• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
Posledné novinky ostatných Sco Stalker modulov:
FAQ - najčastejšie otázky neskúsených stalkerov a odpovede na ne
Official S.T.A.L.K.E.R.

Promote Your Page Too
Registrovaných užívateľov: 2940
Zaslaných príspevkov: 99605
forum
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Datastor Modpack The number one source for all S.T.A.L.K.E.R. files, news, and more! Come on in! Main Spanish STALKER Community STALKER Community in France RPG Vault
GlobalSoftGames Prvá slovenská fanstránka o hernej sérii WORMS NightStalkers: Return to Chernogorsk Zone - OFP Mod ChernobylZne.cz




S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Archiv

Strana archivu:
 >1< [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] 


Valentin Jeltyšev, mluvčí GSC, se nově vyjádřil nejen k situaci se znovuotevřením studia GSC a ke zrušení druhého Stalkera, ale i k budoucnosti celé firmy a samozřejmě i ke kauze West Games.

Začneme nejdříve studiem West Games (i když by se spíše slušelo říci pseudostudiem - pozn. red.). Valentin Jeltyšev tvrdí:
"Opravdu toho o nich mnoho nevím, ale jejich příběh je veselý. Tihle lidé se prakticky prezentují jako členové, kteří pracovali na S.T.A.L.K.E.R.ech, ale to je lež. V době, kdy jsme pracovali na projektu S.T.A.L.K.E.R. 2, jsme plánovali vydat i prohlížečovou hru založenou na stalkerském světě, která měla fanouškům zkrátit čekání. Tento projekt však nikdy nebyl dokončen; byla v něm spousta chyb a nedomyšleností. Lidé z West Games však pracovali na dalším projektu založeném na S.T.A.L.K.E.R. hrách - flashové hře. Když se tedy začali označovat za autory dřívějších S.T.A.L.K.E.R.ů, byli jsme překvapeni. Pokud bysme je žalovali, bez debat bychom vyhráli - avšak neučinili jsme tak. Použili spoustu nápadů ze S.T.A.L.K.E.R.ů, ale nemám tušení, čeho tím chtěli vlastně docílit. Dlouhou dobu jsem o nich neslyšel."

West Games před nějakou dobou pohořeli se svým projektem s názvem AREAL, který byl vzhledem k nekalým praktikám, spoustě lží a takřka nulovému posunu stornován samotným vedením Kickstarteru. Nyní se však tahle parta vrátila, veškeré předchozí materiály opět zrecyklovala, spolu se zhruba třemi "novými" (pravděpodobně beztak ukradenými) artworky se rozhodla původní AREAL přejmenovat na STALKER: Apocalypse a opět narychlo spíchla nicneříkající video s Evženem Kimem v hlavní roli. Historie se tedy opakuje.


 
Ohledně zrušení S.T.A.L.K.E.R.a 2:
"K ukončení vývoje jsme měli několik pádných důvodů. Nikdy jsme sice firmu kompletně nezavřeli, ale tou dobou jsme čelili spoustě závažných překážek, přes které jsme se nemohli dostat. Možná jsme potřebovali víc týmových vedoucích. I přesto jsme ale vytvořili několik úrovní, oblastí, pár postav a nový engine. Kompletně nový engine napsaný od nuly, který byl zároveň next-gen enginem. Stávající X-Ray engine značně předběhl svou dobu, ovšem to platilo tak někdy v roce 2007. V roce 2010 už tomu tak nebylo. Pak přišly nové Call of Duty a Battlefield enginy a my se museli zlepšit (zrovna u obou zmíněných her se však o pokroku nedá moc mluvit - pozn. red.). Měli jsme hotovo zhruba kolem sedmdesáti až osmdesáti procent a oproti staršímu X-Ray enginu to byl obrovský skok kupředu. Engine fungoval jak na počítačích, tak na Xbox 360 platformě. Plánovali jsme i případný port na PlayStation. Veškerou práci jsme si schovali - o assety, podklady a ani o engine jsme nepřišli."

Poslední část je poměrně zajímavá. GSC má stále ve svých rukách práva na S.T.A.L.K.E.R.a, takže je pořád naděje, že S.T.A.L.K.E.R. 2 někdy přece jenom vyjde. Co se týče jejich nové hry, Valentin prozradil následující:
"Nemyslíme si, že free-to-play model je tou správnou cestou, kterou se chceme vydat. Proto jsme se rozhodli pracovat na klasické hře s plnou cenou. Myslíme si, že hráči budou nadšení a očekáváme návrat mnoha starých fanoušků."

Z výše uvedených informací tedy sice ani teď není jasné, na čem to v GSC vlastně kutí, ale celkem logicky může jít o pokračování Cossacks série. V tom nejideálnějším případě může nějaká jiná část týmu dál pracovat na nástupci X-Ray enginu pro dalšího S.T.A.L.K.E.R.a. Těžko ale říct.

