhodli dať dôraz na zbrane s hladkým vývrtom, takže, napríklad budete môcť nájsť a používať automatickú brokovnicu (modelový prototyp DOA-12). Celkový balans zbraní bude prepracovaný kvôli zvýšeniu účinku a dostrelu.
 
Aby hráči netrpeli pri rozhodovaní či si vybrať snajperku alebo guľomet, vývojári urobili oba zbraňové sloty univerzálne - môžete do nich dať hocičo, čo len budete chcieť. Samozrejme, ak chcete byť ozbrojení počas používania detektoru, budete musieť použiť len príručnú zbraň, napr. pištoľ, ale ich úloha v neskorých fázach hry pravdepodobne poklesne - každý bude uprednostňovať silnejšiu zbraň:-)
Obleky budú rozdelené do dvoch častí - torzo a helma, obidve s odlišnými vlastnosťami. Na veci ako obväzy, lekárničky, antirady a pod. budú slúžiť 4 extra sloty na rýchle použitie. Taktiež sa objaví nová kategória lekárskych vecí - tzv. boostery - urýchľovače. Sú to prípravky slúžiace na dočasné zvýšenie niektorých funkcií organizmu - napríklad niektoré z nich umožňujú dlhší šprint, niektoré zvýšia zrážanlivosť krvi a podobne.
 
K Blowoutu môže teraz dôjsť v podstate hocikedy, takže si budete musieť zapamätať cestu k najbližšiemu úkrytu. Budete mať asi minútu na ukrytie sa a, čo je na tom najzaujímavejšie, úkryt už v tom čase môže byť obsadený agresívnymi stalkermi. Alebo napríklad môžete natrafiť na členov Povinnosti a Slobody v prestrelke o úkryt. Je možné pomôcť jednej zo strán, alebo počkať a zhrabnúť korisť neskôr.
 
Stalkeri sa budú správať podľa denného alebo nočného cyklu - v noci budú poväčšine spať, ráno vstanú, pripravia si vybavenie a odídu z tábora pátrať po artefaktoch - individuálne alebo v skupine. Ako príde večer, začnú sa vracať do tábora s korisťou (alebo bez nej). Vývojári sa chystajú kompletne prepracovať správanie a systém obchodu, takže už neuvidíme 5000 rubľov a vodku v batohoch stalkerov - budú niesť to, čo práve kúpili alebo zobrali.
To umožňuje aj trochu temnejší scenár - napríklad môžete počkať pokým stalker zozbiera artefakty a zabijete ho pri návrate do tábora a prevezmete jeho korisť:-)
 
Aktivita mutantov vzrastie s príchodom noci. Mimochodom, áno - v hre bude Trpaslík a Chiméra. Modely týchto mutíkov už boli v zdrojákoch Tieňa Černobyľu ale neboli použité kvôli  niekoľkým dôvodom. Vývojári sa vyjadrili, že potrebovali unikátnych nepriateľov a nie len ďalšieho mutanta, ktorý bojuje z blízka ako pes. Takže, v pokračovaní dali Trpaslíkovi a Chimére unikátne schopnosti a správanie. Chiméra bude útočiť mrštnými a smrteľnými pazúrmi z tmavých miest, zatiaľ čo zostane nespozorovaná, bude sa snažiť vyhnúť hráčovi aby ju zbadal pred útokom. Trpaslík bude šikovne používať svoje telekinetické schopnosti - napríklad odzbrojenie postavy. Alebo spôsobí, že vám na hlavu spadne kus betónového bloku:-)
 
Vlastnosti ostatných mutantov budú tiež prapracované. Napríklad Upír bude o niečo slabší, ale o to viac nebezpečnejší. Jeho neviditeľnosť ho nespraví nesmrteľným, bude sa správať trošku odlišne.
 
Dôraz na detaily vo Volaní Pripjaťe je naozaj prekvapujúci. napríklad, po Blowoute anomálie zmenia svojú pozíciu a artefakty sa objavia na úplne odlišných miestach, čo spôsobí, že bude takmer nemožné zapamätať si bezpečnú cestu a behať bez detektoru ako v Tieni Černobyľu. Mimochodom, do hry sa vracia možnosť spánku! Nebudete môcť spať pod kríkom kdesi v Zóne len tak v spacáku, ale na každej základni nájdete vhodné miesta, kde sa budete môcť uložiť na noc. Oveľa lepšie než čakať na ráno v SoC, zatiaľčo si dávate čaj. Desať šálok čaju. Alebo aj viac.
 
Ale, možno nebudete chcieť v noci spať. Existuje veľa taktických možností a taktiež - veľa úloh bude dostupných iba v noci.
 
V hre bude asi 70 nových unikátnych úloh. Malé prechodné lokácie sú minulosťou - pripravte sa na objavovanie troch gigantických oblastí:
 
Darkwater - bažinatá oblasť s množstvom anomálií, husto zastavaná s množstvom poľnohospodárskych budov.
 
Jupiter - priemyselná oblasť okolo a vo vnútri obrovskej opustenej továrne (mimochodom, Jupiter v skutočnosti existuje v ozajstnej černobyľskej Zóne - pozn. prekl.).
 
Pripjať - 100% autenticky vymodelovaná východná časť Pripjaťe, s centtrálnou budovou pošty, školou a ďalšími známymi miestami. Mimochodom, mesto bude presne umiestnené na globálnej mape - severozápadne od ČAE, nie južne ako tomu bolo v predchádzajúcich hrách. Najdôležitejšie je, že tento level nebude koridorový ako Limansk v CS alebo Pripjať v SoC - nie, bude to obrovské územie s množstvom rozličných úloh a možnosťami nelineárneho objavovania.
 
Úprimne povedané, Volanie Pripjaťe vyzerá akoby sa poučili na vlastných chybách, ktoré boli urobené v predchádzajúcich hrách. Nebudú žiadni vrtuľníkoví bossovia, nekonečné vojny frakcií a ďalšie elementy, ktoré sú teoreticky zaujímavé, ale v skutku nepasujú do STALKERa. Dobre nastavené funkcie ako napr. nový detekčný systém alebo vylepšovanie zbraní tu budú tiež, ale v celkovom pohľade je Volanie Pripjaťe bližšie k pôvodnému konceptu STALKERa s nebezpečnou, zničenou a tichou Zónou, kde stalkeri sú zriedkaví a pochmúrni samotári, kde nie je miesto pre obrovské skupiny a tony prestreliek. V skutku dúfame, že vývojári budú postupovať po tejto línii, pretože teraz si naozaj zvolili ten správny smer.
 
Tešíme sa na stretnutie s tmavým a zamračeným svetom večnej jesene, kde nie je možné žiť, ale... kde sa stále chcete vrátiť. Znovu a znovu.

 
z anglického originálu od BAC9-FLCL z fóra gsc-game.com preložil váš milovaný beestar


(8) 2014-06-01 18:14:00-S.T.A.L.K.E.R. 2 - Návrhy postav