Zdroj: PC Gamer

Tak, novinky bychom měli za sebou a nyní nezbývá, než vám všem popřát krásně prožité Vánoce v kruhu svých nejbližších. Na tom ostatně záleží nejvíc.
24.12.2014 |
 
O dnešní novince jsme informovali už před několika dny na Twitteru, ale jak se zdá, zřejmě zapadla. Nevadí... nic se nestane, když si ji zopakujeme i s mírným rozvedením. Tak hurá na to.



Jak už napovídá nadpis, GSC je zpátky v sedle a s tím se nabízí hned několik otázek. Co bude dál? Vyjde další Stalker? A jak na tom je X-Ray Engine? Bohužel z toho mála, co se prozatim ví, nejde na žádnou z těchto otázek uspokojivě odpovědět. Na zrekonstruovaném a ZNAČNĚ odlehčeném webu gsc-game.com stojí akorát to, že se GSC vrací. Tím ovšem veškeré novinky hasnou.

Že by ale v dohledné době mohl vyjít další Stalker, je značně nepravděpodobné. Jednak by se opakovaly problémy, co zavinily nezdar předchozího nově plánovaného dílu a druhak valná část lidí z GSC přešla pod křídla Vostok Games (Survarium). Až do dnešní doby GSC v omezeném počtu přežívalo jen díky vydávání knih se stalkerskou tematikou, takže je klidně možné, že se knihám budou věnovat i nadále. A pokud se přeci jen na nějaké hře pracuje, nejspíše půjde o něco menšího na rozjezd (ale co by zároveň mohlo vydělat nějakou tu zlatku). Je však nutné zopakovat větu řečenou v úvodu: oficiálně se nic neví. Pravdou však zůstává, že novým Stalkerem by nikdo z nás rozhodně nepohrdnul.

Jakmile budeme vědět víc, dáme vědět. Mezitím si v klidu a ve štěstí užijte Vánoce a do Nového roku vykročte zdraví a spokojení.
21.12.2014 |
 
 
V rámci akcie 2014 DRM-FREE BIG WINTER SALE! na GOG.com máte opať jedinečnú možnosť získať zakúpiť originálky STALKER hier za pár drobných. Pokiaľ teda ešte žiadnu nemáte, alebo potrebujete doplniť zbierku, teraz je ten najlepši čas. Poponáhľajte sa, za pár hodín môže byť neskoro. Aj keď o pár dní sa táto šanca môže opakovať, pri tej cene sa neoplatí zaváhať.



Teraz je 21:30 a aktuálne akcia platí ešte 17 a pol hodiny.
08.12.2014 |
 
 
 
Pokud jste si ještě doteď nepořídili originálky S.T.A.L.K.E.R.ů a chtěli byste to napravit, tak není lepší chvíle, než tak učinit právě teď na stránkách GOG.com. Stín Černobylu za šest dolarů, Clear Sky za tři dolary, Call of Pripyat taky za šest dolarů a nebo komplet za patnáct - to je neodmítnutelná nabídka. Zvlášť v případě, pokud jste minuli všechny předchozí Steam slevy a přesto byste si těmito radioaktivními kousky chtěli rozšířit svou sbírku.

A co je úplně nejlepší - všechny hry jsou bez těch zpropadených DRM ochran.

Poznámka (6.2.2014, 19:00): Nabídka platí ještě dva dny a sedmnáct hodin.
 
06.02.2014 |
 

 
 
23.12.2012 |
 
Kdybychom si nad každou další nejasností ohledně budoucnosti S.T.A.L.K.E.R.a, která se na internetu objeví, měli dělat zářez na pažbě, museli bychom nakoupit vagon náhradních a nebo k těm stávajícím přitlouct alespoň dvoumetrovou desku. Když se včera na internetu objevila zpráva o přesunu práv k bitComposeru (v několika regionech tato firma plnila roli vydavatele Call of Pripyat), tak se zdálo, že alespoň malé nebezpečí je už konečně zažehnáno.

Omyl. Dnes se totiž na webu GSC objevilo oficiální prohlášení, že práva na značku S.T.A.L.K.E.R. má v rukách pořád GSC v čele se Sergejem Grigorovičem. Licence navíc nespočívá jen v možnosti nakládat podle své vůle se samotnou značkou, ale vztahuje se i na herní svět, použité technologie a hlavně na celou herní sérii jako takovou. Tím se navíc (naštěstí) vyvrací i dříve kolující fáma o odkupu práv Bethesdou, která se před nedávnem stala pro mnohé místní i zahraniční weby takřka potvrzenou.

Na webu dále padlo, že lidé v bitComposeru neplní smlouvu s GSC tak, jak by měli. Takže kolotoč dohadů a fabulací může (a rozhodně bude) dál směle pokračovat... ale překvapuje to vůbec ještě někoho?

13.12.2012 |
 
Kdo by neznal Borise a Arkadije Strugacké, autory světově známého románu Piknik u cesty (v originálním znění Пикник на обочине), později vydávaného pod názvem Stalker.
 
Právě ten se později stal duchovní předlohou stejnojmenného filmového zpracování Andreje Tarkovského a to za nějaký ten čas zase posloužilo tvůrcům z GSC Game World jako inspirace k vytvoření námi toliko známého herního Stalkera. Nutno dodat, že bez tohoto vnuknutí by ze Stínu Černobylu, tehdy ještě pojmenovaného jako Oblivion Lost (neplést si s modifikací), byla s vysokou pravděpodobností jen další tuctová futuristická střílečka bez hlubšího smyslu.
 
Když roku 1991 zemřel starší Arkadij, svět literatury přišel o jeden z velkých talentů. Včera si však smrt bohužel přišla i pro jeho bratra Borise (nar. 1933). Oba autoři napsali dohromady pětadvacet románů, z nichž ten úplně první, zaměřený na sci-fi tematiku, nesl název Planeta nachových mračen
 
20.11.2012 |
 
 
 
22.12.2011 |
 
Těžko říct, jestli těch pár písmen z GSC Twitteru měly být tou toliko očekávanou oficiální zprávou, ale pokud ano, tak je to bída. "We will do our best to continue. However, at this moment, nothing is certain." Pro neangličtináře: "Budeme se snažit pokračovat, ale v tuto chvíli není nic jisté."

A ještě tady máme aktualizaci (18:26) - Our website will continue, with the forum & tech support. The shop will continue until the nearest planned items sell out. (uploaded now). Ve zkratce: "Náš web včetně fóra a s technickou podporou pokračuje, e-shop bude aktivní jenom do doprodání zásob."

12.12.2011 |
 
I na dnešní den tu máme pár nových informací ohledně konce GSC a nezdá se, že by se věci obrátily k lepšímu. Téměř všichni zaměstnanci ze studia odešli a zůstala jich jen hrstka, takže práce na druhém Stalkerovi jsou skutečně zastaveny. Podle důvěrných zdrojů přímo z GSC je hlavním důvodem to, že se nepodařilo sehnat vydavatele konzolové verze a sami za sebe si ji vydat netroufli. Vyrojily se ale ještě další, ne nemožné důvody (ale do nynějšího okamžiku ještě stále nepotvrzené):

Grigorovič údajně sám odmítl velké množství vydavatelů a měl mít buďto nesplnitelné požadavky a nebo se podmínky osloveným kandidátům nelíbily. Východoevropská postapokalyptická hra pro ně není z marketingového hlediska dostatečně zajímavá natolik, aby se dobře prodávala i za hranicemi Evropy.

Druhou možností se jeví už v minulé novince zmíněná Grigorovičova nespokojenost s probíhajícím vývojem, i když někteří z vývojářů tvrdili, že byla skvělá a oproti prvnímu dílu mohla přinést mnoho znatelných vylepšení (ale to se ostatně tvrdilo i v případě Clear Sky - pozn. red.). Rovněž prý mohlo dojít k tomu, že Grigoroviče už vývoj her unavoval a o značku S.T.A.L.K.E.R. se nezajímal. Podle vyjádření osoby jemu blízké však tahle možnost není pravděpodobná a Stalkera miloval.

Podobně je na tom i teorie uvedená na UkraNews s údajným zájmem o odkupu celého GSC některou z vládních organizací. Jedinou věcí, která by pro ně mohla být zajímavá, je samotná značka, ale ta má být registrovaná mimo Ukrajinu. Z mnoha koutů se však proslýchá další zarážející teze - Grigorovič chtěl studio uzavřít příštím rokem (tedy v podstatě hned po dokončení dvojky).

Budoucnost značky S.T.A.L.K.E.R. je v tuto chvíli nejasná. Grigorovič ji může prodat nebo pronajmout jinému studiu a to by posléze mohlo hru dokončit (ve výrobě byla dokonce jakási prohlížečová hra). Jediným takovým želízkem v ohni je pouze 4A Games, stojící za vznikem Metra 2033 a chystaným pokračováním s názvem Last Light. Problémem je, že i když se ve studiu nachází značná část původního týmu, který pracoval na Stínu Černobylu, Grigorovič se s nimi zrovna dvakrát nemusí. Z evropských studií už jich pak zbývá jen pár (například z Polska nebo Bulharska), která ale vzhledem k nedostatku zkušeností nemusí uspět.

Zdroj: Galyonkin.com

10.12.2011 |
 
Strana archivu:
 >1< [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] 

Zcela kompletní překlad hry STALKER: Call of Pripyat, vytvořený speciálně scorpions komunitou. Přeloženy jsou nejen texty v běžných dialozích, ale i všechny animace. To vše bez zbytečné spisovnosti.
Budete-li mít jakékoliv otázky, stačí navštívit naše fórum, kde najdete i odkazy ke stažení.
(0) 2014-12-24 16:40:00-Rozhovor s Valentinem Jeltyševem